ciastuch Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 Witam. Ostatnio w wolnym czasie składam sobie pomalutku portfolio, głównie pracuję nad wnętrzami. Chciałem prosić was o opinie na temat mojej pracy. Co dodać, co zmienić, nad czym mam jeszcze pracować itp. Słowem: Proszę o opinię na temat kazdego aspektu: oświetlenia, modeli, tekstur itp. Tutaj obrazek: (3dMAX, Vray, PS) - dorobic sztukaterię na suficie, - chciałem "zawiać bardziej" firaną, żeby cu niecu ożywić tą wizkę. Proszę o sugestie:) Pozdrawiam, Ciastuch. EDIT: Acha, zapomniałem dodać: wszystkie modele moje, prócz kwiatuszka onyx'owego:)
Camel Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 Troszeczkę więcej kontrastu, ale powiem, że chociaż pomimo braków o których wspominałeś, jest bardzo pięknie i przyjemnie! Brawa! :)
Lucek Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 (edytowane) Mało cieni więc mały kontrast. Ale bardzo przyjemne w odbiorze:) Ja na twoim miejscu obniżyłbym kamerę żeby nie ucinać głowy pani na obrazie. W rogach ścian i przy listwie pomiędzy ścianą a podłogą dziwne cienie. Przy takim świetle kwiatek (liść) powinien być nieco prześwietlony. Edytowane 5 Styczeń 2011 przez Lucek
Smoku Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 Fajno, bardzo fajno to wygląda. Ale ten maxowy teapot mnie bawi troszkę. To pierwsze na co zwróciłem uwagę :P
ciastuch Napisano 5 Styczeń 2011 Autor Napisano 5 Styczeń 2011 (edytowane) Mmm, bardzo dziękuję za miłe słowa :) cieszę się, że sie podoba :) tymbardziej że wszystko z głowy, no prawie, z meblami i przedmiotami wzorowałem się na katalogowych :) lucek: te cienie w rogach ścian i przy listwach to vray'owy AO, wrzuciłem go na samym początku i zapomniałem zmienić :) Zrobię to, dzięki :). Na listek kwatu wrzuciłem 2sided, ale za słabo ustawiony jest, to tez zmienię :) Smoku: Teapot'a wrzuciłem, zeby pokazać, ze tam ma stać zastawa, ale nie zdołałem jeszcze nic wymodelować w tym kierunku :) Dziekuję za pomocne komentarze. Postaram sie w wolnej chwili cuś pchnać do przodu :) Pozdrawiam, ciastuch. EDIT: kamera ustawiona jest na standardowy poziom wzroku, boje się, że jak obniżę, to będzie dzwinie wyglądło, ale spróbuję :) dzieki :) Edytowane 5 Styczeń 2011 przez ciastuch
mikeeho Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 bardzo przyzwoicie ciastuchu:) koniecznie dodaj wiecej detali takich jak zastawa i wogle jakies rzeczy.hmm fajnie bedzie jak dasz sztukaterie.co do samego nastroju to mi sie podoba ; fakt mozesz torche wiecej cieni dac zeby ciut wiecej skontrastowac.zyrandol wyszedl za ciemny podejrzeam ze w takim osiwietleniu bardziej by działał światłem. ladne firanki jak ustawiasz 2sided material? tak czy siak fajnie
ciastuch Napisano 7 Styczeń 2011 Autor Napisano 7 Styczeń 2011 Up. Dorobiłem, to o czym mówiłem: nowa zastawa, sztukateria na suficie. Z materiałem firanki chyba muszę sie jeszcze pobawić, bo mnie nie satysfakcjonuje;/ I z liściem kwiatka, drętwo cały czas wychodzi. http://img717.imageshack.us/img717/6338/ggg1male.jpg' alt='ggg1male.jpg'> Uploaded with ImageShack.us[/img] mikeeho dzięki :) Co do firanek: ustawiam najpierw Vraymlt na biały (253), potem zmieniam go na 2sided z zachchowaniem bazowego materiału, kopiuje ten materiał do drugiego slotu. W tym vray mlt dla mapki opacity ustawiam output i ostawiełm go w tym przypadku na 0,8. Ot, cały materiał :) Jesli macie jakies sugestie, bardzo proszę :) Pozdrawiam, Ciastuch.
Camel Napisano 7 Styczeń 2011 Napisano 7 Styczeń 2011 jest ładnie, ale firana za mocno rozwiana! polecam jakiś fabric na firanę, taki którego nitki nie są przezroczyste, ale za to szpary między nimi :) i jakiś mały bump do niego. W odróźnieniu do poprzedniego renderu troche za mocno przebalansowales w midtones/shadows :) Ogólne wrażenie bardzo przyjemne!
Lucek Napisano 7 Styczeń 2011 Napisano 7 Styczeń 2011 Trochę noisu i dirtu na metalowym żyrandolu nie zaszkodzi. Faktura ściany też nie zaszkodzi.
Przemekd Napisano 8 Styczeń 2011 Napisano 8 Styczeń 2011 cos jest nie halo z kierunkiem słoi drewna na całym stoliku do kawy i jego moldingach imho
Oleksiak Napisano 8 Styczeń 2011 Napisano 8 Styczeń 2011 Mi się nie podoba odbicie w stoliku chyba za mocne i rozprasza uwagę. Firanka wygląda jak jakaś folia może dodaj szycie na jej obwodzie czy coś nie wiem :) Reszta mi się bardzo podoba. Pozdrawiam.
jahred6 Napisano 8 Styczeń 2011 Napisano 8 Styczeń 2011 Bardzo mi się podoba jest klimat. Ja bym nieco obliżył ujęcie i zmniejszył o połowę dystans ten listwy ( od okna ) zasłaniającej mocowanie firany - za dużo miejsca na nią i to mi się wydaje bez sensu. Powiedz coś więcej o podłodze bo zasługuje na to :)
Godzil Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 A ja ładnie poproszę o info jak robiłeś postprodukcję w szczegółach, jeśli to nie problem :) Bo powiem szczerze że nie udało mi się jeszcze zabawą kolorami w PS uzyskać efektu, z którego byłbym zadowolony :( A według mnie Tobie poszło to genialnie. Pozdrawiam
Camel Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 A ja ładnie poproszę o info jak robiłeś postprodukcję w szczegółach, jeśli to nie problem :) Bo powiem szczerze że nie udało mi się jeszcze zabawą kolorami w PS uzyskać efektu, z którego byłbym zadowolony :( A według mnie Tobie poszło to genialnie. Pozdrawiam pobaw się color balance, poznaj zakresy shadows/midtones/highlights :)
ciastuch Napisano 10 Styczeń 2011 Autor Napisano 10 Styczeń 2011 (edytowane) Dzięki za opinie i komentarze :) Donuś Chciałem własnie, żeby firana była rozwiana mocno:) z samym materiałem jeszcze będe kombinował. Z postprodukcją też :) Dzięki :) lucek Tu własnie mam pytanie: Jak najlepiej mapować takie obłe i obrotowe bryły? zeby zrobić dobrą texturę najlepiej chyba unwrapem to zrobic, tylko jaki sposób mapowania? Zawsze miałem problem z bryłami obrotowymi, kombinowałem, ale nic fajnego nie wychodziło;/ Fakturkę sciany właśnie testuję :) Zapomniałem o tym zupełnie, hehe :) Aha. I co masz na myśli mówiąc, żebym dodał noisu na żyrandolu, bo nie wiem? Przemekd wzorowałem się na fotografii podobnego stolika, na samym blacie mam dobry kierunek słojów ale reszta jest w przeciwnym kierunku, racja :) Już poprawiam. Tu załączam przykład: http://img375.imageshack.us/img375/1418/img0280mz.jpg' alt='img0280mz.jpg'> Uploaded with ImageShack.us[/img] Oleksiak Z firanką, jak już pisałem wyżej się pobawię. Co do odbić w szklanym blacie stołu: wydaje mi się, że tak powinno być. Dzieki za uwagi:) jahred6 Z tą listwą jeszcze przemyślę. Dzięks :) Podłoga to zwykła teksturka od Lisa, która była zamieszczona na forum do pobrania. Niestety nie mam pełnej rozdziałki tj. 8000x8000 a nie ukrywam, ze by mi się przydała. Jeśli ktoś ma, może się podzielić na priv? :) Byłbym BARDZO wdzięczny. Tekstura + mapa bump + delikatny reflectiw, trochę rozmyty i tyle, żane czary :) Postaram się o upa niedługo :) Pozdrawiam, Ciastuch. Edytowane 10 Styczeń 2011 przez ciastuch
Godzil Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 pobaw się color balance, poznaj zakresy shadows/midtones/highlights :) Ależ znam, używam, ale chyba nie ogarnąłem jeszcze, denerwują mnie efekty jakie uzyskuję :) Dzięki za info. Pozdrawiam
Godzil Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 Widzisz bo ze mnie taki twardziel jest i siłacz... ;) Spróbuję.
ciastuch Napisano 10 Styczeń 2011 Autor Napisano 10 Styczeń 2011 Ja używałem tylko brightness/contrast + warstwa "curves" :)
Lucek Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 ciastuchu obłe cylindrem mapuj. Albo tnij przez 1 krawędź peltem jak wolisz. Ogólnie nie mapuj maxem tylko jakimś pluginem bo pod tym względem to max akurat jest niespecjalnie przyjazny. Noise na materiale czyli poprostu żeby miał on jakąś texturę bo wygląda sztucznie. Nawet jakiś mała proceduralna faktura da sporo.
ciastuch Napisano 10 Styczeń 2011 Autor Napisano 10 Styczeń 2011 (edytowane) Jaki plugin więc polecasz? Szczerze nigdy nie używałem pluginów do mapowania ;/ Pobawię się. EDIT: Donuś: Tak jak mówię: TYLKO brightness/contrast (a konkretnie tylko brightness) + curves, NIC więcej :) Edytowane 10 Styczeń 2011 przez ciastuch
Camel Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 nie wiem ciastuch, to balansem bieli się też bawiłeś?:)
Godzil Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 Właśnie a propos mapowania, to niech ze ktoś doradzi jak mapować obłe przedmioty bo mam z tym taki Wietkong że szok! Zamapować KULĘ, to jakieś nieporozumienie dla mnie, nie ogarniam... Dacie wiarę? I tutaj czytam o jakiś pluginach do mapowania, chętnie dowiem się o nich coś więcej :)
Lucek Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 Ja używam xray unwrapa ale ja robię organikę. ludzie polecają często uvlayout ale to nie plugin tylko program:) Wykorzystany z głową xray sporo porafi:) Kiedyś m@ti wrzucił na forum dobry tutorial o mapowaniu w maxie bez pluginów.
Godzil Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 Mam nadzieję że darmowe to :) Poszperam, dzięki.
Lucek Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=45541 zanim wydacie 100 000 000 na programy.
ciastuch Napisano 10 Styczeń 2011 Autor Napisano 10 Styczeń 2011 (edytowane) Znalazłem ten tutek Lucku, ale wyskakuje mi, że nie znaleziono strony. EDIT: Nie ma co się martwić, cuś się wykmini i bez tego tutka :) Może faktycznie jakimś pluginem sie pobawie :) No zobaczymy. Wracam chorować dalej ;/ Pozdrawiam i dzięki za pomoc :) Ciastuch Edytowane 10 Styczeń 2011 przez ciastuch
Camel Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 lucek, sprawdzaj czasem :) bo niektorzy ludzie sie podniecaja i wracaja ze zniesmaczeniem :)
Lucek Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 A sorry:) Ale niedawno działał jeszcze. Już go nie lubią na AGH?
Camel Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 Nie wiem, ale czy możesz dać coś dla alternatywy? Bardzo chcę :) Pośpiesz się, bo ponóć spójrz na avatar, szykuje dla Ciebie pokój i stół xD
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się