Napisano 8 Luty 201114 l Autor Chce to zrobić na filmie - musze się trackowania nauczyć w końcu :) Tylko jeszcze się zastanawiam nad programem do tego. Voodoo tracker jest darmowy - chyba spróbuje najpierw od tego.
Napisano 14 Luty 201114 l Autor Zrobiłem prostego riga i taką oto próbną animację: AT-ST Animation test Nie jestem do końca zadowolony z efektu i mam nadzieję, że mi pomożecie :) Ogólnie na każdą nogę są dwa HI Solvery podpięte do obiektu kontrolującego przy stopie. Do tego jest obiekt sterujący przy korpusie do którego wszystko jest podlinkowane. No i głowa ma Orienation constraint na 50% do tego obiektu (coby się trochę gibała na boki) i na 50 do obiektu sterującego jej obrotem. Nie podobają mi się te wyprostowania nóg - jak ustawiam limity rotacji poszczególnych kości to dzieją się dziwne rzeczy w momencie gdy stopa dotyka ziemi. Samo dotknięcie jest opóźnione o jakieś 5 klatek - obiekt kontrolny juz dotyka ziemi, a stopa jest jeszcze kilka cm nad nią i dopiero dogania z opóźnieniem. No ale chyba jestem bliżej niz dalej :)
Napisano 14 Luty 201114 l Voodoo jest naprawdę dobry. Co do animacji to jest trochę... "twardo". Walker powinien lekko przykucnąć i stopy też mogły by mu się ruszać. Ach ale jestem ciekaw jak to dale j będzie wyglądać :) Daniel.
Napisano 16 Luty 201114 l Śliczna robota, piękny modelik mojego ulubionego pojazdu z GW. Tylko czekać na teksturki! Idzie pięknie. Pozdrawiam Piter
Napisano 17 Luty 201114 l Autor Dzięki peter_f! Tutaj taki szybki test materiałów. Co o tym sądzicie?
Napisano 17 Luty 201114 l Jestem słaby w teksturach więc nie powinienem się mądrzyć ale pomimo tego że idzie dobrze to wydaje mi się że może być jeszcze lepiej ;) Trzymam kciuki! ;D
Napisano 17 Luty 201114 l Myślę że te reflecty za mocne są a za mało jest detalu na texturze. Zrób tex stali porządny a to tylko mają być dodatki.
Napisano 17 Luty 201114 l Autor Dzięki za odpowiedzi Panowie. W sumie kiepski strasznie jestem w teksturowaniu. Chciałem tylko trochę go obdrapać i poobijać :) Zobacze jeszcze co można z tego wycisnąć. Tymczasem po całym dniu drapania wyszło mi coś takiego:
Napisano 17 Luty 201114 l No to jak już masz takie maski z zadrapaniami to przerobienie tego na dobre texy nie będzie problemem. Ten tutorial zawiera w sumie wszystko czego będziesz potrzebował. Zresztą pewnie go znasz:) Do tego jakaś proceduralna stal na podkład i będzie cacy.
Napisano 17 Luty 201114 l Autor Dzięki lucek - na pewno skorzystam :) Za czysty? Nie chciałem robić robota wyciągniętego z imperialnego śmietniska tylko takiego w miare na chodzie :P
Napisano 17 Luty 201114 l Wiesz ja po prostu takie "brudne" lubię. Moje opinie zawsze są bardzo subiektywne. ;)
Napisano 17 Luty 201114 l Dzięki lucek - na pewno skorzystam :) Za czysty? Nie chciałem robić robota wyciągniętego z imperialnego śmietniska tylko takiego w miare na chodzie :P No wiesz to jest maszyna bojowa raczej.. widziales kiedyś czysty czołg(bez kurzu i brudu) a z zadrapaniami samymi? tylko takie sie widuje wiec zazwyczaj są brudne;) Fajna pracka i widać ze bardzo dużo sie przy niej uczysz/nauczysz. Bedziesz jeszcze dopracowywał animacje?
Napisano 17 Luty 201114 l Autor Może i macie racje :) Jutro go jeszcze jakoś dobije, uświnie i pordzewieje ;) Tymczasem nastawiłem na noc render animacji z tymi teksturkami. Chce zobaczyć jak to wygląda w ruchu. No i samą animację trochę poprawiłem. Ruch jeszcze nie jest idealny ale nie mam pojęcia co jeszcze tam zrobić :/ Pozdro i dzięki za pomoc! blinq
Napisano 17 Luty 201114 l Dobry ruch. Nie ma nic piękniejszego niż specular w ruchu:) Ale to nie oznacza że teksturek możesz nie robić. Ile się liczy klatka?
Napisano 17 Luty 201114 l Autor A nie pamiętam dokładnie. Nastawiłem w biurze... Ale koło 5 minut. Ustawienia takie średniawe coby nie czekać nie wiadomo ile na podgląd.
Napisano 17 Luty 201114 l Kurczę muszę kupić nowy komputer bo wszyscy renderują animki a ja dalej tkwię w bezruchu:D Wrzucaj tę animkę i zobaczymy:)
Napisano 18 Luty 201114 l Autor Walki z teskturami ciąg dalszy: Już tak go obdrapałem, że zaraz się rozpadnie ;) Jedidan powinien być zachwycony ;)
Napisano 18 Luty 201114 l Nic dziwnego ze przegrali :D . Armia jak z RPIV. Nice bardzo mi sie podoba.
Napisano 18 Luty 201114 l Stronę wcześniej jest. Ale: Specjalnie dla pabulo ;) :) gnę sie w ukłonach Ale ruch troche niedopracowany. Zdecydowanie musisz go bardziej rozchuśtać. To dwunóg więc musi przenośić ciężar "ciała" z nogi na noge przecież. Teraz masz nawet troche odwotnie Ale jako wstęp do poczatku... Model zacny. Materiały zacne z minusem :)
Napisano 19 Luty 201114 l Autor Dziękuje za cenne uwagi. Nad animacją jeszcze troche posiedze. Pabulo - co rozumiesz przez to, że przenosi ciężar ciała odwrotnie? Ja się na tym nie znam ale wydaje mi się, że jest w dobrą stronę ;) Wiem, ze materiał jest symatryczny - to z lenistwa :D Ale to poprawie. Pozdro!
Napisano 19 Luty 201114 l no ja przynajmniej wyobrażam sobie taki cykl tek, że budka przesuwa sie na jedną strone, dajmy na to nad lewą noge w tym czasie (może z lekkim opóźnieniem) prawa noga unosi sie i przesuwa do przodu. W momencie kiedy stopa zmierza do ziemi budka zaczyna jazde w prawą strone a pod koniec tego ruchu unosi sie lewa noga itd. Nie mam za bardzo siły na oglądanie tego teraz zeby sie przyjrzeć w filmie. Ale wspomnienia mam takie że ten ruch był taki mocno dynamiczny, troche patykowaty. W każdym razie dość ekspresyjny. Ogólnie stań na jednej nodze i wyczuj gdzie masz tyłek - dokładnie nad punktem w którym stopa dotyka ziemi. Więc trzebaby bardziej podkreślić różnice miedzy postawą na jedej nodze i postawą na dwóch nogach kiedy tyłek jest pośrodku.
Napisano 19 Luty 201114 l Autor Dzięki wielkie pabulo! Na pewno pokombinuje w tym kierunku. Na razie się renderuje delikatnie poprawiona animacja z tymi teksturkami. Chce zobaczyc jak one się prezentują w ruchu. Jeżeli efekt będzie w miare sensowny to od razu wrzucam i czekam na ostrzał krytyki :D
Napisano 19 Luty 201114 l Już tak go obdrapałem, że zaraz się rozpadnie ;) Jedidan powinien być zachwycony ;) I love that!!!
Napisano 20 Luty 201114 l WoW! Piękne tekstury! Trochę się zastanawiam czy ich skala nie jest ciut za duża w stosunku do rozmiaru robota, ale wyglądają naprawdę mocarnie. Co do animacji to całkiem dobry początek. Animowałem tego robota kiedyś i dużo czasu poświęciłem na rozgryzanie jego ruchu i powiem Ci, że powinieneś skoncentrować się na oddaniu ciężaru. Znajdź w 'Powrocie Jedi' scenę kiedy AT-ST zahacza o linę rozciągniętą przez kilka Ewoków i ma problem z postawieniem nogi. To niezły moment bo ruch jest jakby w zwolnionym tempie. Zwróć uwagę jak kończy się ten ruch, kiedy środek ciężkości się przenosi i jak czuć ciężar kiedy cały robot się 'zapada'. Ponadto zwróć uwagę na ruch robota na boki w czasie chodu. U Ciebie jest troszkę tak jakby robot nic nie ważył. Ale to zapewne draft i będziesz nad tym siedział.
Napisano 20 Luty 201114 l Autor Dzięki! Wasze rady co do animacji są niesmaowicie cenne :) Jak tylko kac mi minie postaram sie je wprowadzić w życie ;) Tutaj kolejny filmik. Animacja jest tylko delikatnie poprawiona w porównaniu do wcześniejszej wersji, ale chciałem zobaczyć jak te teksturki prezentują się w ruchu. LINK
Napisano 20 Luty 201114 l teksturki świetne, model tak samo... odstaje jedynie animacja ruchu robota, obczaj to co napisał peter_f bo pracka ma ogromny potencjał :) salut.
Napisano 20 Luty 201114 l Zainspirowałeś mnie do obejrzenia filmu :) miałem tylko rzucić okiem na scene bitwy w lesie ale jakoś tak poszło :) Może spróbuj podejśc do tematu nie tak, że coś ustawiasz a potem ewentualnie robisz "troche bardziej" ale odwrotnie. Daj maksimum ekspresji, bujaj nim z boku na bok a potem ewentualnie przykręcaj jak będzie za bardzo. Te "kury" miały bardzo kanciasty dynamiczny ruch. Jest takie ujęcie z dołu na przechodzącego robota i ta jego "miednica" obraca sie o naprawde duży kąt i lata z boku na bok. Scena kiedy robot przewraca sie na belkach jest niesamowita. Wydaje mi sie że to rewelacyjne ćwiczenie z animacji. Nie musisz bawić sie z całym bałaganem związanym ze skinowaniem, deformacjami itd. Możesz skupić sie na samym rigu i ruchu. Wyciśnij z tego maksa
Napisano 20 Luty 201114 l Autor Staram się ;) Na razie mam problem, bo jak bujam nim na boki to delikatnie mi stopy pływają po powierzchni... Musze trochę riga poprawić.
Napisano 22 Luty 201114 l Autor Po dłuuugiej walce wydłubałem coś takiego: AT-ST test part 3 Starałem się jak najlepiej oddać ruch i cieżar. Wydaje mi się, że jestem juz blisko, ale nie mam szczerze mówiąc pojęcia co by tu jeszcze poprawić... Dlatego prosze jeszcze ro rady i krytykę ;) Jeszcze raz dzięki dla petera_f i pabulo - wasze rady było bardzo cenne! Swoją drogą próbując zrekonstruować ruch at-st dochodzę do wniosku, że przy tej konstrukcji coś takiego praktycznie nie miało by szansy sie poruszać nie mówiąc już nic o stabilności ;) George L. nas oszukał! ;)
Napisano 22 Luty 201114 l Mega. Jakbyś tak delikatnie, dosłownie ciut, ciut zwolnił go przy tym "kliku". A co do oszustwa to są projektowane takie robot bojowe jak znajdę trochę stuffu o tym to Ci dam do poczytania :) //a no i pamiętaj że on tak się zacinał u Lucasa bo to była animka po klatkowa.
Napisano 23 Luty 201114 l Autor Dzięks. Wiem, że tak się zacinał bo to było robione poklatkowo. Chciałem oddać troche tamtego klimatu :)
Napisano 23 Luty 201114 l Animacja zacna, ale nie pasują mi tekstury: oryginał jest mniej połyskliwy, jaśniejszy i bardziej matowy, te przetarcia są zbyt intensywne, jak na mój gust; ten mi wygląda na jakiegoś mecha;)
Napisano 23 Luty 201114 l Autor Tekstury to już kwestia gustu :) Chciałem zrobić takie o jakich mówisz i nawet kilka stron wczesniej jest próbka. Ale po namowach chłopaków postanowiłem go trochę "dobić" :D I jakoś teraz bardziej mi się podoba ;) pozdro
Napisano 23 Luty 201114 l ja mam zastzezenia co do animki, robot wydaje sie miec podczas kroku srodek ciezkosci poza podparciem, co oczywiscie wiaze sie z gibnieciem. Nie wiem mi sie to bardzo mocno rzuca w oczy. pozdr
Napisano 23 Luty 201114 l Autor Dzięki za zwrócenie uwagi KoMic. Zajme się tym, ale tymczasem dogoniła mnie robota i pewnie przez kilka dni nie będe miał kiedy przysiąśc do tej pracy :/ pozdro
Napisano 23 Luty 201114 l Chciałem oddać troche tamtego klimatu :) I Ci się udało. :) Oglądnij od 2:23 link. On idzie niżej i ma bardziej "miękkie" nogi.
Napisano 23 Luty 201114 l Noo! Dobrze Ci idzie ta animacja. Zgadzam się z Jedidan12, że brakuje trochę miękkości w chodzie, ale kurcze powiem Ci, że strasznie mi się podoba ta 'kanciastość' ruchu (szczególnie kiedy zaczyna obracać wieżą):D To w połączeniu z brakiem motion blur'a przypomina bardzo animację poklatkową jaką zastosowano w oryginale. Jak dla mnie genialny efekt :) Super Stary!!! Tak trzymaj!
Napisano 23 Luty 201114 l Możesz pokazać w większej rozdziałce ten test z texami? Niewiele widać na tym vimeo:)
Napisano 23 Luty 201114 l Autor Dzięki Panowie! Sam się nie mogę zdecydować - raz mi się podoba takie cięte jak w orginale a za 2 godziny już chce poprawić i zrobić płynniej ;) Odpoczne teraz od tego, dokończe teraz jedno zleconko i na świeżo jakoś usiąde. Lucek: na Vimeo moge tylko tak, chyba że coś tam im zapłacę na co ochoty nie mam ;) Jutro wrzuce Ci to na mojego ftepa bez tej kompresji strasznej. Edit: chyba, że masz konto na vimeo to możesz sobie zassać .mov'a pozdro Edytowane 23 Luty 201114 l przez blinq
Napisano 24 Luty 201114 l Autor A dlaczego nie yy? Co dlaczego nie? Dlaczego nie moge wrzucic na vimeo w lepszej jakosci? No mnie sie nie pytaj ;) Tak mi kompresuje strasznie
Napisano 25 Luty 201114 l Chodzi mi o youtube. Przecież ogranicza tam tylko czas i chyba waga 2gb. Wygodniejsze. Dlaczego wśród grafików vimeo jest tak popularne? Przepraszam za off'a ;)
Napisano 25 Luty 201114 l Autor Dzięki za info, ale ile tych kont można mieć ;) Na youtube mam zespołowe konto i już mi wystarczy ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto