zerocool-wolomin Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 (edytowane) Zaklepuję temat ;) Wszystko ma w założeniu być w klimacie: Alien, Giger, SF-i. Miejsce akcji: Statek kosmiczny transportujący zabójcze formy organiczne Bohaterowie: Młody łowca i stwory ;) Przyczyna kryzysu: Awaria w kabinie robali, coś się wydostało ENG Place of story: A spaceship carrying deadly organic form of life Heroes: A young hunter and the creatures Cause of the crisis: Accident in the cabin of bugs, something got out Finisz: Kilka zoomów: HiRes 300dpi Edytowane 22 Marzec 2011 przez zerocool-wolomin
zerocool-wolomin Napisano 10 Styczeń 2011 Autor Napisano 10 Styczeń 2011 Od czego zaczynałem: Na początku chciałem pokazać bardzo szeroki kadr, ale dotarło do mnie, że tylko zbliżenie się do stworów, czyli do kryzysowego zagrożenia odniesie lepszy efekt emocjonalny. W ostatniej fazie postanowiłem trochę podtopić statek :)
shi Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 fajny klimat i fajnie malowane, może mało odczuwalny kryzys trochę narazie ale zobaczymy co bedzie dalej witam w bitwie i zycze powodzenia
Ania Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 Świetna postać i kadr. To zostanie w tonach szarości, czy będziesz kolorował? Tylko ta woda w ostatnim trochę dziwna, niby wychodzi z tych szparek, a z tyłu przychodzi skąd inąd, jest trochę nieczytelna.
zerocool-wolomin Napisano 11 Styczeń 2011 Autor Napisano 11 Styczeń 2011 Świetna postać i kadr. To zostanie w tonach szarości, czy będziesz kolorował? Dzięki. Kolorowanie jest oczywiście w planach, o ile uda mi się wyrobić w terminie ;) Tylko ta woda w ostatnim trochę dziwna, niby wychodzi z tych szparek, a z tyłu przychodzi skąd inąd, jest trochę nieczytelna. Woda jeszcze niedopracowana, to prawda, będę z nią walczył, ale w założeniu jest trochę spieniona, a częściowo ciśnienie wypycha ją z wnętrza tych kratek. Widziałem coś takiego podczas wzburzonego morza :) A tak wygląda obrazek w tej chwili. Dodałem kluczowe dla sceny kryzysowe elementy, czyli ładunek wybuchowy :D oraz obcego wychodzącego z dziury. Jeśli jakimś cudem ładunek nie eksploduje, to obcy dokończy dzieła :D sytuacja jest więc kryzysowo - beznadziejna.
Ania Napisano 11 Styczeń 2011 Napisano 11 Styczeń 2011 Ładunek moim zdaniem trochę psuje efekt, raz że to taki banalny element, dwa że w tej chwili wyglądem bardziej pasuje do kina akcji (typu James Bond) niż do SF.
RaVirr Napisano 11 Styczeń 2011 Napisano 11 Styczeń 2011 (edytowane) Ta turbina (?) w okolicach głowy gościa chyba niepotrzebna. Moim zdaniem jeśli zdecydujesz się na ładunek to powinieneś zrezygnować z wody (ewentualnie na odwrót).. No, ale to Twój obrazek i zrobisz jak będziesz chciał :) Edytowane 11 Styczeń 2011 przez RaVirr
mant-raz Napisano 11 Styczeń 2011 Napisano 11 Styczeń 2011 dobry ten obcy wyłażący z dziury, dodaje grozy, może jeszcze walnąć jakieś ciemne sylwetki obcych osaczające kolesia na pierwszym planie?
zerocool-wolomin Napisano 12 Styczeń 2011 Autor Napisano 12 Styczeń 2011 Ładunek moim zdaniem trochę psuje efekt, raz że to taki banalny element, dwa że w tej chwili wyglądem bardziej pasuje do kina akcji (typu James Bond) niż do SF. Z jednej strony psuje trochę efekt, a z drugiej jest mocnym elementem kryzysowym. Banał, tak, ale na razie najlepszy jaki mam ;) może przerobię trochę ładunek wybuchowy zobaczymy. Ta turbina (?) w okolicach głowy gościa chyba niepotrzebna. Moim zdaniem jeśli zdecydujesz się na ładunek to powinieneś zrezygnować z wody (ewentualnie na odwrót) Ta "turbina" to powtarzalny element dla wszystkich komór z robalami, doprowadza związki organiczne podtrzymujące życie ;) postać jest na takiej większej komorze, więc konsekwentnie jest też nad gościem. W sumie mogłoby jej nie być, ale bez niej dalszy plan staje się trochę "miałki" :) dobry ten obcy wyłażący z dziury, dodaje grozy, może jeszcze walnąć jakieś ciemne sylwetki obcych osaczające kolesia na pierwszym planie? Boję się trochę tego że ilustracja będzie wtedy trochę przeładowana, chociaż moim założeniem jest też to, żeby można było do niej wracać i dostrzegać nowe rzeczy ;)
mookie Napisano 13 Styczeń 2011 Napisano 13 Styczeń 2011 Pięknie to wygląda już teraz, uważam, że kolorowanie obrazka wcale nie jest konieczne. Dodałbym może jakiegoś zastrzelonego "skorpiona" tuż obok nóg bohatera (lub tylko jego fragmenty), aby uwidocznić tę walkę z hordami obcych. Mam nadzieję, że "zmoczysz" jeszcze scenę, dodasz kilka kałuż, wodę ściekającą z ubrań i tych komór. Powodzenia!
zerocool-wolomin Napisano 13 Styczeń 2011 Autor Napisano 13 Styczeń 2011 .... Mam nadzieję, że "zmoczysz" jeszcze scenę, dodasz kilka kałuż, wodę ściekającą z ubrań i tych komór. Powodzenia! Kałuże, dokładnie tego mi brakowało ;) thx
zerocool-wolomin Napisano 17 Styczeń 2011 Autor Napisano 17 Styczeń 2011 Powoli pieszczę detale. Dodałem robala w wodzie ;) Trochę powiększeń żeby było co oglądać.
mookie Napisano 17 Styczeń 2011 Napisano 17 Styczeń 2011 Bardzo mi się podoba, rozbryzgi wody wyglądają świetnie w zbliżeniach! Oby tak dalej!
zerocool-wolomin Napisano 7 Luty 2011 Autor Napisano 7 Luty 2011 No to kolorujemy ;) Trochę texturek i picowania detali.
zerocool-wolomin Napisano 7 Luty 2011 Autor Napisano 7 Luty 2011 poka calosc ;p Buduję napięcie :) A tak serio to pokazuję to z czego jestem już całkiem zadowolony, reszta wymaga jeszcze trochę nakładu pracy, a niestety jak coś jest niedopracowane do psuje w odbiorze kompozycję.
Drakula Napisano 7 Luty 2011 Napisano 7 Luty 2011 Jak bedziesz tak po kawalku skubal to Ci kompozycja poleci ;] Poka poka!
ZiN Napisano 7 Luty 2011 Napisano 7 Luty 2011 (edytowane) Boję się trochę tego że ilustracja będzie wtedy trochę przeładowana, chociaż moim założeniem jest też to, żeby można było do niej wracać i dostrzegać nowe rzeczy ;) Zwracając uwagę na to co napisałeś powyżej nasunęło mi się coś. Wiem że jesteś PRO, a jak nie to wiele o tym mówią Twoje prace. Jestem ciekaw jednak jak się odnosisz do takich rzeczy, które możemy wyczytać w tym tutorialu: http://max3d.pl/tutorial.php?id=97][/url] Problem: Wykańczanie i akcentowanie detali, które tylko rozpraszają widza. (...). Rozwiązanie: Będziesz musiał zrezygnować z wielu detali, które mogły wyglądać świetnie w pełni wykończone. Co jest istotne, to całość obrazu. A więc, żadnych flar na klamrze paska u małego, nieistotnego kolesia w rogu. Oko kieruje się do podświetleń, kontrastów i nasyceń (saturation). Powinieneś prowadzić oko ku istotnym częściom obrazu. Zakładam, że pewnie świadomie łamiesz tą zasadę, ale co wiec pozostaje z czytelnością obrazu? (...)a niestety jak coś jest niedopracowane do psuje w odbiorze kompozycję. Widzę tu wiele ciekawych sprzeczności. Bo z tego co w wielu źródłach w necie można wyczytać, to właśnie niewykańczanie pewnych elementów wybija na pierwszy plan elementy wykończone. Rzadko mi było do tej pory dane oglądać postęp pracy innych, stąd jest to dla mnie takie intrygujące :) Żeby nie było, nie czepiam się do Twojej pracy bo jest bardzo fajna i mi się podoba. Jak nie masz czasu i ochoty odpisać na ten post to spoko. Odpowiedzią na moje pytania powinien być finalny obraz. EDIT: Drakula - zauważyłem, że sporo Twoich postów jest dokładnie tym, co ja bym chciał napisać, Ale Ty to robisz bardziej zwarcie :D Edytowane 7 Luty 2011 przez ZiN
zerocool-wolomin Napisano 7 Luty 2011 Autor Napisano 7 Luty 2011 Zwracając uwagę na to co napisałeś powyżej nasunęło mi się coś. Wiem że jesteś PRO Hłe hłe, jeszcze daleko mi do Pro :rolleyes: Zakładam, że pewnie świadomie łamiesz tą zasadę, ale co wiec pozostaje z czytelnością obrazu? To nie tak, łamię zasadę ponieważ mam trochę inny proces tworzenia, a wynika on z przyzwyczajeń od których ciężko mi się oderwać. To znaczy najpierw pieszczę elementy, później je psuję, a to mgłą, a to deszczem, a to cieniem. Przez to wszystko proces tworzenia wydłuża się strasznie i często muszę zmieniać oświetlenie po kilka razy, za to fajnie się przy tym bawię :D
ZiN Napisano 7 Luty 2011 Napisano 7 Luty 2011 Aha :) dzięki za wyjaśnienie, no bo właśnie mam podobnie i też z tym walczę. Staram się łapać na tym na jak najwcześniejszym etapie :)
zerocool-wolomin Napisano 7 Luty 2011 Autor Napisano 7 Luty 2011 Ok trudno, wystawiam na próbę. Wiem że jeszcze trochę pracy będzie trzeba włożyć. Dopracować deszcz, kałuże, odbicia wody. Na razie skupiam się na klimacie sceny.
chudek Napisano 7 Luty 2011 Napisano 7 Luty 2011 pracy ogrom, ale niestety miejscami jest nieczytelnie. Ona ma głowę w takiej kuli? Czy to kula w której jest obcy? Co to jest to coś nad jej głową? To jest przed nią? Za nią? Ciężko w ogóle jest wyczuć gdzie się znajduje postać i dlaczego się tam znajduje. Strój ma zaawansowany, a pukawka jakaś skromna. ten ładunek wybuchowy, bardziej widziałbym w westernie pod mostem znajdującym się przed pędzącym pociągiem :) Nie dawaj białych ramek psują odbiór :) Tyle ode mnie.
Status Napisano 7 Luty 2011 Napisano 7 Luty 2011 Coś niedobrego dzieje się z prawej strony. Mam jeszcze takie "ale". Skupiasz się na detalu i gubisz w tym prace. Wszystko jest odpicowane, przez co oko lata wszędzie. Nie ma tu punktu na którym mogłoby się skupić.
Ania Napisano 9 Luty 2011 Napisano 9 Luty 2011 Jakoś przez te kolory kompletnie straciło klimat, a raczej powinno być odwrotnie. Przetestuj może kilka różnych kolorów dla otoczenia. Chyba odróżniłabym kolor skafandra i stworów od otoczenia.
nicponim Napisano 9 Luty 2011 Napisano 9 Luty 2011 za duzo tekstury powlepiałes... malo jest teraz rysunku, za to sporo texturek i fotek... skupiles sie na efekciarstwie a sprawy najwazneijsze czyli design skafandra, tych butli z robalami, oraz całej sceny jest dosc średniawy;/
zerocool-wolomin Napisano 6 Marzec 2011 Autor Napisano 6 Marzec 2011 Postanowiłem zmienić jednak scenę. Nadać jej klimatu i zrezygnować z większości blików ;) wyleciała woda, powiększyła się scena i sytuacja stała się bardziej dramatyczna, ponieważ główny bohater jest ranny. Na razie z powodu braku czasu WIP.
ItalianCopper Napisano 6 Marzec 2011 Napisano 6 Marzec 2011 Masz talent do rysowania. Pomysł dość naiwny, ale nadganiasz wykonaniem tylko jeśli mam być szczery to pomysł z ładunkiem jest już jak dla mnie zbyt naiwny. Gdyby to była moja praca to zrezygnowałbym z ładunku i dał więcej stworków, żeby czuło się to przygniatającą ilość powodującą brak wyjścia z takiej sytuacji - i w tym momencie do kryzysu ładunek(który btw przyciąga bardzo wzrok) nam nie potrzebny bo i tak stworzą go żądne krwi stworki :) Ale to moje zdanie, ja tak bym nie umiał namalować więc podrzucam Ci to jako sugestię osoby patrzącej świeżym okiem ;)
nao Napisano 7 Marzec 2011 Napisano 7 Marzec 2011 swiatło po lewej stronie piękne jak by je przeciągnąc po prawicy ...uhh
adek Napisano 7 Marzec 2011 Napisano 7 Marzec 2011 Gratulujemy nominacji w Bitwie! Tym samym życzymy powodzenia w dalszej "bitwie" o nagrody! Przypominamy, że ostateczna praca, zgodna z wymogami regulaminu powinna pojawić się najpóźniej 22 marca (a dokładniej 22 marca, do godz. 23:59:59).
Blejsoid Napisano 9 Marzec 2011 Napisano 9 Marzec 2011 ostatnia wersja to zdecydowanie krok w dobrym kierunku - wcześniej było totalne przesłodzenie, teraz jest bardziej "malarsko" i klimatycznie. ale ta krew trochę fluorestencyjna jest ;)
zerocool-wolomin Napisano 10 Marzec 2011 Autor Napisano 10 Marzec 2011 Powolutku do przodu. Klimat coraz mroczniejszy.
Ania Napisano 10 Marzec 2011 Napisano 10 Marzec 2011 Oo w końcu zniknął ładnuek :) W tej chwili nie wygląda jakby się odganiał od stworów, zbyt biernie trzyma tą pałkę (strzelbę?). W pierwszych szkicach, gdzie jeszcze miał pistolet, lepiej było czuć jego napięcie, nie tylko przez broń ale także przez cofające się do tyłu łokcie. Teraz trochę wygląda jakby pertraktował z przednim kleszczem. Hełm się zlewa z tylnim planem.
chudek Napisano 11 Marzec 2011 Napisano 11 Marzec 2011 masz za dużo efektów, które de facto powinieneś narzucić jak już się zbliżasz do końca. Przez to zrobiło CI się straszne błoto. Walorowo płasko i jakoś czarno-brudno. Oko ucieka do gornej krawedzi (kontrast) a tam nic nie ma. Chyba za dużo się bawisz suwakami zamiast malować. Brak zdefiniowanych mocnych kształtów. Wszystko pływa i się rozmywa, jakby ten deszcz wszystko rozpuszczał. Radziłbym Ci powrócić do "linearta" tam sobie wszystko poukładać, żeby "groło i bucoło" :) Teraz zauważyłem, że proporcje kadru mi coś nie siedzą, lepiej sprawdziłaby się tutaj szersza panorama.
zerocool-wolomin Napisano 11 Marzec 2011 Autor Napisano 11 Marzec 2011 Dziękuję za uwagi, w końcu przekonały mnie do skupienia źródła światła w centrum i zgaszenia w oddali. Na szybciorka wrzucam progres:
zerocool-wolomin Napisano 20 Marzec 2011 Autor Napisano 20 Marzec 2011 Po analizie wszystkich uwag, doszedłem do wniosku że trzeba wprowadzić kilka większych zmian. Małe stworki wydały mi się mało przerażające, więc skupiłem się na czymś co faktycznie może być kryzysowe, a więc przynajmniej ludzkiego wzrostu. Przy poprzedniej perspektywie ciężko było mi to pokazać, a nie chciałem znacząco zwiększać kadru, więc ułożyłem ją trochę inaczej. Przybyło trochę stworków, otoczyłem nimi postać. Rozbiłem postaci kask, żeby pokazać że główny bohater dał z siebie wszystko ;) powstały dwie wersje, jedna bardziej mroczna, druga bardziej dynamiczna, wrzucam obydwie, po waszych uwagach dokończę jedną z nich. Pozdro.
jerzyj Napisano 20 Marzec 2011 Napisano 20 Marzec 2011 pierwsza, mroczniejsza zdecydowanie ciekawsza, w drugiej czerwień strasznie ciągnie mi oko na górną krawędź ilustracji i na dobrą sprawę nic poza nią nie widzę, tam się już nic nie dzieje a strasznie skupia spojrzenie, centrum ilustracji jest najciekawsze i kluczowe, to tam powinien w pierwszej kolejności patrzeć oglądający-czerwień na to nie pozwala, no i lewa noga "wyłamała się" w kolanie ale to już nie rzuca się tak w oczy pozdrawiam
Double_G Napisano 20 Marzec 2011 Napisano 20 Marzec 2011 Pierwsza zdecydowanie bardziej klimatyczna. Ta czerwień i odbicie w poziomie zepsuło efekt
Ania Napisano 21 Marzec 2011 Napisano 21 Marzec 2011 Wersja bez czerwonego jest lepsza. Osobiście najbardziej dotąd użekły mnie szkice z postu #2, był w nich taki klimat między Gigerem a retro, potworki były małe a mimo to groźne w taki bardziej subtelny sposób. Teraz idzie coraz bardziej w kierunku B-movie. Ale też jest dobre, i kolory robią się lepsze z każdym updatem.
zerocool-wolomin Napisano 22 Marzec 2011 Autor Napisano 22 Marzec 2011 Fajnal. Kilka rzeczy pewnie przydałoby się poprawić, ale niestety czas nie pozwolił.
jerzyj Napisano 22 Marzec 2011 Napisano 22 Marzec 2011 dobrze, że ostatecznie zrezygnowałeś z czerwieni :) fajno jest
jerzzz Napisano 22 Marzec 2011 Napisano 22 Marzec 2011 autentycznie współczuję temu kolesiowi z obrazka, ma kryzys na maxa
blinq Napisano 22 Marzec 2011 Napisano 22 Marzec 2011 Fajowa pracka! Ogólnie bardziej mi się podobał pomysł z klęczeniem i bombą - było więcej dramatyzmu sytuacji chyba. Ale praca i tak super! Gratki i powodzenia!
Double_G Napisano 22 Marzec 2011 Napisano 22 Marzec 2011 Nice! Ta wersja wyszła dużo lepiej niż poprzednia
adek Napisano 23 Marzec 2011 Napisano 23 Marzec 2011 Gratulujemy ukończenia pracy. Praca została pobrana do zaprezentowania Jury.
Rekomendowane odpowiedzi