Skocz do zawartości

Pojazd 3D : Statek Górniczy XM-297


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

To jest final, niestety nie mogę pokazać widoku z viewportów bo działam obecnie na lapsie który nie obsługuje shaderów hehe. Jest diff+ao, normal i spec, kiedyś dojda jakieś refleksy itp ale to już nie ja. Poniżej rendery;p oraz diff mapka ( jest tam taka jedna czarna dziura - omyłkowo usunąłem element przed bejkowaniem i tak już zostało). Jedyne czego nie ma tutaj to wierteł i rury któa zbiera surowce - one są podłączane już automatycznie w grze. LEkko ponad 10k trisów i 1x 2048 tex.

 

xmfinal4.jpg

xmfinal1.jpgxmfinal2.jpgxmfinal3.jpgXM_Diff.jpg

Edytowane przez ultrakaka
  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No tak racja ten spec na farbie to przesada;p Zabawie się tym jak odzyskam kompa, na razie muszę renderowac scene co chwile żeby zobaczyć każdą zmianę więc dam sobie z tym spokój.

Napisano

Sam modelik wyglada dobrze. Diff tez spoko. Spec (jezeli jakis jest) jest kiepski. Caly modelik swieci sie tak samo i jakby byl z plastiku. Prezentacja tez nie najtrafniejsza. Zmien to czarne tlo i ewentualnie dodaj jakies ciekawsze oswietlenie (np. dodatkowe kolorki albo 3 light).

 

O LP powiem wiecej jak pokazesz siateczke.

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Widać że w to wpakowałeś bardzo dużo pracy ale wrażenie, szczególnie pierwszy screen jest bardzo nieczytelny :(.

Myślałem że to jakiś.. generator 0,5m na 0,5m (pewnie przez za duże zniszczenia na texturze a raczej ich duże proporcje ).

Sam design mnie się nie podoba ;p przypomina bardziej batyskaf albo stacje kosmiczną.

Wypada parę rzeczy jeszcze poprawić np ten jednolity plastikowy spec, więc uznaj to za wip a finalnie wyjdzie świetna pracka ;].

Edytowane przez Kruku
  • Like 1
Napisano

Co do designu to niestety na podstawie słabego konceptu z opcją dodania swoich pomysłów;p A co do speca tak jak mówiłem jest na szybko i źle - wiem, poprawię.

Napisano

Ja nie czuje skali tego modelu. Gdybys nie napisal, ze to statek to bym wzial go za agregat metr na metr. Brakuje jakis elementow pokazujacych ta skale. Jedynie te otwory z gwiazdka cos tam sugeruja.

Pewnie jest tez w tym wina speculara, AO moze za duze?

Model jest naprawde fajny, tex tez daje rade, ale to co napisalem wyzej psuje strasznie odbior.

Napisano

THIS.

IS.

SPECULAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR!!!

 

A tak na poważnie, to spec so poprawy, wygląda jak malowany bakelit teraz.

Skala to kwestia detalu na diff, oraz mniejszych rys na normalmapie, która (przez specular) wygląda... no właśnie, nie wygląda teraz.

 

Popraw diffa lekko, speca na bank (teraz to to wygląda jakbyś nałożył biały kolor na cąłym kanale Spec.)

 

Taki mały protip odnośnie diff i detalu:

zrób napisy, śruby, mniejsze rysy - kilka oznaczeń, strzałek, tabliczek informacyjnych (widze że masz tam jakieś cautiony, ale mówiąc prawdę, to zlewają się one z ogólnym kolorem teksy - spróbuj z bordowymi / białymi zarysowanymi napisami i oznaczeniami) pomoże nakierować widza na skalę obiektu.

Napisano

Dobre rady - skorzystam dzięki, chociaż co do skali to ta cześć z przodu to kokpit więc chyba choć trochę lol pokazuje skalę, ale wiem o czym mówisz i popracuje nad tym jeszcze dzisiaj.

Napisano

Imo bardzo fajnie, tylko jak już ludziska mówili za bardzo się błyszczy :) jeszcze od siebie dodam, że przez takie wielkie odbryski jak z przodu wygląda jak zabawka... raczje akie poszarpane powinny być a nie taka oderwana płachta ale mogę się mylić. Co do samego dezajnu to wydaje mi się, że w tego typu maszynach zbiorniki podadne na wybuch itp nie powinny znajdować się na bokach itp rpzecie to cholernie podatne na zniszczenie by było :D kojarzy mi się z armorami wyglądającymi jak bikini :] Ale z tego co czytam to w tej kwesti miałeś mało do gadania.

Napisano

no to teraz popraw prezentacje:) zrob moze ujecie z dołuu, daj jakies podloze, niech cienie bedą jakies, chcesz pokazac gorny detal, to mozesz dac screeny z top front left, ale prezentacyjnie, z perspekltywy daj nizej, wtedy bedize sie czuc skale maszyny:) mi sie obiekt podoba:)

Napisano

tak jak napisal Brunek, inne ujęcie, ktore wydobędzie skalę. Coś ludzkiego jak jakiś pomost by się przydało (z takich łatwiejszych pomysłów) i np. oświetlenie czy baraki w ludzkiej skali.

Napisano

No, nie świeci się się już tak, dobrze. Poeksperymentuj z diffusem tak jak radziłem. Szkoda że już skończyłeś mesh, ponieważ drobny detal przy kabinie, jak na przykład właz, uchwyty, drabinka, kładka, poręcz.

 

Ale teraz wygląda ładnie - tylko jak koledzy radzą - poprawić prezentację, i będzie ok.

Napisano

Może zamieść koncept jak możesz to poprostu ludki skupią się na ocenie odwzorowania konceptu a nie designu samego w sobie. Bo design modelu jest masakryczny, proporcje poszczególnych elementów powodują, że tak jak plutko napisal moze miec metr na metr. Rury za duże, napisy za ogromne, brak brudu ( swieżynka nie jumana prosto z salonu?) albo zadrapań troche psują efekt. Brak drobnego detalu tez boli jak male śrubki, spawy etc. Moze postaw box x-0,5m;y-0,5m;z=2m wtedy bedzie mozna zobaczyc jakie ma toto proporcje w stosunku do czlowieka, chyba ze to jakas bezzalogowa jednostka, ale po co okna wtedy. Te baniaki potrzebuja jakichs mocniejszych zabezpieczen jak nie chcesz ich umiescic z tylu i przede wszystkim duzo zadrapan na nich, bo nie wierze ze kierowca tego czegos trzezwy wsiadal i prowadzil, ja bym byl zalany w 4d. Brakuje swiatel, incandescence i wolumetrykow, jak takie cos w leci do ciemnego tunelu bedzie ciemno jak w u afroamerykanina w pupie ( trza byc poprawnym politycznie). Specular imho nadal za bardzo sie swieci. Nie ma praktycznie róznicy miedzy zdarta farba, zadrapaniem, lakierem, a rdza. Mocno kontrast przeciagnij az uznasz ze wygalda ochydnie. wtedy bedzie na modelu wygladac ok. Czasem testy speculara moga zajac wiecej niz mapa koloru :)

Model ma potencjal, i widac ze cos tam umiesz, ale dopiesc to.

Pozdrawiam.

Napisano

gdyby to było 5lat temu to ok, teraz to raczej ultra kaka. Przy obecnym dostępie do tekstur i referencji i inspiracji concept-artowych ciężko to oceniać pozytywnie.

Napisano

skale detalu, brudy rdze itp, na kolorze masz złą przez co zamiast z pojazdem ma sie doczynienia z urządzeniam dodatkowo oswietliles to tak ze z takim jasnym tłem nie gra to woglem pyknij sobie to do png czy tga podłuz jakies kolor jako tło wrzuc jako layer hue saturation i powahluj suwakami mysle ze szybciutko ciekawsze tło dobierzesz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności