Jump to content

Workflow HP -> LP


Hooch

Recommended Posts

Witam.

Tworzę sobie broń do gry.

Gdzieś czytałem o takim workflow'że :)

Tworze model HP w Maya. Wszystko już gotowe. Każdy detal itp itd.

 

Teram mam problem.

 

Lepiej jest stworzyć LP od zera czy może redukować HP?

Przy tworzeniu modelu LP. Model ma mieścić w środku HP i NIGDZIE nie wystawać [1 na obrazku]. Czy może ma być tak 50 / 50 [2 na obrazku]?

 

38038471.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 19
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Może być tak jak na drugim obrazku, czyli geo hi i low mogą się przenikać. Wręcz powinno tak być jak na drugim obrazku gdyż wówczas wielkościowo oba modele są bardziej zbliżone.

 

Dążysz do tego, by kształt low możliwie najbardziej pokrywał się z kształtem hi.

A czy robić od nowa to zależy, no najlepiej w miare możliwości redukuj siatkę hi, będzie szybciej.

Elementy cylindryczne na przykład czasem trzeba od nowa wstawić, bo jak zjedziesz cylinder hipoly rownomiernie, to może okazać się, że jest 1-2 loopy za dużo lub za mało i nie ma jak równo przyciąć, żeby było ładnie, wówczas robi się nowy.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Może być tak jak na drugim obrazku, czyli geo hi i low mogą się przenikać. Wręcz powinno tak być jak na drugim obrazku gdyż wówczas wielkościowo oba modele są bardziej zbliżone.

 

Dążysz do tego, by kształt low możliwie najbardziej pokrywał się z kształtem hi.

A czy robić od nowa to zależy, no najlepiej w miare możliwości redukuj siatkę hi, będzie szybciej.

Elementy cylindryczne na przykład czasem trzeba od nowa wstawić, bo jak zjedziesz cylinder hipoly rownomiernie, to może okazać się, że jest 1-2 loopy za dużo lub za mało i nie ma jak równo przyciąć, żeby było ładnie, wówczas robi się nowy.

 

 

Bardzo pomocna odpowiedź. Dziękuje.

Link to comment
Share on other sites

2 najlepszy, ale wszystkie dałby radę.

 

ola-f: Możesz używać samych trójkątów, byle by obiekt ładnie się deformował. I tak przy exporcie do enginu wszyskite quady zamienią się na tri.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

ja tam robie jak na 3ce, wsumie niewiem czy beda az takie różnice przy jakichkolwiek ustawieniach, swoja droga apropo trojkatowania, to przed wypaleniem fajnie jest trójkątowac i z takim podzialem exportowac bo jak wypalisz na 4katach mozesz miec babolce ogolnie

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Normalka przepali sie tak samo na 1,2 i 3. Za 2 przemawia dla mnie tylko, ze robiac lowpoly trzymam sie maksymalnie oryginalnego ksztaltu/rozmiaru.

 

A co do robienia trojkatow przed wypaleniem to Hatred ma racje.

Imho warto tez lockowac normalne, dzieki temu mozna potem ruszac wierzcholki po wypaleniu normalmapy.

Link to comment
Share on other sites

A nie ma bardziej znaczenie jakie opcje wypalania się ustawia? Mam na myśli opcje penetracji w głąb modelu i na jego powierzchni (takie opcje są w xNormal, 3DCoat, blender). Jak damy za małą "głębię" wypalania to możemy nie chwycić całego modelu HP, jak za dużą to Normalka nam się spłaszczy itd. bo czy model LP bardziej na zewnątrz czy bardziej w głąb HP to zazwyczaj nie ma znaczenia w większości softów, a jak się robi retopo to najczęściej wychodzi przykład nr 3 i wszystko wypala sie cacy.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Był taki temat na polycouncie i doszli do wniosku, że jeżeli wypalasz sam cylinder to lepiej wypalić go z pasującego kształtem highpoly. Niestety jeżeli wypalasz bardziej skomplikowane rzeczy to już się nie sprawdza, ale najlepiej zobacz sobie sam tutaj link do tematu (był również temat pokazujący czemu na na przykład oponach się to nie sprawdza):

http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=81154

 

bakev.jpg

Link to comment
Share on other sites

Masz hard edge-e na low poly, to dlatego. Zrob je gladkie (te pionowe).

Ah i skoro dzialasz w Mayce to do wypalania przerzuc sie na Xnormala. Maya jest tragiczna jest chodzi o ambient occlusion.

 

To wiem. Tylko testowałem bakowanie normalki. Wcześniej nie robiłem wersji HP modeli. Spróbuje normalkę w x normalu też zrobić. AO zawsze wypalam w X normal. Nawet dla modeli bez wersji HP (daje ten same model do zakładki HP i LP).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy