Napisano 6 Grudzień 200915 l Witam :) W zasadzie 3ds maxem bawię od kilku-kilkunastu dni. Myślę, że poznałem podstawy, więc zamierzam pokazywać tu moje wypociny. Liczę na porady i konstruktywną krytykę, gdyż dopiero się uczę. Na początek pierwsza praca, czyli żarówki z jakiegoś tutoriala (renderuję za pośrednictwem v-ray'a): A tu najnowszy projekt, aparat Samsung S750, siedzę nad nim od piątku. Przód już chyba skończony, został tył, materiały i tekstury (o nich na chwilę obecną nie mam zielonego pojęcia). Może coś z tego wyjdzie... Edytowane 2 Styczeń 201015 l przez Tamyl91
Napisano 6 Grudzień 200915 l Witam, popraw proszę nazwę wątku: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=34619
Napisano 6 Grudzień 200915 l wybacz mi ale nie wierze ze siedzisz w maxie nawet miesiac, nie mowiac parenascie dni pozdrawiam
Napisano 6 Grudzień 200915 l Jeśli trzasnąłeś ten aparacik beż żadnego tutka po kilkunastu dniach z maxem, to gratki.
Napisano 6 Grudzień 200915 l Autor plasti, obejrzałem sporo tutoriali z modelowania, przeglądałem między innymi to forum, materiały, które użyłem (soczewka obiektywu, flesz, lub szkło żarówki) pochodzą z http://www.vray-materials.de (szkło żarówki trochę zmodyfikowałem, żeby nie załamywało tak mocno światła). Generalnie model tego aparatu jest mało skomplikowany, a że siedziałem nad nim z 10-12 godz... Do modelowania wykorzystałem zdjęcia z neta: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/47/samsung-s750-zoom1.jpg http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/47/samsung-s750-zoom2.jpg http://static1.money.pl/i/manager/aparatycyfrowe/n/17030.jpg ( trochę małe, większego nie znalazłem :/ ) http://images.quebarato.com.br/photos/big/0/4/6A404_4.jpg
Napisano 6 Grudzień 200915 l Autor Brazniew, staram się analizując oraz modyfikując gotowe i sprawdzając efekt. Moim zdaniem to najefektywniejsza metoda nauki :)
Napisano 8 Grudzień 200915 l Autor W sumie model skończyłem, jednak nie potrafię narazie nałożyć odpowiednio tekstur, poza tym brak mi tekstury tego pokrętła na górze... Kiedyś (jak umiejętności będę większe) wrócę do tego i nałożę materiały oraz teksturki. A tymczasem pokażę skończony model z gliny:
Napisano 8 Grudzień 200915 l Ja bym na Twoim miejscu skończył go teraz. Tutorali o materiałach jest pełno :)
Napisano 8 Grudzień 200915 l Aparacik bardzo ładny. Żarówka wygląda jakby miała pierścienie zamiast gwintu. Ludzie trochę naskakują na nowych z dobrymi pracami bo mamy tu przypadki trolli którzy ściągają z różnych stron obiekty a potem prezentują jako swoje i po zbanowaniu konta zakładają nowe, więc nie ma się co przejmować tylko trzeba robić dalej.
Napisano 8 Grudzień 200915 l Autor dac77, bo to są pierścienie, a nie gwint... Nie wiedziałem jak zrobić dobry gwint. Teraz męczę się z uzyskaniem takiego materiału: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/archive/5/57/20090623153001!Samsung_S750_IMGP3076_wp.jpg Czy mógłby ktoś coś poradzić? Jak widać jest to dość matowa imitacja aluminium i właśnie tego matowego materiału nie potrafię stworzyć, wychodzi mi zbyt szklista powierzchnia. Ilość opcji w edycji materiałów mnie jak narazie przytłacza :/
Napisano 8 Grudzień 200915 l To jest metaliczny (odbicia kolorowane kolorem obiektu) z glossy reflections, dosyć sporym specularem i raczej miękkim specularem.
Napisano 9 Grudzień 200915 l tu masz coś takiego tylko że do mentala http://max3d.pl/tut.php?id=293 ale ogólnie zasada jest podobna
Napisano 9 Grudzień 200915 l Brushed metal to tam występuje na kilku obiektach (sterowanie i obudowa soczewek) ale obudowa to plastik powleczony farbką metaliczną.
Napisano 13 Grudzień 200915 l Autor Aparatu nie skończyłem, bo nie daję rady z materiałami... Zmieniam jeden parametr i czekam na render kilkanaście minut w rozdzielczości 320x240, niestety mój Athlon 2800+ z 512 RAM nie nadają się do grafy 3D. Teraz wziąłem się za Nokię 3310, tutaj problemy z materiałami i teksturami będą o wiele mniejsze... Narazię utkwiłem, bo nie radzę sobię w wydłubaniu pewnego otworu, ale o tym napiszę jutro i mam nadzieję, że ktoś pomoże ;) Acha, co niektóre elementy zmienione, gdyż znalazłem tylko jedno dobre zdjęcie - z przodu. Boków i tyłu w necie znaleźć nie mogłem, więc nie jesto to do końca Nokia 3310, no ale cóż... Do tej pory wyskrobałem coś takiego:
Napisano 13 Grudzień 200915 l z tym gwintem to pewnie lepiej by wyszło jeśli użył byś obiektu "spring" ja tak robie na śrubach i niewgląda to źle... a tą nokią 3310 to się wydałeś, kto w 2009 roku poświęca swój cenny czas (a zwłaszcza na początku pracy z nowym programem) na robienie "takiego telefonu?
Napisano 13 Grudzień 200915 l Autor Co masz na myśli pisząc "takiego telefonu" ? Miałem zrobić kolejnego K800i czy N95? Wolałem zrobić coś bardziej nietypowego. Stwierdziłem, że ten telefon będzie łatwy do wymodelowania z powodu stosunkowo niewielkiej liczby detali.
Napisano 14 Grudzień 200915 l ja myślę, że ten telefon to dobry wybór na początek. dla mnie (również początkującego) niektóre z tych kształtów stanowiłyby teraz wyzwanie tak myślę - :) szukaj zdjęć - fajnie jakbyś skończył. faktycznie dziwne, że nie ma tego za wiele na necie. Widocznie ta skrzynka była popularna tylko w Polsce :D
Napisano 14 Grudzień 200915 l Rany co za różnica jaki telefon modelujesz o.O przecież i tak jak skończysz to ci Nokia w nagrodę nie wyśle fona... Geometria narazie jest kokos. Guziki nie wiem czy nie powinny bardziej wystawać ale no...dawno miałem okazję oglądać 3310:P
Napisano 14 Grudzień 200915 l Autor Dzięki za komentarze. Jak widać te boczne białe części (nie wiem co to jest do końca) nie są w rzeczywistości wciśnięte w obudowę, tylko wokół nich jest przerwa, czyli należałoby je umieścić w dołkach. Wymodelowałem własnie takie coś: I teraz zastanawiam się w jaki sposób wyrzeźbić taką dziurę o takim ształcie mniej więcej w tym miejscu obudowy: Jak widać moja siatka jest dość rzadka i przybiera kształt przypominający telefon po dodaniu MeshSmooth. Może powinienem zagęścić siatkę telefonu i wyryć booleanem?
Napisano 14 Grudzień 200915 l Nie Boolean a cut. To jest płaska powierzchnia więc nawet jeśli nałożysz smooth a dobrze walniesz siatkę możesz zaszaleć z n-gonami i trójkątami. Wymaga to dodania jakichś loopów ale no boolean to najgorszy z możliwych sposób.
Napisano 14 Grudzień 200915 l Autor Domyślam się, że ngony, to po prostu duże (w sensie ilości kątów) wielokąty... A co znaczą loopy ? Fakt, że powierzchnia jest płaska, ale tnąc cutem musiałbym przeciąć górną i dolną część obudywy, czyli tą szparę między nimi... Może lepiej tą szpare usunąć, połączyć dół z górą, wyrzeźbić docelowy otwór i dopiero przepołowić obudowę z powrotem na dwie części? Edytowane 14 Grudzień 200915 l przez Tamyl91
Napisano 14 Grudzień 200915 l Loop = pętla edgy. Ciężko to wyjaśnić...ale ale mam to ! :D http://www.max3d.pl/tut.php?id=189
Napisano 16 Grudzień 200915 l Autor Dzięki za komentarze. Modelowanie dobiegło końca, a raczej mam już dość i nie chce mi się już niczego poprawiać ;) Chcę to wyrenderować, teraz bawię się trochę materiałami, jednak problemem są tekstury. Nie mam zielonego pojęcia o teksturowaniu, zna ktoś jakiś szybki i prosty tutorial o technikach nakładania tekstur? I jeszcze jedno, istnieje możliwość nałożenia dwóch materiałów? Bo tekstura jest normalnym materiałem, jesli dobrze rozumiem. Chciałbym nałożyć na przycisk jakiś tam srebrzysty/szary materiał, a na to jeszcze teksturę z cyferką i jakimiś literkami pod spodem, jest to w ogóle możliwe? Czekam na pomoc...
Napisano 17 Grudzień 200915 l Autor Z Unwrap UVW jakoś sobie radzę, ale wciąż nie wiem jak nałożyć teksturę np. na przycisk: najpierw materiał srebrzysty, potem na to tekstura cyfry. Zrobiłem teksturę na białym tle i chcę, żeby ten biały był kolorem przezroczystości, jak to zrobić?
Napisano 17 Grudzień 200915 l yyy... też czekam aż ktoś Ci odpisze :) ja robiłem swoje przyciski zwyczajnie wstawiając text - ale to na potrzeby wrzucenia glossy później. może na razie zrób zwykły text dopóki ktoś się nie znajdzie z konkretna odpowiedzią :] powodzenia!
Napisano 17 Grudzień 200915 l Autor Hmm, nikt nie wie, czy nikt nie rozumiem pytania? ;) Wyjaśniam w takim razie o co mi chodzi. Stworzyłem taki materiał przycisku: Teraz chce nanieść tą teksturę: Oczywiście w taki sposób, żeby kolor biały był przezroczystym transparentem. W jaki sposób tego dokonać? Naprawdę proszę o odpowiedź... Edytowane 17 Grudzień 200915 l przez Tamyl91
Napisano 17 Grudzień 200915 l Mapa opacity i materiał blend powinny rozwiązać Twój problem, sam się z takim męczyłem niedawno :)
Napisano 17 Grudzień 200915 l Materiał a tekstura to zupełnie różne rzeczy. Sam materiał określa jak materiał reaguje na światło, określa bump , displacement itp itd. Tekstura to natomiast mapka np koloru (diffuse), mapka bump-a, displace'a. Poczytaj o uvw (musisz najpierw określić jak program ma "rzucać" teksturę na obiekt) i o alpha mapach. Mapy alpha przydadzą ci się przy przyciskach. Ciężko to opisać w jednym poście. W razie czego pytaj o konkrety np na pm.
Napisano 18 Grudzień 200915 l Autor Problem rozwiązałem. Przed chwilą jednak nacisnąłem coś i zaznaczone face'y zamiast być czerwone mają tylko czerwone kontury, jak to wyłączyć?
Napisano 19 Grudzień 200915 l Autor W końcu się udało, ponad tydzień to męczyłem, ale sporo się nauczyłem przez ten czas. Teraz zrobiłbym to o połowę szybciej :) Ogólnie jestem całkiem zadowolony z tego, co wyszło:
Napisano 20 Grudzień 200915 l Autor Siatki niestety już nie mam jako takiej, bo pod koniec mocno zagęściłem turbosmoothem, przekonwertowałem do editable poly i zapisałem. Mam 220 tys. poly, więc raczej siatka mało ciekawa.
Napisano 28 Grudzień 200915 l Autor W ramach ćwiczeń wykonałem sobie taką prowizoryczną wizualizację i mam pytanie, jak pozbyć się tych prześwietleń nad oknami na suficie? Światło to GI z VRaySun +2x VRayLight w oknach:
Napisano 28 Grudzień 200915 l Opcje "color mappingu". Nie wiem po co tu dałeś vraysun, według mnie lepiej będzie jeśli dasz direct light z vray shadows i opcją "area shadows".
Napisano 29 Grudzień 200915 l Autor Zmieniłem color mapping z linear multiply na exponential, zamieniłem sun na direct z vrayshadows i area shadows zgodnie z zaleceniami, wyszło takie coś (myślę, że jest lepiej, choć kolory wyszły dośc mocno wyblakłe, musiałem podnieść trochę saturację GI): Edytowane 29 Grudzień 200915 l przez Tamyl91
Napisano 2 Styczeń 201015 l Autor Witam, przez ostatnie 3 dni tworzyłem ten pokoik (własny projekt), czekam na komentarze, co zmienić itp, później spróbuję wyrenderować to w nocy przy sztucznym świetle:
Napisano 2 Styczeń 201015 l Tamyl91 twój pokój nie spełnia norm bhp...jak ktoś usiądzie na krześle to bez trudu włoży głowę do kontaktu;) chyba trochę bardziej przy podłodze powinien być i szklany stoliczek chyba za niski...takie jest moje zdanie
Napisano 3 Styczeń 201015 l Cos tu nie tak z proporcjami, napisałbyś jakie maja wymiary: pomieszczenie i meble, zrób coś z kamerą lub z tym fotelem ( jesli korzystałeś z gotowca to go przeskaluj odpowiednio, jesli nie to zwróc uwagę na jedna z nóżek bo jakoś jest dziwnie dłuższa od innych aż sprawdziłem własny fotel bo cos mi nie leżało ;) ), nastepnie dywan te wystrzępione brzegi to niby skąd sie wzieły, no i jeszcze to coś co leży na łóżku jakoś dziwnie sie odgina w górnej częsci od strony szafki, optycznie nie ma tam chyba nic co by tak zadzierało tą narzutę i na koniec ten szklany stolik po co on tam stoi przecież zagradza dostep do lustra. A tak wogóle to co jest z tym cieniem na dywanie czemu on jest tak ładnie zaokrąglony gdy z drugiej strony masz ładne katy ;).
Napisano 4 Styczeń 201015 l Autor Co do cienia na dywanie - nie mam pojęcia skąd to się wzięło. Wszystkie modele są moje (krzesło też) i zapewniam, że wszystkie nogi ma równe :) Ten efekt wyciągania wszystkiego w strony rogów kadru powstaje, gdy stosuje się szeroki kąt widzenia kamery (jak w tym przypadku). Stolik faktycznie mi nie wyszedł ;] A zagięcie na tym kocu na łóżku wynika z faktu, że kocyk ten jest złożony (widać to przecież) i z tamtej strony zrobił się po prostu rulon.
Napisano 4 Styczeń 201015 l Podpiszę się pod tym napisali koledzy wyżej i radzę zrobić coś z kamerą (zmniejszyć FOV). bo nawet ten prosty biały zegar na ścianie wygląda dziwnie.
Napisano 5 Styczeń 201015 l FOV określa szerokokątność kamery(poprostu pokój ci sie rozjeżdża i wszystko zatraca proporcje), polecam poczytać troche podręczników do fotografii, to ci napewno dużo da przy ustawianiu kamery ;) A co do narzuty to jesli nawet jest zwinięta to pod własnym cieżarem powinna opadać a nie odstawać, chyba że jest to narzuta świeżo krochmalona no to sie połamie predzej niz opadnie ;)))) Edytowane 5 Styczeń 201015 l przez s_vimes
Napisano 5 Styczeń 201015 l Jeszcze nie zwróciliście uwagi na okno , które ma nieładną proporcje i klamki chyba w złym miejscu ustawione choć są to oczywiście sprawy gustu
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto