blinq Napisano 8 Luty 2011 Autor Napisano 8 Luty 2011 Chce to zrobić na filmie - musze się trackowania nauczyć w końcu :) Tylko jeszcze się zastanawiam nad programem do tego. Voodoo tracker jest darmowy - chyba spróbuje najpierw od tego.
blinq Napisano 14 Luty 2011 Autor Napisano 14 Luty 2011 Zrobiłem prostego riga i taką oto próbną animację: AT-ST Animation test Nie jestem do końca zadowolony z efektu i mam nadzieję, że mi pomożecie :) Ogólnie na każdą nogę są dwa HI Solvery podpięte do obiektu kontrolującego przy stopie. Do tego jest obiekt sterujący przy korpusie do którego wszystko jest podlinkowane. No i głowa ma Orienation constraint na 50% do tego obiektu (coby się trochę gibała na boki) i na 50 do obiektu sterującego jej obrotem. Nie podobają mi się te wyprostowania nóg - jak ustawiam limity rotacji poszczególnych kości to dzieją się dziwne rzeczy w momencie gdy stopa dotyka ziemi. Samo dotknięcie jest opóźnione o jakieś 5 klatek - obiekt kontrolny juz dotyka ziemi, a stopa jest jeszcze kilka cm nad nią i dopiero dogania z opóźnieniem. No ale chyba jestem bliżej niz dalej :)
pirx Napisano 14 Luty 2011 Napisano 14 Luty 2011 Voodoo jest naprawdę dobry. Co do animacji to jest trochę... "twardo". Walker powinien lekko przykucnąć i stopy też mogły by mu się ruszać. Ach ale jestem ciekaw jak to dale j będzie wyglądać :) Daniel.
peter_f Napisano 16 Luty 2011 Napisano 16 Luty 2011 Śliczna robota, piękny modelik mojego ulubionego pojazdu z GW. Tylko czekać na teksturki! Idzie pięknie. Pozdrawiam Piter
blinq Napisano 17 Luty 2011 Autor Napisano 17 Luty 2011 Dzięki peter_f! Tutaj taki szybki test materiałów. Co o tym sądzicie?
JacekCichy Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 Jestem słaby w teksturach więc nie powinienem się mądrzyć ale pomimo tego że idzie dobrze to wydaje mi się że może być jeszcze lepiej ;) Trzymam kciuki! ;D
Lucek Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 Myślę że te reflecty za mocne są a za mało jest detalu na texturze. Zrób tex stali porządny a to tylko mają być dodatki.
blinq Napisano 17 Luty 2011 Autor Napisano 17 Luty 2011 Dzięki za odpowiedzi Panowie. W sumie kiepski strasznie jestem w teksturowaniu. Chciałem tylko trochę go obdrapać i poobijać :) Zobacze jeszcze co można z tego wycisnąć. Tymczasem po całym dniu drapania wyszło mi coś takiego:
Lucek Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 No to jak już masz takie maski z zadrapaniami to przerobienie tego na dobre texy nie będzie problemem. Ten tutorial zawiera w sumie wszystko czego będziesz potrzebował. Zresztą pewnie go znasz:) Do tego jakaś proceduralna stal na podkład i będzie cacy.
blinq Napisano 17 Luty 2011 Autor Napisano 17 Luty 2011 Dzięki lucek - na pewno skorzystam :) Za czysty? Nie chciałem robić robota wyciągniętego z imperialnego śmietniska tylko takiego w miare na chodzie :P
pirx Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 Wiesz ja po prostu takie "brudne" lubię. Moje opinie zawsze są bardzo subiektywne. ;)
GrześDuro Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 Dzięki lucek - na pewno skorzystam :) Za czysty? Nie chciałem robić robota wyciągniętego z imperialnego śmietniska tylko takiego w miare na chodzie :P No wiesz to jest maszyna bojowa raczej.. widziales kiedyś czysty czołg(bez kurzu i brudu) a z zadrapaniami samymi? tylko takie sie widuje wiec zazwyczaj są brudne;) Fajna pracka i widać ze bardzo dużo sie przy niej uczysz/nauczysz. Bedziesz jeszcze dopracowywał animacje?
blinq Napisano 17 Luty 2011 Autor Napisano 17 Luty 2011 Może i macie racje :) Jutro go jeszcze jakoś dobije, uświnie i pordzewieje ;) Tymczasem nastawiłem na noc render animacji z tymi teksturkami. Chce zobaczyć jak to wygląda w ruchu. No i samą animację trochę poprawiłem. Ruch jeszcze nie jest idealny ale nie mam pojęcia co jeszcze tam zrobić :/ Pozdro i dzięki za pomoc! blinq
Lucek Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 Dobry ruch. Nie ma nic piękniejszego niż specular w ruchu:) Ale to nie oznacza że teksturek możesz nie robić. Ile się liczy klatka?
blinq Napisano 17 Luty 2011 Autor Napisano 17 Luty 2011 A nie pamiętam dokładnie. Nastawiłem w biurze... Ale koło 5 minut. Ustawienia takie średniawe coby nie czekać nie wiadomo ile na podgląd.
Lucek Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 Kurczę muszę kupić nowy komputer bo wszyscy renderują animki a ja dalej tkwię w bezruchu:D Wrzucaj tę animkę i zobaczymy:)
pabulo Napisano 18 Luty 2011 Napisano 18 Luty 2011 kurde rzuciło mi sie na oczy? gdzie link do tej animacji?
blinq Napisano 18 Luty 2011 Autor Napisano 18 Luty 2011 Stronę wcześniej jest. Ale: Specjalnie dla pabulo ;)
blinq Napisano 18 Luty 2011 Autor Napisano 18 Luty 2011 Walki z teskturami ciąg dalszy: Już tak go obdrapałem, że zaraz się rozpadnie ;) Jedidan powinien być zachwycony ;)
Sebazx6r Napisano 18 Luty 2011 Napisano 18 Luty 2011 Nic dziwnego ze przegrali :D . Armia jak z RPIV. Nice bardzo mi sie podoba.
pabulo Napisano 18 Luty 2011 Napisano 18 Luty 2011 Stronę wcześniej jest. Ale: Specjalnie dla pabulo ;) :) gnę sie w ukłonach Ale ruch troche niedopracowany. Zdecydowanie musisz go bardziej rozchuśtać. To dwunóg więc musi przenośić ciężar "ciała" z nogi na noge przecież. Teraz masz nawet troche odwotnie Ale jako wstęp do poczatku... Model zacny. Materiały zacne z minusem :)
Quentin Napisano 18 Luty 2011 Napisano 18 Luty 2011 Super! Ale razi, że materiał na nogach jest symetryczny... Pozdro
blinq Napisano 19 Luty 2011 Autor Napisano 19 Luty 2011 Dziękuje za cenne uwagi. Nad animacją jeszcze troche posiedze. Pabulo - co rozumiesz przez to, że przenosi ciężar ciała odwrotnie? Ja się na tym nie znam ale wydaje mi się, że jest w dobrą stronę ;) Wiem, ze materiał jest symatryczny - to z lenistwa :D Ale to poprawie. Pozdro!
pabulo Napisano 19 Luty 2011 Napisano 19 Luty 2011 no ja przynajmniej wyobrażam sobie taki cykl tek, że budka przesuwa sie na jedną strone, dajmy na to nad lewą noge w tym czasie (może z lekkim opóźnieniem) prawa noga unosi sie i przesuwa do przodu. W momencie kiedy stopa zmierza do ziemi budka zaczyna jazde w prawą strone a pod koniec tego ruchu unosi sie lewa noga itd. Nie mam za bardzo siły na oglądanie tego teraz zeby sie przyjrzeć w filmie. Ale wspomnienia mam takie że ten ruch był taki mocno dynamiczny, troche patykowaty. W każdym razie dość ekspresyjny. Ogólnie stań na jednej nodze i wyczuj gdzie masz tyłek - dokładnie nad punktem w którym stopa dotyka ziemi. Więc trzebaby bardziej podkreślić różnice miedzy postawą na jedej nodze i postawą na dwóch nogach kiedy tyłek jest pośrodku. 1
blinq Napisano 19 Luty 2011 Autor Napisano 19 Luty 2011 Dzięki wielkie pabulo! Na pewno pokombinuje w tym kierunku. Na razie się renderuje delikatnie poprawiona animacja z tymi teksturkami. Chce zobaczyc jak one się prezentują w ruchu. Jeżeli efekt będzie w miare sensowny to od razu wrzucam i czekam na ostrzał krytyki :D
Lucek Napisano 19 Luty 2011 Napisano 19 Luty 2011 No czekamy czekamy. Sam jestem ciekaw ja to wyszło.
pirx Napisano 19 Luty 2011 Napisano 19 Luty 2011 Już tak go obdrapałem, że zaraz się rozpadnie ;) Jedidan powinien być zachwycony ;) I love that!!!
peter_f Napisano 20 Luty 2011 Napisano 20 Luty 2011 WoW! Piękne tekstury! Trochę się zastanawiam czy ich skala nie jest ciut za duża w stosunku do rozmiaru robota, ale wyglądają naprawdę mocarnie. Co do animacji to całkiem dobry początek. Animowałem tego robota kiedyś i dużo czasu poświęciłem na rozgryzanie jego ruchu i powiem Ci, że powinieneś skoncentrować się na oddaniu ciężaru. Znajdź w 'Powrocie Jedi' scenę kiedy AT-ST zahacza o linę rozciągniętą przez kilka Ewoków i ma problem z postawieniem nogi. To niezły moment bo ruch jest jakby w zwolnionym tempie. Zwróć uwagę jak kończy się ten ruch, kiedy środek ciężkości się przenosi i jak czuć ciężar kiedy cały robot się 'zapada'. Ponadto zwróć uwagę na ruch robota na boki w czasie chodu. U Ciebie jest troszkę tak jakby robot nic nie ważył. Ale to zapewne draft i będziesz nad tym siedział. 1
blinq Napisano 20 Luty 2011 Autor Napisano 20 Luty 2011 Dzięki! Wasze rady co do animacji są niesmaowicie cenne :) Jak tylko kac mi minie postaram sie je wprowadzić w życie ;) Tutaj kolejny filmik. Animacja jest tylko delikatnie poprawiona w porównaniu do wcześniejszej wersji, ale chciałem zobaczyć jak te teksturki prezentują się w ruchu. LINK
indian Napisano 20 Luty 2011 Napisano 20 Luty 2011 teksturki świetne, model tak samo... odstaje jedynie animacja ruchu robota, obczaj to co napisał peter_f bo pracka ma ogromny potencjał :) salut.
pabulo Napisano 20 Luty 2011 Napisano 20 Luty 2011 Zainspirowałeś mnie do obejrzenia filmu :) miałem tylko rzucić okiem na scene bitwy w lesie ale jakoś tak poszło :) Może spróbuj podejśc do tematu nie tak, że coś ustawiasz a potem ewentualnie robisz "troche bardziej" ale odwrotnie. Daj maksimum ekspresji, bujaj nim z boku na bok a potem ewentualnie przykręcaj jak będzie za bardzo. Te "kury" miały bardzo kanciasty dynamiczny ruch. Jest takie ujęcie z dołu na przechodzącego robota i ta jego "miednica" obraca sie o naprawde duży kąt i lata z boku na bok. Scena kiedy robot przewraca sie na belkach jest niesamowita. Wydaje mi sie że to rewelacyjne ćwiczenie z animacji. Nie musisz bawić sie z całym bałaganem związanym ze skinowaniem, deformacjami itd. Możesz skupić sie na samym rigu i ruchu. Wyciśnij z tego maksa
blinq Napisano 20 Luty 2011 Autor Napisano 20 Luty 2011 Staram się ;) Na razie mam problem, bo jak bujam nim na boki to delikatnie mi stopy pływają po powierzchni... Musze trochę riga poprawić.
blinq Napisano 22 Luty 2011 Autor Napisano 22 Luty 2011 Po dłuuugiej walce wydłubałem coś takiego: AT-ST test part 3 Starałem się jak najlepiej oddać ruch i cieżar. Wydaje mi się, że jestem juz blisko, ale nie mam szczerze mówiąc pojęcia co by tu jeszcze poprawić... Dlatego prosze jeszcze ro rady i krytykę ;) Jeszcze raz dzięki dla petera_f i pabulo - wasze rady było bardzo cenne! Swoją drogą próbując zrekonstruować ruch at-st dochodzę do wniosku, że przy tej konstrukcji coś takiego praktycznie nie miało by szansy sie poruszać nie mówiąc już nic o stabilności ;) George L. nas oszukał! ;)
pirx Napisano 22 Luty 2011 Napisano 22 Luty 2011 Mega. Jakbyś tak delikatnie, dosłownie ciut, ciut zwolnił go przy tym "kliku". A co do oszustwa to są projektowane takie robot bojowe jak znajdę trochę stuffu o tym to Ci dam do poczytania :) //a no i pamiętaj że on tak się zacinał u Lucasa bo to była animka po klatkowa.
blinq Napisano 23 Luty 2011 Autor Napisano 23 Luty 2011 Dzięks. Wiem, że tak się zacinał bo to było robione poklatkowo. Chciałem oddać troche tamtego klimatu :)
Faun Napisano 23 Luty 2011 Napisano 23 Luty 2011 Animacja zacna, ale nie pasują mi tekstury: oryginał jest mniej połyskliwy, jaśniejszy i bardziej matowy, te przetarcia są zbyt intensywne, jak na mój gust; ten mi wygląda na jakiegoś mecha;)
blinq Napisano 23 Luty 2011 Autor Napisano 23 Luty 2011 Tekstury to już kwestia gustu :) Chciałem zrobić takie o jakich mówisz i nawet kilka stron wczesniej jest próbka. Ale po namowach chłopaków postanowiłem go trochę "dobić" :D I jakoś teraz bardziej mi się podoba ;) pozdro
KoMic Napisano 23 Luty 2011 Napisano 23 Luty 2011 ja mam zastzezenia co do animki, robot wydaje sie miec podczas kroku srodek ciezkosci poza podparciem, co oczywiscie wiaze sie z gibnieciem. Nie wiem mi sie to bardzo mocno rzuca w oczy. pozdr
blinq Napisano 23 Luty 2011 Autor Napisano 23 Luty 2011 Dzięki za zwrócenie uwagi KoMic. Zajme się tym, ale tymczasem dogoniła mnie robota i pewnie przez kilka dni nie będe miał kiedy przysiąśc do tej pracy :/ pozdro
pirx Napisano 23 Luty 2011 Napisano 23 Luty 2011 Chciałem oddać troche tamtego klimatu :) I Ci się udało. :) Oglądnij od 2:23 link. On idzie niżej i ma bardziej "miękkie" nogi.
peter_f Napisano 23 Luty 2011 Napisano 23 Luty 2011 Noo! Dobrze Ci idzie ta animacja. Zgadzam się z Jedidan12, że brakuje trochę miękkości w chodzie, ale kurcze powiem Ci, że strasznie mi się podoba ta 'kanciastość' ruchu (szczególnie kiedy zaczyna obracać wieżą):D To w połączeniu z brakiem motion blur'a przypomina bardzo animację poklatkową jaką zastosowano w oryginale. Jak dla mnie genialny efekt :) Super Stary!!! Tak trzymaj!
pirx Napisano 23 Luty 2011 Napisano 23 Luty 2011 Ja bym chyba jednak poszedł w to zacinanie się. Jest super.
Lucek Napisano 23 Luty 2011 Napisano 23 Luty 2011 Możesz pokazać w większej rozdziałce ten test z texami? Niewiele widać na tym vimeo:)
blinq Napisano 23 Luty 2011 Autor Napisano 23 Luty 2011 (edytowane) Dzięki Panowie! Sam się nie mogę zdecydować - raz mi się podoba takie cięte jak w orginale a za 2 godziny już chce poprawić i zrobić płynniej ;) Odpoczne teraz od tego, dokończe teraz jedno zleconko i na świeżo jakoś usiąde. Lucek: na Vimeo moge tylko tak, chyba że coś tam im zapłacę na co ochoty nie mam ;) Jutro wrzuce Ci to na mojego ftepa bez tej kompresji strasznej. Edit: chyba, że masz konto na vimeo to możesz sobie zassać .mov'a pozdro Edytowane 23 Luty 2011 przez blinq
blinq Napisano 24 Luty 2011 Autor Napisano 24 Luty 2011 A dlaczego nie yy? Co dlaczego nie? Dlaczego nie moge wrzucic na vimeo w lepszej jakosci? No mnie sie nie pytaj ;) Tak mi kompresuje strasznie
pirx Napisano 25 Luty 2011 Napisano 25 Luty 2011 Chodzi mi o youtube. Przecież ogranicza tam tylko czas i chyba waga 2gb. Wygodniejsze. Dlaczego wśród grafików vimeo jest tak popularne? Przepraszam za off'a ;)
blinq Napisano 25 Luty 2011 Autor Napisano 25 Luty 2011 Dzięki za info, ale ile tych kont można mieć ;) Na youtube mam zespołowe konto i już mi wystarczy ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się