Nezumi Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 (edytowane) Pixologic wlasnie uaktualnil strone - mozna teraz zamawiac specjalna, jubileuszowa edycje Zbrusha 4 oraz przyjrzec sie pracom wykonanym na becie tej wersji przez artystow z calego swiata. Pre-order ($595) - http://bit.ly/cPw8oO Galeria i stronka z filmikiem z czescia jak zwykle nowatorskich i innych od wszystkiego znanego nowosci http://bit.ly/aCdteb [edit] Zerknijcie na to: http://www.pixologic02.com/1007ZBrush4/89-Pixolator.jpg Czy pojde za daleko w przypuszczeniach jesli powiem subsurface scattering + Dof w Zbrushu? A u gory mamy timeline chyba ;) Co do SS to jeszcze tu: http://www.pixologic02.com/1007ZBrush4/88-Pixolator.jpg Sa tez jakies przyklady z futrem/wlosami ale na ile to sam Zbrush to sie przekonamy: http://www.pixologic02.com/1007ZBrush4/50-AndreHolzmeister.jpg Edytowane 27 Lipiec 2010 przez Nezumi
newo Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 To może dorzucę 2gr. Pixologic kupiło Sculptrisa - i bardzo prawdopodobne, że zatrudniło autora tego programu. Nie wpłynie to na rozwój Sculptrisa bo autor nie zapowiadał jakieś rozbudowy programu ale może to jakoś wpłynąć na rozwój ZBrush-a.
Nezumi Napisano 27 Lipiec 2010 Autor Napisano 27 Lipiec 2010 Nie tyle bardzo prawdopodobne co po prostu zatrudnili go na pewno - mowil o tym on sam jak i Pixologic nie ukrywa tego faktu. Mysle ze delikatnie przesadza sie mowiac, jakoby pomysl ze sculptrisa mial znaczaco wplynac na Zbrusha. Nie powiem, pomoglby ale nie przewrociloby to swiata do gory nogami. Podobna euforia wystepowala przy 3DCoat kiedy to wrozono smierc Zbrusha albo koniecznosc jego przejscia na voxele. Tymczasem niewiele sie zmienilo w ukladzie sil na rynku.
Bruneq Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 moze wkoncu tworcy sobie przypomnieli ze istnieje cos takiego jak scroll oraz środkowy przycisk myszy...nawigacja SUX:)
jacenty Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 kurde pomysly to maja niezle. Ciekawe tylko jak to bedzie sprawdzac sie w praktyce czy znowu cos okaze sie fajne tylko na filmiku..
KLICEK Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 okaze sie ze jest tylko fajnie na filmiku, z polowy tych gadzetow nie da sie korzystac... dobrze ze przynajmniej olali sprawdzanie ilosci wierzcholkow, ale z 2giej strony sami sobie strzelili w noge z tym gomax, gomaya (czy jak to sie tam zwie) ;)
jacenty Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 ale i tak duzy plus ze szukaja . Zeby tylko nie przegieli .Pozatem w przypadku rzezbienia nieorganicznych elementow ba nawet calych scen jakos kurde niewidze zeby sie zbrush sprawdzal bez gruntownego zmienienia interfejsu.
brodkins Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 strzelili w noge z tym gomax, gomaya (czy jak to sie tam zwie) ;) o hopie, dzięki za trop!
mafida Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 Ciekawe czy dadzą vektor displacement jak mudboxie,z możliwością robienia własnych pędzelków.To by się naprawde przydało:)
Nezumi Napisano 27 Lipiec 2010 Autor Napisano 27 Lipiec 2010 (edytowane) Macie racje - do kitu ten caly Zbrush. A ci wszyscy kolesie z galerii to cieniasy co sie nie znaja i tylko pewnie Pixologic im zaplacil zeby cos w nim zrobili bo tak na codzien to tego szitu nikt nie uzywa. Kto to widzial - zeby obrocic obiekt nie trzeba dodatkowo niczego wciskac?! Paranoja! Jakies GoZy bezsensowne - mudbox to ma sensownego mudwalkera a nie taki GoZ.. No i oczywiscie vector displacement cudowny (co prawda Zbrush mogl projektowac szczegoly z obiektu na obiekt lata temu ale...) Pfff.. Przepraszam ze smiece na forum takimi newsami w ogole. ------------------------------------ Z dwojga zlego juz wole "OMG, LOOOOOOOOVEEEEEEEEEEE YOUUUUUU PIXOLOGIIIIC!!!" od tego smedzenia i polskiego narzekania - nawet ZANIM w ogole zobaczylo sie soft. I wole ocierac sline na widok rewelacyjnych prac zamiast ocierania piany po czytaniu komentarzy. Cos chyba jest w tych cechach narodowych jednak... Edytowane 27 Lipiec 2010 przez Nezumi
KLICEK Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 Nezumi :) spokojnie po prostu 3.5 nie spelnil oczekiwan, ale tak to jest jak sie wydaje polprodukt, fajnie ze mozna obracac viuportem jednym przyciskiem :) od zawsze mi sie to podobalo, ale praca nad kilkunastoma subtulami to jakas tragedia... ustawiam sobie dzisiaj zabki i wiecej czasu zmarnowalem na zeby niz na sculpt ;) ale moze to ja mam jakas slaba metode hehe
Nezumi Napisano 27 Lipiec 2010 Autor Napisano 27 Lipiec 2010 Spoko - ja juz chyba sie starzeje bo jak czytam po raz n-ty narzekania to na prawde mam wrazenie, ze jak Polak idzie do Nieba to po wejsciu zaczyna mowic "niiieeeeee no, ale tu biaaalo wszedzie... bez seeensu..."itd. Smutne to troche. A ze wersja "trzy i POL" to POLprodukt to chyba nie dziwi ;) 1
mafida Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 Che,che Nezumi się wściekł:).Ja nie narzekam tylko chcę vd jak w mudzie:) Łap repa za niusa:)
Reanimator Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 Widze, ze Nezumi`owi nigdy sie nie znudzi to plakanie nad placzacymi:)
KLICEK Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 aaaa wlasnie i dobrze ze autosave dziala w 3.5, bez tego nie wyborazam sobie nowej wersji
Szczery. Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 Nezumi ty chyba nigdy na serio nie używałeś tego programu a jedynym odzwierciedleniem zajebistości zbrusha są prace z galerii na zbc. Po jaką cholerę komu potrzebne super mega materiały, animacja i pseudo hard surface modeling? I tak renderować poważnych rzeczy w zbrushu nie będziesz. O animacji to nawet nie wspomnę a jakieś zegarki i inne bzdety to chyba bym musiał na łeb upaść żeby to w zbrushu robić. Wiesz dlaczego ludzie narzekają? Bo zbrush to program do sculptingu, przeznaczony do modelowania organicznego. Nikt nie będzie w zbrushu robił wizualizacji architektonicznych. Po zb sięgają w 99% character artist's a im przydałoby się coś innego. A co? poczytaj sobie wish listy których pełno przy okazji zapowiedzi nowych wersji. I o dziwo nie piszą tego Polacy tylko ludzie z całego świata. Na innych forach też widzi się posty bez zachwytów mówiąc delikatnie, zbc jest trochę pro zbrushowy i to chyba nie dziwi ;) Z tego co widać na pierwszym filmiku promocyjnym nie widzę nic przydatnego i pewnie wiele osób się zgodzi. Dla Twojej wiadomości, większość prac z tych galerii można zrobić w zb 3.1 więc zluzuj z tym odwoływaniem się do masterów i ich dzieł. Mam nadzieję że na kolejnych filmikach pojawią się jakieś przydatne ficzersy.
Nezumi Napisano 27 Lipiec 2010 Autor Napisano 27 Lipiec 2010 Widze, ze Nezumi`owi nigdy sie nie znudzi to plakanie nad placzacymi:) No w koncu tez jestem Polakiem, nie? ;) A co do ZB - zalozmy ze czesc nowosci nie bedzie wam odpowiadac - nie mozna ich zignorowac i skupic sie na tym co fajne? Bo chyba jednak cos fajnego tam jest, nie? Jakby nie bylo zadnej alternatywy to jeszcze bym zrozumial, ale jest mudbox, jest 3DCoat - nie jest latwiej sie przesiasc zamiast czekac na to az ZB zacznie przypominac te inne softy? :/ Marzy mi sie taki dzien w ktorym w komentach poczytam rzeczowe i konstruktywne rzeczy na temat tego co jest w ZB czy innym sofcie fajne. Bo to ze zawsze jest cos nie tak to chyba oczywiste. Jeszcze nie widzialem idealnego softu. Albo chociaz.. poczekajmy moze ze smedzeniem na premiere - bo betatesterow tu nie widze ;)
Luki Luki Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 Ja bardzo chwalę pędzel trim dynamic. I generalnie ZB to soft który zapoczątkował pewną rewolucję, da się w nim robić świetne rzeczy. A że ludzie narzekają? Że sam mam już go dość? Pewnie to dlatego że ilość upierdliwości jest w nim większa niż w innych programach. Upierdliwość nie oznacza że się nie da, tylko że trochę niewygodnie. To tak jak z rozwiązanymi sznurowadłami. Usain Bolt oczywiście pobiegnie 100 w rozwiązanych butach w około 10-11 sekund, ale czy to znaczy że ja jak tylko chodzę, to sobie mam ich nie zawiązać?
Gomez Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 Podoba mi sie shadow box i odkształcanie modelu, fajna sprawa, na pewno się przyda. Ja jestem gdzieś pomiędzy bo wpienia mnie narzekanie ludków na interface i sterowanie i zwykle jak widze są to osoby których prac w zb nie uświadczyły moje oczy a na pewno mnie nie powaliły. Z drugiej strony jeśli ktoś obiecuje mi nową wersję programu to , chciałbym zobaczyć poprawki bugów, rozwiązania problemów, zmappera i w dalszej kolejnośći jakieś nowe fiuczersy - tu pozwolę sie zaskoczyc z przyjemnością jeśli to o czym napisałem wcześniej spełni moje oczekiwania. ..nowe ficzersy sa fajne ale co z tego jeśli będa to kolejne zbugowane ficzersy. Mogę sie generalnie podpisać pod tym co napisał Szczery.
Nezumi Napisano 27 Lipiec 2010 Autor Napisano 27 Lipiec 2010 (edytowane) UWAGA! MEGA DLUGI POST! JESLI CZYTANIE CIE BOLI, PRZEJDZ DO NASTEPNEGO! ;) Nezumi ty chyba nigdy na serio nie używałeś tego programu Nigdy - zawsze uzywam go nie na serio a jedynym odzwierciedleniem zajebistości zbrusha są prace z galerii na zbc Prawde mowia wyznacznikiem zajebistosci ZB jest dla mnie to, ze jako cienias w wielkich pakietach typu max czy maya moge SZYBKO zrobic w nim rzeczy ktore inaczej by mi zajely wieki albo w ogole bym nie podolal. Ostatnio potrzebowalem realistycznie wygladajaca, duza pieczec jak na starych listach. Pewnie mozna ja zrobic na milion sposobow ale w ZB zajelo mi to 10 minut i klient byl zadowolony. A pracami na ZBC jaram sie. Winny! Po jaką cholerę komu potrzebne super mega materiały, animacja i pseudo hard surface modeling? Wiesz co jest fajne w tych masterach z ZBC? Ze oni zamiast sie zastanawiac komu to potrzebne robia fajne rzeczy. Widocznie komus to jest potrzebne skoro mudbox tez ma ladne materialy, powstaje plugin umozliwiajacy animacje a w wishlistach do MB pojawiaja sie brushe do "pseudo hard surface"... I tak renderować poważnych rzeczy w zbrushu nie będziesz. Nie wiem co dla ciebie jest POWAZNE - ilustrator nie musi odpalac Mayi, rigowac, wypalac normali i bawic sie mentalem. Moze po prostu zlozyc w PSie rendery z ZB. O animacji to nawet nie wspomnę a jakieś zegarki i inne bzdety to chyba bym musiał na łeb upaść żeby to w zbrushu robić. Jeszcze nie wiesz jak to wyglada a juz wiesz lepiej, bo widziales przyklad zegarka? Nie kazdy klient wymaga hiper realistycznej animacji NA ETAPIE PLANOWANIA na przyklad. Narzekacze zdaja sie myslec tylko w kategoriach "jesli animacja to koniecznie kinowej jakosci produkcja w Mayi. Tak jakby nie dalo sie zrobic szybkiego konceptu animacji. Brak wyobrazni panie Szczery... Wiesz dlaczego ludzie narzekają? Znam cala mase osob ktora zamiast narzekac pracuje - w tym rowniez nie czeka na nowa wersje zeby ta rozwiazala ich problemy. Zbrush to narzedzie - do czego ci sie go uda uzyc to juz zalezy od ciebie. Wizek nikt nie bedzie w nim robil ale to co widzisz na filmikach to sa PRZYKLADY na litosc boska. Chyba ze myslisz o ZB jako o programie "do animacji zegarkow i modelowania kanap" bo to widziales na filmiku... poczytaj sobie wish listy których pełno przy okazji zapowiedzi nowych wersji Czytalem, wyobraz sobie. Juz mi sie znudzilo prawde mowiac sluchac o tym zeby "bylo jak w Mayi" a tez mozna tam przeczytac cala mase bzdur. Przyklady z ostatnich dni tylko - kolesie chcieli zeby pojawily sie rzeczy badz juz obecne badz oficjalnie zapowiedziane do Z4. Pomijam sens mowienia co by sie chcialo miec w programie tuz przed jego premiera -___- Dla Twojej wiadomości, większość prac z tych galerii można zrobić w zb 3.1 więc zluzuj z tym odwoływaniem się do masterów i ich dzieł. Nie zluzuje bo mi sie podobaja a sek w tym, ze wiekszosc z nas nie zrobilaby ich nie tylko w 3.1 ale i w 4. Dlaczego mam sie nie odwolywac do masterow - to do kogo? Do etatowych narzekaczy ktorzy nie dorastaja im do piet? :/ Mam nadzieję że na kolejnych filmikach pojawią się jakieś przydatne ficzersy. Przydatne DLA CIEBIE znaczy? Bo dla mnie juz sie pojawily :/ Luki Luki - haha, i tutaj sie zgodze. Czasami rozwiazania z ZB przypominaja sieganie prawa reka do lewej kieszeni. I calkiem sporo jest tego co moznaby poprawic - byle tylko nie poprawiali nawigacji ;) Edytowane 27 Lipiec 2010 przez Nezumi
Gomez Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 Klicek co, że ty narzekasz? Przesadzasz, to tylko konstruktywna krytyka :)
Nezumi Napisano 27 Lipiec 2010 Autor Napisano 27 Lipiec 2010 ale praca nad kilkunastoma subtulami to jakas tragedia... ustawiam sobie dzisiaj zabki i wiecej czasu zmarnowalem na zeby niz na sculpt ;) ale moze to ja mam jakas slaba metode hehe A w temacie i na powaznie - wiesz moze jak to jest w Mudboxie czy innym sofcie? Albo inaczej - czy znasz wygodniejsze, juz istniejace rozwiazania czy po prostu chcialbys zeby wymyslili cos zupelnie nowego co ulatwiloby prace? Robilem maskotke krokodyla kiedys i tez szlag mnie trafial wlasnie przy dodawaniu zebow, ze nie wspomne o zmienianiu potem pozy... (Ale znowu - mnie to zajmuje wieki, tobie pewnie sporo mniej a taki Ryan Kingslien smiga pomiedzy nimi jak szalony :/ I jak tu sie nie odwolywac do mistrzow...)
KLICEK Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 (edytowane) ok, generalnie znam :) lepsze narzedzie nazywa sie zbrush, bylem troszke leniwy i niechcialo mi sie zrobic zebow w innym sofcie dlatego tak dlugo to trwalo, po prostu pierw ulozylem sobie polowe kartonikow w zb pozniej merdz subtuli i mirror ;) ale jakby to wszysstko wywalic np. do wingsa na predkosci posustawiac i zaimportowac juz jako gotowy subtool potrwalo by to moment, ale sa niedorzeczności jak np. zeby wsadzic ten nowy model zrobiony w innym programie musze z modelu ktory aktualnie edytuje przejsc do kulki (albo czego kolwiek innego) zaimportowac go, przejsc znowu do modelu ktory edytowalem i kliknac append, ale prawda jest taka ze to sa juz pierdoly. Generalnie progfram do skulptu jesst git, ale poruszanie sie w nim i panowanie nad wieloma obiektami naraz to jakas upierdliwosc, obracanie i inne edycje to smiech na sali:) np. nie wiem czemu czesto podczas merdzow subtooli niektore mi znikaja ;) Mudboxa nie znam za dobrze, wkurza mnie motyw z podoszeniem pedzelka zeby zrobic pana czy tam zooma i dalem sobie siana, ale interface? no rewelka Edytowane 27 Lipiec 2010 przez KLICEK
Pierzak Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 Kompletny opad szczeki... o matko, ZBrush nie od dzis jest oddzielna dziedzina grafiki 3D. Dla wielu osob w tym i dla mnie jest to narzedzie ktore od czasu do czasu odpale (czesciej Mudbox). Ciekawe jest to ze wiele osob specjalizuje sie tylko w ZBrush-u i robia w nim po prostu cuda. Jeszcze raz... opad szczeki.
Szczery. Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 Nezumi, pracuję na zbrushu już ładnych parę lat. Nie jestem mega hiper masterem ale noobem też nie jestem. Co ja bym chciał w zbrushu? Po pierwsze nie narzekam na zbrusha bo uważam go za najwspanialszy program ze wszystkich których używam. To co zb już ma jest wystarczające do zrobienia wszystkiego co sobie wymyślisz. Niemniej jednak jest jeszcze sporo przydatnych funkcji do dodania. Mafida wspomniał o vector displacement. Skoro jesteśmy przy mapkach to ja bym dodał możliwość wypalania i używania vd. Wiele osób narzeka na brak zmappera bo robiąc model do gry najczęściej wypala się detal na model low poly nie będący bazą. Zb 3.5 tego nie umożliwia więc ja bym był za rozszerzeniem programu w tym kierunku. Kolejna sprawa to retopologia która przy wszystkich niezwykłościach programu nie powinna być niczym trudnym dla speców z pixologic. I tutaj ja bym był za takim osobnym mini edytorem jeśli to miało by być usprawnione bo przy obecnym interface'sie zbrusha jakoś tego nie widzę. Malowanie a dokładnie polypainting do dzisiaj jest w powijakach. Wszelkie usprawnienia w tym kierunku też były by dla mnie mile widziane. Wiadomo że mari się z tego nie zrobi ale sam często używam zbrusha do malowania textur więc to by się przydało. Na koniec tej mojej szybkiej listy dodam łączność z innymi programami. Od kilku miesięcy używam programu gomax i jestem nim zachwycony. Jest to z pewnością największa rewolucja dla mojego workflow od bardzo dawna. No ale dzisiaj próbowałem przerzucić 4mln'owy obiekt od maxa żeby zmienić mu skalę i z powrotem wrzucić do innego toola w zbrushu i temu zadaniu gomax niestety nie podołał. Jeśli goz ma działać podobnie to chciałbym żeby było przede wszystkim stabilne. Źle mnie zrozumiałeś Nezumi, nowe ficzersy o których pisałem w poprzednim poście nie zaszkodzą (no chyba że wadze programu) ale ja bym wolał zamiast tego coś bardziej zjadliwego na co dzień. Przyznam się że z zs2 jeszcze nigdy nie korzystałem bo po prostu robię bazę albo na szybko z zs i potem retopo w maxie albo od razu w maxie. A ileż było zachwytu na zs2 po ich wprowadzeniu, ile glutowatych bazgrołów itp.? To samo z malowaniem po canvasie? Ktoś tego używa poza autorami z galerii promujących zb. Ludzie przecież mamy photoshopa i inne paintery ;)
Nezumi Napisano 28 Lipiec 2010 Autor Napisano 28 Lipiec 2010 Szczery - no to jestesmy w tej samej druzynie tylko jakos sie nie dogadalismy. Zmapper - zgoda. Vector displacement - moze go nie byc, projekcja detalu w ZB byla od dawna. Retopo - pojawilo sie info ze oto "At Siggraph, Sze will demonstrate hair sculpting techniques and workflow using new brushes and topology techniques(...)" wiec moze cos tu sie zmienilo. Co do osobnego edytorka - dobry pomysl - zobaczymy co zrobia ze Sculptrisem. W malowaniu i w ogole w 2D sporo sie mialo zmienic. Gomax zdobyl sobie spora popylarnosc i blyskawicznie go rozwineli (o ile pamietam to dwie osoby z ZBC) - przypuszczam ze Pixologic da rade nieco lepiej niz oni ;) Ale tutaj tez sporo zalezy od drugiej strony. Jak sie bedzie Max wywalal to tego juz nie naprawia... Co do nowych ficzerow - poczekamy zobaczymy. Watpie zebym korzystal z jakichs cudow na patyku z serii "szukaj obrazkow w sieci spod zbrusha" ale trudno mi sie zgodzic, ze to co pokazali na pierwszym filmiku jest niepotrzebne bo sam wiele razy potrzebowalem DOKLADNIE czegos takiego jak matchmaker. zs2 uzywam do robienia makietek na ktorych sobie testuje pozy na przyklad. Robienie na nich bazy jest srednio przydatne i mozna bez nich zyc ale fajnie ze sa. Co do malowanek w ZB - zabawne ale zauwazyles ze w photoshopach i innych painterach do dzis nie ma symetrii? :/ Z photoshopem jest podobnie jak z ZB - dodaja mu jakies cudaki do 3D a nie ma symetrii w 2D nadal ;) Tak czy owak - Zbrush wciaz potrafi zaskoczyc czyms nowym, czego juz raczej nie mozna powiedziec w takim stopniu o innym sofcie.
mafida Napisano 28 Lipiec 2010 Napisano 28 Lipiec 2010 Vector displacement - moze go nie byc, projekcja detalu w ZB byla od dawna. Taka projekcja detalu była w zbrushu od dawna?;) Renderowanie mapek vd zamiast normalnego displacementu też nie potrzebne? Co do malowanek w ZB - zabawne ale zauwazyles ze w photoshopach i innych painterach do dzis nie ma symetrii? :/ Z photoshopem jest podobnie jak z ZB - dodaja mu jakies cudaki do 3D a nie ma symetrii w 2D nadal ;) W Corel photo-paint jest symetria od 20 lat;) Z cała resztą się zgadzam.Biorąc pod uwagę że upgrade kosztuje 0$,to nie ma co narzekać,nawet gdyby dali tylko to,co już pokazali na filmiku;)
jacenty Napisano 28 Lipiec 2010 Napisano 28 Lipiec 2010 eh jak nie bedzie vector displecmenta w zb4 to bedzie niezly LOL..
Nezumi Napisano 28 Lipiec 2010 Autor Napisano 28 Lipiec 2010 mafida - nie pisalem ze TAKA projekcja ;) Ale tak na prawde to ile osob z tego korzysta? Strzelam ze tyle samo co z Zspheres2 ;) Render faktycznie mega oszczednie wychodzi - az dziw bierze ze dopiero Robson zrobil shader ktory to umozliwia bo panowie z Autodesku jakos zapomnieli sobie. Zawsze sie zastanawialem jakby takie cudo do gier wprowadzic - modele by mogly byc EXTRA LOW poly :D Co do symetrii - nie mowie ze nie ma w ogole ale to ze nie ma w Photoshopie mnie dziwi. Symetrii uzywam w Alchemy ale nawet onlinowy sumopaint ja ma (http://www.sumopaint.com/)
Gość Marioza Napisano 28 Lipiec 2010 Napisano 28 Lipiec 2010 (edytowane) a ja poplose zb4 stabilne, bez cyrków od sasa do lasa ze skalami na subtolach i zmapera, bez tego ten soft jest dla mnie bezwarotosciowy Nezumi a to Alchemy to co to? Brak symetrii w ps, fakt, to poraszka w koncu jest 2010 Edytowane 28 Lipiec 2010 przez Marioza
hamek1990 Napisano 28 Lipiec 2010 Napisano 28 Lipiec 2010 Mnie tam ZBbrush pasuje wiadomo są jakieś czasem chore w nim rzeczy jak sterowanie no cóż twórcy pomyśleli że tak jest lepiej, nie wiem w sumie czemu... Z Max'a też korzystam chociaż też ma tyle upierdliwości, ale da się z tym żyć z Zbrushem jest tak samo. Dla mnie w Zbrush można by dodać obsługę x64 może zmienić trochę system zmiany położenia obiektów ich obracanie i skalowanie i było by ok. To takie tylko moje subiektywne zdanie wielu może się z nim nie zgodzić. PS. Też wkurza mnie narzekanie na wszystko ;P
Gomez Napisano 28 Lipiec 2010 Napisano 28 Lipiec 2010 Padły tu słowa które świadczą że nie wszyscy rozumieją czym jest goz i gomax więc wyjaśnię jeśli można. Jest spore zamieszanie z goz i pytania "kiedy będzie goz dla *** itp" Otóż gomax i goz to to samo, goz to ogólna nazwa a gomax to nazwa dla pluginu do maxa. Co więcej, i tu może być szok, goz jest juz od wersji 3.5 więc nie oczekujmy nic nowego z tej strony. Goz to nic innego jak możliwośc eksportu/importu mesha bez problemu z numeracja/ilością werteksów. Gomax to tylko plugin do maxa który przyśpiesza proces dodając kilka użytecznych przycisków i możliwośc importu materiałów i tekstur jednocześnie.. Swoją drogą zastanawiam się czy wszystkim wam to działa bez problemów?
Nezumi Napisano 28 Lipiec 2010 Autor Napisano 28 Lipiec 2010 Tutaj jest mala lista nowosci zauwazonych przez kogos kto byl na prezentacji - i jak widac zajeli sie rowniez uciazliwymi drobnostkami (KLICEK - wyglada na to ze czasy kopiowania zebow przez pol dnia bezpowrotnie minely ;) http://www.zbrushcentral.com/showpost.php?p=710032&postcount=139 1
KLICEK Napisano 28 Lipiec 2010 Napisano 28 Lipiec 2010 o kozacko :) no prosze jednak sie da ?:) i nawet sejvowac normalnie, no nie pogadasz
Gomez Napisano 28 Lipiec 2010 Napisano 28 Lipiec 2010 wypas :) Skinshader z texturowanymi kanalami brzmi pysznie. Dzieki za linka.
arcade Napisano 28 Lipiec 2010 Napisano 28 Lipiec 2010 (edytowane) A ja się jaram jaram jaram i już nie mogę się doczekać :D oj i jakbym chciał aby Zmapper wrócił, bo nie wychodzi mi korzystanie z tego nowego wypalacza w ZB a Zmapper był mega :D Generalnie widać że duży ukłon w stronę modelarzy nie organicznych i moim zdaniem świetnie że tak zrobili - zobaczycie że to narzędzie zrobi rewolucję w wizkach i symulacjach typu model telefonu itp. Fajnie że nie zamykają się pod etykietką "soft do organiki" która już do nich przyległa. Bajerka! Ps. A no i skończmy wojny Mudbox - Zbrush, nikt nikogo nie przekona a wszyscy i tak wiedzą jaka jest różnica między tymi programami... ;) Edytowane 28 Lipiec 2010 przez arcade
Gomez Napisano 28 Lipiec 2010 Napisano 28 Lipiec 2010 PS. Wojna się uspokoiła, mud gniecie zbrusza pod względem tekstur bez dwóch zdań. Mnie to pasuje bo i konkurencja cenowa i wybór większy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się