Jump to content

GrafX2


adek

Recommended Posts

Taki mały powrót do przeszłości - GrafX2 to program głównie do tworzenia 256-kolorowej grafiki "pixel-art" inspirowany takimi programami jak Deluxe Paint oraz Brilliance. Program rozwijany jest dla Windowsa oraz Linuxa. Wątpię czy w dzisiejszych czasach jest miejsce na tego typu program i należy go traktować raczej jako ciekawostkę.

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=1585

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 12
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pixelartowcy to wymierający gatunek. :(

 

Jest jeszcze na szczęście dużo miejsc gdzie wiedza o pixelkach się przydaje. Nadal sporo rynku gierek na komórki potrzebuje pixelartu, wiele gier na PC używa pixeli jako stylizacji, Wszelakie ikony na stronach czy w interfaceach programów też często są jeszcze pixelowo poprawiane (maya i blender np). Pixealrt przydaje się tam gdzie komputer wymięka, dobry pixelartysta zrobi lepsze AA niż komp, tak samo z małymi detalami, komp je po prostu rozmyje a czasem jednym pixelem można dużo uzyskać. :)

Link to comment
Share on other sites

Można nawet pokusić się o twierdzenie że wysyp flashowych gier i pojawienie się handheldów + poprzednia generacja telefonów spowodowała swoisty renesans pixel artu. Niestety znów mamy wymieranie ponieważ konsole i telefony coraz mocniejsze są w 3d.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie, pisząc to pomyślałem, czy teraz, w momencie boomu mobilnego, powstaje masa gier na komórki - ale czy to faktycznie "pixel art". Nie tworzy sie tego troche inaczej już korzystając z nowszych narzędzi czy nawet wspiera programami do 3D?

Link to comment
Share on other sites

No właśnie, pisząc to pomyślałem, czy teraz, w momencie boomu mobilnego, powstaje masa gier na komórki - ale czy to faktycznie "pixel art". Nie tworzy sie tego troche inaczej już korzystając z nowszych narzędzi czy nawet wspiera programami do 3D?

 

Dokładnie tak jak mówisz. Teraz dla zaoszczędzenia czasu stosuje się index painting czyli malowanie troche jak digital tylko że w ograniczonej liczbie kolorów (GrafX jak i ProMotion mają toolsy do index paintingu). Tak samo z redukcją kolorów z renderów/ digitali, jednak takie obrazki trzeba poprawiać zgodnie z wiedzą pixelową bo w innym wypadku wyglądają tragicznie.

Link to comment
Share on other sites

Zajmuje się pracą przy grach mobilnych zawodowo...

...Prawie każda Javova gra stworzona na telefony komórkowe (Zwłaszcza serie S45, S60, S70) są tworzone na bazie pixel-artu. Mówię tu oczywiście o grach 2D (nie przypadkach 3D jakie tworzy np. FishLab). Dobry pixel-art można było zobaczyć w różnych grach opartych również na licencjach (Assassins Creed np, Dark Knight, itp, itd i wiele innych). Oczywiście im wyższa seria, i im nowocześniejsze telefony, tym rzadziej mówi się o pixel-artach. W przypadku iPhonów, czy Androidów z wysokimi rozdzielczościami stosuje się raczej grafikę wektorową obecnie (przykład: Cut The Rope i wiele innych produkcji z AppStore). Przy rozdzielczości 480x854 stosowanie pixel-artu staje się niewygodne i mało sensowne.

Jeśli chodzi o 3D w grach, to oczywiście jest coraz popularniejsze, ale nawet najciekawsze 3D nie zastąpi dobrze zmalowanej gierki 2D :)

Pixel-art nie jest wymierający- to niszowy obszar grafiki wciąż tętniący życiem w odpowiednich kręgach. To jak kolekcjonowanie płyt winylowych- brzmienie jest gorsze, ale jest sentyment ;)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy