Skocz do zawartości

teka pełna CUKIERassów


CUKIERASS

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 279
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

przecież dziury porobił tą czernią, twarz trochę rozjechana... miejscami dosyć spoko rozłożony walor, np. czoło i fragmenty prawej strony facjaty... zauważ że w rzeczywistości nie byłoby tam takich czarnych dziur a szarości które pokazywałyby zarys oczu, brody, grdyki, itd... no i do tego jeszcze światło odbite... pozdron

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rothbart, Rotcore-dzięki! co do dziur i czerni to wiem co zwalcowałem-powinienem dać inne tło (np czarne) bo chciałem uzyskać efekt w takim stylu (zdjęcie znalezione w sieci)

shadows_collide_with_people_by_alfredomincher.jpg

 

a tu początek małego porannego studium z przebogatej zbrushowej galerii

 

bula.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak juz chcesz tłuc z rzezb to nie rób tego z zbrushowym tylko z fotek. Matcapy(materiały zbrushowe) mają to do siebie ze nie dokońca pokazują to co sie dokładnie dzieje z fromą.

 

A jak chcesz poćwiczyć formę to polecam sculptrisa darmowy sofcik bardzo łatwy do rzeźbienia.

 

 

pozdro

 

ps. idzie ci coraz lepiej tylko wiecej wiecej wiecej kilometrów rysikiem po kartce/tablecie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powróciwszy z urlopy zabrałem się za klasycznie fantastyczną-fantasowatą? rzecz=krasnal vs smok narazie prezentuje się to tak: wiem ,że popełniłem wiele błędów, ale musze przyznać,że to pierwsza od dawna praca (moja) w jaka cokolwiek mi się podoba -będę coś kąbinował by broń krasanala była rozmazana/jakby w ruchu -dzięki za wszystkie uwagi

 

kasnal11121kolor111.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poproszę repetę strony nr #6 z Twojej teczki =]. Wiem że w tym momencie jestem hipokryta bo sam ostatnio zaniedbuję ćwiczenia ale tego nigdy za wiele. Ostatni ryj fajny chodź trochę wyblakły z kolorków i brakuje mi na focalu czyli mordzie ostrzejszych impastów (sharp filter?). Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twoich ostatnich pracach wydaję mi się, że jest za dużo takiego rozmycia/blura. Spróbuj twardszego pędzla gnieniegdzie.

 

 

Podkręciłem poziomy i nasycenie. I sharpen. Czarna plama się zrobiła z prawej za głową, ale wiadomo chyba o co mi chodzi :)

 

2-15.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka, przejrzałem sobie całą teczkę od początku. Spore postępy udało Ci się zrobić. Oczywiście nie obeszło się bez trafnych uwag, które i ja sobie przy okazji poczytałem, bo w wielu wypadkach mamy chyba podobne problemy, niemniej gratuluję zapału i samozaparcia. Epickie opisy przy martwych mnie uśmiały ;) Rysuj dalej cukierasy :D Przy okazji i ja mam ochotę na poważniejsze ćwiczenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wish69-dzięki-o tak uwagi siłą napędową ale i tak w moim starczym wieku cierpliwość skandalicznie się skraca i człowiek chce efekt od razu ;)

@twi -dzięki!zdaje sobie sprawę,że sinusoida ;) ale narazie mój level pozwala tylko na coś takiego heh więc można się spodziewać nie jednego koszmaru ;)

@tr3buh- o fajnie ,że tak mówisz chociaz moja Żona juz zupelnie mi niepodobna wyszła, to z tymi kolorami to fajnie,że coś pasi

 

ok kilka ćwiczeń

 

martwiecv.jpg

pirat1.jpg

bigubn.jpg

bojownik1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj używać trochę więcej twardych pędzli. Ostatnia martwa trochę 'lata' przedmiotom brakuje cieni bezpośrednio pod nimi. Sam rendering jest całkiem w porządku. Na Twoim miejscu na tym etapie wyeliminowałbym na jakiś czas kolor i pracował tylko w walorze. Jedna zmienna mniej, a sporo więcej wniosków. Powodzenia! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre rysunki, coraz lepiej Ci wychodzi. :)

Uspokój cieniowanie, nie maluj pędzlem na mocnym opacity. Maluj płaskie kształty odpowiednim walorem i potem modyfikuj granicę, odpowiednio stopniując ich miękkość, ale głównie trzeba przyłożyć się do walorów.

 

Dajesz kiepskie tło, ciężko Ci będzie na nim załapać walor, znaczy te białe są spoko, mówię o tej średniej szarości.

 

Zrobiłem over. Nie mam refki z której malowałeś, wiec zmieniłem formy twarzy. Zmieniłem prawdopodobnie oświetlenie, z twojej pracy nie potrafiłem ocenić gdzie jest światło, refleksy wydają się być przypadkowe, możliwe, że to wina źle dobranych walorów tych odbić. Dlatego dałem oświetlenie od lewego, górnego, rogu, twarz jest w cieniu.

Tak wiem upiękrzyłem go :/ taki przymus mam xB

 

muzincostampareb.jpg

Edytowane przez n-pigeon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku się po prostu zlewa, wszystko ma ten sam walor, żadne tło nie jest złe z reguły, wszystko zależy od tematu. Na pierwszej wersji od razu widać bardzo jasne refleksy i fragmenty koszulki, a nie głowę, na jaśniejszym tle w tym przypadku, hierarchia ważności zmienia się na korzyść całości portretu, a nie białej koszuli czy refleksów.

 

Często słyszę opinię, że np. białe tło jest złe, na średniej szarości lepiej widać walory..., nieprawda, nie jest złe z reguły. Właściwie wolę każde inne tło niż średnią szarość, bo wtedy mogę ważne elementy zrobić jaśniejsze jeśli tło jest ciemne, lub odwrotnie, jak ma się szary to nie wiadomo w którą stronę iść, ale to nie znaczy, że nie należy używać środkowej szarości, ważne jest jak chce się ją wykorzystać.

 

Walor/kolor tła wpływa na kompozycje, nie ocenę walorów.

Edytowane przez n-pigeon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

n-pigeon, akurat spieprzyłeś tą głowę :D

jak ją upiększyłeś to stała sie strasznie nudna i przewidywalna. Uważam że poprzednie formy (w tym fajny zakrzywiony nos) wyglądają znacznie lepiej, o ciemnej kresce pod okiem nie wspominając ;)

 

Gołębiu, gołębiu, czy Ty używasz kredki do oczu swojej siostry? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem żeby się nie przejmować zmianą formy :P nie lubię brzydali, a rysowałem to dla siebie ;), ale wiesz o czym mówię ;], nie tylko ja hehe, a robiłem to szybko i bez refki więc się nie bawiłem w wysublimowane formy.

krecha pod okiem to resztki z oryginału po zwiększonym kontraście :D

A co do ostatniego pytania, to tak, używam :)

 

poprawiłem kontrasty na twarzy

Edytowane przez n-pigeon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj sorry xD to twój autoportret? Jeśli tak to wybacz, brzydal był tylko skrótem myślowym ^^', mam głupią manierę z prostowaniem wszystkiego :D, ale z tym walczę >: [, jak mi nie wychodzi to dostaje po zadku od przyjaciół : >

 

Co do starannych ćwiczeń to masz rację, są bardzo ważne, sam kiedyś marnowałem czas na ilość, a nie jakość.

 

Przyglądając się całej wrzucie to coraz fajniejsze formy i proporcje Ci wychodzą. Podoba mi się też obrazek z palaczem i upiorem, ma potencjał.

 

Teraz co bym poprawił. Komplikujesz sobie prace, widzę, że używasz 3 walorów, w rigu mającym tylko 2 światła, główne i otoczenia/wypełniające. Najlepiej Ci wyszedł ten koleś w niebieskich portkach, tam jest jak powinno być, na jedno światło, jedna zmiana waloru dla każdego materiału.

Formę buduję się zmieniając miękkość granic 2 walorów tak jak to zrobiłeś na tamtym rysunku, a nie domalowując nowe plamy waloru, nawet jeśli jest to walor pomiędzy jasnym, a ciemnym walorem. Trzeci walor nie ma prawa istnieć, jeśli istnieje na refce, to są tam trzy światła, albo jedno nie jest światłem kierunkowym, lecz odbitym, np. od podłoża czy, blisko położonego do powierzchni, obiektu.

 

Dużo komplikują w tutkach dzie pokazują kulkę i mówią o 3 walorach, światła, midtones i cieniu, ale tam są 2 walory, midtones to przejście (gradient) tych dwóch.

 

Może przyda ci się over który niedawno komuś zrobiłem, masz od razu 2 wersje xD Tylko tam jest rig 3 świateł, główne, otoczenia i rim od tyłu od lewej strony obrazka.

 

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=71689&page=3&p=1063492&viewfull=1#post1063492

 

Przy rigu 2 świateł materiał może mieć 3, a nie 2 walory, ale trzeci walor jest po prostu cieniem który powstaje ponieważ nie pada na jego powierzchnię światło główne, a światło otoczenia/wypełnienia, ma ograniczony dostęp do tego rejonu i zachodzi miękkie przejście z waloru ciemnego (światła otoczenia/wypełnienia). Takie zjawisko może wystąpić pod pachami, pachwinami, miedzy stykającymi się fałdami, piersiami, miedzy kończyną dotykającą ciała, słowem od zbliżonych powierzchni, ale oczywiście w zależności od kontekstu cień będzie miał różne natężenie i przejście.

Zjawisko Ambient Occlusion, do poszperania.

Edytowane przez n-pigeon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh ależ nie ma problemu zawsze twierdziłem ,że wyglądam jak "idź stąd i nie wracaj" :)

dzięki za opis choć musiałem poszukać o co Ci chodzi bo nic mi zwroty typu rig, ambient o... itd nie nie mówiły :D ale do wiedzy zawsze trzeba się dokopać :)

 

a tu taka seria którą rozpocznę ćwiczenia różnych komandosów itd - taki pozytywny oddciągacz od Battlefielda 3 który kusi by w niego zagrać tym bardziej,że cicho się pochwalę iż miałem przyjemność brać udział w dubbingu tej gry choć zapewne dla polskich graczy nie jest to powód do chwały a raczej wstydu ;) bo z tego co się zorientowałem to chyba nie lubią specjalnie polskich dubbingów -ok mniejsza to WIP pierwszego komadoska taki wsumie bardziej do call of duty nawiązujący-legły proporcje -poprawię to bo to początek

 

gijoe1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności