Jump to content

animacja DEMOREEL


brodkins
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich!

Obserwuję od dawna forum, wreszcie wychodzę z cienia - postawiłem stronkę, zlepiłem demko.

 

max3d-demoreel.jpgMiłego odbioru

 

weremiukdotcomdemoreel.jpg

 

 

DEMOREEL na vimeo

 

Film KARTKI (piesek) na vimeo

 

www.weremiuk.com

 

credits/ moja rola:

ABRA - concept art, model, rigg, character animation (poza animacją pufek - by empi)

BOBOFRUIT - rigg, character animation

GRANOCYTE - character animation, some rigging, editing

AIG - character animation, roto

ZOOŻELKI - character modeling, rigg

 

wszystko reszta w tych projektach - NOLABEL

 

reszta projektów - 100% moja krwawica

 

max3d-demoreel.jpg

Edited by brodkins
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

bardzo przyjemne demko, długość w sam raz, muzyka nei rozprasza...

Róznorodnosć tematów które podejmowałeś również zasługuje na zainteresowanie

w skrócie great!!!

 

Najbardziej jestem ciekaw... procesu powstawania tego pieska który rozrzuca te kartki...

Link to comment
Share on other sites

No ten reel tez na FRONTA zasluguje.

Super rzeczy....pamietam Twoje prace, szczegolnie tego kolesia z kawalkiem zbroi na rece.

Nie wiem gdzie to widzialem, bylo to dawno...ale wiedzialem juz wtedy, ze bedziesz rzadzil.

Masz swietna swiadomosc i kreatywnosc.

Byloby wspaniale jakbys rozpisal sie na temat tych projektow i tworzenia.

Wiem, ze pewnie nie wszystko chcesz zdradzic, ale cokolwiek mozesz napisac nie zaluj literek i pisz ile sie da:)

 

Widzialem reklame tych mebli kiedys w tv..super poziom jak i reszta.

Warsztat i talent masz mega!

Link to comment
Share on other sites

>Pawel Lipka - stare dzieje - animacja.com wywiad kiedyś

 

 

Dzięki wszystkim za opinie.

Zachęcony, rozwinę trochę wątek, coby nabrał kolorów. Na początek "piesek"

 

KARTKI - DYPLOM 2005

 

kartkicd.jpg

 

suche fakty: Film dyplomowy wykonany w Pracowni Filmu Animowanego pod opieką artystyczną prof. Jerzego Kuci.

Nagrody:

2006 - ERA NOWE HORYZONTY I nagroda - w kategorii filmu animowanego

2006 - ANIFEST - nagroda Best Film 2006

2006 - udział w Stuttgart International Festival of Animated Film (SUPER BYŁO SIĘ PRZEJECHAĆ, FANTASTYCZNY FESTIWAL)

2005 - OFAFA Ogólnopolski Festiwal Autorskiego Filmu Animowanego - w kategorii filmu studenckiego otrzymał Nagrodę Specjalną - za szczególne walory artystyczne.

muzyka: Wiktor Podgórski

 

Film powstawał ponad rok, zaliczył kilka zakrętów scenariuszowych, żeby w końcu przybrać formę 10 minutowej opowieści o emerytowanej nauczycielce WF-u i podrzuconego psa.

 

img-12.jpg

 

Plastyka praktycznie 2D, wszystko sklecone w maxie (wtedy moja wiedza o 3D compositingu w affterze była dość ograniczona. Wcześniejsza praktyka w Ultramedio otworzyła mi oczy na możliwości miksowania obrazów. I dobrze, bo ten film nie wyglądały jak wygląda. Główną trudnością było połączenie dwóch światów plastycznych - RYSOWANEGO psa I PSEUDO-PRZESTRZENNEGO babci. Zastosowanie dwóch technik miało podkreślić różnice w charakterach bohaterów, sprzeczne potrzeby... co zawiązało konflikt i >bang

 

katkiskok.jpg

 

Rysowany pies powstał w Plastic Animation Paper. Soft bardzo w porządku do początkowych animacji (w wersji free brakuje szkicowania - blue pen concept - w wersji broadcast za 500E)... ale dało rady. Rysowanie psa sprawiło mi najwięcej frajdy. Zlepiałem to z rysowanymi ręcznie tełkami.

Babcia, zbudowana z malowanych elementów animowana w maxie. Nałożona na tła miała ręcznie animowane na masce cienie w affterze. Dużo blików światła i cieni robione ręcznie, bez żadnej pomocy i automatyki, ale przy dobrze zaplanowanym na poziomie animatiku filmie to nie problem - tu 2s. tam, 3s.

 

img-9.jpg

 

Głowa i ręce to wielka maska, animowana gizmem uwv mapki. Stąd stop-motionowe przeskakiwanie, co ma swój urok. Próbowałem podobnie animować inne kończyny babci.

 

kartkitwarze.jpg

 

img-11.jpg

 

img-10.jpg

 

3D? no, tak... fotel bujany babci :) elementów 3D jest niewiele, łącznikiem został max. Tak jak we wszystkim, również tu nie chciałem na siłę epatować technologią, gdyby miało to przeszkadzać w odbiorze opowieści. Na początku były pomysły, żeby zrobic taki mały pixarek, ale pomysł sie rozbił o ścianę rzeczywistości - nawet dziś sprawiłoby mi to trochę problemów, nie mówiąc o czasie na realizację... morze!

 

Ostatni render skończyłem godzinę przed obroną :), ale wyszło bażo dobrze, aż znalazły się pieniądze na żywą muzykę i mój kompozytor, Wiktor załatwił perkusistę z Pudelsów :).

 

WNIOSKI: planować, szkicować, animatikować - preprodukcja - zanim się cokolwiek zacznie produkować. Produkcja - możliwie wcześnie klecić całość z low poly i innych zastępników - i uzupełniać. Byle widzieć całość możliwie wcześnie. Nie będzie zaskoczeń, że "i wtedy się obudziłam" nie sprawdza się, że niepotrzebnie modelowałem przez miesiąc ten rynek, że "good enough" czasem jest wystarczająco, gdy coś innego odciąga uwagę...

 

Paweł Weremiuk

 

http://www.weremiuk.com

Link to comment
Share on other sites

Dzięki wszystkim, szacun z Takiego grona to jest coś :)

 

Postaram się odgrzewać tego posta innymi opisami. Dla większości to pewnie takie super sztuczki z koziej... czapy, ale motion graphic to kreacja, więc wszystko można zrobić na 15 różnych sposobów, zawsze może komuś coś podpowiedzieć.

 

>Jonasz_Real - cześć Tomek, ostatnio dopiero wpadłem na Twoje portofilio i fantastycznie, przyznaję.

Link to comment
Share on other sites

Jestem pod wrażeniem reela, dobry poziom i świetne wyczucie plastyczne. Jeszcze bardziej jest pod wrażeniem filmu "Kartki", dawno już nie widziałem shorta 10 min który by mnie nie znudził i jeszcze na końcu zaskoczył.. Świetny pomysł, taki w stylu filmów Wojtka Wawszczyka tyle że ... lepszy! A animacji pieska to i Plympton by się nie powstydził.

Gratulacje

Link to comment
Share on other sites

Ojej, zrobił się szum jakiego się nie spodziewałem - taki trafik na sajcie :).

 

>walmord - bluźnisz, chopie. Wawszczyk mnie zmiażdżył making offem z Drzazgi - takich zapaleńców światu trzeba, o Plymtonie już nie wspomnę. dziękuję anyway

 

miałem się rozpisać o projektach, ale mi się dystans włączył. Czytają na forum kosmiczny czasem poziom wypowiedzi nie mam z czym wyjeżdżać, by się jakiś TD nie zakrztusił z koncentracji nonsensu. W pracach 3D nie używałem naprawdę nic niezwykłego, same standardowe narzędzia maxowe. Jestem bardziej plastyczny, niż techniczny ( nikomu nie dodając, nikomu nie ujmując - wszyscy są niezbędni na pewnych etapach).

Edited by brodkins
Link to comment
Share on other sites

nie, nie... złożyłem to wszystko w affterze. w maxie zrobiona została staruszka ( a nie musiałaby, bo jest zupełnie płaska), przesuwany wieloplan tełek (a nie musiałby, bo wszystko jest płasko malowane). w tym sensie złożyłem w maxie. gdybym wtedy znał 2,5 D z afftera może bym ominął maxa w ogóle. chociaż zaanimować coś na kluczach w affterze to ból straszny - coś ten "tracview" mniej czytelny niż maxowy.

 

Dzięki wszystkim za dobre słowo o Kartkach, powątpiewałem czy takiej techniki dziełko odnajdzie się na 3D forum. widocznie jest nisza :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy