Camel Napisano 21 Grudzień 2010 Napisano 21 Grudzień 2010 (edytowane) Witam, chciałbym przedstawić Wam tutorial, jak stworzyć taki materiał i takie oto oświetlenie studyjne. Zastosujemy również postprodukcję w Adobe Photoshop. Jeśli się przyda, to Inny rezultacik był taki, raczej lepszy (inny white balance w physical camera, a następnie color balance w PS) : Uwaga, to mój pierwszy tutorial na forum :) Render trwał 20 min na Core 2 Quad Q9550 @2.50 GHz Po pierwsze, tworzymy prostą teksturę, która posłuży się do pobrudzenia metalu. Poddamy ją rozmazaniu proceduralnemu już w 3ds Max. Styl oświetlenia studyjnego jest mniej więcej taki. vRay Physical Camera: Balans bieli - pobieramy wartość RGB z koloru przy custom balance na screenie powyżej Ustawienia oświetlenia - z lewej: Światło z lewej jest trochę niebieskawe, robimy to dla odmiany, zróźnicowania oświetlenia. i z prawej strony renderu: Materiał studia: Materiał metalu - vRayBlendMtl. Tworzymy główny materiał. Będzie on odpowiadał za twarde odbicia: Jako mapę poziomu odbicia stosujemy Falloff ustawiony następująco: MATERIAŁY NAKŁADOWE - MATERIAŁ #1 kopiujemy i ustawiamy poziom odbicia 0,8. Wczytujemy mapę Bump i ustawiamy ją tak: W materiałach podrzędnych mamy mniejszy gloss, ze względu na rozmyte odbicie które jest lekko nakładane na istniejące twarde - po to, żeby uzyskać quasi-fizyczny efekt materiału. Zwróćmy uwagę na to, że wszystkie materiały w vRay blend - główny jak i te podrzędne mają odbicia kontrolowane falloffem - w tym wypadku oszukujemy fresnela, za to mamy większą wygodę ustawienia rozchodu intensywności odbicia. Pokazane wyżej ustawienia noise i blur modyfikują teksturę by uzyskać nieregularności brudu, jakie zwykle powstają na takim materiale. Podobna sprawa jest z rysami w dwóch materiałach podrzędnych, każda na innych ustawieniach noisa. Warto teraz zrobić sobie drugi osobny materiał w material editorze, poprawnie zmapować każdy z elementów kranu UV Map Cylindrical Cap, w wypadku wygiętych cylindrów spline z cappingiem. Próbny efekt na niskich ustawieniach: Teraz przystąpimy do tworzenia efektu zabrudzenia. W materiale metalu tworzymy MATERIAŁ NAKŁADOWY #2 kopiując MATERIAŁ NAKŁADOWY #1. W materiale GŁÓWNYM i w obu MATERIAŁACH NAKŁADOWYCH bump wynosi 20. W ostatnim MATERIALE NAKŁADOWYM tzn #2 zmieniamy parametry mapy w kanałach Bump i Reflection Glossiness. W mapie na kanale Reflection Glossiness zmieniamy ustawienia color mappingu Bitmapa uzależnia poziom glossiness odbicia - biały to 1,0 czarny to 0 . Obszary czarne rozjaśniamy za pomocą podwyższenia punktu po lewej, i w ten sposob mamy również słaby glossiness, ale nie 0, możemy wyregulować rozmycie odbicia, jakie daje zabrudzenie na materiale baterii. Ustawienia renderingu finalnego są takie (core 2 quad @ 2.5 Ghz liczyło się 20 minut) Renderujemy. Wychodzi nam to: Poprawiamy to w Adobe Photoshop. Krzywe kolorów nastawiłem w tym stylu (niniejsze jest vRyjowe): Następnie bawimy się renderem tak: -wyostrzamy obraz poprzez zduplikowanie warstwy, zastosowanie do duplikatu filtru High Pass, po akceptacji zmieniamy tryb na Overlay. Eksperymentować do pożądanego rezultatu. -po spłaszczeniu obrazu przez połączenie warstw, zaznaczamy najjaśniejsze obszary, kopiujemy je do nowej warstwy. Rozmywamy gaussian blur, a następnie możemy dodać mały motion blur. Zmieniamy tryb na Linear Dodge (Add). -Kolejne spłaszczenie - Lens Correction i możemy dodać małą aberrację chromatyczną. -Możemy poprawić kolorystykę za pomocą Color Balance, polecam poeksperymentować w zakresie Shadows Efekt jak wyżej, życzę powodzenia! :) Jak Ci się udało i Tobie się przydało, bardzo ciepło zapraszam do kliknięcia Edytowane 22 Grudzień 2010 przez Camel 7 2
Lucek Napisano 21 Grudzień 2010 Napisano 21 Grudzień 2010 No to chyba mnie wyprzedziłeś pod względem reputacji:) super tutek rep++ A sorry nie mogę. Ale jak będę mógł to dam.
indian Napisano 21 Grudzień 2010 Napisano 21 Grudzień 2010 Fajny,przejrzysty tutek rep++ A sorry nie mogę. Ale jak będę mógł to dam. salut.
wesol Napisano 21 Grudzień 2010 Napisano 21 Grudzień 2010 Bardzo fajne, na pewno skorzystam :) Dzięki !
Dynamico Napisano 21 Grudzień 2010 Napisano 21 Grudzień 2010 Przydałoby się więcej takich tutoriali krok po kroku. Wszystko jasne i czytelne. Super.
SWRSC Napisano 22 Grudzień 2010 Napisano 22 Grudzień 2010 szkoda tylko, że z tego tutoriala nikt początkujący sensownie się tego nie nauczy. Pokazujesz kroki "co i gdzie", bez opisu "dlaczego". Ale liczy się inicjatywa, na plus.
Camel Napisano 22 Grudzień 2010 Autor Napisano 22 Grudzień 2010 (edytowane) Dzięki Tomasz, mam nadzieję, że osoby, które tego wypróbują, poznają zasadę działania poszczególnych kroków. Rzeczywiście, zapomniałem napisać co i dlaczego, ale było to w moich zamiarach przed pisaniem tutoriala . EDIT: Poprawiłem jak mogłem. Zapomniałem dodać screen z setupu reinharda, w domu wrzucę. Edytowane 22 Grudzień 2010 przez Camel
cieply Napisano 22 Grudzień 2010 Napisano 22 Grudzień 2010 Trochę popróbowałem ale... o co chodzi z tym zdaniem: Pokazane wyżej ustawienia noise i blur modyfikują teksturę by uzyskać nieregularności brudu, jakie zwykle powstają na takim materiale. Podobna sprawa jest z rysami w dwóch materiałach podrzędnych, każda na innych ustawieniach noisa. Jaką teksturę współczynnik noise i blur modyfikują? Te z Materiał nakładowy#1 i #2? Piszesz raz nieregularność brudu a raz rysy, to nie to samo? Jeżeli nie to samo to z tego wynika że są cztery nakładowe materiały, przynajmniej tak to rozumiem. Skąd pochodzi ta ciekawa wilgoć na metalu? Zaznaczyłem kółkiem. Mógłbyś bardziej dokładnie opisać tworzenie materiału blend? Jeżeli ktoś wcześniej nie miał z nim styczności trudno się połapać... Wszystko podpinasz pod Base material (GŁÓWNY u Ciebie) i Coat material (NAKŁADKOWY#1 i #2)?
Camel Napisano 22 Grudzień 2010 Autor Napisano 22 Grudzień 2010 (edytowane) Tak, base to główny, coat to nakładkowe, więcej informacji znajdziecie w pliku ze sceną .max który wrzucę żeby zapoznac sie z tym wszystmkim, oczywiście z materiałem też, tekstura dołączona. http://www.eupload.pl/files/DVEDLK4E/scena.zip Dodatkowo, tu są wszystkie ustawienia sceny Możecie podziękować jeśli się przyda Wilgoć na metalu - najwidoczniej rozmyty refleks ze studia, postprodukcja w photoshopie (bloom) i oczywiście ten materiał brudu miały na to możliwy wpływ. Edytowane 22 Grudzień 2010 przez Camel
bolitic Napisano 25 Grudzień 2010 Napisano 25 Grudzień 2010 nie wiem jak inni ale nie mogę pobrac tej sceny - wrzuć ją jako attachment. A tutek bardzo fajny i efekt mega. Wielkie dzięki:)
Camel Napisano 25 Grudzień 2010 Autor Napisano 25 Grudzień 2010 (edytowane) Keraj, wszystko działa poprawnie, jest plik do pobrania, działa w porządku:) /mały edit po uwadze, przepraszam za nie ten sposób odniesienia się :) Edytowane 25 Grudzień 2010 przez Camel 1
freqfreq Napisano 26 Grudzień 2010 Napisano 26 Grudzień 2010 Dunuś, masz zainstalowane Maxigo, i kto maxigo nie ma, ten scenki nie otworzy którą zapodałeś :p
Camel Napisano 26 Grudzień 2010 Autor Napisano 26 Grudzień 2010 po prostu klikajcie Open i można otworzyć scene, tzn kontynuujcie ingnorując komunikat o braku pluginu. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się