Skocz do zawartości

At-st Update 01.04 Tracking test


blinq

Rekomendowane odpowiedzi

Chce to zrobić na filmie - musze się trackowania nauczyć w końcu :) Tylko jeszcze się zastanawiam nad programem do tego. Voodoo tracker jest darmowy - chyba spróbuje najpierw od tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 140
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Zrobiłem prostego riga i taką oto próbną animację:

 

AT-ST Animation test

 

Nie jestem do końca zadowolony z efektu i mam nadzieję, że mi pomożecie :)

Ogólnie na każdą nogę są dwa HI Solvery podpięte do obiektu kontrolującego przy stopie. Do tego jest obiekt sterujący przy korpusie do którego wszystko jest podlinkowane. No i głowa ma Orienation constraint na 50% do tego obiektu (coby się trochę gibała na boki) i na 50 do obiektu sterującego jej obrotem.

Nie podobają mi się te wyprostowania nóg - jak ustawiam limity rotacji poszczególnych kości to dzieją się dziwne rzeczy w momencie gdy stopa dotyka ziemi. Samo dotknięcie jest opóźnione o jakieś 5 klatek - obiekt kontrolny juz dotyka ziemi, a stopa jest jeszcze kilka cm nad nią i dopiero dogania z opóźnieniem.

 

No ale chyba jestem bliżej niz dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Voodoo jest naprawdę dobry. Co do animacji to jest trochę... "twardo". Walker powinien lekko przykucnąć i stopy też mogły by mu się ruszać.

Ach ale jestem ciekaw jak to dale j będzie wyglądać :)

 

Daniel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi Panowie. W sumie kiepski strasznie jestem w teksturowaniu. Chciałem tylko trochę go obdrapać i poobijać :) Zobacze jeszcze co można z tego wycisnąć. Tymczasem po całym dniu drapania wyszło mi coś takiego:

 

tes2c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak już masz takie maski z zadrapaniami to przerobienie tego na dobre texy nie będzie problemem. Ten tutorial zawiera w sumie wszystko czego będziesz potrzebował. Zresztą pewnie go znasz:) Do tego jakaś proceduralna stal na podkład i będzie cacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki lucek - na pewno skorzystam :)

Za czysty? Nie chciałem robić robota wyciągniętego z imperialnego śmietniska tylko takiego w miare na chodzie :P

 

 

No wiesz to jest maszyna bojowa raczej.. widziales kiedyś czysty czołg(bez kurzu i brudu) a z zadrapaniami samymi? tylko takie sie widuje wiec zazwyczaj są brudne;) Fajna pracka i widać ze bardzo dużo sie przy niej uczysz/nauczysz. Bedziesz jeszcze dopracowywał animacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i macie racje :) Jutro go jeszcze jakoś dobije, uświnie i pordzewieje ;) Tymczasem nastawiłem na noc render animacji z tymi teksturkami. Chce zobaczyć jak to wygląda w ruchu. No i samą animację trochę poprawiłem. Ruch jeszcze nie jest idealny ale nie mam pojęcia co jeszcze tam zrobić :/

 

Pozdro i dzięki za pomoc!

blinq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stronę wcześniej jest. Ale: Specjalnie dla pabulo ;)

:) gnę sie w ukłonach

 

Ale ruch troche niedopracowany. Zdecydowanie musisz go bardziej rozchuśtać. To dwunóg więc musi przenośić ciężar "ciała" z nogi na noge przecież. Teraz masz nawet troche odwotnie

Ale jako wstęp do poczatku...

 

Model zacny. Materiały zacne z minusem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za cenne uwagi. Nad animacją jeszcze troche posiedze.

Pabulo - co rozumiesz przez to, że przenosi ciężar ciała odwrotnie? Ja się na tym nie znam ale wydaje mi się, że jest w dobrą stronę ;)

Wiem, ze materiał jest symatryczny - to z lenistwa :D Ale to poprawie.

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja przynajmniej wyobrażam sobie taki cykl tek, że budka przesuwa sie na jedną strone, dajmy na to nad lewą noge w tym czasie (może z lekkim opóźnieniem) prawa noga unosi sie i przesuwa do przodu. W momencie kiedy stopa zmierza do ziemi budka zaczyna jazde w prawą strone a pod koniec tego ruchu unosi sie lewa noga itd.

Nie mam za bardzo siły na oglądanie tego teraz zeby sie przyjrzeć w filmie. Ale wspomnienia mam takie że ten ruch był taki mocno dynamiczny, troche patykowaty. W każdym razie dość ekspresyjny.

Ogólnie stań na jednej nodze i wyczuj gdzie masz tyłek - dokładnie nad punktem w którym stopa dotyka ziemi. Więc trzebaby bardziej podkreślić różnice miedzy postawą na jedej nodze i postawą na dwóch nogach kiedy tyłek jest pośrodku.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie pabulo! Na pewno pokombinuje w tym kierunku. Na razie się renderuje delikatnie poprawiona animacja z tymi teksturkami. Chce zobaczyc jak one się prezentują w ruchu. Jeżeli efekt będzie w miare sensowny to od razu wrzucam i czekam na ostrzał krytyki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WoW! Piękne tekstury! Trochę się zastanawiam czy ich skala nie jest ciut za duża w stosunku do rozmiaru robota, ale wyglądają naprawdę mocarnie.

 

Co do animacji to całkiem dobry początek. Animowałem tego robota kiedyś i dużo czasu poświęciłem na rozgryzanie jego ruchu i powiem Ci, że powinieneś skoncentrować się na oddaniu ciężaru.

Znajdź w 'Powrocie Jedi' scenę kiedy AT-ST zahacza o linę rozciągniętą przez kilka Ewoków i ma problem z postawieniem nogi. To niezły moment bo ruch jest jakby w zwolnionym tempie. Zwróć uwagę jak kończy się ten ruch, kiedy środek ciężkości się przenosi i jak czuć ciężar kiedy cały robot się 'zapada'. Ponadto zwróć uwagę na ruch robota na boki w czasie chodu. U Ciebie jest troszkę tak jakby robot nic nie ważył.

Ale to zapewne draft i będziesz nad tym siedział.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Wasze rady co do animacji są niesmaowicie cenne :) Jak tylko kac mi minie postaram sie je wprowadzić w życie ;)

Tutaj kolejny filmik. Animacja jest tylko delikatnie poprawiona w porównaniu do wcześniejszej wersji, ale chciałem zobaczyć jak te teksturki prezentują się w ruchu.

 

LINK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainspirowałeś mnie do obejrzenia filmu :) miałem tylko rzucić okiem na scene bitwy w lesie ale jakoś tak poszło :)

Może spróbuj podejśc do tematu nie tak, że coś ustawiasz a potem ewentualnie robisz "troche bardziej" ale odwrotnie. Daj maksimum ekspresji, bujaj nim z boku na bok a potem ewentualnie przykręcaj jak będzie za bardzo.

Te "kury" miały bardzo kanciasty dynamiczny ruch. Jest takie ujęcie z dołu na przechodzącego robota i ta jego "miednica" obraca sie o naprawde duży kąt i lata z boku na bok. Scena kiedy robot przewraca sie na belkach jest niesamowita.

Wydaje mi sie że to rewelacyjne ćwiczenie z animacji. Nie musisz bawić sie z całym bałaganem związanym ze skinowaniem, deformacjami itd. Możesz skupić sie na samym rigu i ruchu. Wyciśnij z tego maksa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dłuuugiej walce wydłubałem coś takiego:

 

AT-ST test part 3

 

Starałem się jak najlepiej oddać ruch i cieżar. Wydaje mi się, że jestem juz blisko, ale nie mam szczerze mówiąc pojęcia co by tu jeszcze poprawić... Dlatego prosze jeszcze ro rady i krytykę ;) Jeszcze raz dzięki dla petera_f i pabulo - wasze rady było bardzo cenne!

Swoją drogą próbując zrekonstruować ruch at-st dochodzę do wniosku, że przy tej konstrukcji coś takiego praktycznie nie miało by szansy sie poruszać nie mówiąc już nic o stabilności ;) George L. nas oszukał! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mega. Jakbyś tak delikatnie, dosłownie ciut, ciut zwolnił go przy tym "kliku".

A co do oszustwa to są projektowane takie robot bojowe jak znajdę trochę stuffu o tym to Ci dam do poczytania :)

 

//a no i pamiętaj że on tak się zacinał u Lucasa bo to była animka po klatkowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Animacja zacna, ale nie pasują mi tekstury: oryginał jest mniej połyskliwy, jaśniejszy i bardziej matowy, te przetarcia są zbyt intensywne, jak na mój gust; ten mi wygląda na jakiegoś mecha;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tekstury to już kwestia gustu :) Chciałem zrobić takie o jakich mówisz i nawet kilka stron wczesniej jest próbka. Ale po namowach chłopaków postanowiłem go trochę "dobić" :D I jakoś teraz bardziej mi się podoba ;)

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam zastzezenia co do animki, robot wydaje sie miec podczas kroku srodek ciezkosci poza podparciem, co oczywiscie wiaze sie z gibnieciem. Nie wiem mi sie to bardzo mocno rzuca w oczy.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo! Dobrze Ci idzie ta animacja. Zgadzam się z Jedidan12, że brakuje trochę miękkości w chodzie, ale kurcze powiem Ci, że strasznie mi się podoba ta 'kanciastość' ruchu (szczególnie kiedy zaczyna obracać wieżą):D To w połączeniu z brakiem motion blur'a przypomina bardzo animację poklatkową jaką zastosowano w oryginale. Jak dla mnie genialny efekt :) Super Stary!!! Tak trzymaj!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dzięki Panowie!

Sam się nie mogę zdecydować - raz mi się podoba takie cięte jak w orginale a za 2 godziny już chce poprawić i zrobić płynniej ;) Odpoczne teraz od tego, dokończe teraz jedno zleconko i na świeżo jakoś usiąde.

Lucek: na Vimeo moge tylko tak, chyba że coś tam im zapłacę na co ochoty nie mam ;) Jutro wrzuce Ci to na mojego ftepa bez tej kompresji strasznej.

 

Edit:

chyba, że masz konto na vimeo to możesz sobie zassać .mov'a

 

pozdro

Edytowane przez blinq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności