Skocz do zawartości

Pojazd 3D: Panzer III Afrika Korps


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

 

Ukończyłem właśnie panzer III w barwach Afrika Korps.

Nie jestem pewny czy akurat ten model pz3 widział w ogóle Afrykę ale nie o to chodzi ;p

Tex jest w wymiarze 2048x2048 plus tex skrzynek. Model 3d ma sporo bo aż 20tys. trisów ale to razem z całym wyposażeniem.

Podziękowania dla Valerego za wskazanie jasnej ścieżki mocy ;) Będę wdzięczny za każdą opinię oraz wskazówki :)

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

 

 

5.jpg

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Model
  • Odpowiedzi 35
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hmmmm... Wygląda jak PzKpfw III G (włazy dość charakterystyczne), który to był obecny w Afryce, ale z nieco zmodyfikowaną wieżą. Lufa co najmniej dziwna. Zapewne robione ze złego bluprintu. One miały lufy proste, czasem zabezpieczane materiałem co powodowało że lufa wyglądała jakby się pogrubiała w kierunku wieży. Koło napędowe na pewno nie takie jak być powinno. Poza tym bardzo ładny modelik :).

Napisano

wrzut do poprawy, nie ma texow i siatexów:)

podoba mi sie ale mam małe ALE....zagescil bys troche te swiatelka, bo wygladaja zle:) szczegolnie jezeli by to szlo do jakiegos FPP:) a tak to jest bardzo spoko

Napisano

Hynol to jest w większości PzKpfw III Ausf.E tylko koło napędowe jest z wersji H-N.

Bruneq, Kruku wybaczcie już uzupełniam :)

 

siatex.jpg

 

texy.jpg

Napisano

Dzięki na pozytywne komentarze :)

Eco tam na prawdę nie ma takiego cuda w postaci "kratki", nie mam pojęcia dlaczego na screenie się takie coś zrobiło może to winna kompresji *jpg albo perspektywy.

Napisano

no prosze. Nauczył sie w końcu. A już miałem tracić nadzieje ;) nie ma zabardzo sie czego przyczepić...

HA! MAM! na siatce z tyłu jest odwrócony normal :D albo tak wyglada na 1 i 3 screenie

Napisano

hmm...po co masz plainy na kolach? jezeli jest tam textura z alfa...to sty za wyrazenei ale....PO CHOLERE?????kolejna sprawa....wszyscy sie podniecaja texturami, a mnei razi ze na nadkolu czolgu texa ma widoczne pixele w porownaniu do innych elementow

Napisano

Zapewne po to żeby oszczędzić na polygonach.

Wymodelowanie tak "gładkich" kółek w geometrii wymagałoby ~10k trisów.

I to dziwne bo nic mnie nie razi w texach, mógłbyś dokładnie pokazać te pixele?

Bo tak trochę to brzmi jak przyczepienie się za wszelką cene do małych dupereli....

Napisano

I zostałem wciągnięty do dyskusji...

Bruneq - nie spinaj się i nie choreruj tutaj ;) rob poloneza ;)

 

Fajnie sie na to patrzy. Widać niedopracowania takie jak rozaciągnięta miejscami tekstura, a o których już wspominali Panowie grafikowie.

 

Wracając do tematu alphy - jest to jedna z metod, równie dobrze mógł zrobić to trójkątami, na pewno byłoby to łatwiejsze i szybsze ;P Jeśli silnik nie robi z nimi problemu (mowa o alpha-test) to czemu by nie skorzystać, tymbardziej, że alpha jest już używana (siatka na pace).

Do niektórych: Proponuje więcej dłubać sobie coś niż czytać - komentować.

pozdr

Napisano

Ja tylko dopowiem, ze alpha taka jak tutaj, a wiec praktycznie 2bitowa nie wymaga sortowania przy wyswietlaniu, a wiec luz blus. Ogolnie mowiac najlepszy czolgisko jaki tu widzialem, wiec nie ma co narzekac panowie, no chyba, ze was zawisc spina :D

Napisano
Widać niedopracowania takie jak rozaciągnięta miejscami tekstura, a o których już wspominali Panowie grafikowie.
ja nie zauważam rozciągniętej textury

 

alpha równie dobrze może być jak i nie. tu problemu też nie widzę.

 

Do niektórych: Proponuje więcej dłubać sobie coś niż czytać - komentować.
a to powinno trafić na główną jako pierwsze przykazanie forumowe

 

EDIT: aha odemnie 4 *

Napisano
Ja tylko dopowiem, ze alpha taka jak tutaj, a wiec praktycznie 2bitowa nie wymaga sortowania przy wyswietlaniu, a wiec luz blus. Ogolnie mowiac najlepszy czolgisko jaki tu widzialem, wiec nie ma co narzekac panowie, no chyba, ze was zawisc spina :D

 

Alpha taka czy siaka obciążeniem jest, w przypadku konsol większym, niż bardziej skomplikowana siatka (choć zgadzam się, iż dużo mniej obciąża aniżeli interpolowana). Co do najlepszych czołgów bez zaginania rzeczywistości i czasoprzestrzeni proszę ;)

 

Alfa na kołach (plane'y) miały na celu zafakować poprzeczny przekrój koła czołgu (wgłębienie na gąsienice) - żeby nie modelować dwu pierścieni z obu stron Model dodał dwa plany z odstającym obrysem (jeśli się mylę Model daj znać). Mimo to uważam zabieg za nieudany, ponieważ plany są płaskie i en-face tego nie widać, bo plane zasłania mesha wewnątrz, natomiast od boku tymbardziej, gdyż plane nie ma grubości ;)

 

Cheers,

Mad

Napisano

Hehee, zapomnialem dodac, ze chodzilo mi o gameartowa przestrzen forum, bo to co wyprawiaja niektorzy szalency z czolgami w dziale WIP to nie ma co komentowac :D

Napisano (edytowane)
tanks by Gutek

 

troche sie zestarzaly...ale i tak uwazam je za wzor lowpolowych tankow na tym forum

 

z całym szacunkiem dla Gutka, ale nie zgadzam się. akurat z tych tanków w miarę podoba mi sie tylko jeden.

są one zbyt pordzewiałe, napaćkane itd. nie wyglądają jak czołgi w użyciu lecz jak czołgi stojące od 20 lat w polu.

pozatym oczywiście się już postarzały jeśli chodzi o wymiar textur itd

 

EDIT: dla mnie wzorem jest http://www.alinagal.com/tank.html choc on tez idealny nie jest :D

Edytowane przez Valery
Napisano

Na Gutka czołgach się wychowałem ;p A ten Stuart przypadkiem nie jest w Forgotten Hope 2, ;> ?? Co do kółek, nie ma co się bawić z nimi a ni robić jakiś wielkich dyskucji dlaczego plany a nie to czy tamto. Kto grając patrzy na podwozie czołgu ? Tym bardziej na najniższy rząd kół. Geometrię lepiej dać na górną część, tak uważam :)

 

Dzięki za pozytywne komenty ;)

 

Eric Draven :Nauczył nauczył ;)

Gość Marioza
Napisano

jak dla mnie 5* wygląda piknie, choc poki nie zobaczylem siaty to myslałem ze z hp normal poleciał, minusem są dla mnie te plany z alfami na kolach, mowisz ze w grze nikt nie patrzy na doł czołgu, mozliwe, ale w fps te kola będą prawie centralnie na widoku i tak czy siak podejzewac ze będą jakies dziwne niuanse widoczne czyli przeswity itp, druga rzecz to cienie ktore mogą sie krzaczyc i dziwolągi z tego mogą być ale nie muszą zaleznie od enginu pewnie, w sumie rozwiązanie jest git ale troche nie dziesiejsze, tak mi sie wydaje, te kola z alfami pierwszy raz zlukałem w mafii, pozniej juz chyba nie spotkałem sie specjalnie z takimi rozwiązaniami, mysle ze mozna by poweldowac troche na wierzycce tam gdzie tak gęsto , na tych duzych kolach te wystające miski, moze cos by sie zyskalo poly i by stykło na kola, anyway gut work :)

Napisano

Tak szczerze, ilu z Was kapnęło się, że koła są na planach zanim pokazałem siatkę ;> Racja, koła na planach mogą robić problemy z cieniowaniem a też nie każdy silnik fajnie wyświetla alfę. W następnej produkcji koła są na tyle duże, że nie będą już na planach ;) Na wieży z tyłu musiałem zagęścić siatkę bo inaczej widać było "schodki" przy łączeniu wieży z wieżyczką dowódcy, pewnie jest jakiś prostszy sposób na rozwiązanie tego problemu ale niestety ja "wtedy" jak robiłem geometrię lepszego sposobu nie znałem.

 

Dzięki raz jeszcze za pozytywne przyjęcie mojej pierwszej dużej produkcji na forum max3d.pl.

 

Pozdrawiam

Model

Napisano

Uwielbiam taką tematykę a czołg mi się bardzo podoba zwłaszcza ten detal z normala.

A swoją drogą jak wypalałeś normala ? Ze swojej textury czy robiłeś niektóre elementy hi ?

Model będzie do jakiejś gry/moda wykorzystany ?

Gość Marioza
Napisano

moze alfa to i zło a szczególnie jednobitowa ,np włosy bez alfy czy z jednobitową to syf i kibel na maxa ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności