CUKIERASS Napisano 26 Lipiec 2011 Autor Napisano 26 Lipiec 2011 @Denae- dzięki! poranne ćwiczenie na rozruch przed pracą- a walor to zrobił kupę i ulepił zigguracik ;)
CUKIERASS Napisano 26 Lipiec 2011 Autor Napisano 26 Lipiec 2011 a oto i głowa co się cieniem kładzie ;)
WojtekFus Napisano 26 Lipiec 2011 Napisano 26 Lipiec 2011 Ostatnia głowa wyszła super :) Ładny głęboki walor. Bardzo czytelnie.
Rotcore Napisano 26 Lipiec 2011 Napisano 26 Lipiec 2011 przecież dziury porobił tą czernią, twarz trochę rozjechana... miejscami dosyć spoko rozłożony walor, np. czoło i fragmenty prawej strony facjaty... zauważ że w rzeczywistości nie byłoby tam takich czarnych dziur a szarości które pokazywałyby zarys oczu, brody, grdyki, itd... no i do tego jeszcze światło odbite... pozdron
WojtekFus Napisano 26 Lipiec 2011 Napisano 26 Lipiec 2011 Moim zdaniem ta czerń tam wynika ze świadomej decyzji, a nie "po prostu tak mi poleciało". Kwestia gustu najwyraźniej.
CUKIERASS Napisano 27 Lipiec 2011 Autor Napisano 27 Lipiec 2011 @Rothbart, Rotcore-dzięki! co do dziur i czerni to wiem co zwalcowałem-powinienem dać inne tło (np czarne) bo chciałem uzyskać efekt w takim stylu (zdjęcie znalezione w sieci) a tu początek małego porannego studium z przebogatej zbrushowej galerii
Coyote Napisano 27 Lipiec 2011 Napisano 27 Lipiec 2011 jak juz chcesz tłuc z rzezb to nie rób tego z zbrushowym tylko z fotek. Matcapy(materiały zbrushowe) mają to do siebie ze nie dokońca pokazują to co sie dokładnie dzieje z fromą. A jak chcesz poćwiczyć formę to polecam sculptrisa darmowy sofcik bardzo łatwy do rzeźbienia. pozdro ps. idzie ci coraz lepiej tylko wiecej wiecej wiecej kilometrów rysikiem po kartce/tablecie :)
CUKIERASS Napisano 28 Lipiec 2011 Autor Napisano 28 Lipiec 2011 @coyote-dzięki! biegne do roboty tyle zdazylem WIP grubasa
CUKIERASS Napisano 29 Lipiec 2011 Autor Napisano 29 Lipiec 2011 a tu taki zbieg przypadkowyxch pociągnięć pędzlem co to powoli zaczyna przekształcać się w coś takiego-spartoliłem na totalu tło itd i wszystko nieco rozmazałem ale posiedzę jeszcze nad tym stworkiem
CUKIERASS Napisano 30 Lipiec 2011 Autor Napisano 30 Lipiec 2011 kilka stron z ćwiczeń- postacie idą mi jak kupa na zatwardzeniu- a już o kobiecych piersiach nie wspomnę ;) - ale chociaz z dłońmi nie ma problemu (ale to w zestawieniu zabrzmiało)
CUKIERASS Napisano 2 Sierpień 2011 Autor Napisano 2 Sierpień 2011 początkowe stadium studium ;) obrazu
CUKIERASS Napisano 19 Sierpień 2011 Autor Napisano 19 Sierpień 2011 powróciwszy z urlopy zabrałem się za klasycznie fantastyczną-fantasowatą? rzecz=krasnal vs smok narazie prezentuje się to tak: wiem ,że popełniłem wiele błędów, ale musze przyznać,że to pierwsza od dawna praca (moja) w jaka cokolwiek mi się podoba -będę coś kąbinował by broń krasanala była rozmazana/jakby w ruchu -dzięki za wszystkie uwagi
CUKIERASS Napisano 28 Sierpień 2011 Autor Napisano 28 Sierpień 2011 powoli do przodu i wilkowaty WIP czyli początek walki z trudnym dla mnie oświetleniem chwilowo zbłądziłem :
CUKIERASS Napisano 28 Sierpień 2011 Autor Napisano 28 Sierpień 2011 heh wpatrywanie sie w koncepty do brinka szkodzi: uwielbiam styl tej pani co rysowała postacie - i tak wzorując się na jednej z nich na szybko
emmilius Napisano 29 Sierpień 2011 Napisano 29 Sierpień 2011 Poproszę repetę strony nr #6 z Twojej teczki =]. Wiem że w tym momencie jestem hipokryta bo sam ostatnio zaniedbuję ćwiczenia ale tego nigdy za wiele. Ostatni ryj fajny chodź trochę wyblakły z kolorków i brakuje mi na focalu czyli mordzie ostrzejszych impastów (sharp filter?). Pozdro.
CUKIERASS Napisano 29 Sierpień 2011 Autor Napisano 29 Sierpień 2011 @emillius-dzięki -a cwiczenia odbywaja się równolegle (8 godz pracy biurowej dziennie robi swoje ;)) zaprzestałem poprostu wrzucania ich tu-zresztą poza 6 strona buyło jeszcze kilka innych z podobną treścią ;)
CUKIERASS Napisano 30 Sierpień 2011 Autor Napisano 30 Sierpień 2011 a tu mój głupawy speed "robion hood" i coś co powstaje z kręcenia zdjęciami z urlopu-coś tam powoli się rodzi obaczymy gdzie pójdzie ;)
CUKIERASS Napisano 1 Wrzesień 2011 Autor Napisano 1 Wrzesień 2011 a tak się czuje po pracy -taki jakby niewyraźny ;)
CUKIERASS Napisano 1 Wrzesień 2011 Autor Napisano 1 Wrzesień 2011 i taki jeszcze WIPny taniec nocny grubego stwora -tkzw. opalanie jajek
CUKIERASS Napisano 2 Wrzesień 2011 Autor Napisano 2 Wrzesień 2011 pracuję też nad takim oto mazidłem -to coś ma się nazywać chaos reborn ;) heh nie ma jak epicki tytuł ;)
CUKIERASS Napisano 2 Wrzesień 2011 Autor Napisano 2 Wrzesień 2011 nie szło dziś więc powstał dziad borowy
CUKIERASS Napisano 6 Wrzesień 2011 Autor Napisano 6 Wrzesień 2011 nadal nie idzie- światło to czarna d....a ;) taki nurglowy zgniłek wersja WIP jeszcze nad nim posiedze ale zmeczyla mnie ta nierowna bryła narazie za wysokie progi ;) nie kumam rozkładu światła
KarolGniazdowski Napisano 6 Wrzesień 2011 Napisano 6 Wrzesień 2011 Nie jest wcale tak źle. Wygląda na to że ogarniesz. :)
CUKIERASS Napisano 9 Wrzesień 2011 Autor Napisano 9 Wrzesień 2011 dzięki! a tu stwór kolejny tym razem bardziej jestem zadowolony-zatrzymałem się na tym etapie bo już gdzieniegdzie zaczynałem pitolić pędzlem jakieś głupoty;) wrócę do tego po pracy
WojtekFus Napisano 9 Wrzesień 2011 Napisano 9 Wrzesień 2011 W Twoich ostatnich pracach wydaję mi się, że jest za dużo takiego rozmycia/blura. Spróbuj twardszego pędzla gnieniegdzie. Podkręciłem poziomy i nasycenie. I sharpen. Czarna plama się zrobiła z prawej za głową, ale wiadomo chyba o co mi chodzi :)
CUKIERASS Napisano 17 Wrzesień 2011 Autor Napisano 17 Wrzesień 2011 @Rothbart-absolutna racja dzięki! popracuję nad tym a tu niektóre z ćwiczeń które poczyniłem -kilka "pozycji" tragedia ale trudno ;)
Gość Wish69 Napisano 17 Wrzesień 2011 Napisano 17 Wrzesień 2011 Siemka, przejrzałem sobie całą teczkę od początku. Spore postępy udało Ci się zrobić. Oczywiście nie obeszło się bez trafnych uwag, które i ja sobie przy okazji poczytałem, bo w wielu wypadkach mamy chyba podobne problemy, niemniej gratuluję zapału i samozaparcia. Epickie opisy przy martwych mnie uśmiały ;) Rysuj dalej cukierasy :D Przy okazji i ja mam ochotę na poważniejsze ćwiczenia ;)
twi Napisano 17 Wrzesień 2011 Napisano 17 Wrzesień 2011 Jest różnie, raz fajnie, raz trochę mniej, ale dużo rysujesz, a to dobrze :)
tr3buh Napisano 19 Wrzesień 2011 Napisano 19 Wrzesień 2011 fajnie Ci wyszla kobieta z dzieckiem, kolorki ladnie udalo Ci sie uchwycic
CUKIERASS Napisano 20 Wrzesień 2011 Autor Napisano 20 Wrzesień 2011 @Wish69-dzięki-o tak uwagi siłą napędową ale i tak w moim starczym wieku cierpliwość skandalicznie się skraca i człowiek chce efekt od razu ;) @twi -dzięki!zdaje sobie sprawę,że sinusoida ;) ale narazie mój level pozwala tylko na coś takiego heh więc można się spodziewać nie jednego koszmaru ;) @tr3buh- o fajnie ,że tak mówisz chociaz moja Żona juz zupelnie mi niepodobna wyszła, to z tymi kolorami to fajnie,że coś pasi ok kilka ćwiczeń
CUKIERASS Napisano 21 Wrzesień 2011 Autor Napisano 21 Wrzesień 2011 i znowu coś zdechło ;) tym razem pudełeczko,bateryjka i skalpel -walor obsysa troche jakbym macał a nie malował więcej konkretu musi być następnym razem
Nilfheim Napisano 21 Wrzesień 2011 Napisano 21 Wrzesień 2011 przedmioty zadnego cienia nie rzucaja, wyglada jakby to latalo
CUKIERASS Napisano 24 Wrzesień 2011 Autor Napisano 24 Wrzesień 2011 @nilfheim- święta racja-poprawię to a tu kolejne zdechlaki tyle udało się po robocie namazać:
CUKIERASS Napisano 24 Wrzesień 2011 Autor Napisano 24 Wrzesień 2011 kolejna rzecz, w której obsysam krajobrazy- pierwsze podejście
WojtekFus Napisano 24 Wrzesień 2011 Napisano 24 Wrzesień 2011 Spróbuj używać trochę więcej twardych pędzli. Ostatnia martwa trochę 'lata' przedmiotom brakuje cieni bezpośrednio pod nimi. Sam rendering jest całkiem w porządku. Na Twoim miejscu na tym etapie wyeliminowałbym na jakiś czas kolor i pracował tylko w walorze. Jedna zmienna mniej, a sporo więcej wniosków. Powodzenia! :)
CUKIERASS Napisano 24 Wrzesień 2011 Autor Napisano 24 Wrzesień 2011 @Rothbart -Danke! tak zrobię ale zanim to jeszcze jeden obsysacz:
WojtekFus Napisano 24 Wrzesień 2011 Napisano 24 Wrzesień 2011 Overek. Bierz się za walor i będzie epicko :)
CUKIERASS Napisano 16 Październik 2011 Autor Napisano 16 Październik 2011 @Rothbart- dzięki wielkie masz racje! walor ćwiczę na kilku zrobionych bryłach i innych dziwnych przedmiotach ale powiem Wam jakiś przygłupi w tm temacie jestem:) nie wchodzi do łba ;) tu kilka dziwności :
Aretus1 Napisano 16 Październik 2011 Napisano 16 Październik 2011 Ja propnuje cwiczenia z anatomii. Przestudiowanie dokladnie gdzie i jak jest przyczepiony dany miesien.Np. w drugim obrazku od dolu miesien najszerszy grzbietu (prawy) zamienia sie brutalnie w triceps. Pozdrawiam.
CUKIERASS Napisano 17 Październik 2011 Autor Napisano 17 Październik 2011 @Aretus1 -dzięki -heh ano cóż mogę dodać poza -oczywiście masz rację -ćwiczę, ale jeszcze dużo działań w tym temacie na mnie czeka.
CUKIERASS Napisano 18 Październik 2011 Autor Napisano 18 Październik 2011 ło panocki oto kilka padniętych ćwiczeń -idzie mi jak po grudzie no ale idzie :)
n-pigeon Napisano 18 Październik 2011 Napisano 18 Październik 2011 (edytowane) Dobre rysunki, coraz lepiej Ci wychodzi. :) Uspokój cieniowanie, nie maluj pędzlem na mocnym opacity. Maluj płaskie kształty odpowiednim walorem i potem modyfikuj granicę, odpowiednio stopniując ich miękkość, ale głównie trzeba przyłożyć się do walorów. Dajesz kiepskie tło, ciężko Ci będzie na nim załapać walor, znaczy te białe są spoko, mówię o tej średniej szarości. Zrobiłem over. Nie mam refki z której malowałeś, wiec zmieniłem formy twarzy. Zmieniłem prawdopodobnie oświetlenie, z twojej pracy nie potrafiłem ocenić gdzie jest światło, refleksy wydają się być przypadkowe, możliwe, że to wina źle dobranych walorów tych odbić. Dlatego dałem oświetlenie od lewego, górnego, rogu, twarz jest w cieniu. Tak wiem upiękrzyłem go :/ taki przymus mam xB Edytowane 19 Październik 2011 przez n-pigeon
Nilfheim Napisano 18 Październik 2011 Napisano 18 Październik 2011 dlaczego szare tło jest złe? ja w sumie tak robię, nie wiedziałem że to w czymś szkodzi
n-pigeon Napisano 18 Październik 2011 Napisano 18 Październik 2011 (edytowane) W tym przypadku się po prostu zlewa, wszystko ma ten sam walor, żadne tło nie jest złe z reguły, wszystko zależy od tematu. Na pierwszej wersji od razu widać bardzo jasne refleksy i fragmenty koszulki, a nie głowę, na jaśniejszym tle w tym przypadku, hierarchia ważności zmienia się na korzyść całości portretu, a nie białej koszuli czy refleksów. Często słyszę opinię, że np. białe tło jest złe, na średniej szarości lepiej widać walory..., nieprawda, nie jest złe z reguły. Właściwie wolę każde inne tło niż średnią szarość, bo wtedy mogę ważne elementy zrobić jaśniejsze jeśli tło jest ciemne, lub odwrotnie, jak ma się szary to nie wiadomo w którą stronę iść, ale to nie znaczy, że nie należy używać środkowej szarości, ważne jest jak chce się ją wykorzystać. Walor/kolor tła wpływa na kompozycje, nie ocenę walorów. Edytowane 18 Październik 2011 przez n-pigeon
telthona Napisano 19 Październik 2011 Napisano 19 Październik 2011 n-pigeon, akurat spieprzyłeś tą głowę :D jak ją upiększyłeś to stała sie strasznie nudna i przewidywalna. Uważam że poprzednie formy (w tym fajny zakrzywiony nos) wyglądają znacznie lepiej, o ciemnej kresce pod okiem nie wspominając ;) Gołębiu, gołębiu, czy Ty używasz kredki do oczu swojej siostry? :D
n-pigeon Napisano 19 Październik 2011 Napisano 19 Październik 2011 (edytowane) Pisałem żeby się nie przejmować zmianą formy :P nie lubię brzydali, a rysowałem to dla siebie ;), ale wiesz o czym mówię ;], nie tylko ja hehe, a robiłem to szybko i bez refki więc się nie bawiłem w wysublimowane formy. krecha pod okiem to resztki z oryginału po zwiększonym kontraście :D A co do ostatniego pytania, to tak, używam :) poprawiłem kontrasty na twarzy Edytowane 19 Październik 2011 przez n-pigeon
CUKIERASS Napisano 24 Październik 2011 Autor Napisano 24 Październik 2011 Dzięki za uwagi! i za upiększenie mnie LOL heh no ale cóż naprawdę mam złamany nos :) tu kilka rzeczy mniej lub bardziej konkretnych -rysuje aktualnie różne bryły itp ale tego chyba wrzucać nie będę -muszę bardziej starannie ćwiczyć bo się wszystko sypie
n-pigeon Napisano 24 Październik 2011 Napisano 24 Październik 2011 (edytowane) Oj sorry xD to twój autoportret? Jeśli tak to wybacz, brzydal był tylko skrótem myślowym ^^', mam głupią manierę z prostowaniem wszystkiego :D, ale z tym walczę >: [, jak mi nie wychodzi to dostaje po zadku od przyjaciół : > Co do starannych ćwiczeń to masz rację, są bardzo ważne, sam kiedyś marnowałem czas na ilość, a nie jakość. Przyglądając się całej wrzucie to coraz fajniejsze formy i proporcje Ci wychodzą. Podoba mi się też obrazek z palaczem i upiorem, ma potencjał. Teraz co bym poprawił. Komplikujesz sobie prace, widzę, że używasz 3 walorów, w rigu mającym tylko 2 światła, główne i otoczenia/wypełniające. Najlepiej Ci wyszedł ten koleś w niebieskich portkach, tam jest jak powinno być, na jedno światło, jedna zmiana waloru dla każdego materiału. Formę buduję się zmieniając miękkość granic 2 walorów tak jak to zrobiłeś na tamtym rysunku, a nie domalowując nowe plamy waloru, nawet jeśli jest to walor pomiędzy jasnym, a ciemnym walorem. Trzeci walor nie ma prawa istnieć, jeśli istnieje na refce, to są tam trzy światła, albo jedno nie jest światłem kierunkowym, lecz odbitym, np. od podłoża czy, blisko położonego do powierzchni, obiektu. Dużo komplikują w tutkach dzie pokazują kulkę i mówią o 3 walorach, światła, midtones i cieniu, ale tam są 2 walory, midtones to przejście (gradient) tych dwóch. Może przyda ci się over który niedawno komuś zrobiłem, masz od razu 2 wersje xD Tylko tam jest rig 3 świateł, główne, otoczenia i rim od tyłu od lewej strony obrazka. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=71689&page=3&p=1063492&viewfull=1#post1063492 Przy rigu 2 świateł materiał może mieć 3, a nie 2 walory, ale trzeci walor jest po prostu cieniem który powstaje ponieważ nie pada na jego powierzchnię światło główne, a światło otoczenia/wypełnienia, ma ograniczony dostęp do tego rejonu i zachodzi miękkie przejście z waloru ciemnego (światła otoczenia/wypełnienia). Takie zjawisko może wystąpić pod pachami, pachwinami, miedzy stykającymi się fałdami, piersiami, miedzy kończyną dotykającą ciała, słowem od zbliżonych powierzchni, ale oczywiście w zależności od kontekstu cień będzie miał różne natężenie i przejście. Zjawisko Ambient Occlusion, do poszperania. Edytowane 24 Październik 2011 przez n-pigeon
CUKIERASS Napisano 28 Październik 2011 Autor Napisano 28 Październik 2011 heh ależ nie ma problemu zawsze twierdziłem ,że wyglądam jak "idź stąd i nie wracaj" :) dzięki za opis choć musiałem poszukać o co Ci chodzi bo nic mi zwroty typu rig, ambient o... itd nie nie mówiły :D ale do wiedzy zawsze trzeba się dokopać :) a tu taka seria którą rozpocznę ćwiczenia różnych komandosów itd - taki pozytywny oddciągacz od Battlefielda 3 który kusi by w niego zagrać tym bardziej,że cicho się pochwalę iż miałem przyjemność brać udział w dubbingu tej gry choć zapewne dla polskich graczy nie jest to powód do chwały a raczej wstydu ;) bo z tego co się zorientowałem to chyba nie lubią specjalnie polskich dubbingów -ok mniejsza to WIP pierwszego komadoska taki wsumie bardziej do call of duty nawiązujący-legły proporcje -poprawię to bo to początek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się