Skocz do zawartości

teka pełna CUKIERassów


CUKIERASS

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 279
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

A tym co właśnie w nowym BF'ie mnie miło zaskoczyło był polski dubbing :D Ostatni soldier dobry, brakuje tylko globalnego zróżnicowania waloru (ten sam jest na kurtce u dołu i nad pistoletem). Czasem wystarczy tylko zaznaczyć sylwetkę postaci, którą malujesz i potraktować ją gradientem na overlay. No i czarnych cienie nie prezentują się zbyt dobrze - nawet drobna korekcja kolorów może pomóc - ctrl + b -> przerzucasz na shadows i jedziesz suwakiem w którąś stronę.

 

Over

 

Untitled-1-6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe jak sam przeczytałeś oryginalny nos się bardziej podobał ;), ja mam szczerze problemy z tym prostowaniem, dlatego ostatnio staram się miziać pięknych brzydali ^^' biję się w pierś.

 

Gratuluje pracy przy dubbingu :] BF3 czeka na zakup :] ale to pewnie za jakiś czas, bo jak go odpalę to zniknę na miesiąc :X a mam teraz czas na trening to mi szkoda.

 

Podoba mi się ostatnia praca, najbardziej podoba mi się kieszeń na ramieniu xD, z całego obrazka wydaje się najbardziej solidnie zrobiona, realistyczna, dobry kontrast, walor, forma, prostota, fajny detal. Serio zapamiętaj w jaki sposób ją namalowałeś i stosuj tą technikę dla całego obrazka, a dobrze na tym wyjdziesz. :)

 

Jak jesteśmy przy cieniowaniu, przyjrzyj się tematowi obrazka, karabin prosta planarna powierzchnia, ubranie również, paski to samo, najbardziej organiczne i subtelne są rękawiczki. Wszystko zarysowałeś miękkimi plamami, z małym flow, przy takich elementach lepiej pracować z plamami mającymi ostre krawędzie, ponieważ jeśli w jakimś miejscu potrzebujesz miękkiej granicy, to wystarczy ją zmiękczyć, a jak wszystko jest miękkie, to masz bardzo dużo roboty przy wyostrzaniu granic. Jeśli pracuje się nad czymś organicznym dobrze pracować techniką MIĘKKIE GRANICE PLAM ==> WYOSTRZANIE PRZEJŚĆ, ponieważ masz więcej miękkich przejść niż ostrych, np palce rękawiczek były by takim elementem. Cała reszta OSTRE GRANICE PLAM ==> ZMIĘKCZANIE PRZEJŚĆ.

 

Rothbart, ma rację z walorami, pod karabinem jest cień, dociera jedynie światło otoczenia/ambient, więc walor powinien być ciemniejszy niż w rejonie światła, ale chodzi mi o miejsca gdzie są czarne plamy, tam powinien być właśnie ten ciemny walor, ale jest czerń. Ta czerń pokazująca gdzie jest cień, jest w dobrych miejscach, ale malowanie czystej czerni jest krokiem w tył, utrudniasz sobie potem zadanie renderowania i tracisz poprawną ocenę zależności walorowych, lepiej przyciemnić kolor/walor bazowy niż wyciągać z czerni pożądany kolor. Trochę przez tą czerń, trochę przez walory które dostają najmocniej światłem, masz zbyt dużą rozpiętość walorową. Różnica między cieniem, a światłem powinna być zdecydowanie subtelniejsza, chyba, że zależy ci na mega kontraście, ale i tak ta czerń psuje odbiór, a kontrast zawsze można podbić mając odpowiednie zależności walorowe.

 

Zrobiłem overa by lepiej zilustrować o czym mówię, no i dlatego, że lubię ćwiczyć na overach xD nie ma takiej spinki jak przy własnych pomysłach... serio wszystkim polecam robić overy :) przy okazji można wyłapać własne braki, np. ja i te prostowanie. Walczę!

 

Zrobiłem spokojniejsze oświetlenie, właściwie cały obrazek bazuje na twojej kieszeni, jest jedynym elementem którego prawie nie ruszyłem. Przyznaje się, że nie użyłem refki i bazowałem na tym co pokazałeś, jak czegoś nie pokazałeś to improwizowałem xD, mam też pytanie co to te czarne na hełmie? Naklejka?

 

soldiercukerkowy.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O panowie mega wielkie dzięki za podpowiedzi i overy - są świetne -macie całkowitą rację z tymi cieniami itd a z pędzlami/plamai chodzi o to bym większość robił pędzlakiem o twardych krawędziach i wygładzał przejścia miękkim??przeczytam jeszcze 333 razy to może ogarnę ;)

Ta czaszka miala być malunkiem na kominiarce, ale to detal - a te czarne plamy na hełmie to miało być mocowanie noktowizora, lampy i innych pierdolotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak mi się wydawało, że to miała być bandana z rysunkiem :) jak u Ghosta z MW2, ale zrobiłem maskę (dla własnej rozrywki xD )

 

Co do pędzli i plam, to tak. Rysujesz elementy jako plamy, jeśli to co rysujesz powinno mieć ostre granice plamy, jak np. pasek na wierzchu kamizelki to granica między nimi jest wyraźna, więc lepiej rysować je od razu jako ostrą plamę, ale czasem może się zdarzyć, że w niektórych miejscach, walor/kolor*, są podobne z inna powierzchnią, dlatego warto granicę w tym lokalnym miejscu rozmiękczyć. W cieniu, granice można, a nawet dobrze jest lekko zmiękczać, cień nie ma dużo kontrastu. Jeśli to coś organicznego, ma dużo subtelnych przejść to lepiej pracować odwrotnie i w miarę potrzeby wyostrzać miękkie granice. Oszczędność czasu i energii, a im mniej czasu spędzasz na renderowaniu, tym łatwiej skupić się na rzeczach ważnych.

 

Ja tak nawet cieniuje, najpierw maluje plamę waloru/koloru* potem ostrym, albo pół ostrym (zależy od temtu) rysuje plamy cienia (zazwyczaj na niskim opacity i osobnej warstwie) i potem je zmiękczam tyle ile potrzebuje (trzeba wziąć poprawkę dla koloru lub waloru, ponieważ po etapie zmiękczania, różnica miedzy plamami wydaje się mniejsza).

 

Technik rozmiękczania wyostrzania jest tyle ilu artystów, możesz użyć okrąglaka z miękkimi brzegami, płaskiego z niskim flow, smudge toola, użyć twardego okrąglaka z niskim opacity, każda z tych technik przydaje się do różnego rodzaju powierzchni materiałów, warto eksperymentować. Z wyostrzaniem tak samo, można użyć ostrego okrąglaka z wysokim opacity flow, miękkiego pędzla i go bardzo zmniejszyć by zarysować ostrą krawędź i ja wypełnić, są nawet specjalne pędzle, z jednej strony płaskie ostre, a z drugiej zmiękczony okrąglak, można wyostrzać jedną stronę plamy zachowując delikatne przejścia w jej wnętrzu.

 

Po angielsku dział właściwości granic nazywa się Edge Quality, łatwiej będzie ci poszukać dodatkowych informacji.

 

Tutaj masz 2 tutki które pomogę Ci zacząć naukę rodzajów granic i jak ich używać, ja też jestem na etapie nauki tego zagadnienia, bardzo ciekawa sprawa, to temat który następuje po walorze jest bardzo ważny.

 

Craig'a Mullinsa: http://www.gfxartist.com/features/tutorials/974

forum concept art: http://conceptart.org/forums/showthread.php?t=51913

 

* kolor - ma trzy czynniki walor, barwę i saturację

 

P.S.

Ja miękko rysuje też np pędzlem imitującym węgiel, jak ten co lubi Feng Zhu, tyle że ja zrobiłem kopię dla Gimpa, zmniejszam też flow w miarę potrzeby. Tego typu pędzle, wydają się zostawiac ostre krawędzie, ale są niejednolite i przy zniżaniu flow, ich ślad zamienia się w miękkie smugi, zmieniając jego rozmiar można uzyskać bardzo rozłożystą gamę granic, od bardzo ostrych przy małym pędzelku, po bardzo miękkich przy dużym rozmiarze i niskim flow.

Do tego overa używałem głównie okrąglaków i trochę pędzla węgla, i trochę pędzli dodających teksturę, najlepiej widać na hełmie.

 

No i unsharp mask w trakcie i na końcu, jako pomoc.

Edytowane przez n-pigeon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DILDO

NINJA

.

 

 

 

btw nie wiem czy ktos to juz pisal bo nie mam czasu wszystkiego czytac, ale jak cisniesz z refek to nie uzywaj color pickera na refce tylko staraj sie kolory na wyczucie samemu wybierac. niektore obrazki naprawde klawe ci wychodza, np ten general w chaszczach powyzej ale wiecej eksperymentow i wiecej kontrastu chcialbym tu zobaczyc dildo ninja es #1 pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom, coraz lepiej Ci idzie, soldier z pistolecikiem wygląda nieźle, sam w sobie, ale jest też dobrą bazą pod dalszą robotę. Tak trzymaj wygląda solidniej niż stare prace. Gdzieś komuś pisałem jak dodawać kolor do monochromu, by kolor całości się trzymał, poszukam, może się przyda.

 

O i znalazłem: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=70099&page=3&p=1061824&viewfull=1#post1061824

 

@mysz

 

lol dildo ninja, xDDDD umarłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mysz- danke! z kolorami to wogole mam problem i chyba jakoś nie do końca je rozróżniam :D ćwiczę teraz bez podbieracza kolorów

@n-pigeon- wielkie dzięki za kolejne info

 

ćwiczę ostatnio rzeczy martwe, no idzie słabo, ale co jakiś czas coś tam yebutnie reflektorem w tunelu po oczach ;) większość to wipy , dzięki nim otrząsam się z szoku po martwo naturowego-oj ta nauka to nie everest to yebana góra przeznaczenia

 

kubektele.jpg

koles2rzuty.jpg

martwiec.jpg

ptaszor111kolor1.jpg

robocik1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cukieras, głosuję za tym zebyś zaczał podmieniac miniaturki, bo tak w sumie omijałam ten wątek, jakoś tak tamta ikonka taka niezaciekawa i nieinterresująca, a tu wchodzę po takim czasie, i WOW. jaki progres :P bez kitu. sam chyba widzisz że Ci zaowocowały te martwe naturki i ćwiczenie z fot. Super bryłe łapiesz, i generalnie render ma poziom :D ja już bym chciała u Ciebie w teczce na tym etapie jakieś skończone ambitne pracki zobaczyć. Wiesz. pełna ilustracja albo skończony concept art. ;D

 

ten ork ostatni i Dawid pokazują że już masz skila by robić skończone rzeczy XD a nie tylko "practise practise" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pumax- może masz rację -te umarlakowe kolory jeszcze pogłębiają wrażenie końskiego pyska

@Kalabereos- o tak kolory też dają ciała

@telthona- dziękuje -zacznę podmieniać-dzięki za mile słowa no napewno poszło do przodu a co ważniejsze ćwiczenia zaczynają sprawiać frajdę nawet jak efekt końcowy obsysa- a co do skończonych to dłubię ale na moim poziomie zajmuje mi to kuuupsztyl czasu

ale "practisa" to mam dużo tylko chwycić aparatu i ofotkować nie ma chęci ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praca udana, tylko za szybko się poddałeś :) skoro wiesz że coś nie gra, to męcz aż wyjdzie, tak się człowiek uczy. Czasem warto na chwile odejść kilka kroków od monitora i podumać co poszło nie tak.

 

Nie jest miękka i rozmyta, tylko za mały kontrast i za subtelne przejścia :)

 

Poprawiłem jedynie Levelsami:

http://img6.imagebanana.com/img/14b2ibx3/Selection_040.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda ze nie skończyłeś tego z tym rycerzem na dachu. Bardzo fajnie sie zapowiadało. Co do drugiego, pomysł faktycznie fajny :D Smok przekraczający dozwoloną prędkość? :D nie wiem czy to coś trzymające lizaka to ręka, ale jeśli nią jest to jest zdecydowanie za chuda. ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest coraz lepiej, dawaj dalej i im więcej tym lepiej! Jak robisz coś z obserwacji to staraj sie dokładniej rysować, tzn mierzyć odległości, umiejscowienie i proporcje. Piszę to, bo u brodatego pana oczy są różnej wielkości, albo jedno jest szerzej otwarte niż drugie (może celowo, ale dziwnie wygląda).

 

Ale postępy są, więc tak trzymaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest coraz lepiej, dawaj dalej i im więcej tym lepiej! Jak robisz coś z obserwacji to staraj sie dokładniej rysować, tzn mierzyć odległości, umiejscowienie i proporcje. Piszę to, bo u brodatego pana oczy są różnej wielkości, albo jedno jest szerzej otwarte niż drugie (może celowo, ale dziwnie wygląda).

 

Ale postępy są, więc tak trzymaj.

 

danke szyn!-tak to celowo bo jedna powieka z racji wieku zluzowała mięsień i zaczyna opadać ;) choć wiem,że nie najlepiej to oddałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności