Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Chciałem się podzielić małą animacją. Zaczynam się bawić w matchmoving i to pierwsze efekty :

 

landing_thumb_00187.jpg

 

Video kręcone Canon'em 5d mk2 w 24fps'ach

 

Pozdrówki!

Lucas

  • Odpowiedzi 37
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Samo podejście do lądowania wygląda fajnie, jakbym widział ten fragment to bym pomyślał że to prawdziwy helikopter. Tylko na początku, kiedy wyłania się zza tej ciemniejszej partii drzew coś nie gra. Jakby ten helikopter nie powinien wypaść tak na prawdę za tymi drzewami, tylko przed nimi albo właśnie na nich. Nie wiem czy to może nie problem z ogniskową kamery, ale na mojego czuja to helikopter w tym momencie powinien być trochę dalej.

Napisano

Dzięki Maestro101! To jednak czegoś się nauczyłem.

Co do "wjazdu" to jesteś drugą osobą, która zwraca mi na to uwagę i widzę, że też coś jest tam nie tak. Postaram się następną animkę zrobić już lepiej.

Generalnie łączenie video z CG to nowość dla mnie. Jakieś trzy dni temu Boujou dostałem do ręki i rozgryzając program uczyłem się trackować.

Dzięki za review!

Miłej nocy!

Napisano

Główny problem to nie poruszające się otoczenie pod naporem powietrza, jak to zwykle się dzieje przy lądowaniu helikoptera, ale domyślam się że było by to trochę trudne w realizacji ;)

Napisano

Rozmiar helikoptera nie jest proporcjonalny do odległości/wielkości tej kępy drzew. Spróbuj zwiększyć dystans przelotu nad obszarem kępa - lądowisko. Poza tym fajnie wyszło.

Napisano

Hejka. W sumie ciezko cokolwiek powiedziec. Ruch wyglada na dobry, ale mozliwe ze dlatego, ze helikopter nie dotknal gruntu. Prawidziwe problemy pojawiaja sie z obiektami ktore stykaja sie z gruntem.

W przypadku ruchu kamery i lecacego helikoptera matchmove wcale nie musi byc idealny zeby to wygladalo dobrze. Ludzkie oko da sie tutaj oszukać.

PS. pamietaj o crop factor :)

Gość Gosc
Napisano

troszke rzuca przed samym ladowaniem, widac to na cieniu (cien przeskakuje w kierunku przeciwnym do ruchu helikoptera, na samym helikopterze juz tego tak nie widac)

 

to co razi:

a) kolor helikoptera :D

b) gdy helikopter "wylania" sie zza drzew brakuje solidnego podmuchu, w koncu przelecial ze 2 metry nad czubkami, drzewa powinny sie niezle ugiac

c) brakuje "gniazda" pod helikopterem w momencie ladowania, trawa powinna sie giac i uciekac - bedziesz musial zrobic trawe cg i zrobic overlaya

Napisano

Dzięki za wskazówki!

 

@tjviking : nie lubisz prussian blue ? ;D

wiadomo ... w wietrzną pogodę pewnie by się bardziej komponowal. Co do trawy to cos tam uskuteczniałem, ale widać, że nikt nie zauważył ;)

 

Tutaj test tego jak starałem się trawę poskromić. Mam nadzieję, że przy następnej animce już coś więcej osiągnę ;)

 

http://www.lucas3d.net/trawa.mov

Napisano

lucek : Dzięki! Cieszę się, że się podoba. To video akurat trackowalem Boujou ale właśnie teraz trackuję następną scenę pod PFtrack, zobaczymy, który bardziej mi przypasi.

Napisano

Hehe, plastic is fantastic.

Trochę plastikowy ten helikopter, ale rozumiem że to test animacji a nie realizmu.

Spróbuj wskoczyć na głębszą wodę i posadzić helikopter na ziemi, w chwili gdy nie dotyka podłoża właściwie każda kamera, wyliczona z automatu jest dobra. Schodki zaczynają się gdy obiekt 3d musi się trzymać podłogi lub na odwrót - scena 3d musi dopasować się np do stóp prawdziwych ludzi.

Pozdr.

Napisano

Akurat o realizm też mi chodziło i nie wychodzę z założenia że wygląda na plastikowy, starałem się odwzorować refkę na której wygląda praktycznie identycznie.

Właśnie siedzę nad animką robota, który porusza się po polance.

Co do matcha to nie był on z automatu. Nawet takie ujecie z podnoszącą się kamerą wymaga odrobiny wysiłku. Pewnie nie raz to robiłeś i wiesz.

Napisano

Nie, śmigłowiec wygląda nieźle. Może to kwestia odbić w szybach czy coś. Wydaje mi się że ten rozmazany ogon jednak powinien być w głębi ostrości. A to było świecone jakąś hdrką?

Napisano

Nawet takie ujecie z podnoszącą się kamerą wymaga odrobiny wysiłku. Pewnie nie raz to robiłeś i wiesz.

 

Ano wiem, też się często męczę właśnie z dopasowaniem kamer.

A realizm śmigłowca - jeśli mogę wtrącić uwagę to chyba ma po prostu

za ostre, skupione bliki światła, trochę jak na gładkim plastiku, mogłoby się przydać też trochę brudu, kurzu, rozmyte reflekcje, naklejki z numerami,

cokolwiek co go postarzy i odróżni od nowo kupionego plastikowego modelu.

Ale ogólnie w dechę, fajna praca.

Napisano (edytowane)

ca mel no właśnie siedzę przy PFtracku, który przypadł mi do gustu maxymalnie! Praca w nim totalnie się różni niż w BouJou.

Testowy trak zrobiłem pod robota i prezentuje się na prawdę dobrze. Za parę dni się pochwale.

Co do heli ... masz racje w sumie wziąłem machnąłem idealny materiał. Bardziej chodziło o pokazanie, że potrafię.

tu refka :

http://media.photobucket.com/image/eurocopter%20ec-135%20blue/maniac66/RC%20Heli%20Pics/1183544.jpg

Dzięki za komenty!

 

PS.

Tak powoli chciałbym zrobić mały reel z trackowania...

Edytowane przez Bonifatz
  • Like 1
Napisano

Bonifatz: To wyrenderuj sobie tylko z tej samej kamery pass AO i wkomponuj w afterze - powinno wygiągnąć detal a nie będziesz wszystkiego od nowa robił.

Napisano
właśnie siedzę przy PFtracku, który przypadł mi do gustu maxymalnie! .

 

Fajnie, nie wiedziałem nawet, że jest coś takiego;]

Ja używam dołączanego do Mayi Matchmovera, jest całkiem prosty w obsłudze,

a ma prawie wszystko czego trzeba - nowoczesny algorytm śledzenia, intuicyjne ustawianie constrainów, definiowanie odległości, układów odniesienia itp.

Bardzo miło się w nim pracuje, chociaż ma też swoje wady.

Do dziś nie wiem jak zdefiniować układ współrzędnych jeśli żaden punkt nie pasuje jako origin, ma taką głupią właściwość że kierunki X Y Z muszą rozchodzić się koniecznie z jednego punktu, którego czasem po prostu nie ma na kręconym materiale. Przydałaby się też opcja zadania określonego przedziału fov kamery, a nie tylko startowa wartość.

Wcześniej używałem modułu Maya Live, ale ciągle były z tym problemy - trakowanie max 10-15 sekund, constraints w ogóle nie były praktycznie brane pod uwagę.

Boujou też jakoś mi się nie spodobał, chociaż fajny ma automat jeśli trzeba czegoś na szybko.

A PFtrack - dzięki za to, przyjże się, może mój MMover pójdzie w odstawkę;]

Gość Gosc
Napisano

ca mel, Pftrack jest de best, wiadomo, za 4000 EUR musi byc :D biedroneczka i wbudowane tracki w sofcie 3d wysiadaja

Napisano

Ouć, więc to program nie na mój budżet ;]

Ale z rozkoszą przyjże się mu, fajnie wiedzieć że jest w tej kwestii

też są jakieś porządne narzędzia.

 

Dzięki i pozdrawiam

Napisano

dobry poczatek :)

polecam dodawanie jak najwiecej ruchu pozycji kamery , bo teraz to praktycznie sam PAN jest a jak pracuje perspektywa to bojou jest latwiej z okresleniem przestrzeni 3d.

polecam jakas domowa konstrukcje tak zeby kamera wisiala i maiala bardzo duze obciazenie (taki prosty steady cam) bo szykuj sie na takie problemy jak rolling shutter :) czy za duzy motion blur w cyfrowkach.

polecam tez zawezanie maska , obszaru trakowania , do srodka obrazu (zakrzywienie soczewkowe), lub krecenia na lekkim dozoomie , bo nie do konca da sie to wyprostowac w bojou.

jak masz mozliwosc uzywania 3CCD to bedzie duzo latwiej niz na CMOS (nie ma rollign shutter) a tego i motion blurra wystrzegac sie jak ognia przy trakowaniu cyfrowek

co do efektu , dodaj interakcje z otoczeniem i bedzie nie do poznania.

Wiec skoro czeka cie naprawde duzo technicznych przejsc z cyfrowkami :) polecam trakowanie ujec z filmow hd.

pozdrawiam , powodzenia i sie nie poddawaj :)

Napisano

Dzięki ROPA! Działam teraz z robotem, właśnie go rigguję i pewnie w poniedziałek pokaże jak śmiga po polu ;) Co do BouJou to już sobie z nim dałem spokój. PFtrak podchodzi mi bardziej. Za parę dni pokażę jak idzie trakować obiekty w ruchu bo będę trakował jadący samochód któremu podmienie to i owo ;)

Pozdro!

Napisano

tak im wiecej narzedzi w programie do trakowania tym lepiej , odrazu polecam dodac trakery (nalepki jakies) bo odbicia z lakieru moga zabic trakowanie.

... a no i jak najlepsza droge wybierz :)

pozdro

Napisano

Problemem w scenie z helikopterem jest skala. To dlatego śmigłowiec razi, kiedy pojawia się nad drzewami. Linia lasu jest o dobre 100 metrów od kamery, ale śmigłowiec pokonuje je jakby to były 30 metrów (czyli 2 lub 3 jego długości). Poza tym jest ok (nie licząc realizmu maszyny, ale rozumiem nie o to chodziło).

Napisano
dobry poczatek :)

polecam dodawanie jak najwiecej ruchu pozycji kamery , bo teraz to praktycznie sam PAN jest a jak pracuje perspektywa to bojou jest latwiej z okresleniem przestrzeni 3d.

polecam jakas domowa konstrukcje tak zeby kamera wisiala i maiala bardzo duze obciazenie (taki prosty steady cam) bo szykuj sie na takie problemy jak rolling shutter :) czy za duzy motion blur w cyfrowkach.

polecam tez zawezanie maska , obszaru trakowania , do srodka obrazu (zakrzywienie soczewkowe), lub krecenia na lekkim dozoomie , bo nie do konca da sie to wyprostowac w bojou.

jak masz mozliwosc uzywania 3CCD to bedzie duzo latwiej niz na CMOS (nie ma rollign shutter) a tego i motion blurra wystrzegac sie jak ognia przy trakowaniu cyfrowek

co do efektu , dodaj interakcje z otoczeniem i bedzie nie do poznania.

Wiec skoro czeka cie naprawde duzo technicznych przejsc z cyfrowkami :) polecam trakowanie ujec z filmow hd.

pozdrawiam , powodzenia i sie nie poddawaj :)

 

Właśnie miałem zamiar porwać ten wątek i spytać czy do tego typu testów lepiej kręcić na lustrzance czy camcoderze. Mam do zrobienia film (amatorski) wymagający matchmovingu i przymierzam się do zakupu sprzętu pod tym kątem. Wolałbym lustrzankę, bo też by się przydała no i ten DOF;] Prawdopodobnie materiał będzie trakowany w Pf MatchIt, który ma narzędzia do walki z rolling shutter, więc sobie naiwnie pomyślałem że damy radę. Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z trakowaniem materiału z lustrzanek? Jeśli uważacie że to będzie drogę przez mękę, czy ktoś mógłby polecić dobrą kamerkę?

Napisano

jamnique : jeżeli o mnie chodzi to lustrzanka jest idealnym narzędziem. Aktualnie zaczynamy produkcję filmu sci-fi w której video będzie nagrywane Canonem 5d mk2. Właśnie dzisiaj dostałem fabrykaty z fabryki do której wysłałem model w 3ds z którego zrobiono mi riga (bo jakoś nie pasowało mi płacenie za niego ponad 2000zł w sklepie). Prawdopodobnie założę osobny wątek z prac nad filmem.

Workflow z materiałem z 5d jest bardzo przyjemny :)

 

Fotka projektu i efektu końcowego :

Rig1_fin.jpg

Napisano

cichysit : W przeciągu 2-3ech tygodni założę wątek wip w dziale animacja i będę pokazywał progress. Co do filmu to będzie to nieskomplikowany sci-fi z rozpierduchą ;)

Napisano
Właśnie miałem zamiar porwać ten wątek i spytać czy do tego typu testów lepiej kręcić na lustrzance czy camcoderze. Mam do zrobienia film (amatorski) wymagający matchmovingu i przymierzam się do zakupu sprzętu pod tym kątem. Wolałbym lustrzankę, bo też by się przydała no i ten DOF;] Prawdopodobnie materiał będzie trakowany w Pf MatchIt, który ma narzędzia do walki z rolling shutter, więc sobie naiwnie pomyślałem że damy radę. Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z trakowaniem materiału z lustrzanek? Jeśli uważacie że to będzie drogę przez mękę, czy ktoś mógłby polecić dobrą kamerkę?

 

z mojego doswiadczenia wszystko rozbija sie o rolling shutter , jest taki wspolczynnik w dokumentacjach aparatow , i jest on uzalezniony od wielu czynnikow w aparacie, np. RED ma 0.02

problem z redukowaniem rolling shuttera nie da sie w 100% wyeliminowac

poniewaz przy ruchach we wszystkich osiach zaczyna sie wyginac tez przestrzen, wszelakie pan-y i tilt-y to nie problem.

obiektyw jak najjasniejszy , zeby minimalizowac czas naswietlania

stabiliozwac ruch kamery jak to tylko mozliwe (home made steady cam)

jest taki dobry test :) stawia sie kamere na masce samochodu i zmienia obroty silnika , wtedy dokladnie widac jak najlepiej ustawic aparat zeby minimalizowac te problemy

polecam lustrzanke ale tylko z tego powodu ze lepiej sie rozwijaja i wychodzi taniej w stosunku do jakosci ale to nie sa jakies ogromne roznice

ale nie martw sie zaraz na aftera bedzie ten stabilizator :)

jak tylko wpada mi w rece nowy ciekawy aparat staram sie robic testy z roznymi ustawieniami , w praktyce wychodzi na to ze ruch ma najwiekszy wplyw na to czy bedziesz sie meczyl.

natomiast jak masz mozliwosc jeszcze uzyc 3CCD to napewno wyeliminujesz sobie problem odwzorowywania przestrzeni 3d w dokladnym trakowaniu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności