adek Napisano 23 Styczeń 2011 Napisano 23 Styczeń 2011 Taki mały powrót do przeszłości - GrafX2 to program głównie do tworzenia 256-kolorowej grafiki "pixel-art" inspirowany takimi programami jak Deluxe Paint oraz Brilliance. Program rozwijany jest dla Windowsa oraz Linuxa. Wątpię czy w dzisiejszych czasach jest miejsce na tego typu program i należy go traktować raczej jako ciekawostkę. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=1585
Monio Napisano 23 Styczeń 2011 Napisano 23 Styczeń 2011 Pixelartowcy to wymierający gatunek. :( Jest jeszcze na szczęście dużo miejsc gdzie wiedza o pixelkach się przydaje. Nadal sporo rynku gierek na komórki potrzebuje pixelartu, wiele gier na PC używa pixeli jako stylizacji, Wszelakie ikony na stronach czy w interfaceach programów też często są jeszcze pixelowo poprawiane (maya i blender np). Pixealrt przydaje się tam gdzie komputer wymięka, dobry pixelartysta zrobi lepsze AA niż komp, tak samo z małymi detalami, komp je po prostu rozmyje a czasem jednym pixelem można dużo uzyskać. :)
_michal Napisano 23 Styczeń 2011 Napisano 23 Styczeń 2011 @Monio, czasem się trafi gra która po prostu postawi na taką stylistykę, jak choćby ostatnio Scott Pilgrim.
Kroopson Napisano 23 Styczeń 2011 Napisano 23 Styczeń 2011 Można nawet pokusić się o twierdzenie że wysyp flashowych gier i pojawienie się handheldów + poprzednia generacja telefonów spowodowała swoisty renesans pixel artu. Niestety znów mamy wymieranie ponieważ konsole i telefony coraz mocniejsze są w 3d.
adek Napisano 23 Styczeń 2011 Autor Napisano 23 Styczeń 2011 No właśnie, pisząc to pomyślałem, czy teraz, w momencie boomu mobilnego, powstaje masa gier na komórki - ale czy to faktycznie "pixel art". Nie tworzy sie tego troche inaczej już korzystając z nowszych narzędzi czy nawet wspiera programami do 3D?
_michal Napisano 23 Styczeń 2011 Napisano 23 Styczeń 2011 Wiele gier 2d też jest robionych w 3d ;) Jak choćby to: http://www.ipodalot.com/iphone/mikamobile-reveals-unique-development-process/ Z drugiej strony taki pixel art ma po prostu swój urok i są osoby które dłubią w pixelach po prostu dla zabawy, niekoniecznie dla zarobku.
Bruneq Napisano 23 Styczeń 2011 Napisano 23 Styczeń 2011 super meat boy pewnie tym robiony byl...albo nie:) trzeba by sprawdzic
ZiN Napisano 23 Styczeń 2011 Napisano 23 Styczeń 2011 Hehe, do czego to doszło... o pixel arcie mówi się niczym jak o grafice tradycyjnej np. linorycie :P
Monio Napisano 23 Styczeń 2011 Napisano 23 Styczeń 2011 No właśnie, pisząc to pomyślałem, czy teraz, w momencie boomu mobilnego, powstaje masa gier na komórki - ale czy to faktycznie "pixel art". Nie tworzy sie tego troche inaczej już korzystając z nowszych narzędzi czy nawet wspiera programami do 3D? Dokładnie tak jak mówisz. Teraz dla zaoszczędzenia czasu stosuje się index painting czyli malowanie troche jak digital tylko że w ograniczonej liczbie kolorów (GrafX jak i ProMotion mają toolsy do index paintingu). Tak samo z redukcją kolorów z renderów/ digitali, jednak takie obrazki trzeba poprawiać zgodnie z wiedzą pixelową bo w innym wypadku wyglądają tragicznie.
batexior Napisano 24 Styczeń 2011 Napisano 24 Styczeń 2011 podobają mi się takie pixelowe obrazki :) mam jakąś sympatie do nich może przez właśnie stare gry jak jakiś monkey island (z klimatem i fajna przygodówka - przynajmniej jak na mnie dzieciaka wtedy) :)
CzAk1 Napisano 24 Styczeń 2011 Napisano 24 Styczeń 2011 Zajmuje się pracą przy grach mobilnych zawodowo... ...Prawie każda Javova gra stworzona na telefony komórkowe (Zwłaszcza serie S45, S60, S70) są tworzone na bazie pixel-artu. Mówię tu oczywiście o grach 2D (nie przypadkach 3D jakie tworzy np. FishLab). Dobry pixel-art można było zobaczyć w różnych grach opartych również na licencjach (Assassins Creed np, Dark Knight, itp, itd i wiele innych). Oczywiście im wyższa seria, i im nowocześniejsze telefony, tym rzadziej mówi się o pixel-artach. W przypadku iPhonów, czy Androidów z wysokimi rozdzielczościami stosuje się raczej grafikę wektorową obecnie (przykład: Cut The Rope i wiele innych produkcji z AppStore). Przy rozdzielczości 480x854 stosowanie pixel-artu staje się niewygodne i mało sensowne. Jeśli chodzi o 3D w grach, to oczywiście jest coraz popularniejsze, ale nawet najciekawsze 3D nie zastąpi dobrze zmalowanej gierki 2D :) Pixel-art nie jest wymierający- to niszowy obszar grafiki wciąż tętniący życiem w odpowiednich kręgach. To jak kolekcjonowanie płyt winylowych- brzmienie jest gorsze, ale jest sentyment ;) 1
gryzon Napisano 25 Styczeń 2011 Napisano 25 Styczeń 2011 Zgadzam się z CzAk1. Pixel art zawsze będzie wracał, nawet jeśli telefony będą miały coraz większe możliwości. Swoją drogą też mam wielki sentyment do takiej grafiki.
Arkhaor Napisano 25 Styczeń 2011 Napisano 25 Styczeń 2011 To już pobieram, bo Paint zaczyna mnie już męczyć ;- ).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się