Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wlasnie to zobaczylem - mroczne rzeczy :D Osobiscie myslalem o czyms takim jak w Zbrushu ciecie krzywymi na kawalki a tu prosze - zaskoczyl mnie dzis ten addon. Te opcje na prawde pokazuja klase - warto, zeby takie cymesy byly w Blenderze "podstawowym".

Napisano

Lukas Toenne zapiernicza aż miło z poprawkami w kodzie edytora nodów. Ostatnio 1/4 komitów jest jego i dotyczy głównie nodów.

Czuje w kościach że na początku przyszłego roku dostaniemy nody do modyfikatorów i nowy dependency graph. Będzie epicko.

Napisano

Gdy byliśmy w Blender Institute to Lucas pokazywał obecny stan Modifier Nodes - Nadal brakowało trochę funkcjonalności, ale to co było działało bardzo dobrze - inna sprawa, że w chwili obecnej nie jestem w stanie znaleźć zastosowania dla tego (biorąc pod uwagę tylko te modyfikatory co są teraz).

Napisano

Ja znajduje ich pełno. Obecnie robię proceduralnie modele planet do gry. Mając te nody mógłbym zamknąć całą procedurę w jedną grupę z sterowaną paroma wartościami i przełącznikami a tak potrzebuje mieć kilka obiektów z różnymi modyfikatorami i ich wartościami.

 

Ale racja. Bez dodatkowych modyfikatorów ilość zastosowań będzie ograniczona. Tylko że pewnie po powstaniu tego systemu pojawi się kilka propozycji i niektóre zaskoczą. Jakby dało się tworzyć nowe nody za pomocą pythona to będzie potęga. Tan sam kod co addony, możliwość tweekowania ustawień.

Napisano

Ja widzę naprawdę ogrom zastosowań w tym. Już z samymi tymi opcjami nie musiałbym robić parunastu empty i parenaście array'ów i przemyśleć ich kolejność.

Napisano

Huh. Pisz panie że to addon. Na początku pomyślałem że ktoś z core teamu zaprezentował oficjalne zmiany w layerach blendera i podskoczyłem. :P

 

Ja mam pomysł na layery blendka... Działając tak że nie rozpieprzyłoby workflowu i wewnętrznych bebechów. Zrobie w grudniu jakiś animowany propołzal w stylu Andrzeja Ceny. ;)

Napisano
Zrobie w grudniu jakiś animowany propołzal w stylu Andrzeja Ceny. ;)

 

Koniecznie wrzuc jakas scenke a la telezakupy "Frustruja cie layery Blendera?" i walisz glowa w klawe jednoczesnie rwac z niej wlosy...

Napisano
Hi all,

 

Here are the notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders.

 

1) Migration to git, new project system and trackers

 

- You can see work in progress here, it's almost done!

http://developer.blender.org/

 

- Next Wednesday shutdown!!!

http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Migration_to_Git_Phabricator

 

- SVN and Fusionforge might be down 1 or 2 days before the new services start with Git and Phabricator. We will keep you updated here frequently.

 

- Git workflow policy: we will start work as usual, how we cooperated and committed with svn.

 

- Brecht van Lommel prefers developers to get used to do (and ask for) review though.

 

- Campbell Barton adds: if developers are not sure on git use or want to push large changes, they could use codereview to begin with. Will save everyone work and it keeps history clean.

 

- The old links to bugs in old trackers will be kept around for archiving purposes.

 

2) Work on Blender projects

 

- As discussed, we will try to make 2.70 something special, so a release is not going to happen within the 2 month release cycle.

 

- There are still too many open bugs! Help!

 

Thanks,

 

-Ton-

http://lists.blender.org/pipermail/bf-committers/2013-November/042114.html

 

Super wygląda ten nowy tracker. Dużo bardziej czytelny i logicznie rozłożony. Pewnikiem zaowocuje szybszymi raportami bugów.

Napisano

mieliśmy i mamy: The Laplacian Smooth Modifier

 

 

teraz czas na: Tutorial Laplacian Deform Modifier

[video=youtube_share;ZVYGz5oBN24]

Napisano

A ja mam pytanie bo tłuke blendera od 2 tygodni i szukam tych możliwości renderowania i modelowania co mam w C4D i 3DMax...i wiecie na czym poległem ? Na wolumetryce...Ani w internalu ani w cycles nie ma porządnej wolumetryki:(

Chciałem zrobić światło wolumetryczne które ma równoległe promienie (Cylinder spot) i nie da się...chciałem zrobić coś co się nazywa Inverse Volumetric (czyli żeby wolumetryka powstawała np. ze środka całego obiektu a nie tylko z za jego krawędzi) - nie da się. I żeby użyć jakiekolwiek wolumetryki w cycles to trzeba ją liczyć w internalu i potem łączyć w postpro...

Tak samo leży i kwiczy coś takiego jak include-exclude obiektów z działania światła...no masakra jakaś...czy wszystko w blenderze musi iść w 2,3 czy 4 renderach i być montowane w postpro? nie można tego w jednym pass'ie zrobić? Przecież Max i C4D mają takie rzeczy od 8-10 lat...

Żebym nie mógł wyłączyć działania światła na wybrany obiekt (exclude) ?

Może niech rozwój blendera uzupełni się o podstawowe funkcjonalności (warstwy? wolumetryka? ) a nie o kolejne bajery jak symulacja płynów czy dymu...

Posmęciłem sobie trochę więc i pochwalę też - w cycles podoba mi się motionblur (można trochę oszukiwać motion blurem volumetrykę).

Podoba mi się też system nodes'ów dla materiałów (szczególnie że można to tak ładnie pogrupować - zwijać i rozwijać grupy węzłów).

Czekam póki co na te prost funkcje - może się kiedyś pojawią (np. volumetryka dla świateł typu słońce, punkt czy area).

A tu mój ulubiony efekt z blendera, który niezwykle mi się podoba:

 

Pozdrawiam

Krzysztof Czerwiński

Napisano

Oj znasz tego maxa cineme a nie wiesz że aby zrobić dym potrzebna jest zawansowana volumentryka. :> po prostu musisz się jeszcze wiele nauczyć.

 

Napisano
Oj znasz tego maxa cineme a nie wiesz że aby zrobić dym potrzebna jest zawansowana volumentryka. :> po prostu musisz się jeszcze wiele nauczyć.

 

 

no ale ja nie chce roibć dymu...ani troszeczkę. dym mam gdzieś :)

ja chcę zrobić światło wolumetryczne (takie jak jest dla światła typu SPOT w blenderze, gdy się włączy HALO). Światło trafia na przeszkodę i pojawia się CIEŃ WOLUMETRYCZNY. I właśnie takie śwsiatło chcę mieć ale nie w formie STOŻKA lecz w formie PROMIENI RÓWNOLEGŁYCH. Żaden wyczyn. Tak samo wolumetryka odwrotna czyli nie widać dookoła obiektu światła wolumetrycznego, tylko sam obiekt (całą objętością) generuje wolumetrykę. Taki przykład:

[ATTACH=CONFIG]92150[/ATTACH]

 

W Cinemie4D zrobiłem to w około 3-4 minuty. I bardzo chciałbym móc zrobić coś podobnego w Blenderze. Skoro muszę się jeszcze sporo nauczyć to proszę - pomóż mi i pokaż jak to zrobić. W sieci nie ma ANI JEDNEGO zdania o tym że jest taka możlwość - próbowałem fake'ować to cząsteczkami i motionblurem...idzie kiepsko.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za poświęcony czas :)

Krzysztof Czerwiński

 

PS. Żeby być uczciwym co do swojej wiedzy - potrafię to zrobić w After Effects, szczególnie przy wykorzystaniu dodatku Element 3D Andrew Kramera mogę to zrobić w czasie rzeczywistym, full hd i z pełną kontrolą nad tym co się dzieje na scenie 3D w afterze...ale ja wybrałem trudniejszą drogę i próbuję blendera wciągnąć do mojego pipeline'u...może się uda...

Napisano

Tak pisząc na szybko. to musisz do tego podejść trochę w bardziej realistyczny sposób.

 

Musisz zrobić extrude do środka tego napisu. im głębiej tym lepiej. Tak żeby światło świeciło snopem światła. a nie rozproszone. i wrzucić po prostu volume na świat.

 

Prawdę mówiąc skoro masz to w real time w AE to po co to robić w 3D... W złym miejscu dobrałeś blendera w sumie to pipeline'u. Ja osobiście używam głównie do modelowania, teksturowania, volumentryka w cycles już pojawiła się w nie officialnych buildach więc to kwestia kilku tygodni kiedy będzie officialnie.

Napisano
Tak pisząc na szybko. to musisz do tego podejść trochę w bardziej realistyczny sposób.

 

Musisz zrobić extrude do środka tego napisu. im głębiej tym lepiej. Tak żeby światło świeciło snopem światła. a nie rozproszone. i wrzucić po prostu volume na świat.

 

Prawdę mówiąc skoro masz to w real time w AE to po co to robić w 3D... W złym miejscu dobrałeś blendera w sumie to pipeline'u. Ja osobiście używam głównie do modelowania, teksturowania, volumentryka w cycles już pojawiła się w nie officialnych buildach więc to kwestia kilku tygodni kiedy będzie officialnie.

 

Hm, nie do końca zakumałem o co chodzi z extrude do środka (inner extrude a potem extrude na głębokość?) ale popróbuję.

A może jeśli jesteś tak na bieżąco z buildami blendera - to czy planują coś właśnie z opcją include-exclude obiektów z wpływu poszczególnych świateł (żeby np. różowe światło oświetlało na scenie tylko jeden wybrany elementy, a resztę sceny słońce) ?

Pewnie jak wszystko w cudownym Blenderze można porozdzielać na warstwy i jakoś na pass'y i potem składać, lub renderować 4 rendery i potem składać...ale chciałbym to bez cudowania zrobić.

A co do wyboru blendera - no fakt, im dłużej poznaję "ficzery" tego softu tym bardziej mnie przeraża jakie ten soft ma braki, ale jestem zdecydowany dalej brnąć. podoba mi się system cząsteczek (a w sumie kilka systemów), szybkie symulacje wody (dymu nie używam) i to że dość dużo można w postprodukcji tu zrobić. Wszystkie te pozytywne cechy wymieniam z uwzględnieniem że jest to darmowy soft a nie za kila tysięcy dolców. Mogę zrobić napis który rozpadnie mi się na kawałki (particle) i potem złoży w coś innego (taki MoGraph z C4D). I to wszystko w jednym sofcie, bez kupowania pluginów (żeby mieć te cuda w C4D trzeba kupić C4D Broad cast - 6700 złotych). Ja mam Cineme 4D R10 (z 2006 czy 2007 roku) i nie mam możliwości nagle wyciągnąć takiej kasy żeby kupić nową wersję C4D (upgrade już nie wchodzi w grę - moja wersja C4D jest za stara). Stąd szukam różnych dróg - blender wydał mi się oczywistym wyborem (ma nawet sculpting podstawowy, da się tym coś porzeźbić - żeby w c4d mieć sculpting trzeba wydać 12000 zł).

Blender ma w miarę szybki support (częste wydania buildów), spore rzesze fanów, dobre fora (i zagraniczne i w polsce też coś jest),a odkąd zaczął sensownie wspierać COLLAD'ę i OBJ - robi się to coraz bardzij gites:) Szczególnie że kupiłem licencję oCTANE RENDERera i za 99 EU można dokupić plugina który działą w trybie "live" w blenderze :) Dlatego tak drąże ten temat różnych ficzerów w blenderze:)

W pracy mam 3D Maxa i Vray'a, w chacie tłukę grafę na Cinemie4D, a teraz pojawił się jeszcze Blender. Z tego musi powstać coś fajnego:) nie ma .uja we wsi:)

Pozdrawiam

Krzysztof Czerwiński

Napisano

tak. Dokłądnie tak dośrodka zrobienie skoncentrowanego światła. include exlude.. hmm jeśli dobrze pamiętam to w materiałach można wrzucać w nodach OBJ ID więc teoretycznie mógłbyś zrobić IF w emiterze żeby nie świeciło na ten obiekt ale nie jestem pewien. czy to zadziała.

 

c4d mieć sculpting trzeba wydać 12000 zł

 

whut? Kto o zdrowych zmysłach by to kupił. W tej kwocie można mieć zbrusha.

 

Co do octane ja osobiścię wolę Cycles wiele razy się już przykładamłem do tego silnika i wiem że jest bardziej rozbudowany lepiej się skaluje ma lepszy sampling ale kurde jakoś te materiały mi w nim nie wychodzą.

Napisano

Hahaha. Zainspirowane śniegiem z Frozen. :D Całkiem nieźle ale jeszcze daleka droga do tamtego efektu. Kula zbiera za duża ilość śniegu, powinna przykleić tylko wierzchnią warstwę. Myśle że ułożenie kilku warstw o różnej lepkości powinno pomóc.

Napisano
Just... wow. Jeszcze tylko warstwy w standardzie żeby móc malować z glslem i blender przebije mudboxa. :)

 

Jakby performance jeszcze skoczył trochę... To Alternatywa do Mari pełną gębą.

Napisano

Jestem pod mega wrażeniem co można zrobić z Blenderem. Ograniczenia nie istnieją, trzeba tylko mieć pomysł i programistę do klepania kodu. ;)

SCS_Blender_Tools_banner_01b.png

LINK

Napisano (edytowane)
Alternatywa do Mari pełną gębą.
Nie ma szans. To zupełnie inna liga, ten soft wyprzedza konkurencje i lata. Silnik pędzie bardziej zaawansowany od Photoshopa, pewnie 10-krotnie wydajniejszy viewport, realtimowe proceduralne tekstury 3d bardziej zaawansowane od tych z internala i cyclesa.... Po prostu zapomnij.

 

Floo- Widziałem to dzisiaj na AIB. Bardzo ciekawa sprawa. Skłoniła mnie do zaczęcia spisywania proposala na tematu customowych paneli w Properties, przydałyby się. Teraz się dzieją takie rzeczy więc jest szansa że przejdzie.

Najpierw jednak muszę się zabrać za czytelność headerów i trybów edytorów. Obecnie to jest sieczka straszna.

Edytowane przez Monio
Napisano
Nie ma szans. To zupełnie inna liga, ten soft wyprzedza konkurencje i lata. Silnik pędzie bardziej zaawansowany od Photoshopa, pewnie 10-krotnie wydajniejszy viewport, realtimowe proceduralne tekstury 3d bardziej zaawansowane od tych z internala i cyclesa.... Po prostu zapomnij.

 

Floo- Widziałem to dzisiaj na AIB. Bardzo ciekawa sprawa. Skłoniła mnie do zaczęcia spisywania proposala na tematu customowych paneli w Properties, przydałyby się. Teraz się dzieją takie rzeczy więc jest szansa że przejdzie.

Najpierw jednak muszę się zabrać za czytelność headerów i trybów edytorów. Obecnie to jest sieczka straszna.

 

W obecnej chwili nie ale jakby doszedł nowy viewport ten projekt z googla odnośnie właśnie narzędzi do malowania itp... To alternatywa by była. i tak większość ludzi nie wykorzysta tego co oferuje Mari. Z drugiej strony. Gdzie będzie Mari kiedy to się pojawi w blenderze xD

 

Nie no Jeżeli postawić te dwa softy obok siebie to wiadomo że blender jest zniszczony na placek. Ale jeśli spojrzysz na to w ten sposób że masz jeden program do modelowania, animacji i teksturowania w stylu mari oraz kosztuje cię to 0 zł To jest to w sumie alternatywa.

 

 

Swoją drogą ja właśnie się uczę Mari. Bo dobrze otexturowany model to naprawdę sporo daje

Gość Chrupek3D
Napisano

 

Swoją drogą ja właśnie się uczę Mari. Bo dobrze otexturowany model to naprawdę sporo daje

 

 

rozumiem, że sprawdzałeś cene Mari... w końcu na każdym kroku śmichasz się z ceny Maxa?

Napisano

Mari jest warta swpjej ceny, jest zdecydowanie najlepsza. Kiedy z kolei ceny maxa nie rozumiem. To jest po prostu taki kombajn do wszystkiego troche tu troche tam.

Napisano
Jestem pod mega wrażeniem co można zrobić z Blenderem. Ograniczenia nie istnieją, trzeba tylko mieć pomysł i programistę do klepania kodu. ;)

SCS_Blender_Tools_banner_01b.png

LINK

 

Etam 10 lat temu to było w Maya :P

Gość Chrupek3D
Napisano
Mari jest warta swpjej ceny, jest zdecydowanie najlepsza. Kiedy z kolei ceny maxa nie rozumiem. To jest po prostu taki kombajn do wszystkiego troche tu troche tam.

 

jak by się tak chwilę zastanowić, wychodzi na to, że Max jest dla ludzi, którzy będą na nim zarabiać spore pieniądze i wydatek za soft się szybko zwróci. Dla dzieci modelujących kwadraty, bądz dla tych nie co starszych, sculpujących plastikowe potworki (jak ja) jest Blender... czyż nie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności