ikkiz Napisano 13 Kwiecień 2011 Napisano 13 Kwiecień 2011 (edytowane) Sucharka znacie? No to według jej rysunku (jak w tylule) spróbuje wymodelować rycerkę (?) Jedi o wybujałej, jak zwykle u Sucharka, kobiecości. daimida.deviantart.com/#/d3dqn7p. Nie mam "zdjęcia" z profilu, więc trochę trudniej. Do tego nie mam pewności, że oświetlenie namalowane rzeźbi realną bryłę (to znaczy, czy może istnieć forma, na której światła, cienie i refleksy mogły by się rozłożyć dokładnie tak jak jest to namalowane) - ale tym ciekawiej, spróbuję - jak się uda, znaczy, że sucharek jest ninją. Na razie jest tyle: Siatka miejscami nie optymalna, bo twarz robiłem od początku, a ucho i szyję z tyłem głowy przeszczepiłem ze starszej siatki (z folderu "modele 2010 lol" :-) ). Uszu pewnie nie będzie w ogóle widać. Czekam na opinie (ale proszę najpierw zerknąć na referkę i mam nadzieje, że nie usłyszę rady, żeby zapisać w katalogu "modele z 2011 lol" i robić od nowa) a, w Blenderze gniotę, jak by kogoś interesowało. Edytowane 10 Maj 2011 przez ikkiz
pirx Napisano 13 Kwiecień 2011 Napisano 13 Kwiecień 2011 Kocham ten temat! Koncept sucharka, no! Uważaj na usta. Są bardziej (górna warga z kącikami) spłaszczone/ w jednej lini. Oczy pod skosem. (wiem, ja nie powinienem się wymądrzać :P) Dawaj dalej. :) Daniel
ikkiz Napisano 15 Kwiecień 2011 Autor Napisano 15 Kwiecień 2011 no to dalej... korpusik na razie gotowy (dekolt kostiumu zaznacze na nim potem) a teraz coś, co mi nie bardzo dotąd szło, czyli ramię i pacha. Trzeba będzie potem ręce z wyjściowej t-pose zapozować i to znacznie, żeby unieść tą lewą rękę z mieczem, więc będzie trochę problemów z topologią i skinowaniem.
ikkiz Napisano 16 Kwiecień 2011 Autor Napisano 16 Kwiecień 2011 Podrzuć, że Sucharku jakiś pomysł na buty, bo na twoim rysunku nie widać
ikkiz Napisano 17 Kwiecień 2011 Autor Napisano 17 Kwiecień 2011 jest już kostium czyli niedługo będzie można zastosować w końcu mirror i zabrać się za szkielecik i jakąś pozę - wtedy jeszcze pewnie wyjdzie jakiś bambol w siatce przy zginaniu i trzeba będzie poprawić. Nie mam niestety jeszcze tyle doświadczenia w topologiach, żeby móc to przewidzieć z góry. Jeszcze tylko buty, o które będe musiał poprosić Sucharka, bo raz że nie mam pomysłu, a dwa, że to by jakoś takie było nieautentyczne, jak bym ja je projektował.
polka dot Napisano 17 Kwiecień 2011 Napisano 17 Kwiecień 2011 nieautentyczne to są biodra i piłki na klacie;)
ikkiz Napisano 17 Kwiecień 2011 Autor Napisano 17 Kwiecień 2011 ale widziałeś rysunek Sucharka (link w 1 poście) i wiesz o komiksowej stylistyce piłek? - biodra faktycznie do poprawy, ale biust będę co najwyżej powiększał, bo mi się chyba skurczył przy modelowaniu.
sucharek Napisano 18 Kwiecień 2011 Napisano 18 Kwiecień 2011 udka trochę bułowate za bardzo ;) może tak wynikać z mojego obrazka ale jak coś widzisz to nie wahaj się korygować, bardzo fajnie wychodzi Ci ta postać :) co do butów proponuję proste, przylegające do łydki oficerki: możesz z tym robić co chcesz ;)
ikkiz Napisano 18 Kwiecień 2011 Autor Napisano 18 Kwiecień 2011 (edytowane) trochę poprawek na buzi i włosy, bo nie lubię łysych kobiet edit: a tu, jak się obraca http://digital-painting.org/0000_0360.ogg Edytowane 19 Kwiecień 2011 przez ikkiz
ikkiz Napisano 21 Kwiecień 2011 Autor Napisano 21 Kwiecień 2011 sam sobie piszę - czyli takie dobre, albo taka kicha, że szkoda się odzywać w wątku. tak jest teraz "ortograficzna kamera" zdaje się zmniejszać jedną dłoń, ale są jednakowe - właśnie zastosowałem mirror modifier. Jeszcze zostaje x-symetry na poprawki, ale mirror trzeba było wywalić ze stosu, żeby można było dodać szkielet i armature modifier, co z kolei jest mi potrzebne, żeby skorygować błędy w siatce na zgięciach, ale bez mirror modifiera to będzie ciężej porozcinać u ułożyć w UV edytorze. Mam jeszcze chaotyczny workflow. a wy jak robicie, co najpierw? Lepiej zrobić Armaturę a potem tekstury, czy odwrotnie. Obracany model: http://digital-painting.org/0000_0360.ogg
ikkiz Napisano 26 Kwiecień 2011 Autor Napisano 26 Kwiecień 2011 no i pojawiły się problemy z origowaniem, bo coś jest ewidentnie nie tak. Może ktoś ma sugestie?
plasti Napisano 26 Kwiecień 2011 Napisano 26 Kwiecień 2011 swietna jest!!! zamawiam hiresa na tapetke jak skonczysz :] co do rigu to sproboj przesunac punkt zalamania(styku) 2 kosci w dol lub dol/bok i jedna rzecz tylko mnie gryzie, to usta dziewczyny, cos nie tak, moze za duzy banan, albo dolna warga wymaga lekkiej poprawy
ikkiz Napisano 27 Kwiecień 2011 Autor Napisano 27 Kwiecień 2011 ok, zamówienie na tapetę przyjęte i dziękuje za uwagi. Usta są na pewno do poprawy, ale teraz nie bardzo widzę jak to zrobić do puki nie ma tekstury. Miałem nauczkę przy poprzednim modelu, że kiedy wargi i oczy są szare to wygląda zupełnie inaczej. Te usta poprawiałem już kilka razy i albo mi się robi jakiś nienaturalny grymas, albo uśmiech gaśnie, więc spróbuje już z kolorem jeszcze ją upodobnić do referki. A kości - też masz rację, z tym, że muszę poprawić topologię i w sumie zrobić rig jeszcze raz dodając przynajmniej po 3 dodatkowe kostki z constraintem stretch to symulujące mięśnie. na próbnym modelu sobie taki mechanizm zaprojektowałem i wygląda obiecująco.
Ania Napisano 30 Kwiecień 2011 Napisano 30 Kwiecień 2011 Ten mięsień przy podniesionym ramieniu nie wygląda dobrze. Rozumiem że to będzie still? W takim wypadku ustaw pozę, potem olej rig i popraw mięśnie na meshu. Na dolnym ramieniu też popraw kształt mięśni, od łokcia w dół powinno być szerzej i zwężać się w stronę nadgarstka.
ikkiz Napisano 1 Maj 2011 Autor Napisano 1 Maj 2011 No głównie chodzi o stilla, ale nigdy nie wiadomo, może potem sie jeszcze uda machnąć tym mieczem świetlnym, wiec puki co, jeszcze nie poddaje się z tym rigiem. Jak po armature dałem miltiresolution to pięknie się udało poprawić te paszki sculptem, więc jak by co, to tak zrobię, ale najpierw tekstury, żeby mieć kompletny ruchomy model. teraz to wygląda lepiej, choć nie idealnie (jest też króciutka animka, z kamerą okrążającą model 360° ) ------ ----- ----- ----- ------ ----- ----- -----> http://ikkiz.pl//upload_files/0001-0360.ogg
Coyote Napisano 1 Maj 2011 Napisano 1 Maj 2011 póki Co do pracy. Strasznie nienaturalnie wyglądają okolice obojczyków plus zrób gładsze przejście między pachą a piłką. Na razie to za mocno odstaje w tych rejonach...
pirx Napisano 1 Maj 2011 Napisano 1 Maj 2011 Super, chociaż piersi jakoś mi nie pasują. Wiem że sucharek ma taki styl ale jednak w trzecim wymiarze jakoś to dziwie wygląda. Najsłabszym punktem są ręce, które wyglądają jak napełnione powietrzem, podłużne baloniki. Nie mają mięsa. Z ogromną chęcią zobaczyłbym ją ożywiona :) Daniel
ikkiz Napisano 8 Maj 2011 Autor Napisano 8 Maj 2011 te pachy i łokcie ... wiem, wiem. zrobię to za pomocą shape keys potem, na razie tekstury przygotowuje.
plasti Napisano 8 Maj 2011 Napisano 8 Maj 2011 mnie osobiscie powala na kolana, swietnie wyglada, jedyne co to przydalo by sie twarz przeleciec w zb smoothem, aby nadac jej troche organicznego ksztaltu ogolnie bajka, jak ja bym mial taka laske:].......
Lubus Napisano 10 Maj 2011 Napisano 10 Maj 2011 świetnie to wygląda, jedyne do czego się można doczepić to ręka która się nienaturalnie zgina w łokciu, ale to w sumie detal.
plasti Napisano 10 Maj 2011 Napisano 10 Maj 2011 masakrator, lecisz dalej ja juz ja widze na mojej tapecie :]...(jak cos to 1920x1080 :P )
Pawlito Napisano 11 Maj 2011 Napisano 11 Maj 2011 Ja też się nie znam ale wiem że ostatni palec prawej dłoni nie da rady tak się wygiąć. Wydaje mi się że od pępka do klatki piersiowej powinno prowadzić takie wcięcie jak zacząłeś na kombinezonie. Fałdki dałeś na nadgarstkach, a na łokciach i udach już nie i nie powiem gdzie jeszcze bo jak jesteś facet to wiesz.
ikkiz Napisano 11 Maj 2011 Autor Napisano 11 Maj 2011 @ plasti - zamówienie przyjęte, jeszcze jakiś czas to potrwa @ Lubus , Kosi Poprawie shape keyem te łokcie, ale tez pachy i nadgarstki i co tam jeszcze trzeba będzie. Chodzi o to, że muszę poprawić siatkę w pozycji zgiętej, ale nie chce siatki oryginalnej niszczeć, bo może będę chciał kiedyś animować. z samej armatury już więcej nie potrafię wyciągnąć, więc trzeba będzie jeszcze poczytać o shape key'ach i driverach do shape keyi ... na razie poprawiłem texturę na krawędzi dekoltu (znaczków zapomniałem pozmazywać :) ) no i dodałem miecz świetlny
dexter47 Napisano 13 Maj 2011 Napisano 13 Maj 2011 wcześniej napisałem że się nie znam ale nawet nie znając się na 3d postaci widzę że laska ma wadę zgryzu :P
lukasz1330 Napisano 13 Maj 2011 Napisano 13 Maj 2011 Mi też ten zgryz nie podchodzi, jakby żuchwa była za bardzo wysunięta do przodu, i wygląda na zaciśniętą, co jest mało naturalne, a tym bardziej w przypadku uśmiechu, a poza tym na prawdę świetnie ;) EDIT: Zobacz że żuchwę mają dość mocno cofniętą, wiem że na koncepcie było inaczej, tylko ze tutaj to psuje cały efekt
Zernat Napisano 13 Maj 2011 Napisano 13 Maj 2011 Nie wiem czy ktoś to wcześniej poruszał ale muszę się spytać bo to dla mnie wręcz trochę przerażające xD Ta kobieta ma bardzo ładne spore piersi lecz ... czemu nie ma ona wcale sutków ?
Pawlito Napisano 13 Maj 2011 Napisano 13 Maj 2011 (edytowane) Napiszmy do autora zbiorową petycję w sprawie przywrócenia atrybutów kobiecości dla CG panienek. Toż to dyskryminacja jest. Albo lepiej nie bo kogoś poniesie fantazja i krzyknie "uwolnić melony!". Edit. Zastanawiałem się co jest nie tak z tymi ustami i wymysliłem że jest trochę za bardzo jej uśmiech wyszczerzony. Pozwoliłem sobie na mały retusz w tym miejscu. Uploaded with ImageShack.us Tak jest wg mnie trochę lepiej. Skąd inąd wargi bardzo zmysłowe, moje uznanie. Edytowane 13 Maj 2011 przez Pawlito
Zernat Napisano 13 Maj 2011 Napisano 13 Maj 2011 POLAĆ MU !!! Oddaj nam sutki drogi autorze !!! (na poważnie, bez sutków jest wiocha :
Smoku Napisano 13 Maj 2011 Napisano 13 Maj 2011 Na wypasie. Masz fajny styl robienia postaci. Mi przynajmniej podchodzi. A co do sutków to nie wiem czy muszą być widoczne. Na moje oko panna ma jakiś gumowy/lateksowy kombinezon, a w każdym razie obcisły. Sutki nie są tak twarde żeby przebijać się przez obcisły lateks.
pirx Napisano 13 Maj 2011 Napisano 13 Maj 2011 Problem polega na tym że nie korzystasz ze wszystkich mięśni twarzy. Jest uśmiech, ale żadnej reakcji ze strony nosa, oczu czy czoła. weź lustro i się uśmiechnij :) pzdr. Daniel 1
Zernat Napisano 13 Maj 2011 Napisano 13 Maj 2011 Strój jest mocno obcisły i to powinno nawet bardziej sutki uwydatniać. Biorąc pod uwagę że jest to jakiś grubszy strój, albo jakiś ekstra wytrzymały ... no może, ale chociaż minimalne sutki powinny być. Każdy facet patrząc na zdjęcie będzie szukał sutków. Był kiedyś taki obrazek (demot) piękna kobieta z dużym biustem, a na dole podpis "Kto zauważy brak pępka?", ja nie zauważyłem choć faktycznie go nie było :P Ale tutaj brak sutków każdy zauważy ^^
dexter47 Napisano 13 Maj 2011 Napisano 13 Maj 2011 wiec tak jeśli chodzi o zęby to załamanie łuku zaczyna się na 3 górnych wszystkie zęby w jednej płaszczyźnie aż co 5. 2 nieco cofnięte ku tyłowi powierzchnią sieczną. http://thekfiles.blox.pl/resource/zeby.jpg
Sunedge Napisano 14 Maj 2011 Napisano 14 Maj 2011 (edytowane) fajne, ale miecz trzyma samymi palcami a nie całą dłonią Edytowane 14 Maj 2011 przez Sunedge
Pawlito Napisano 14 Maj 2011 Napisano 14 Maj 2011 Każdy facet patrząc na zdjęcie będzie szukał sutków. A wiesz że coś w tym musi być bo sam jak byłem mały i nie umiałem jeszcze patrzeć na zdjęcia, to zawsze sutki znajdywałem. Po omacku. Sorry za offtop.
ikkiz Napisano 14 Maj 2011 Autor Napisano 14 Maj 2011 (edytowane) @Zernat @kosi @sutki :) po pierwsze, jak się bardzo dobrze przyjrzeć, to sutka widać odrobinę po drugie na referce jest tak samo, a chciałem się wiernie trymać po trzecie (jak piszał Smoku) kostium jest wykonany z bardzo obcisłej pianki, czy jakiegoś lateksu, który prócz obcisłości ma też pewną grubość (można wnioskować po przeszyciach) więc moim zdaniem nie było by bardzo znać, nawet gdyby zmarzła. dowód: http://www.halloween-costume.mobi/images/Sexy-Straps-Long-Latex-Dress-Halloween-Costume-13018.jpg Gdyby to była lycra, albo bawełna ... ale na to nie wygląda. @zęby - się poprawiają właśnie, głównie winny był materiał, któremu dodałem emit, żeby zęby bielsze były - zniwelował cienie i wydawały się większe. dzięki za wszystkie uwagi, rozważę wszystkie. ======= zostały jeszcze buty do oteksturowania na przyszłość - bo w tym stillu nie widać (teraz to są BiKeye - białe kozaczki z podstawowego materiału) no i poprawić światło, bo coś eksperymentowałem i popsułem na razie jest tak Edytowane 14 Maj 2011 przez ikkiz
Zernat Napisano 14 Maj 2011 Napisano 14 Maj 2011 Ehh ale gdyby był taki chociaż lekki obrys :( no nic ... W każdym bądź razie idzie ładnie, ale ten uśmiech jest faktycznie przerażający trochę. A gdyby tak zamknąć jej usta i dać normalny mił uśmiech ?
Gość Snake Napisano 15 Maj 2011 Napisano 15 Maj 2011 @Zernat @kosi @sutki :) po pierwsze, jak się bardzo dobrze przyjrzeć, to sutka widać odrobinę po drugie na referce jest tak samo, a chciałem się wiernie trymać po trzecie (jak piszał Smoku) kostium jest wykonany z bardzo obcisłej pianki, czy jakiegoś lateksu, który prócz obcisłości ma też pewną grubość (można wnioskować po przeszyciach) więc moim zdaniem nie było by bardzo znać, nawet gdyby zmarzła. To analogicznie nie powinien być widoczny pępek. :)
ikkiz Napisano 15 Maj 2011 Autor Napisano 15 Maj 2011 @snake racja, w sumie żaden materiał nie wlezie do pępka, ale tak Sucharek rysowała, więc zostanie jak jest. a jest tak: jeszcze raz referka dla porównania to by już był koniec na razie. mam jeszcze buty do oteksturowania, ale w tym ujęciu niepotrzebne i na razie mi się nie chce. Jak mi się zachce to zrobię te buty, jakiś podest i obrócę kamerą dookoła w animacji, albo może jeszcze kiedyś poruszam modelem. W każdym razie na tą chwilę dzięki za wszystkie uwagi. a tapeta obiecana http://ikkiz.pl//upload_files/tapeta.jpg 1
plasti Napisano 15 Maj 2011 Napisano 15 Maj 2011 jest wypas, 4* odemnie bo bardzo dobra praca, oraz repek za tapte leci pozdro
Pawlito Napisano 15 Maj 2011 Napisano 15 Maj 2011 Mógłbyś dać ją samą z kanałem alfa albo na warstwie, bo te tło jest na mój gust zbyt jaskrawe, żebym dorobił sobie coś bardziej kolorystycznie stonowanego? Ja tak czy siak dam piątkę.
ikkiz Napisano 15 Maj 2011 Autor Napisano 15 Maj 2011 pod alfą zawsze coś jest i w tym wypadku dalem czarny, więc zagara to tylko na ciemnych tłach, bo inaczej miecz świetlny będzie dziwnie wyglądać
Pawlito Napisano 15 Maj 2011 Napisano 15 Maj 2011 Jak coś zmontuję to za Twoim pozwoleniem zamieszczę, chociaż już na surowo... eh.
ikkiz Napisano 15 Maj 2011 Autor Napisano 15 Maj 2011 Jak coś zmontuję to za Twoim pozwoleniem zamieszczę, chociaż już na surowo... eh. ok (post musi mieć 10 znaków)
Pawlito Napisano 15 Maj 2011 Napisano 15 Maj 2011 (edytowane) Zachowałem Twoją kolorystykę i kosmiczny klimat otoczenia. Tło zrobiłem trochę ciemniejsze i dostosowałem do monitora 16:10 który posiadam. Jeśli ktoś chce mogę przerobić na 16:9, za zgodą Ikkiza oczywiście. Edit: poprawka w okolicy miecza żeby lepiej zgrywał się z tłem. Uploaded with ImageShack.us Edytowane 16 Maj 2011 przez Pawlito
dexter47 Napisano 15 Maj 2011 Napisano 15 Maj 2011 laska dalej ma wadę zgryzu sory zboczenie zawodowe l:]
ikkiz Napisano 16 Maj 2011 Autor Napisano 16 Maj 2011 laska dalej ma wadę zgryzu sory zboczenie zawodowe l:] jak byś nazwał tą wadę, to pewnie bym wiedział jak poprawić - też miałem styczność z ortodoncją (dawno, bo dawno ...)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się