Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam :) W zasadzie 3ds maxem bawię od kilku-kilkunastu dni. Myślę, że poznałem podstawy, więc zamierzam pokazywać tu moje wypociny. Liczę na porady i konstruktywną krytykę, gdyż dopiero się uczę. Na początek pierwsza praca, czyli żarówki z jakiegoś tutoriala (renderuję za pośrednictwem v-ray'a):

 

zar.jpg

 

 

 

 

A tu najnowszy projekt, aparat Samsung S750, siedzę nad nim od piątku. Przód już chyba skończony, został tył, materiały i tekstury (o nich na chwilę obecną nie mam zielonego pojęcia). Może coś z tego wyjdzie...

 

 

52413488.jpg

 

 

41305667.jpg

Edytowane przez Tamyl91

  • Odpowiedzi 55
  • Wyświetleń 5,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wybacz mi ale nie wierze ze siedzisz w maxie nawet miesiac, nie mowiac parenascie dni

 

pozdrawiam

Napisano
  • Autor

plasti, obejrzałem sporo tutoriali z modelowania, przeglądałem między innymi to forum, materiały, które użyłem (soczewka obiektywu, flesz, lub szkło żarówki) pochodzą z http://www.vray-materials.de (szkło żarówki trochę zmodyfikowałem, żeby nie załamywało tak mocno światła). Generalnie model tego aparatu jest mało skomplikowany, a że siedziałem nad nim z 10-12 godz...

 

Do modelowania wykorzystałem zdjęcia z neta:

http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/47/samsung-s750-zoom1.jpg

http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/47/samsung-s750-zoom2.jpg

http://static1.money.pl/i/manager/aparatycyfrowe/n/17030.jpg ( trochę małe, większego nie znalazłem :/ )

http://images.quebarato.com.br/photos/big/0/4/6A404_4.jpg

Napisano
  • Autor

Brazniew, staram się analizując oraz modyfikując gotowe i sprawdzając efekt. Moim zdaniem to najefektywniejsza metoda nauki :)

Napisano
  • Autor

W sumie model skończyłem, jednak nie potrafię narazie nałożyć odpowiednio tekstur, poza tym brak mi tekstury tego pokrętła na górze... Kiedyś (jak umiejętności będę większe) wrócę do tego i nałożę materiały oraz teksturki. A tymczasem pokażę skończony model z gliny:

 

45041958.jpg

 

46429333.jpg

Napisano

Ja bym na Twoim miejscu skończył go teraz. Tutorali o materiałach jest pełno :)

Napisano

Aparacik bardzo ładny. Żarówka wygląda jakby miała pierścienie zamiast gwintu.

Ludzie trochę naskakują na nowych z dobrymi pracami bo mamy tu przypadki trolli którzy ściągają z różnych stron obiekty a potem prezentują jako swoje i po zbanowaniu konta zakładają nowe, więc nie ma się co przejmować tylko trzeba robić dalej.

Napisano
  • Autor

dac77, bo to są pierścienie, a nie gwint... Nie wiedziałem jak zrobić dobry gwint. Teraz męczę się z uzyskaniem takiego materiału:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/archive/5/57/20090623153001!Samsung_S750_IMGP3076_wp.jpg

 

Czy mógłby ktoś coś poradzić? Jak widać jest to dość matowa imitacja aluminium i właśnie tego matowego materiału nie potrafię stworzyć, wychodzi mi zbyt szklista powierzchnia. Ilość opcji w edycji materiałów mnie jak narazie przytłacza :/

Napisano

To jest metaliczny (odbicia kolorowane kolorem obiektu) z glossy reflections, dosyć sporym specularem i raczej miękkim specularem.

Napisano

Brushed metal to tam występuje na kilku obiektach (sterowanie i obudowa soczewek) ale obudowa to plastik powleczony farbką metaliczną.

Napisano
  • Autor

Aparatu nie skończyłem, bo nie daję rady z materiałami... Zmieniam jeden parametr i czekam na render kilkanaście minut w rozdzielczości 320x240, niestety mój Athlon 2800+ z 512 RAM nie nadają się do grafy 3D.

 

Teraz wziąłem się za Nokię 3310, tutaj problemy z materiałami i teksturami będą o wiele mniejsze... Narazię utkwiłem, bo nie radzę sobię w wydłubaniu pewnego otworu, ale o tym napiszę jutro i mam nadzieję, że ktoś pomoże ;)

Acha, co niektóre elementy zmienione, gdyż znalazłem tylko jedno dobre zdjęcie - z przodu. Boków i tyłu w necie znaleźć nie mogłem, więc nie jesto to do końca Nokia 3310, no ale cóż...

 

Do tej pory wyskrobałem coś takiego:

 

 

222gl.jpg

Napisano

z tym gwintem to pewnie lepiej by wyszło jeśli użył byś obiektu "spring" ja tak robie na śrubach i niewgląda to źle... a tą nokią 3310 to się wydałeś, kto w 2009 roku poświęca swój cenny czas (a zwłaszcza na początku pracy z nowym programem) na robienie "takiego telefonu?

Napisano
  • Autor

Co masz na myśli pisząc "takiego telefonu" ?

Miałem zrobić kolejnego K800i czy N95? Wolałem zrobić coś bardziej nietypowego. Stwierdziłem, że ten telefon będzie łatwy do wymodelowania z powodu stosunkowo niewielkiej liczby detali.

Napisano

Telefon troszkę faluje. A gdzie gniazda na ładowarki itp :D?

Napisano

ja myślę, że ten telefon to dobry wybór na początek. dla mnie (również początkującego) niektóre z tych kształtów stanowiłyby teraz wyzwanie tak myślę - :) szukaj zdjęć - fajnie jakbyś skończył. faktycznie dziwne, że nie ma tego za wiele na necie. Widocznie ta skrzynka była popularna tylko w Polsce :D

Napisano

Rany co za różnica jaki telefon modelujesz o.O przecież i tak jak skończysz to ci Nokia w nagrodę nie wyśle fona... Geometria narazie jest kokos. Guziki nie wiem czy nie powinny bardziej wystawać ale no...dawno miałem okazję oglądać 3310:P

Napisano
  • Autor

Dzięki za komentarze. Jak widać te boczne białe części (nie wiem co to jest do końca) nie są w rzeczywistości wciśnięte w obudowę, tylko wokół nich jest przerwa, czyli należałoby je umieścić w dołkach. Wymodelowałem własnie takie coś:

21167507.jpg

 

 

I teraz zastanawiam się w jaki sposób wyrzeźbić taką dziurę o takim ształcie mniej więcej w tym miejscu obudowy:

78326938.jpg

 

 

 

 

Jak widać moja siatka jest dość rzadka i przybiera kształt przypominający telefon po dodaniu MeshSmooth. Może powinienem zagęścić siatkę telefonu i wyryć booleanem?

Napisano

Nie Boolean a cut. To jest płaska powierzchnia więc nawet jeśli nałożysz smooth a dobrze walniesz siatkę możesz zaszaleć z n-gonami i trójkątami. Wymaga to dodania jakichś loopów ale no boolean to najgorszy z możliwych sposób.

Napisano
  • Autor

Domyślam się, że ngony, to po prostu duże (w sensie ilości kątów) wielokąty... A co znaczą loopy ?

 

Fakt, że powierzchnia jest płaska, ale tnąc cutem musiałbym przeciąć górną i dolną część obudywy, czyli tą szparę między nimi... Może lepiej tą szpare usunąć, połączyć dół z górą, wyrzeźbić docelowy otwór i dopiero przepołowić obudowę z powrotem na dwie części?

Edytowane przez Tamyl91

Napisano
  • Autor

Dzięki za komentarze. Modelowanie dobiegło końca, a raczej mam już dość i nie chce mi się już niczego poprawiać ;) Chcę to wyrenderować, teraz bawię się trochę materiałami, jednak problemem są tekstury. Nie mam zielonego pojęcia o teksturowaniu, zna ktoś jakiś szybki i prosty tutorial o technikach nakładania tekstur? I jeszcze jedno, istnieje możliwość nałożenia dwóch materiałów? Bo tekstura jest normalnym materiałem, jesli dobrze rozumiem. Chciałbym nałożyć na przycisk jakiś tam srebrzysty/szary materiał, a na to jeszcze teksturę z cyferką i jakimiś literkami pod spodem, jest to w ogóle możliwe?

Czekam na pomoc...

Napisano
  • Autor

Z Unwrap UVW jakoś sobie radzę, ale wciąż nie wiem jak nałożyć teksturę np. na przycisk:

najpierw materiał srebrzysty, potem na to tekstura cyfry. Zrobiłem teksturę na białym tle i chcę, żeby ten biały był kolorem przezroczystości, jak to zrobić?

Napisano

yyy... też czekam aż ktoś Ci odpisze :) ja robiłem swoje przyciski zwyczajnie wstawiając text - ale to na potrzeby wrzucenia glossy później. może na razie zrób zwykły text dopóki ktoś się nie znajdzie z konkretna odpowiedzią :] powodzenia!

Napisano
  • Autor

Hmm, nikt nie wie, czy nikt nie rozumiem pytania? ;)

 

Wyjaśniam w takim razie o co mi chodzi. Stworzyłem taki materiał przycisku:

55de.jpg

 

 

 

Teraz chce nanieść tą teksturę:

82776969.png

 

 

Oczywiście w taki sposób, żeby kolor biały był przezroczystym transparentem. W jaki sposób tego dokonać? Naprawdę proszę o odpowiedź...

Edytowane przez Tamyl91

Napisano

Mapa opacity i materiał blend powinny rozwiązać Twój problem, sam się z takim męczyłem niedawno :)

Napisano

Materiał a tekstura to zupełnie różne rzeczy. Sam materiał określa jak materiał reaguje na światło, określa bump , displacement itp itd. Tekstura to natomiast mapka np koloru (diffuse), mapka bump-a, displace'a. Poczytaj o uvw (musisz najpierw określić jak program ma "rzucać" teksturę na obiekt) i o alpha mapach. Mapy alpha przydadzą ci się przy przyciskach. Ciężko to opisać w jednym poście. W razie czego pytaj o konkrety np na pm.

Napisano
  • Autor

Problem rozwiązałem.

 

Przed chwilą jednak nacisnąłem coś i zaznaczone face'y zamiast być czerwone mają tylko czerwone kontury, jak to wyłączyć?

Napisano
  • Autor

W końcu się udało, ponad tydzień to męczyłem, ale sporo się nauczyłem przez ten czas. Teraz zrobiłbym to o połowę szybciej :) Ogólnie jestem całkiem zadowolony z tego, co wyszło:

 

nokiab.jpg

Napisano
  • Autor

Siatki niestety już nie mam jako takiej, bo pod koniec mocno zagęściłem turbosmoothem, przekonwertowałem do editable poly i zapisałem. Mam 220 tys. poly, więc raczej siatka mało ciekawa.

Napisano
  • Autor

W ramach ćwiczeń wykonałem sobie taką prowizoryczną wizualizację i mam pytanie, jak pozbyć się tych prześwietleń nad oknami na suficie? Światło to GI z VRaySun +2x VRayLight w oknach:

 

pokojd.jpg

Napisano

Pobaw się color mapping-iem, a na pewno przepalenia znikną.

Napisano

Opcje "color mappingu". Nie wiem po co tu dałeś vraysun, według mnie lepiej będzie jeśli dasz direct light z vray shadows i opcją "area shadows".

Napisano
  • Autor

Zmieniłem color mapping z linear multiply na exponential, zamieniłem sun na direct z vrayshadows i area shadows zgodnie z zaleceniami, wyszło takie coś (myślę, że jest lepiej, choć kolory wyszły dośc mocno wyblakłe, musiałem podnieść trochę saturację GI):

 

wizu.jpg

Edytowane przez Tamyl91

Napisano
  • Autor

Witam, przez ostatnie 3 dni tworzyłem ten pokoik (własny projekt), czekam na komentarze, co zmienić itp, później spróbuję wyrenderować to w nocy przy sztucznym świetle:

 

renderz.jpg

Napisano

Tamyl91 twój pokój nie spełnia norm bhp...jak ktoś usiądzie na krześle to bez trudu włoży głowę do kontaktu;) chyba trochę bardziej przy podłodze powinien być i szklany stoliczek chyba za niski...takie jest moje zdanie

Napisano

Cos tu nie tak z proporcjami, napisałbyś jakie maja wymiary: pomieszczenie i meble, zrób coś z kamerą lub z tym fotelem ( jesli korzystałeś z gotowca to go przeskaluj odpowiednio, jesli nie to zwróc uwagę na jedna z nóżek bo jakoś jest dziwnie dłuższa od innych aż sprawdziłem własny fotel bo cos mi nie leżało ;) ), nastepnie dywan te wystrzępione brzegi to niby skąd sie wzieły, no i jeszcze to coś co leży na łóżku jakoś dziwnie sie odgina w górnej częsci od strony szafki, optycznie nie ma tam chyba nic co by tak zadzierało tą narzutę i na koniec ten szklany stolik po co on tam stoi przecież zagradza dostep do lustra. A tak wogóle to co jest z tym cieniem na dywanie czemu on jest tak ładnie zaokrąglony gdy z drugiej strony masz ładne katy ;).

Napisano
  • Autor

Co do cienia na dywanie - nie mam pojęcia skąd to się wzięło. Wszystkie modele są moje (krzesło też) i zapewniam, że wszystkie nogi ma równe :) Ten efekt wyciągania wszystkiego w strony rogów kadru powstaje, gdy stosuje się szeroki kąt widzenia kamery (jak w tym przypadku). Stolik faktycznie mi nie wyszedł ;] A zagięcie na tym kocu na łóżku wynika z faktu, że kocyk ten jest złożony (widać to przecież) i z tamtej strony zrobił się po prostu rulon.

Napisano

Podpiszę się pod tym napisali koledzy wyżej i radzę zrobić coś z kamerą (zmniejszyć FOV). bo nawet ten prosty biały zegar na ścianie wygląda dziwnie.

Napisano

FOV określa szerokokątność kamery(poprostu pokój ci sie rozjeżdża i wszystko zatraca proporcje), polecam poczytać troche podręczników do fotografii, to ci napewno dużo da przy ustawianiu kamery ;) A co do narzuty to jesli nawet jest zwinięta to pod własnym cieżarem powinna opadać a nie odstawać, chyba że jest to narzuta świeżo krochmalona no to sie połamie predzej niz opadnie ;))))

Edytowane przez s_vimes

Napisano

Jeszcze nie zwróciliście uwagi na okno , które ma nieładną proporcje i klamki chyba w złym miejscu ustawione choć są to oczywiście sprawy gustu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności