Tamyl91 Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 (edytowane) Witam :) W zasadzie 3ds maxem bawię od kilku-kilkunastu dni. Myślę, że poznałem podstawy, więc zamierzam pokazywać tu moje wypociny. Liczę na porady i konstruktywną krytykę, gdyż dopiero się uczę. Na początek pierwsza praca, czyli żarówki z jakiegoś tutoriala (renderuję za pośrednictwem v-ray'a): A tu najnowszy projekt, aparat Samsung S750, siedzę nad nim od piątku. Przód już chyba skończony, został tył, materiały i tekstury (o nich na chwilę obecną nie mam zielonego pojęcia). Może coś z tego wyjdzie... Edytowane 2 Styczeń 2010 przez Tamyl91
tweety Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 Witam, popraw proszę nazwę wątku: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=34619
plasti Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 wybacz mi ale nie wierze ze siedzisz w maxie nawet miesiac, nie mowiac parenascie dni pozdrawiam
Kubajaniak Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 Jeśli trzasnąłeś ten aparacik beż żadnego tutka po kilkunastu dniach z maxem, to gratki.
Tamyl91 Napisano 6 Grudzień 2009 Autor Napisano 6 Grudzień 2009 plasti, obejrzałem sporo tutoriali z modelowania, przeglądałem między innymi to forum, materiały, które użyłem (soczewka obiektywu, flesz, lub szkło żarówki) pochodzą z http://www.vray-materials.de (szkło żarówki trochę zmodyfikowałem, żeby nie załamywało tak mocno światła). Generalnie model tego aparatu jest mało skomplikowany, a że siedziałem nad nim z 10-12 godz... Do modelowania wykorzystałem zdjęcia z neta: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/47/samsung-s750-zoom1.jpg http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/47/samsung-s750-zoom2.jpg http://static1.money.pl/i/manager/aparatycyfrowe/n/17030.jpg ( trochę małe, większego nie znalazłem :/ ) http://images.quebarato.com.br/photos/big/0/4/6A404_4.jpg
Berger Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 Lepiej starać się samemu tworzyć materiały niż brać gotowce.
Tamyl91 Napisano 6 Grudzień 2009 Autor Napisano 6 Grudzień 2009 Brazniew, staram się analizując oraz modyfikując gotowe i sprawdzając efekt. Moim zdaniem to najefektywniejsza metoda nauki :)
Tamyl91 Napisano 8 Grudzień 2009 Autor Napisano 8 Grudzień 2009 W sumie model skończyłem, jednak nie potrafię narazie nałożyć odpowiednio tekstur, poza tym brak mi tekstury tego pokrętła na górze... Kiedyś (jak umiejętności będę większe) wrócę do tego i nałożę materiały oraz teksturki. A tymczasem pokażę skończony model z gliny:
Berger Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 Ja bym na Twoim miejscu skończył go teraz. Tutorali o materiałach jest pełno :)
dac77 Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 Aparacik bardzo ładny. Żarówka wygląda jakby miała pierścienie zamiast gwintu. Ludzie trochę naskakują na nowych z dobrymi pracami bo mamy tu przypadki trolli którzy ściągają z różnych stron obiekty a potem prezentują jako swoje i po zbanowaniu konta zakładają nowe, więc nie ma się co przejmować tylko trzeba robić dalej.
Tamyl91 Napisano 8 Grudzień 2009 Autor Napisano 8 Grudzień 2009 dac77, bo to są pierścienie, a nie gwint... Nie wiedziałem jak zrobić dobry gwint. Teraz męczę się z uzyskaniem takiego materiału: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/archive/5/57/20090623153001!Samsung_S750_IMGP3076_wp.jpg Czy mógłby ktoś coś poradzić? Jak widać jest to dość matowa imitacja aluminium i właśnie tego matowego materiału nie potrafię stworzyć, wychodzi mi zbyt szklista powierzchnia. Ilość opcji w edycji materiałów mnie jak narazie przytłacza :/
dac77 Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 To jest metaliczny (odbicia kolorowane kolorem obiektu) z glossy reflections, dosyć sporym specularem i raczej miękkim specularem.
indian Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 tu masz coś takiego tylko że do mentala http://max3d.pl/tut.php?id=293 ale ogólnie zasada jest podobna
dac77 Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 Brushed metal to tam występuje na kilku obiektach (sterowanie i obudowa soczewek) ale obudowa to plastik powleczony farbką metaliczną.
Tamyl91 Napisano 13 Grudzień 2009 Autor Napisano 13 Grudzień 2009 Aparatu nie skończyłem, bo nie daję rady z materiałami... Zmieniam jeden parametr i czekam na render kilkanaście minut w rozdzielczości 320x240, niestety mój Athlon 2800+ z 512 RAM nie nadają się do grafy 3D. Teraz wziąłem się za Nokię 3310, tutaj problemy z materiałami i teksturami będą o wiele mniejsze... Narazię utkwiłem, bo nie radzę sobię w wydłubaniu pewnego otworu, ale o tym napiszę jutro i mam nadzieję, że ktoś pomoże ;) Acha, co niektóre elementy zmienione, gdyż znalazłem tylko jedno dobre zdjęcie - z przodu. Boków i tyłu w necie znaleźć nie mogłem, więc nie jesto to do końca Nokia 3310, no ale cóż... Do tej pory wyskrobałem coś takiego:
Gość czajnick Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 z tym gwintem to pewnie lepiej by wyszło jeśli użył byś obiektu "spring" ja tak robie na śrubach i niewgląda to źle... a tą nokią 3310 to się wydałeś, kto w 2009 roku poświęca swój cenny czas (a zwłaszcza na początku pracy z nowym programem) na robienie "takiego telefonu?
Tamyl91 Napisano 13 Grudzień 2009 Autor Napisano 13 Grudzień 2009 Co masz na myśli pisząc "takiego telefonu" ? Miałem zrobić kolejnego K800i czy N95? Wolałem zrobić coś bardziej nietypowego. Stwierdziłem, że ten telefon będzie łatwy do wymodelowania z powodu stosunkowo niewielkiej liczby detali.
latos Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 Telefon troszkę faluje. A gdzie gniazda na ładowarki itp :D?
marcinW Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 ja myślę, że ten telefon to dobry wybór na początek. dla mnie (również początkującego) niektóre z tych kształtów stanowiłyby teraz wyzwanie tak myślę - :) szukaj zdjęć - fajnie jakbyś skończył. faktycznie dziwne, że nie ma tego za wiele na necie. Widocznie ta skrzynka była popularna tylko w Polsce :D
khatake Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 Rany co za różnica jaki telefon modelujesz o.O przecież i tak jak skończysz to ci Nokia w nagrodę nie wyśle fona... Geometria narazie jest kokos. Guziki nie wiem czy nie powinny bardziej wystawać ale no...dawno miałem okazję oglądać 3310:P
Tamyl91 Napisano 14 Grudzień 2009 Autor Napisano 14 Grudzień 2009 Dzięki za komentarze. Jak widać te boczne białe części (nie wiem co to jest do końca) nie są w rzeczywistości wciśnięte w obudowę, tylko wokół nich jest przerwa, czyli należałoby je umieścić w dołkach. Wymodelowałem własnie takie coś: I teraz zastanawiam się w jaki sposób wyrzeźbić taką dziurę o takim ształcie mniej więcej w tym miejscu obudowy: Jak widać moja siatka jest dość rzadka i przybiera kształt przypominający telefon po dodaniu MeshSmooth. Może powinienem zagęścić siatkę telefonu i wyryć booleanem?
khatake Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 Nie Boolean a cut. To jest płaska powierzchnia więc nawet jeśli nałożysz smooth a dobrze walniesz siatkę możesz zaszaleć z n-gonami i trójkątami. Wymaga to dodania jakichś loopów ale no boolean to najgorszy z możliwych sposób.
Tamyl91 Napisano 14 Grudzień 2009 Autor Napisano 14 Grudzień 2009 (edytowane) Domyślam się, że ngony, to po prostu duże (w sensie ilości kątów) wielokąty... A co znaczą loopy ? Fakt, że powierzchnia jest płaska, ale tnąc cutem musiałbym przeciąć górną i dolną część obudywy, czyli tą szparę między nimi... Może lepiej tą szpare usunąć, połączyć dół z górą, wyrzeźbić docelowy otwór i dopiero przepołowić obudowę z powrotem na dwie części? Edytowane 14 Grudzień 2009 przez Tamyl91
khatake Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 Loop = pętla edgy. Ciężko to wyjaśnić...ale ale mam to ! :D http://www.max3d.pl/tut.php?id=189
Tamyl91 Napisano 16 Grudzień 2009 Autor Napisano 16 Grudzień 2009 Dzięki za komentarze. Modelowanie dobiegło końca, a raczej mam już dość i nie chce mi się już niczego poprawiać ;) Chcę to wyrenderować, teraz bawię się trochę materiałami, jednak problemem są tekstury. Nie mam zielonego pojęcia o teksturowaniu, zna ktoś jakiś szybki i prosty tutorial o technikach nakładania tekstur? I jeszcze jedno, istnieje możliwość nałożenia dwóch materiałów? Bo tekstura jest normalnym materiałem, jesli dobrze rozumiem. Chciałbym nałożyć na przycisk jakiś tam srebrzysty/szary materiał, a na to jeszcze teksturę z cyferką i jakimiś literkami pod spodem, jest to w ogóle możliwe? Czekam na pomoc...
Tamyl91 Napisano 17 Grudzień 2009 Autor Napisano 17 Grudzień 2009 Z Unwrap UVW jakoś sobie radzę, ale wciąż nie wiem jak nałożyć teksturę np. na przycisk: najpierw materiał srebrzysty, potem na to tekstura cyfry. Zrobiłem teksturę na białym tle i chcę, żeby ten biały był kolorem przezroczystości, jak to zrobić?
marcinW Napisano 17 Grudzień 2009 Napisano 17 Grudzień 2009 yyy... też czekam aż ktoś Ci odpisze :) ja robiłem swoje przyciski zwyczajnie wstawiając text - ale to na potrzeby wrzucenia glossy później. może na razie zrób zwykły text dopóki ktoś się nie znajdzie z konkretna odpowiedzią :] powodzenia!
Tamyl91 Napisano 17 Grudzień 2009 Autor Napisano 17 Grudzień 2009 (edytowane) Hmm, nikt nie wie, czy nikt nie rozumiem pytania? ;) Wyjaśniam w takim razie o co mi chodzi. Stworzyłem taki materiał przycisku: Teraz chce nanieść tą teksturę: Oczywiście w taki sposób, żeby kolor biały był przezroczystym transparentem. W jaki sposób tego dokonać? Naprawdę proszę o odpowiedź... Edytowane 17 Grudzień 2009 przez Tamyl91
halset Napisano 17 Grudzień 2009 Napisano 17 Grudzień 2009 Mapa opacity i materiał blend powinny rozwiązać Twój problem, sam się z takim męczyłem niedawno :)
khatake Napisano 17 Grudzień 2009 Napisano 17 Grudzień 2009 Materiał a tekstura to zupełnie różne rzeczy. Sam materiał określa jak materiał reaguje na światło, określa bump , displacement itp itd. Tekstura to natomiast mapka np koloru (diffuse), mapka bump-a, displace'a. Poczytaj o uvw (musisz najpierw określić jak program ma "rzucać" teksturę na obiekt) i o alpha mapach. Mapy alpha przydadzą ci się przy przyciskach. Ciężko to opisać w jednym poście. W razie czego pytaj o konkrety np na pm.
Tamyl91 Napisano 18 Grudzień 2009 Autor Napisano 18 Grudzień 2009 Problem rozwiązałem. Przed chwilą jednak nacisnąłem coś i zaznaczone face'y zamiast być czerwone mają tylko czerwone kontury, jak to wyłączyć?
Tamyl91 Napisano 19 Grudzień 2009 Autor Napisano 19 Grudzień 2009 W końcu się udało, ponad tydzień to męczyłem, ale sporo się nauczyłem przez ten czas. Teraz zrobiłbym to o połowę szybciej :) Ogólnie jestem całkiem zadowolony z tego, co wyszło:
indian Napisano 20 Grudzień 2009 Napisano 20 Grudzień 2009 no ja też jestem zadowolony że tak ładnie Ci wyszło :)
Tamyl91 Napisano 20 Grudzień 2009 Autor Napisano 20 Grudzień 2009 Siatki niestety już nie mam jako takiej, bo pod koniec mocno zagęściłem turbosmoothem, przekonwertowałem do editable poly i zapisałem. Mam 220 tys. poly, więc raczej siatka mało ciekawa.
Tamyl91 Napisano 28 Grudzień 2009 Autor Napisano 28 Grudzień 2009 W ramach ćwiczeń wykonałem sobie taką prowizoryczną wizualizację i mam pytanie, jak pozbyć się tych prześwietleń nad oknami na suficie? Światło to GI z VRaySun +2x VRayLight w oknach:
sebx Napisano 28 Grudzień 2009 Napisano 28 Grudzień 2009 Pobaw się color mapping-iem, a na pewno przepalenia znikną.
Berger Napisano 28 Grudzień 2009 Napisano 28 Grudzień 2009 Opcje "color mappingu". Nie wiem po co tu dałeś vraysun, według mnie lepiej będzie jeśli dasz direct light z vray shadows i opcją "area shadows".
dac77 Napisano 28 Grudzień 2009 Napisano 28 Grudzień 2009 Kamerę niżej. Proporcje leżą. Okno schematyczne.
Tamyl91 Napisano 29 Grudzień 2009 Autor Napisano 29 Grudzień 2009 (edytowane) Zmieniłem color mapping z linear multiply na exponential, zamieniłem sun na direct z vrayshadows i area shadows zgodnie z zaleceniami, wyszło takie coś (myślę, że jest lepiej, choć kolory wyszły dośc mocno wyblakłe, musiałem podnieść trochę saturację GI): Edytowane 29 Grudzień 2009 przez Tamyl91
Tamyl91 Napisano 2 Styczeń 2010 Autor Napisano 2 Styczeń 2010 Witam, przez ostatnie 3 dni tworzyłem ten pokoik (własny projekt), czekam na komentarze, co zmienić itp, później spróbuję wyrenderować to w nocy przy sztucznym świetle:
lukasjogabonito Napisano 2 Styczeń 2010 Napisano 2 Styczeń 2010 Tamyl91 twój pokój nie spełnia norm bhp...jak ktoś usiądzie na krześle to bez trudu włoży głowę do kontaktu;) chyba trochę bardziej przy podłodze powinien być i szklany stoliczek chyba za niski...takie jest moje zdanie
dac77 Napisano 3 Styczeń 2010 Napisano 3 Styczeń 2010 Ciekawa kolorystyka. Ten stolik przed oknem to nieporozumienie.
s_vimes Napisano 3 Styczeń 2010 Napisano 3 Styczeń 2010 Cos tu nie tak z proporcjami, napisałbyś jakie maja wymiary: pomieszczenie i meble, zrób coś z kamerą lub z tym fotelem ( jesli korzystałeś z gotowca to go przeskaluj odpowiednio, jesli nie to zwróc uwagę na jedna z nóżek bo jakoś jest dziwnie dłuższa od innych aż sprawdziłem własny fotel bo cos mi nie leżało ;) ), nastepnie dywan te wystrzępione brzegi to niby skąd sie wzieły, no i jeszcze to coś co leży na łóżku jakoś dziwnie sie odgina w górnej częsci od strony szafki, optycznie nie ma tam chyba nic co by tak zadzierało tą narzutę i na koniec ten szklany stolik po co on tam stoi przecież zagradza dostep do lustra. A tak wogóle to co jest z tym cieniem na dywanie czemu on jest tak ładnie zaokrąglony gdy z drugiej strony masz ładne katy ;).
Tamyl91 Napisano 4 Styczeń 2010 Autor Napisano 4 Styczeń 2010 Co do cienia na dywanie - nie mam pojęcia skąd to się wzięło. Wszystkie modele są moje (krzesło też) i zapewniam, że wszystkie nogi ma równe :) Ten efekt wyciągania wszystkiego w strony rogów kadru powstaje, gdy stosuje się szeroki kąt widzenia kamery (jak w tym przypadku). Stolik faktycznie mi nie wyszedł ;] A zagięcie na tym kocu na łóżku wynika z faktu, że kocyk ten jest złożony (widać to przecież) i z tamtej strony zrobił się po prostu rulon.
Cyanide Napisano 4 Styczeń 2010 Napisano 4 Styczeń 2010 Podpiszę się pod tym napisali koledzy wyżej i radzę zrobić coś z kamerą (zmniejszyć FOV). bo nawet ten prosty biały zegar na ścianie wygląda dziwnie.
Tamyl91 Napisano 4 Styczeń 2010 Autor Napisano 4 Styczeń 2010 Nie bardzo wiem o co chodzi z tym FOV, mozna jaśniej?
s_vimes Napisano 5 Styczeń 2010 Napisano 5 Styczeń 2010 (edytowane) FOV określa szerokokątność kamery(poprostu pokój ci sie rozjeżdża i wszystko zatraca proporcje), polecam poczytać troche podręczników do fotografii, to ci napewno dużo da przy ustawianiu kamery ;) A co do narzuty to jesli nawet jest zwinięta to pod własnym cieżarem powinna opadać a nie odstawać, chyba że jest to narzuta świeżo krochmalona no to sie połamie predzej niz opadnie ;)))) Edytowane 5 Styczeń 2010 przez s_vimes
ledman Napisano 5 Styczeń 2010 Napisano 5 Styczeń 2010 Jeszcze nie zwróciliście uwagi na okno , które ma nieładną proporcje i klamki chyba w złym miejscu ustawione choć są to oczywiście sprawy gustu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się