Bonifatz Napisano 4 Luty 2011 Napisano 4 Luty 2011 Witam! Chciałem się podzielić małą animacją. Zaczynam się bawić w matchmoving i to pierwsze efekty : Video kręcone Canon'em 5d mk2 w 24fps'ach Pozdrówki! Lucas
Mulholland Napisano 4 Luty 2011 Napisano 4 Luty 2011 Samo podejście do lądowania wygląda fajnie, jakbym widział ten fragment to bym pomyślał że to prawdziwy helikopter. Tylko na początku, kiedy wyłania się zza tej ciemniejszej partii drzew coś nie gra. Jakby ten helikopter nie powinien wypaść tak na prawdę za tymi drzewami, tylko przed nimi albo właśnie na nich. Nie wiem czy to może nie problem z ogniskową kamery, ale na mojego czuja to helikopter w tym momencie powinien być trochę dalej.
Bonifatz Napisano 4 Luty 2011 Autor Napisano 4 Luty 2011 Dzięki Maestro101! To jednak czegoś się nauczyłem. Co do "wjazdu" to jesteś drugą osobą, która zwraca mi na to uwagę i widzę, że też coś jest tam nie tak. Postaram się następną animkę zrobić już lepiej. Generalnie łączenie video z CG to nowość dla mnie. Jakieś trzy dni temu Boujou dostałem do ręki i rozgryzając program uczyłem się trackować. Dzięki za review! Miłej nocy!
pecet Napisano 4 Luty 2011 Napisano 4 Luty 2011 Główny problem to nie poruszające się otoczenie pod naporem powietrza, jak to zwykle się dzieje przy lądowaniu helikoptera, ale domyślam się że było by to trochę trudne w realizacji ;)
Idaho Napisano 4 Luty 2011 Napisano 4 Luty 2011 Rozmiar helikoptera nie jest proporcjonalny do odległości/wielkości tej kępy drzew. Spróbuj zwiększyć dystans przelotu nad obszarem kępa - lądowisko. Poza tym fajnie wyszło.
TuF Napisano 4 Luty 2011 Napisano 4 Luty 2011 Hejka. W sumie ciezko cokolwiek powiedziec. Ruch wyglada na dobry, ale mozliwe ze dlatego, ze helikopter nie dotknal gruntu. Prawidziwe problemy pojawiaja sie z obiektami ktore stykaja sie z gruntem. W przypadku ruchu kamery i lecacego helikoptera matchmove wcale nie musi byc idealny zeby to wygladalo dobrze. Ludzkie oko da sie tutaj oszukać. PS. pamietaj o crop factor :)
Gość Gosc Napisano 4 Luty 2011 Napisano 4 Luty 2011 troszke rzuca przed samym ladowaniem, widac to na cieniu (cien przeskakuje w kierunku przeciwnym do ruchu helikoptera, na samym helikopterze juz tego tak nie widac) to co razi: a) kolor helikoptera :D b) gdy helikopter "wylania" sie zza drzew brakuje solidnego podmuchu, w koncu przelecial ze 2 metry nad czubkami, drzewa powinny sie niezle ugiac c) brakuje "gniazda" pod helikopterem w momencie ladowania, trawa powinna sie giac i uciekac - bedziesz musial zrobic trawe cg i zrobic overlaya
Bonifatz Napisano 4 Luty 2011 Autor Napisano 4 Luty 2011 Dzięki za wskazówki! @tjviking : nie lubisz prussian blue ? ;D wiadomo ... w wietrzną pogodę pewnie by się bardziej komponowal. Co do trawy to cos tam uskuteczniałem, ale widać, że nikt nie zauważył ;) Tutaj test tego jak starałem się trawę poskromić. Mam nadzieję, że przy następnej animce już coś więcej osiągnę ;) http://www.lucas3d.net/trawa.mov
Lucek Napisano 5 Luty 2011 Napisano 5 Luty 2011 Bonifacu jakie ty fajne rzeczy robisz. W czym tracking?
Bonifatz Napisano 6 Luty 2011 Autor Napisano 6 Luty 2011 lucek : Dzięki! Cieszę się, że się podoba. To video akurat trackowalem Boujou ale właśnie teraz trackuję następną scenę pod PFtrack, zobaczymy, który bardziej mi przypasi.
ca mel Napisano 6 Luty 2011 Napisano 6 Luty 2011 Hehe, plastic is fantastic. Trochę plastikowy ten helikopter, ale rozumiem że to test animacji a nie realizmu. Spróbuj wskoczyć na głębszą wodę i posadzić helikopter na ziemi, w chwili gdy nie dotyka podłoża właściwie każda kamera, wyliczona z automatu jest dobra. Schodki zaczynają się gdy obiekt 3d musi się trzymać podłogi lub na odwrót - scena 3d musi dopasować się np do stóp prawdziwych ludzi. Pozdr.
Bonifatz Napisano 6 Luty 2011 Autor Napisano 6 Luty 2011 Akurat o realizm też mi chodziło i nie wychodzę z założenia że wygląda na plastikowy, starałem się odwzorować refkę na której wygląda praktycznie identycznie. Właśnie siedzę nad animką robota, który porusza się po polance. Co do matcha to nie był on z automatu. Nawet takie ujecie z podnoszącą się kamerą wymaga odrobiny wysiłku. Pewnie nie raz to robiłeś i wiesz.
Lucek Napisano 6 Luty 2011 Napisano 6 Luty 2011 Nie, śmigłowiec wygląda nieźle. Może to kwestia odbić w szybach czy coś. Wydaje mi się że ten rozmazany ogon jednak powinien być w głębi ostrości. A to było świecone jakąś hdrką?
Bonifatz Napisano 7 Luty 2011 Autor Napisano 7 Luty 2011 tak lucek hdrka z dokladnie tego miejsca gdzie ląduje heli.
Lucek Napisano 7 Luty 2011 Napisano 7 Luty 2011 Dobra nie mam więcej pytań:D Wrzucaj co tam masz następnego.
ca mel Napisano 7 Luty 2011 Napisano 7 Luty 2011 Nawet takie ujecie z podnoszącą się kamerą wymaga odrobiny wysiłku. Pewnie nie raz to robiłeś i wiesz. Ano wiem, też się często męczę właśnie z dopasowaniem kamer. A realizm śmigłowca - jeśli mogę wtrącić uwagę to chyba ma po prostu za ostre, skupione bliki światła, trochę jak na gładkim plastiku, mogłoby się przydać też trochę brudu, kurzu, rozmyte reflekcje, naklejki z numerami, cokolwiek co go postarzy i odróżni od nowo kupionego plastikowego modelu. Ale ogólnie w dechę, fajna praca.
Bonifatz Napisano 7 Luty 2011 Autor Napisano 7 Luty 2011 (edytowane) ca mel no właśnie siedzę przy PFtracku, który przypadł mi do gustu maxymalnie! Praca w nim totalnie się różni niż w BouJou. Testowy trak zrobiłem pod robota i prezentuje się na prawdę dobrze. Za parę dni się pochwale. Co do heli ... masz racje w sumie wziąłem machnąłem idealny materiał. Bardziej chodziło o pokazanie, że potrafię. tu refka : http://media.photobucket.com/image/eurocopter%20ec-135%20blue/maniac66/RC%20Heli%20Pics/1183544.jpg Dzięki za komenty! PS. Tak powoli chciałbym zrobić mały reel z trackowania... Edytowane 7 Luty 2011 przez Bonifatz 1
Lucek Napisano 7 Luty 2011 Napisano 7 Luty 2011 Bonifatz: To wyrenderuj sobie tylko z tej samej kamery pass AO i wkomponuj w afterze - powinno wygiągnąć detal a nie będziesz wszystkiego od nowa robił.
ca mel Napisano 7 Luty 2011 Napisano 7 Luty 2011 właśnie siedzę przy PFtracku, który przypadł mi do gustu maxymalnie! . Fajnie, nie wiedziałem nawet, że jest coś takiego;] Ja używam dołączanego do Mayi Matchmovera, jest całkiem prosty w obsłudze, a ma prawie wszystko czego trzeba - nowoczesny algorytm śledzenia, intuicyjne ustawianie constrainów, definiowanie odległości, układów odniesienia itp. Bardzo miło się w nim pracuje, chociaż ma też swoje wady. Do dziś nie wiem jak zdefiniować układ współrzędnych jeśli żaden punkt nie pasuje jako origin, ma taką głupią właściwość że kierunki X Y Z muszą rozchodzić się koniecznie z jednego punktu, którego czasem po prostu nie ma na kręconym materiale. Przydałaby się też opcja zadania określonego przedziału fov kamery, a nie tylko startowa wartość. Wcześniej używałem modułu Maya Live, ale ciągle były z tym problemy - trakowanie max 10-15 sekund, constraints w ogóle nie były praktycznie brane pod uwagę. Boujou też jakoś mi się nie spodobał, chociaż fajny ma automat jeśli trzeba czegoś na szybko. A PFtrack - dzięki za to, przyjże się, może mój MMover pójdzie w odstawkę;]
Gość Gosc Napisano 9 Luty 2011 Napisano 9 Luty 2011 ca mel, Pftrack jest de best, wiadomo, za 4000 EUR musi byc :D biedroneczka i wbudowane tracki w sofcie 3d wysiadaja
ca mel Napisano 10 Luty 2011 Napisano 10 Luty 2011 Ouć, więc to program nie na mój budżet ;] Ale z rozkoszą przyjże się mu, fajnie wiedzieć że jest w tej kwestii też są jakieś porządne narzędzia. Dzięki i pozdrawiam
Bonifatz Napisano 12 Luty 2011 Autor Napisano 12 Luty 2011 lucek tutaj przedsmak "robota w polu" dla Ciebie : p.s. Oryginalny design robota by Chainsaw http://chainsawart.blogspot.com/
ROPA Napisano 12 Luty 2011 Napisano 12 Luty 2011 dobry poczatek :) polecam dodawanie jak najwiecej ruchu pozycji kamery , bo teraz to praktycznie sam PAN jest a jak pracuje perspektywa to bojou jest latwiej z okresleniem przestrzeni 3d. polecam jakas domowa konstrukcje tak zeby kamera wisiala i maiala bardzo duze obciazenie (taki prosty steady cam) bo szykuj sie na takie problemy jak rolling shutter :) czy za duzy motion blur w cyfrowkach. polecam tez zawezanie maska , obszaru trakowania , do srodka obrazu (zakrzywienie soczewkowe), lub krecenia na lekkim dozoomie , bo nie do konca da sie to wyprostowac w bojou. jak masz mozliwosc uzywania 3CCD to bedzie duzo latwiej niz na CMOS (nie ma rollign shutter) a tego i motion blurra wystrzegac sie jak ognia przy trakowaniu cyfrowek co do efektu , dodaj interakcje z otoczeniem i bedzie nie do poznania. Wiec skoro czeka cie naprawde duzo technicznych przejsc z cyfrowkami :) polecam trakowanie ujec z filmow hd. pozdrawiam , powodzenia i sie nie poddawaj :)
Bonifatz Napisano 12 Luty 2011 Autor Napisano 12 Luty 2011 Dzięki ROPA! Działam teraz z robotem, właśnie go rigguję i pewnie w poniedziałek pokaże jak śmiga po polu ;) Co do BouJou to już sobie z nim dałem spokój. PFtrak podchodzi mi bardziej. Za parę dni pokażę jak idzie trakować obiekty w ruchu bo będę trakował jadący samochód któremu podmienie to i owo ;) Pozdro!
ROPA Napisano 12 Luty 2011 Napisano 12 Luty 2011 tak im wiecej narzedzi w programie do trakowania tym lepiej , odrazu polecam dodac trakery (nalepki jakies) bo odbicia z lakieru moga zabic trakowanie. ... a no i jak najlepsza droge wybierz :) pozdro
Lucek Napisano 12 Luty 2011 Napisano 12 Luty 2011 To ja poproszę jeszcze pocisk balistyczny walący w WTC:)
SYmek Napisano 13 Luty 2011 Napisano 13 Luty 2011 Problemem w scenie z helikopterem jest skala. To dlatego śmigłowiec razi, kiedy pojawia się nad drzewami. Linia lasu jest o dobre 100 metrów od kamery, ale śmigłowiec pokonuje je jakby to były 30 metrów (czyli 2 lub 3 jego długości). Poza tym jest ok (nie licząc realizmu maszyny, ale rozumiem nie o to chodziło).
jamnique Napisano 16 Luty 2011 Napisano 16 Luty 2011 dobry poczatek :) polecam dodawanie jak najwiecej ruchu pozycji kamery , bo teraz to praktycznie sam PAN jest a jak pracuje perspektywa to bojou jest latwiej z okresleniem przestrzeni 3d. polecam jakas domowa konstrukcje tak zeby kamera wisiala i maiala bardzo duze obciazenie (taki prosty steady cam) bo szykuj sie na takie problemy jak rolling shutter :) czy za duzy motion blur w cyfrowkach. polecam tez zawezanie maska , obszaru trakowania , do srodka obrazu (zakrzywienie soczewkowe), lub krecenia na lekkim dozoomie , bo nie do konca da sie to wyprostowac w bojou. jak masz mozliwosc uzywania 3CCD to bedzie duzo latwiej niz na CMOS (nie ma rollign shutter) a tego i motion blurra wystrzegac sie jak ognia przy trakowaniu cyfrowek co do efektu , dodaj interakcje z otoczeniem i bedzie nie do poznania. Wiec skoro czeka cie naprawde duzo technicznych przejsc z cyfrowkami :) polecam trakowanie ujec z filmow hd. pozdrawiam , powodzenia i sie nie poddawaj :) Właśnie miałem zamiar porwać ten wątek i spytać czy do tego typu testów lepiej kręcić na lustrzance czy camcoderze. Mam do zrobienia film (amatorski) wymagający matchmovingu i przymierzam się do zakupu sprzętu pod tym kątem. Wolałbym lustrzankę, bo też by się przydała no i ten DOF;] Prawdopodobnie materiał będzie trakowany w Pf MatchIt, który ma narzędzia do walki z rolling shutter, więc sobie naiwnie pomyślałem że damy radę. Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z trakowaniem materiału z lustrzanek? Jeśli uważacie że to będzie drogę przez mękę, czy ktoś mógłby polecić dobrą kamerkę?
Bonifatz Napisano 1 Kwiecień 2011 Autor Napisano 1 Kwiecień 2011 jamnique : jeżeli o mnie chodzi to lustrzanka jest idealnym narzędziem. Aktualnie zaczynamy produkcję filmu sci-fi w której video będzie nagrywane Canonem 5d mk2. Właśnie dzisiaj dostałem fabrykaty z fabryki do której wysłałem model w 3ds z którego zrobiono mi riga (bo jakoś nie pasowało mi płacenie za niego ponad 2000zł w sklepie). Prawdopodobnie założę osobny wątek z prac nad filmem. Workflow z materiałem z 5d jest bardzo przyjemny :) Fotka projektu i efektu końcowego :
cichysit Napisano 1 Kwiecień 2011 Napisano 1 Kwiecień 2011 Bonifatz: Co to za film robisz? Opowiedz coś więcej :)
Bonifatz Napisano 1 Kwiecień 2011 Autor Napisano 1 Kwiecień 2011 cichysit : W przeciągu 2-3ech tygodni założę wątek wip w dziale animacja i będę pokazywał progress. Co do filmu to będzie to nieskomplikowany sci-fi z rozpierduchą ;)
xrs Napisano 2 Kwiecień 2011 Napisano 2 Kwiecień 2011 Bonifatz a zdradził byś, która to firma jest w stanie takie coś stworzyć na podstawie własnego projektu?
Bonifatz Napisano 3 Kwiecień 2011 Autor Napisano 3 Kwiecień 2011 xrs : Robię to po części po znajomości więc ta informacja i tak by Ci nic nie dała.
Sunedge Napisano 4 Kwiecień 2011 Napisano 4 Kwiecień 2011 to ja sie wstepnie przyklejam do wątku, cos sie dzieje :)
ROPA Napisano 14 Kwiecień 2011 Napisano 14 Kwiecień 2011 Właśnie miałem zamiar porwać ten wątek i spytać czy do tego typu testów lepiej kręcić na lustrzance czy camcoderze. Mam do zrobienia film (amatorski) wymagający matchmovingu i przymierzam się do zakupu sprzętu pod tym kątem. Wolałbym lustrzankę, bo też by się przydała no i ten DOF;] Prawdopodobnie materiał będzie trakowany w Pf MatchIt, który ma narzędzia do walki z rolling shutter, więc sobie naiwnie pomyślałem że damy radę. Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z trakowaniem materiału z lustrzanek? Jeśli uważacie że to będzie drogę przez mękę, czy ktoś mógłby polecić dobrą kamerkę? z mojego doswiadczenia wszystko rozbija sie o rolling shutter , jest taki wspolczynnik w dokumentacjach aparatow , i jest on uzalezniony od wielu czynnikow w aparacie, np. RED ma 0.02 problem z redukowaniem rolling shuttera nie da sie w 100% wyeliminowac poniewaz przy ruchach we wszystkich osiach zaczyna sie wyginac tez przestrzen, wszelakie pan-y i tilt-y to nie problem. obiektyw jak najjasniejszy , zeby minimalizowac czas naswietlania stabiliozwac ruch kamery jak to tylko mozliwe (home made steady cam) jest taki dobry test :) stawia sie kamere na masce samochodu i zmienia obroty silnika , wtedy dokladnie widac jak najlepiej ustawic aparat zeby minimalizowac te problemy polecam lustrzanke ale tylko z tego powodu ze lepiej sie rozwijaja i wychodzi taniej w stosunku do jakosci ale to nie sa jakies ogromne roznice ale nie martw sie zaraz na aftera bedzie ten stabilizator :) jak tylko wpada mi w rece nowy ciekawy aparat staram sie robic testy z roznymi ustawieniami , w praktyce wychodzi na to ze ruch ma najwiekszy wplyw na to czy bedziesz sie meczyl. natomiast jak masz mozliwosc jeszcze uzyc 3CCD to napewno wyeliminujesz sobie problem odwzorowywania przestrzeni 3d w dokladnym trakowaniu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się