Skocz do zawartości

Terranova - Short Film Rascal & Bhaal


Rascal

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 755
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Zonki zostaly poprawione, w sumie to typowo wstepny render no ale niech bedzie juz O.K Wspomniane babole sie likwiduje zwiekszajac parametr Final gather Rays i modyfikujac min. oraz max radius.

 

A to kolejny model mojego autorstwa we wczesnej fazie produkcji, Boeing777 LOT`u ktory mam zamiar skonczyc po satelicie, jeszcze musze zdetalowac go odpowiednio, aktualnie sie tak prezentuje.

 

 

rd04.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o modele to, wieza Eiffel powstala jakis czas temu, to samo sie tyczy czesciowych modeli mostu i Boeing`a, pamietajcie ze jestesmy w trakcie produkcji od 3 wrzesnia 2003 roku.

 

Falcrum - chyba nie, w sumie to nie wiem jak ona sie tam znalazla hehe

 

Damian - teraz sprawdzilem w wykazie, faktycznie LOT nie ma 777... ale napewno kupia do czasu jak skonczymy produkcje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem...wiem...Drug, ja też przeglądam F3D...i widzialem jak pracuje Rascal z kolegami...

Oczywiście przygotowanie tylu modeli to nie kwestia paru dni...wiem jak to jest....mialem na myśli bardzo szybkie postępy w pracy i ich jakość...wyraz zdumienia i respektu...

Oby tak dalej...:)

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w kolejnym updacie, Bhaal jest narazie wstrzymany z powodu wymiany kompa, ale najprawdopodobniej juz niebawem bedzie mogl wrocic znowu do pracy nad wieza, o ile modeling jest skonczony to pozostaje mu jeszcze kwestia oswietlenia i shaderow.

 

Oczywiscie wieza Eiffel`a to nie jedyny model autorstwa Bhaal`a nastepny w kolejce jest kontenerowiec ktory czeka na ukonczenie.

 

 

rd05.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statek świetny, ale kontenery chyba są nieproporcjonalnie duże do statku...No i jeszcze jedno...one stoją na \"estradzie\", czy co ??

To tylko takie czepianie się...pzecie i tak wiadomo, że jest cool...:P

 

Pozdr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super:) Bardzo mnie się podoba, obym kiedyś osiągnął chociaż taki pułap umiejętności:)

 

Co do statku hmm.. chyba jednak te kontenery są ok (Falcrum) chociaż faktycznie jak się tak spojrzy ogólnie to jest jakieś pewne złudzenie wielkości, nie wiem, może się mylę:)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dobrze...jak na te wymiary statku, jest całkiem dobrze...jednak ja zawsze kontenerowca widzę w takiej postaci:

Ship.jpg

ship.jpg

 

Wy macie małego kontenerowca...i wygląda dobrze...tak jak tu:

ship.jpg

 

Jak zobicie i tak będzie dobrze :)

 

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o kontenery to faktycznie lekko zbyt wielkie byly, znalazlem na statku punkt odniesienia i juz bylo pewne. Tak wiec nie pozostaje nic innego jak wziasc sie za robienie textur aktualnie zrobione mam dwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przedstawiaja sie kolejne textury, jak narazie sa 4 mysle ze 12 powinno wystarczyc jeszcze musze rozlozyc te kontenery po calym pokladzie i zobaczyc czy nie bedzie za male zroznicowanie, pozatym jeszcze mysle zrobic wymodelowane drzwi od frontu majac caly czas na uwadze bezlitosny poly count.

 

 

rd06.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontenery to oczywiscie normalne 6 facowe boxy, pofaldowana blache postanowilem zalatwic mapa displacement z racji tego ze ich jakosc jest swietna za sprawa sub pixel displacement.

 

Jednak jesli chodzi o kontenery ich produkcja idzie nie za szybko z racji tego ze aktualnie moim priorytetem jest praca nad ujeciem w ktorym widzimy co sie wydazylo zaraz po wybuchu planety na ktorej zostal zainicjonowany proces terraformowania. Jednak smialo moge powiedziec ze dokonuje ostatnich szlifow na etapie postprodukcji, tak wiec pod wieczor mozna sie spodziewac finalnego ujecia w postaci krotkiego filmu, a oto jeden z kadrow.

 

 

rd07.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krótkiego filmu ! :) ostatni render - miodzio, jeśli to kadr z tego filmiku to czuję, że będzie to coś ho ho fajnego :)

 

p.s. widać, że cg w twoim przypadku to coś więcej niż zabawa ... długo w tym siedzisz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja...czuję, że jestem światkiem produkcji filmu o którym przez lata będa opowiadać :)

Właściwie ten WIP nie jest typowym WiP\'em...bo nie ma co krytykować...wszystko jest dopracowane i bezbłędne...oby tak dalej :)

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktyczie jesli chodzi o mnie, to traktuje CG jak cos wiecej niz tylko zabawe, kazdy tydzien to ciezkie boje aby za wszelka cene podniesc coraz wyzej poprzeczke, jednak im wyzej tym jest trudniej, o wiele wiecej pracy trzeba w siebie wlozyc niz na poczatku.

 

Od dawna mnie fascynowaly roznego rodzaju efekty specjalne w filmach i jak je robiono, jednak do lipca 2002 roku byla to tylko fascynacja. Przygode z grafika 3D zaczolem w polowie 1997 wraz z nabyciem uwczesnego pogromcy akceleratorow 3Dfx VooDoo czyli Rivy 128 firmy ELSA na jednej z plyt dolaczony do karty byl program Simply 3D produkcji nie istniejacej juz firmy Micrografix, wykonalem pewnien krajobraz wodno skalny, calosc zajela mi caly dzien walczenia z nowym softem. Jednak jedyne co mi po niej zostalo to tylko mgliste wspomnienia, przepadla wraz z formatem dysku po jakims virusie wraz z innymi moimi danymi. Sprzet jakim dysponowalem wtedy to AMD K6 200 MHz, 32 MB EDO-RAM na plycie glownej EPOX z ukladem INTEL TX. To byla moja pierwsza i ostatnia praca w 3D az do lipca 2002 roku kiedy w moje rece wpadla Maya i render jaki mi wyszedl byl przuslowiowym \"kamieniem kilowym\" jesli chodzi o uzyskany efekty w porownaniu z wczesniejszymy pracami wykonanymi na 3D Studio MAX zreszta z ktorym obcowalem okolo kilku dni i skonczylo sie na renderowniu kulek ( oczywiscie nie twierdze ze 3ds jest zlym programem ) Nie bez znaczenia byly dodatki zalaczone na plycie z Maya roznego rodzaju filmiki, making ofy i wywiady, ktore to zachecily mnie do wrocenia po dlugiej przerwie do 3D a trwala ona ponad 4.5 roku. Ostatecznie Maya mi sie tak spodobala ze zostalem przy niej do dzis.

 

Co do wygrania ANIMASTERA to raczej sie spodziewamy jednego z 3 pierwszych miejsc, jesli dojdzie do wystawienia shorta. Polak oczywiscie potrafi sporo widze osob na tym forum reprezentujacych wysoki poziom i jestem wiecej niz pewny ze napewno mozna bylo sie po nich spodziewac swietnego dziela.

 

No moze nie beda opowiadac przez lata ale milo jest slyszec ze wogole ktos cos mowi :) zawsze mozna sie do czegos przyczepic ale sztuka jest przyczepiac sie z glowa, niekiedy widuje sie takie uwagi ktore poprostu sa juz czysta przesada, staramy sie dopracowywac do pewnego poziomu jesli jest w miare zadowalajacy to brniemy dalej zeby tylko nie zrobic \" wiecznego WIPa \" poprzeczke mozna podnosic prawie w nieskonczonosc, ale nikt nie bedzie wracal do poczatku filmu z racji tego ze pod koniec jego produkcji zyskal tyle ze moze zrobic pierwsze ujecia o wiele lepiej.

 

My tez sie nie mozemy doczekac kiedy wkoncu bedziemy mogli spokojnie usiasc i poprostu wlaczyc PLAY. Jesli chodzi o termin to zima 2004 mysle ze powinnismy sie zalapac, moze bedzie szybciej byc moze pozniej naprawde ciezko spekulowac teraz, proces produkcji takiego shorta nie jest tak prosty jak sie wydaje, nie wykluczone ze dojdzie do teamu ktos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety szalejaca przez ponad 2h burza, skutecznie oderwala mnie od komputera, w trosce o dane zgromadzone na HDD zmuszony zostalem do wylaczenia maszyny, przez co prace nad teaserem sie lekko sie opoznily, jednak cala noc jeszcze przedemna :)

 

Juz coraz blizej skonczenia ujecia, aktualnie wprowadzam ostatnie poprawki do wybuchu, a tak sie prezentuje screen z postepow.

 

 

sc03.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w brew pozorom ludzie z branzy nazekają na combustion... mają oczywiscie shake smoke inferna i inne wynalazki, ale zdaniem np. ludzi z light craft combustion w wielu przypadkach jest wolniejsze od afterFX.... ma jedną zasadniczą zalete jedynie... - wspolpracuje z maxem... ale z majką juz nie wiem nie wiem po co męczycie kompa combustionem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarowno Combustion jak i After Effects sa softami do efektow i compositingu, nastomiast Premiere jest ukierunkowany na edycje.

 

Hm... nie wiem na co tu nazekac, Combustion moze i nie jest najszybszy, ale swietnie sie na nim pracuje. Co do systemow kompozycyjnych typu Inferno, Flame czy Flint to juz inna liga, o ile mozna takowe spotkac w wiekszych firmach w branzy to sa one poza zasiegiem domowych userow takich jak ja, kiedys moze bedzie mi dane usiasc przed takim sprzetem. Ale swiat na tych softach sie nie konczy mamy jeszcze na PC dostepne Digital Fusion oraz Nuke.

 

Po co meczymy kompa Combustion? post-produkcja to normalna kolej rzeczy w przypadku wszelkich produkcji filmowych czy to wpelni cyfrowych czy tez tradycyjnych, ale o tym nie musze nikomu przypominac, majac gotowy wyrenderowany material w kilku warstwach musi zostac zlozony, takze nie obejdzie sie bez wszelkich korekcji kolorow, motion blura, roznego rodzaju filtrow i innych tego typu rzeczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie tego nie musisz uczyć :) sam pracuje w combie i w tych \"niedostępnych\" :) i z wlasnego doswiadczenia wiem ze prosty compositing, poprostu render warstw + jakies nieskomplikowane efekty takie jak blur itp w AfterFx wychodzi szybciej i człowiek się mniej naklika :) a z trudniejszymi rzeczmi to juz trzeba shake albo inferno. w ostatecznosci combustion :D a tak wogole to do kazdej bzury jest inny program (mowa o zaawansowanych \"bzdurach\" np. tracking..

 

kurde Rescal dawaj jakies anime bo sie z tego wyczekiwania z anemizuje czy Bog wie co jeszcze zrobie ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nikogo nie ucze :) Inferno i inne macie na platformie Linux czy na SGI z tego co slyszalem to wlasnie Inferno i inne chodza tylko na sparcach i decach pod Irix a na procach x86 nie chodzi ten OS. Moze sie skusze na jakis O2 nie sa drogie i tez nie najszybsze ale z racji tego nie robie jakis ogromnych kompozycji 4k czy 2k to taki Inferno czy inne by calkiem chyba w miare szybko chodzil, napewno by mi sie przydaly w przyszlosci wszelkie umiejetnosci pracy na czyms takim.

 

Nawiazujac do AFX to troche go mialem jednak jakos nie wiem nie przypadl mi do gustu, swego czasu Shake tez troche mialem np. ten mi sie spodobal calkiem przyjemnie sie robi na nodach, ostatnio sie wtajemniczam powoli w Nuke praktycznie ta sama filozofia pracy co Shake. Co do tych bzdurek to faktycznie masz racje.

 

Jestem w trakcie przygotowywania malego teaserka, zamieszcze niebawem, napewno jeszcze dzis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4k to robi się tylko do skanow tasmy filmowej by FX pododawac a skanerek mają tylko w chimneypot :) no chyba ze sie planujesz w kinach \"wstrzelic\" :) a 2k to wlasnie film robie sam i nawet AFX daje rade... ale i tak robie w combustion, bo ma pare opcji \"więcej \" :)

widze ze wachlaz programow mash, i fajnie. przyda sie , ja sie VFX nie zajmuje to twoja działka więc juz nie przszkadzam :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mowisz...skromny ale i tak wszystko ladnie wyglada :) jedynie co mnie zrazilo to ten napisy za wolno wchodzi..nie lepiej jakby od razu pokazal sie z ciemnosci?

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisy na początku nie dają się moim zdaniem przeczytać. Czekam i czekam, aż się pokażą całe żeby przeczytać. Bez sensu ten numer, na początku myślałem, że coś mi ucięło boki. Potem jakoś dziwnie znikają. Podobnie na końcu nie ma czasu żeby przeczytać napisy (planszę?) końcowe, chwilę dłużej bym je przytrzymał.

 

Reszta - absolutny full wypas, rewelacja. Widać, że wiecie co robicie i znacie się na tym. Powodzenia w dalszej pracy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieje ze to cos przy przelatywaniu przez mgłe to tylko przez kompresje sie robi :) rzeczywiscie duzo tego nie by ło:) ja tu czekałem na cos wiecej całą noc nie spałem a tu lao do swiatełka.... ;) napisy na początku są dobre, jedyne co to nie powinny sie zatrzymac tylko kontynuowac ruch i zanikac. ja przeczytałem kilka razy, kwestia znajomosci angielskiego. reszta ładna, gwiazdka jedna za blisko kamery i za mały mo blur ma. co do napisow koncowych .... tragedia.... przeczytac no problem ela estetyka ja z okładki do komiksu!!! błagam nie robcie tego temu taserowi :) a i jeszcze jedno, pokuście soie o własną muzykę :) jak byscie kiedys potrzebowali udzwiękowienia to zgłaszam sie na ochotnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a i jeszcze jedno. ja bym dodał powolny obrot kamery w okol wlasnej osi. z jeden pełny obrot. i jeszcze jedno, kamerą mozna troche podbic efekt wybuchu, jakoś jej ruchem mozna zubdowac rosnący dynamiz zwięczony explozją, pozniej kamera moze sie troche potrząchać.. :) itp. i czasami widac jak zrobiona jest \"mgiełka\" skąplikujcie jjej kształt odrobine, a nie taka sinusoida prosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie napisy nie sa zbytnio dopracowane, postaram sie bardziej przmyslec sprawe nastepnym razem. Jesli chodzi o muzyke to oczywiscie bedzie specjalnie robiona na potrzeby produkcji, co prawda jeszcze nie wiadomo przez kogo, mysle troche pomeczyc muzyke, sam jestem ciekaw jak by mi ona wyszla.

 

Co do tego pseudo wybuchu to jest on tam tylko na potrzeby teasera, w finalnej wersji bedzie to wygladalo tak ( w nocy zdecydowanie lepiej widac ) za modeling, texturing oraz oswietlenie jest odpowiedzialny Bhaal, ja maczalem palce w tym ujeciu tylko przy post-produkcji.

 

 

rd08.jpg

 

 

rd09.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planeta Ziemia nie jest obiektem 3D, zostala dodana w procesie post-produkcji i jest zmodysfikowanym zdjeciem pochodzacym ze zbiorow NASA, jesli chodzi o texture terenu to mozliwe ze jest z maxa mialem na CD jakies textury i pochodzi wlasnie z tych zbiorow. Na poczatku uzylismy jednej gotowej textury, pozniej widzac jak sie projekt rozkreca zaczelismy myslec powazniej.

 

Dwa ostatnie screeny mozliwe ze nieco odstaja od reszty, z racji tego ze sa stosunkowo stare i pochodza z poczatku produkcji tj. wrzesnia 2003.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności