Napisano 17 Kwiecień 200420 l Kiedy sie zauwaza ze coraz wiecej osob nie tylko z poza granic naszego kraju ale i z Polski, przystepuje do produkcji tzw. short filmow, wtedy przychodzi mysl czy bylibysmy w stanie udzwignac taka produkcje. I tak oto dokladnie 3 wrzesnia 2003 roku, nie majacy praktycznie zadnego doswiadczenia w procesie jakim jest produkcja filmowa tego typu, razem z Bhaal`em przystapilismy do dyskusji nad tematem historii tego co sie bedzie dzialo. Kiedy minelo kilka godzin siedzenia na IRC`u, juz mielismy mniej wiecej zarysowany obraz calego przedsiewziencia. Postanowilismy ze nie bedzie to jakas szczegolnie gleboka artystyczna produkcja, z tego wzgledu nasz scenariusz jest dosyc banalny. Tak wiec z tego wzgledu ze dosyc mocno interesuje sie VFX w filmach i ich tworzeniem, to wlasnie w tym kierunku staram sie podazac, nasz short to bedzie bardziej prezentacja naszych mozliwosci produkcyjnych. Koniec roku 2004 byl pelen zaskakujacych odkryc naukowych. Miedzynarodowa Grupa Naukowcow ( IGOS ) znalazla sposob jak w przeciagu 8 lat stworzyc \"druga\" niebieska blanete. Jednak blad w obliczeniach procesu terraformowania samej planety doprowadzil do tego, ze zachodzace zmiany byly o wiele bardziej agresywne niz mogla wytrzymac sama planeta, co doprowadzilo ja do calkowitego zniszczenia. Jako ze nasza \"rodzima\" planeta znajdowala sie nie tak daleko, na jej powierzchnie spadlo calkiem sporo odlamow po nieudanym experymencie. W taki sposob przedstawia sie nasz scenariusz. Gdy scenariusz byl juz gotowy i mielismy prawie pelny obraz tego co sie bedzie dzialo, przystapilem do tworzenia story boarda ktory w pelni powstal w ok. 2 dni, oczywiscie nie obylo sie bez drobnych poprawek. Majac gotowy scenariusz i story board ( i tu wlasnie popelnilismy blad produkcyjny ktory nas znaczaco spowolnil... chodzilo oczywiscie o precyzyjny shooting board, pierwsza sprawa ze nie wiedzielismy o takowym, majac znikome doswiadczenie w produkcji ) zaczelismy sie powoli przygotowywac do produkcji, to co mielismy w glowach pozniej zostalo ulozone i spisane. Po przeanalizowaniu jeszcze raz tego co mielismy zamiar stworzyc, niby banalny scenario przedstawiony na story boardzie pokazal pazurki, oczom naszym ukazaly sie sceny ktore jak na dwie osoby pracujace przy produkcji poprostu przytloczy swym ciezarem do granic wytrzymalosci. Przewidujemy wymodelowac 8 glownych modeli z tego trzy dosyc ogrome i kompleksowe w swej budowie, mowa o modelu mostu Golden Gate w San Francisco, wiezy Eiffel`a oraz morskiego kontenerowca. Na dzien dzisiejszy wieza Eiffel`a jest gotowa w prawie 100% jesli chodzi o modeling, a kontenerowiec w ok. 81% ( zarowno za modele wiezy Eiffel`a oraz tankowca jest w pelni odpowiedzialny Bhaal, ja wziolem na swoje barki zwizualizowanie kolosa jakim jest Golden Gate stopien zawansowania w jego przypadku to jakies kilka procent ) jesli chodzi o glowne sceny jest ich 7, z czego jedna z nich to bedzie prawdziwe wyzwanie jesli chodzi o model i o dziejace sie na nim sekwencje. Mam nadzieje ze dotrwamy do konca naszej pierwszej produkcji i wzbogaceni o nowe doswiadczenie przystapimy do kolejnej produkcji, w znacznie liczniejszym i lepszym skladzie. Niebawem zamieszcze to co juz jest na ukonczeniu lub jest ukonczone. Jesli chodzi o software to do 3D uzywamy Maya, 2D to oczywiscie Photoshop, Post-produkcja Combustion oraz edycja dzwieku Sound Forge pozatym jeszcze inne programy wspomagajace.
Napisano 17 Kwiecień 200420 l oo,widze ze nareszcie sie tu pokazaliscie:> .Co tu duzo pisac,widzialem juz czesc waszych prac i naprawde wszystko robi wrazenie. Obyscie dotrwali do konca...
Napisano 17 Kwiecień 200420 l Autor Thx, za uznanie Sharp staramy sie jak mozemy, scenario moze nie jest najwyzszych lotow ale staramy sie nadrobic jakoscia na ile nasze kompy pozwola i oczywiscie nasze umiejetnosci. Tak sie prezentuje w calej swojej klasie prawie 100 megabajtowy wytwor Bhaal`a jakim jest wieza Eiffel`a. Swoja droga ruszyc tego kolosa w calej swojej okazalosci to troche problem.
Napisano 17 Kwiecień 200420 l Rozumiem, ze beda mega zblizenia na te obiekty, bo jezeli nie, to tworzenie tak zlozonych modeli jest lekka dewiacja;) Podziwiam.
Napisano 17 Kwiecień 200420 l Życze wam powodzenia w waszym projekcie i mam nadzieję że zrealizujecie go w całości bo fajnie się zapowiada . Trzymam za was kciuki :)
Napisano 18 Kwiecień 200420 l Autor Drug - zblizenia beda dosyc spore tak wiec detali nigdy nie za malo, oczywiscie w miare rozsadku, chodz mysle ze w przypadku tej wiezy mozna by nieco zejsc z dol napewno z poly. Dexter - my tez mamy taka nadzieje jak narazie idzie wolno ale caly czas sa mniejsze lub wieksze postepy. A teaser juz pewnie niebawem. Tym razem prezentuje jeden ze shotow w calosci wykonany przezemnie, czas jaki mi to zajelo to nieco ponad 4 dni, lacznie z modelowaniem, texturowaniem oswietleniem i renderingiem oraz post-produkcja. Wycinek z story boarda oraz render. Dzis pewnie sie zajme animacja.
Napisano 18 Kwiecień 200420 l Ta wieża Eiffel\'a i satelita prezentują się wyśmienicie. Świetna zapowiedź dla nadchodzącej pracy :) Powodzenia! Musicie to skończyć!
Napisano 18 Kwiecień 200420 l bardzo fajne, mi tylko gwiazdy troche nie ten tego...strasznie porozciagane
Napisano 18 Kwiecień 200420 l no zapowiada sie fajowsko, choc, stanowczo za duzo szczegołow.... wyobrazam sobie to tak ze wieza bedzie w jakis sposob niszczona przez te odłamki, o ile tak to miłych męczarni z animacją zniszczeń zyczę :D a co do scenariusza, to nie widze sensu robic takiego przetsiewziecia z tak banalnym scenariuszem, jak bym robil demo reel, to bym moze pare sekund pokazal kilka ujątek jak sie tam nieszczy ziemia, i efekt byb był ten sam....
Napisano 18 Kwiecień 200420 l Originally posted by Sharp bardzo fajne, mi tylko gwiazdy troche nie ten tego...strasznie porozciagane Bo pewnie kamera jest w ruchu lub robi zoom i dlatego sie robi blurr aby nadac efekt ruchu :) a co do projektu, to nie mam pyta, po prostu zapowiada sie b. niezle. pozdr
Napisano 18 Kwiecień 200420 l satelitka piekna, nie ma sie czego czepiac w modelu. czekam az skonczysz most:) powodzenia
Napisano 18 Kwiecień 200420 l portfolio rzeczywiscie łądne. gratuluje. nierozumiem jedynie po co te vfx ale reszta jest kul :D
Napisano 18 Kwiecień 200420 l No pięknie. Ostatnio przejżałem Twoje portfolio. Jesli caly projekt bedzie na podobnym poziomie to juz sie nie moge doczekac! Ja tam lubie szczegoly. Faktycznie ich liczba jest zdumiewajaca - detali a detali! Bede sie przygladal Waszemu tematowi ..,
Napisano 18 Kwiecień 200420 l Autor Co do satelity to jeszcze ja szlifuje lekko, ale swietnie ze sie podoba. Co do zblurowanych gwiazd to rozciagly sie z racji tego ze jest motion blur, tak jak slusznie Pablo zauwazyl. Co do zniszczenia wiezy, trafne stwierdzenie bedzie takowa sekwencja. A co do sensu robienia takiej produkcji z tak banalnym scenariuszem, to sprawa 8 miesiecy temu kiedy sie to wszystko zaczelo, widzac po pierwszych probnych renderach scen to raczej sie nie zapowiadalo na to ze produkcja ewoluje do obecnego ksztaltu. Adek, co do poziomu jakosciowego ujec, to staramy sie jak tylko sie da... kto wie, moze koncowych ujec by sie nie powstydzil sam ILM :) zio_mal - skonczonego mostu sie raczej szybko nie spodziewaj, narazie sa lekkie przymiarki ja sie wogole do scen na nim rozgrywajacych zabrac. Damian - thx, portfolio wkoncu nasza wizytowka :) tak jakos wyszlo ze VFX jest. Wielkie dzieki za wszelkie commenty, jeszcze dzis napewno bedzie update.
Napisano 19 Kwiecień 200420 l Autor Prace nad satelita juz sa na ukonczeniu, texturowanie mam za soba, nieco jeszcze bylo co podszlifowac w ich przypadku. Jeszcze w sumie to tylko animacja zostala bo oswietlenie i rendering lacznie z post produkcja sa juz ulozone. A to zrzut z viewportu i kolejny wstepny render, czas renderingu to 2min 55sec w Mental Ray, rozdzielczosc 640x272. Kulexy - liczba poly to, 5234. Staram sie dokladnie przemyslic budowe modelu, do jakiego ujecia bedzie zastosowany, i jaki bedzie jego czas widocznosci na ekranie, nie trzeba mln poly, sporo sie nadrabia texturami, oswietleniem i renderingiem.
Napisano 19 Kwiecień 200420 l Badzo się cieszę, że i tutaj mogę podziwiać efekty prac nad Terranową :) Modele, tekstury, animacje jakie tworzycie są naprawdę 1 klasa... PS. Oglądając te wszystkie modele, siatki, renderki, poczulem się jakbym ogladał \"making of Final Fantasy\"...:D Powodzenia !! :)
Napisano 19 Kwiecień 200420 l Rascal a czy Wy nie robiliscie \"Apollo 13\" ? Bo to wyglada rownie pieknie :) Powodzenia i czekam na most (co nieco juz go widzialem, ciekawe jak bedzie wygladac skonczony:) ) Pozdrawiam
Napisano 19 Kwiecień 200420 l Jezu!! :O, ten satelita, on wyglada niesamowicie, i to na polskim forum WOW EXTRA!!! powodzenia!!
Napisano 19 Kwiecień 200420 l to prawda na screenie: http://www.rascal.eurocom.olkusz.pl/other/rd02.jpg cos za duzo tych gwiazd. Ale jest to przeciez probny render testowy, akurat to zmienic to nie jest problem.
Napisano 19 Kwiecień 200420 l Calkiem fajnie sie zapowaida. Dobrze ze zmierzyliscie swoje umiejetnosci i dostosowaliscie do nich projekt, wiekszosc z forumowiczow (np. ja:) ) tego nie robi i prace nie sa skonczone (co nie znaczy ze macie maly potencjal). Musze przyznac ze wieza i satelita to kawal dobrej roboty (rozumiem ze jakosc ostatniego rzutu jest mocno spilowana). Chetnie obejrze co dalej.
Napisano 19 Kwiecień 200420 l Jeśli coś moge zasugerować do satelity to to że jeśli zrobicie animacje w której bedzie znajdować się słońce to ustawcie panele satelitki na nie . [ To tylko bajerek z mojej strony . I jeszcze małe pytanko czy paneli nie mozna o ciutke odsunąc od całej satelity bo moim zdaniem są ciut za blisko :) . Ale to tylko moje 3 grosze :) Reszta jest Super . Czekam na renderki :)
Napisano 19 Kwiecień 200420 l Autor Swietnie ze sie wam spodobal WIP, zarowno ja jak i Bhaal robimy wszystko co w naszej mocy zeby bylo na poziomie, czym blizej jestesmy konca, tym wyzej ustawiamy poprzeczke. Nie, nie robilismy Apollo 13 :) chyba sobie zalatwie tego typu filmy wene tworcza trzeba z jakiegos zrodla czerpac a z ta liczba gwiazd to faktycznie przesadzilem, robllem w dzien i takie detale trudno zobaczyc. Z tym zmierzeniem swoich umiejetnosci i dostosowaniem ich do projektu... to bylo nieco inaczej, w tedy projekt nas przerastal, wiekszosc nam to mowila ale my jak zreszta inni zaczynajacy takie projekty, ostro sie bronilismy ze jednak udzwigniemy ( eh... glupota co my sobie wmawialismy ) teraz po 8 miesiacach produkcji i zdobywania doswiadczenia w tej dziedzinie jakim jest produkcja short filmu moge z czystym sumieniem powiedziec ze i tak bedzie ciezko. Pewnie sa tacy co sie zastanawiaja czym jest ten napis MAX Digital Studios czy to nie jest taka pomocna dlon jak PLATIGE ktory pomagal przy produkcji KATEDRY? Oczywiscie ze nie, zadna firma nam nie pomaga przy produkcji caly proces jest dzwigany tylko i wylacznie na naszych barkach. Swego czasu kiedy zajmowalem sie sprzetem prowadzilem strone www pod nazwa MAX Hardware teraz kiedy calkowicie sie oddalem grafice robie pod bandera MAX Digital Studios, moze kiedys zaloze studio zajmujace sie VFX... ale to odlegla przyszlosc. Co do odbicia slonca to raczej powinno sie znalezc w ujeciu, jednak ogolna fama chodzi ze slonce to strasznie kiczowaty obiekt, wbrew pozora nie tak latwo go zrobic zeby wygladal w miare ok. Co do odleglosci paneli pomysle nad tym. Niebawem mozna sie spodziewac wstepnej animacji ujecia.
Napisano 19 Kwiecień 200420 l hmm wieza idealna, lubie takie modele:D a co do rendera tej satelity, ot ja bym poprawil gwiazdy, troche ich tam za duzo:)) niebo wokol ziemi z kosmosu nie jest tak usiane gwiazami imho :)
Napisano 20 Kwiecień 200420 l Tak w szczególności iż położenie zrobiłeś dość bliskie Ziemi i źródeł światła i dlatego \'uncle\' ma racje mówiąc, iż za dużo gwiazdek :) Ogólnie bardzo ładny i dokładny model .. i czysty render. Gratulacje i pozdrawiam.
Napisano 21 Kwiecień 200420 l DAWAC MI TU JAKAS KROTKA ANIMACJE ! ;]. A tak powaznie, to pierwsze screeny przedstawiaja sie niezwykle interesujaco i naprawde chcialbym zobaczyc to wszystko w ruchu. Zapodajcie cos.
Napisano 21 Kwiecień 200420 l Autor Co do gwiazd to juz je poprawilem, i zaczolem powoli wprawiac w ruch satelite. Zamieszczam do wgladu jedena z pierwszych previzek. http://www.maxdigital.pl/other/pv01.avi
Napisano 21 Kwiecień 200420 l no ładnie ale poco nam podgląd? duzo to nie dał... model fajny ale daj ruch juz z tełem i bez vizible edges. i tych dupereli ramek i innych napisikow.... wiem ze wrazenie profesionalizmu musi byc ale daj ze spoko, nik tak nie robi (z profesionalistow) :D
Napisano 21 Kwiecień 200420 l Autor Mialem pokazac troche ruchu, taki podglad mozna odrazu zrobic, no a render sekwencji... nie mam zadnej farmy renderujacej w piwnicy, a w nocy niezbyt dobrze sie spi jak ci kolo glowy szumia wiatraki i hddki. Zbyt czesto sypiam w takich warunkach i staram sie ograniczyc takowe do minimum.
Napisano 21 Kwiecień 200420 l aj daj spokoj ten satelita + ziemia i gwiazdki to max minuta na klatkę, to mona jedząc kolacje wyrenderowac. jedna rada choc zapewne juz tak robicie obowiąkowo render elements przynajmniej cienie i swiatłą no i w targach samego satelite w alfie i samą ziemie w alfie, bedziecie mogli robic ładne korekty..
Napisano 21 Kwiecień 200420 l robi wrazenie... jesli przyda wam sie para rak, grajacych na syntezatorach muzyke, to w miare swoich umiejetnosci moge pomoc :) oczywiscie co potrafie moge pokazac powodzenia !
Napisano 22 Kwiecień 200420 l Autor Damian - cos wolno jesz kolacje ;) nie pomyliles sie o sporo render jednej klatki to ok. 1 min 43 sec majac ich 212 to jest ok. 5h renderingu. Jako ze sporo sie robi w poscie m.in korekcje kolorow, motion blur i inne render na wartwach jest koniecznoscia. Jak narazie o muzyce jeszcze nikt nie mysli, teraz i tak jest sporo do zrobienia, na wszystko przyjdzie odpowiedni czas, ale thx za pomoc dobrze wiedziec ze ktos od muzyki jest.
Napisano 22 Kwiecień 200420 l WOW!! chcialbym tylko wiedziec na jakim sprzecie pracujecie? Oby tak dalej, a oscar was nie omine :D edit: Coś dziwnie tu ucichło...
Napisano 24 Kwiecień 200420 l Autor Jesli chodzi o moj sprzet to jest to AMD Athlon XP 1700+ oraz 768 MB DDR PC400, karta graficzna to obecnie juz zabytek nVIDIA GeForce2 MX 64MB. Co do oskara to nie ma szans to nie Katedra. Niebawem zamieszcze wyrenderowana wstepna sekwencje troche rozrusza to watek.
Napisano 25 Kwiecień 200420 l napisał Damian no to respect skoro na taki sprzęcie.... to musi byc katorga nie wiem jak z maya, ale 3ds maxem to nie daloby sie pracowac z takimi siatkami (wieza) P.S. Daj jakis renderek tego mostu, o ktorym mowiles (nawet wstepny)
Napisano 25 Kwiecień 200420 l Autor Co do sprzetu, to nie jest to taka znowu katorga pracowac, kwestia optymalizacji ktorej sie ciagle uczymy. Model do filmu nie musi miec milionow poly, wszystko sie nadrabia texturami i renderingiem. Jesli chodzi o most to nie ma jeszcze czego renderowac tak wiec z racji tego pokazuje same zrzuty.
Napisano 26 Kwiecień 200420 l no jak zwykle widac szczegoly co do sprzetu i takich siatek, to da sie pracowac calkiem przyjemnie, pod warunkiem ze zainstaluje sie softquadro w przypadku GF, no i odpowiednie drivery do softu w ktorym pracujemy.
Napisano 26 Kwiecień 200420 l kurcze, ja tez chce tak umiec :D Teraz wiem juz na 200%, ze to bedzie hicior ;)
Napisano 26 Kwiecień 200420 l nadal uwazam ze te szczegoly to tylko utrudnią wam prace ale jak tam chcecie... :)
Napisano 26 Kwiecień 200420 l Autor Jesli chodzi o przerobienie na Quadro to raczej nie ma sensu GF2 MX, pozatym pod Maya nie czegos takiego jak pod 3ds MAXTREME. Co do szczegolow staram sie totalnie nie przesadzac, ale dawac tam gdzie sa potrzebne, oczywiste jest ze majac konstrukcje nosna czyli ozebrowanie ktore jest pod ulica ciagnace sie na przestrzeni ponad 2000 m nie bedzie w calosci jako bryla a textura z alpha channel, to samo jesli chodzi o kable i porecze. W miedzyczasie kiedy Bhaal zajol sie budowa kontenerowca, ja sie zabralem za zrobienie kontenerow ktore beda na jego pokladzie. Ustalilismy ze bedzie ich 7 rzedow na wysokosc 4 kontenerow, oczywiscie tu takze nie bedzie ich fizycznie 224 bedzie sprawiac tylko takie wrazenie bowiem bedzie ich mniej, po zrobieniu platformy testowej ustalilismy ze 5 roznego rodzaju textur wystarczy. Tak wiec wziolem sie za texturowanie boxa.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto