ikkiz Posted April 13, 2011 Posted April 13, 2011 (edited) Sucharka znacie? No to według jej rysunku (jak w tylule) spróbuje wymodelować rycerkę (?) Jedi o wybujałej, jak zwykle u Sucharka, kobiecości. daimida.deviantart.com/#/d3dqn7p. Nie mam "zdjęcia" z profilu, więc trochę trudniej. Do tego nie mam pewności, że oświetlenie namalowane rzeźbi realną bryłę (to znaczy, czy może istnieć forma, na której światła, cienie i refleksy mogły by się rozłożyć dokładnie tak jak jest to namalowane) - ale tym ciekawiej, spróbuję - jak się uda, znaczy, że sucharek jest ninją. Na razie jest tyle: Siatka miejscami nie optymalna, bo twarz robiłem od początku, a ucho i szyję z tyłem głowy przeszczepiłem ze starszej siatki (z folderu "modele 2010 lol" :-) ). Uszu pewnie nie będzie w ogóle widać. Czekam na opinie (ale proszę najpierw zerknąć na referkę i mam nadzieje, że nie usłyszę rady, żeby zapisać w katalogu "modele z 2011 lol" i robić od nowa) a, w Blenderze gniotę, jak by kogoś interesowało. Edited May 10, 2011 by ikkiz
pirx Posted April 13, 2011 Posted April 13, 2011 Kocham ten temat! Koncept sucharka, no! Uważaj na usta. Są bardziej (górna warga z kącikami) spłaszczone/ w jednej lini. Oczy pod skosem. (wiem, ja nie powinienem się wymądrzać :P) Dawaj dalej. :) Daniel
ikkiz Posted April 15, 2011 Author Posted April 15, 2011 no to dalej... korpusik na razie gotowy (dekolt kostiumu zaznacze na nim potem) a teraz coś, co mi nie bardzo dotąd szło, czyli ramię i pacha. Trzeba będzie potem ręce z wyjściowej t-pose zapozować i to znacznie, żeby unieść tą lewą rękę z mieczem, więc będzie trochę problemów z topologią i skinowaniem.
ikkiz Posted April 16, 2011 Author Posted April 16, 2011 Podrzuć, że Sucharku jakiś pomysł na buty, bo na twoim rysunku nie widać
ikkiz Posted April 17, 2011 Author Posted April 17, 2011 jest już kostium czyli niedługo będzie można zastosować w końcu mirror i zabrać się za szkielecik i jakąś pozę - wtedy jeszcze pewnie wyjdzie jakiś bambol w siatce przy zginaniu i trzeba będzie poprawić. Nie mam niestety jeszcze tyle doświadczenia w topologiach, żeby móc to przewidzieć z góry. Jeszcze tylko buty, o które będe musiał poprosić Sucharka, bo raz że nie mam pomysłu, a dwa, że to by jakoś takie było nieautentyczne, jak bym ja je projektował.
polka dot Posted April 17, 2011 Posted April 17, 2011 nieautentyczne to są biodra i piłki na klacie;)
ikkiz Posted April 17, 2011 Author Posted April 17, 2011 ale widziałeś rysunek Sucharka (link w 1 poście) i wiesz o komiksowej stylistyce piłek? - biodra faktycznie do poprawy, ale biust będę co najwyżej powiększał, bo mi się chyba skurczył przy modelowaniu.
sucharek Posted April 18, 2011 Posted April 18, 2011 udka trochę bułowate za bardzo ;) może tak wynikać z mojego obrazka ale jak coś widzisz to nie wahaj się korygować, bardzo fajnie wychodzi Ci ta postać :) co do butów proponuję proste, przylegające do łydki oficerki: możesz z tym robić co chcesz ;)
ikkiz Posted April 18, 2011 Author Posted April 18, 2011 (edited) trochę poprawek na buzi i włosy, bo nie lubię łysych kobiet edit: a tu, jak się obraca http://digital-painting.org/0000_0360.ogg Edited April 19, 2011 by ikkiz
ikkiz Posted April 21, 2011 Author Posted April 21, 2011 sam sobie piszę - czyli takie dobre, albo taka kicha, że szkoda się odzywać w wątku. tak jest teraz "ortograficzna kamera" zdaje się zmniejszać jedną dłoń, ale są jednakowe - właśnie zastosowałem mirror modifier. Jeszcze zostaje x-symetry na poprawki, ale mirror trzeba było wywalić ze stosu, żeby można było dodać szkielet i armature modifier, co z kolei jest mi potrzebne, żeby skorygować błędy w siatce na zgięciach, ale bez mirror modifiera to będzie ciężej porozcinać u ułożyć w UV edytorze. Mam jeszcze chaotyczny workflow. a wy jak robicie, co najpierw? Lepiej zrobić Armaturę a potem tekstury, czy odwrotnie. Obracany model: http://digital-painting.org/0000_0360.ogg
ikkiz Posted April 26, 2011 Author Posted April 26, 2011 no i pojawiły się problemy z origowaniem, bo coś jest ewidentnie nie tak. Może ktoś ma sugestie?
plasti Posted April 26, 2011 Posted April 26, 2011 swietna jest!!! zamawiam hiresa na tapetke jak skonczysz :] co do rigu to sproboj przesunac punkt zalamania(styku) 2 kosci w dol lub dol/bok i jedna rzecz tylko mnie gryzie, to usta dziewczyny, cos nie tak, moze za duzy banan, albo dolna warga wymaga lekkiej poprawy
ikkiz Posted April 27, 2011 Author Posted April 27, 2011 ok, zamówienie na tapetę przyjęte i dziękuje za uwagi. Usta są na pewno do poprawy, ale teraz nie bardzo widzę jak to zrobić do puki nie ma tekstury. Miałem nauczkę przy poprzednim modelu, że kiedy wargi i oczy są szare to wygląda zupełnie inaczej. Te usta poprawiałem już kilka razy i albo mi się robi jakiś nienaturalny grymas, albo uśmiech gaśnie, więc spróbuje już z kolorem jeszcze ją upodobnić do referki. A kości - też masz rację, z tym, że muszę poprawić topologię i w sumie zrobić rig jeszcze raz dodając przynajmniej po 3 dodatkowe kostki z constraintem stretch to symulujące mięśnie. na próbnym modelu sobie taki mechanizm zaprojektowałem i wygląda obiecująco.
Ania Posted April 30, 2011 Posted April 30, 2011 Ten mięsień przy podniesionym ramieniu nie wygląda dobrze. Rozumiem że to będzie still? W takim wypadku ustaw pozę, potem olej rig i popraw mięśnie na meshu. Na dolnym ramieniu też popraw kształt mięśni, od łokcia w dół powinno być szerzej i zwężać się w stronę nadgarstka.
ikkiz Posted May 1, 2011 Author Posted May 1, 2011 No głównie chodzi o stilla, ale nigdy nie wiadomo, może potem sie jeszcze uda machnąć tym mieczem świetlnym, wiec puki co, jeszcze nie poddaje się z tym rigiem. Jak po armature dałem miltiresolution to pięknie się udało poprawić te paszki sculptem, więc jak by co, to tak zrobię, ale najpierw tekstury, żeby mieć kompletny ruchomy model. teraz to wygląda lepiej, choć nie idealnie (jest też króciutka animka, z kamerą okrążającą model 360° ) ------ ----- ----- ----- ------ ----- ----- -----> http://ikkiz.pl//upload_files/0001-0360.ogg
Coyote Posted May 1, 2011 Posted May 1, 2011 póki Co do pracy. Strasznie nienaturalnie wyglądają okolice obojczyków plus zrób gładsze przejście między pachą a piłką. Na razie to za mocno odstaje w tych rejonach...
pirx Posted May 1, 2011 Posted May 1, 2011 Super, chociaż piersi jakoś mi nie pasują. Wiem że sucharek ma taki styl ale jednak w trzecim wymiarze jakoś to dziwie wygląda. Najsłabszym punktem są ręce, które wyglądają jak napełnione powietrzem, podłużne baloniki. Nie mają mięsa. Z ogromną chęcią zobaczyłbym ją ożywiona :) Daniel
ikkiz Posted May 8, 2011 Author Posted May 8, 2011 te pachy i łokcie ... wiem, wiem. zrobię to za pomocą shape keys potem, na razie tekstury przygotowuje.
plasti Posted May 8, 2011 Posted May 8, 2011 mnie osobiscie powala na kolana, swietnie wyglada, jedyne co to przydalo by sie twarz przeleciec w zb smoothem, aby nadac jej troche organicznego ksztaltu ogolnie bajka, jak ja bym mial taka laske:].......
Lubus Posted May 10, 2011 Posted May 10, 2011 świetnie to wygląda, jedyne do czego się można doczepić to ręka która się nienaturalnie zgina w łokciu, ale to w sumie detal.
plasti Posted May 10, 2011 Posted May 10, 2011 masakrator, lecisz dalej ja juz ja widze na mojej tapecie :]...(jak cos to 1920x1080 :P )
Pawlito Posted May 11, 2011 Posted May 11, 2011 Ja też się nie znam ale wiem że ostatni palec prawej dłoni nie da rady tak się wygiąć. Wydaje mi się że od pępka do klatki piersiowej powinno prowadzić takie wcięcie jak zacząłeś na kombinezonie. Fałdki dałeś na nadgarstkach, a na łokciach i udach już nie i nie powiem gdzie jeszcze bo jak jesteś facet to wiesz.
ikkiz Posted May 11, 2011 Author Posted May 11, 2011 @ plasti - zamówienie przyjęte, jeszcze jakiś czas to potrwa @ Lubus , Kosi Poprawie shape keyem te łokcie, ale tez pachy i nadgarstki i co tam jeszcze trzeba będzie. Chodzi o to, że muszę poprawić siatkę w pozycji zgiętej, ale nie chce siatki oryginalnej niszczeć, bo może będę chciał kiedyś animować. z samej armatury już więcej nie potrafię wyciągnąć, więc trzeba będzie jeszcze poczytać o shape key'ach i driverach do shape keyi ... na razie poprawiłem texturę na krawędzi dekoltu (znaczków zapomniałem pozmazywać :) ) no i dodałem miecz świetlny
dexter47 Posted May 13, 2011 Posted May 13, 2011 wcześniej napisałem że się nie znam ale nawet nie znając się na 3d postaci widzę że laska ma wadę zgryzu :P
lukasz1330 Posted May 13, 2011 Posted May 13, 2011 Mi też ten zgryz nie podchodzi, jakby żuchwa była za bardzo wysunięta do przodu, i wygląda na zaciśniętą, co jest mało naturalne, a tym bardziej w przypadku uśmiechu, a poza tym na prawdę świetnie ;) EDIT: Zobacz że żuchwę mają dość mocno cofniętą, wiem że na koncepcie było inaczej, tylko ze tutaj to psuje cały efekt
Zernat Posted May 13, 2011 Posted May 13, 2011 Nie wiem czy ktoś to wcześniej poruszał ale muszę się spytać bo to dla mnie wręcz trochę przerażające xD Ta kobieta ma bardzo ładne spore piersi lecz ... czemu nie ma ona wcale sutków ?
Pawlito Posted May 13, 2011 Posted May 13, 2011 (edited) Napiszmy do autora zbiorową petycję w sprawie przywrócenia atrybutów kobiecości dla CG panienek. Toż to dyskryminacja jest. Albo lepiej nie bo kogoś poniesie fantazja i krzyknie "uwolnić melony!". Edit. Zastanawiałem się co jest nie tak z tymi ustami i wymysliłem że jest trochę za bardzo jej uśmiech wyszczerzony. Pozwoliłem sobie na mały retusz w tym miejscu. Uploaded with ImageShack.us Tak jest wg mnie trochę lepiej. Skąd inąd wargi bardzo zmysłowe, moje uznanie. Edited May 13, 2011 by Pawlito
Zernat Posted May 13, 2011 Posted May 13, 2011 POLAĆ MU !!! Oddaj nam sutki drogi autorze !!! (na poważnie, bez sutków jest wiocha :
Smoku Posted May 13, 2011 Posted May 13, 2011 Na wypasie. Masz fajny styl robienia postaci. Mi przynajmniej podchodzi. A co do sutków to nie wiem czy muszą być widoczne. Na moje oko panna ma jakiś gumowy/lateksowy kombinezon, a w każdym razie obcisły. Sutki nie są tak twarde żeby przebijać się przez obcisły lateks.
pirx Posted May 13, 2011 Posted May 13, 2011 Problem polega na tym że nie korzystasz ze wszystkich mięśni twarzy. Jest uśmiech, ale żadnej reakcji ze strony nosa, oczu czy czoła. weź lustro i się uśmiechnij :) pzdr. Daniel 1
Zernat Posted May 13, 2011 Posted May 13, 2011 Strój jest mocno obcisły i to powinno nawet bardziej sutki uwydatniać. Biorąc pod uwagę że jest to jakiś grubszy strój, albo jakiś ekstra wytrzymały ... no może, ale chociaż minimalne sutki powinny być. Każdy facet patrząc na zdjęcie będzie szukał sutków. Był kiedyś taki obrazek (demot) piękna kobieta z dużym biustem, a na dole podpis "Kto zauważy brak pępka?", ja nie zauważyłem choć faktycznie go nie było :P Ale tutaj brak sutków każdy zauważy ^^
dexter47 Posted May 13, 2011 Posted May 13, 2011 wiec tak jeśli chodzi o zęby to załamanie łuku zaczyna się na 3 górnych wszystkie zęby w jednej płaszczyźnie aż co 5. 2 nieco cofnięte ku tyłowi powierzchnią sieczną. http://thekfiles.blox.pl/resource/zeby.jpg
Sunedge Posted May 14, 2011 Posted May 14, 2011 (edited) fajne, ale miecz trzyma samymi palcami a nie całą dłonią Edited May 14, 2011 by Sunedge
Pawlito Posted May 14, 2011 Posted May 14, 2011 Każdy facet patrząc na zdjęcie będzie szukał sutków. A wiesz że coś w tym musi być bo sam jak byłem mały i nie umiałem jeszcze patrzeć na zdjęcia, to zawsze sutki znajdywałem. Po omacku. Sorry za offtop.
ikkiz Posted May 14, 2011 Author Posted May 14, 2011 (edited) @Zernat @kosi @sutki :) po pierwsze, jak się bardzo dobrze przyjrzeć, to sutka widać odrobinę po drugie na referce jest tak samo, a chciałem się wiernie trymać po trzecie (jak piszał Smoku) kostium jest wykonany z bardzo obcisłej pianki, czy jakiegoś lateksu, który prócz obcisłości ma też pewną grubość (można wnioskować po przeszyciach) więc moim zdaniem nie było by bardzo znać, nawet gdyby zmarzła. dowód: http://www.halloween-costume.mobi/images/Sexy-Straps-Long-Latex-Dress-Halloween-Costume-13018.jpg Gdyby to była lycra, albo bawełna ... ale na to nie wygląda. @zęby - się poprawiają właśnie, głównie winny był materiał, któremu dodałem emit, żeby zęby bielsze były - zniwelował cienie i wydawały się większe. dzięki za wszystkie uwagi, rozważę wszystkie. ======= zostały jeszcze buty do oteksturowania na przyszłość - bo w tym stillu nie widać (teraz to są BiKeye - białe kozaczki z podstawowego materiału) no i poprawić światło, bo coś eksperymentowałem i popsułem na razie jest tak Edited May 14, 2011 by ikkiz
Zernat Posted May 14, 2011 Posted May 14, 2011 Ehh ale gdyby był taki chociaż lekki obrys :( no nic ... W każdym bądź razie idzie ładnie, ale ten uśmiech jest faktycznie przerażający trochę. A gdyby tak zamknąć jej usta i dać normalny mił uśmiech ?
Guest Snake Posted May 15, 2011 Posted May 15, 2011 @Zernat @kosi @sutki :) po pierwsze, jak się bardzo dobrze przyjrzeć, to sutka widać odrobinę po drugie na referce jest tak samo, a chciałem się wiernie trymać po trzecie (jak piszał Smoku) kostium jest wykonany z bardzo obcisłej pianki, czy jakiegoś lateksu, który prócz obcisłości ma też pewną grubość (można wnioskować po przeszyciach) więc moim zdaniem nie było by bardzo znać, nawet gdyby zmarzła. To analogicznie nie powinien być widoczny pępek. :)
ikkiz Posted May 15, 2011 Author Posted May 15, 2011 @snake racja, w sumie żaden materiał nie wlezie do pępka, ale tak Sucharek rysowała, więc zostanie jak jest. a jest tak: jeszcze raz referka dla porównania to by już był koniec na razie. mam jeszcze buty do oteksturowania, ale w tym ujęciu niepotrzebne i na razie mi się nie chce. Jak mi się zachce to zrobię te buty, jakiś podest i obrócę kamerą dookoła w animacji, albo może jeszcze kiedyś poruszam modelem. W każdym razie na tą chwilę dzięki za wszystkie uwagi. a tapeta obiecana http://ikkiz.pl//upload_files/tapeta.jpg 1
plasti Posted May 15, 2011 Posted May 15, 2011 jest wypas, 4* odemnie bo bardzo dobra praca, oraz repek za tapte leci pozdro
Pawlito Posted May 15, 2011 Posted May 15, 2011 Mógłbyś dać ją samą z kanałem alfa albo na warstwie, bo te tło jest na mój gust zbyt jaskrawe, żebym dorobił sobie coś bardziej kolorystycznie stonowanego? Ja tak czy siak dam piątkę.
ikkiz Posted May 15, 2011 Author Posted May 15, 2011 pod alfą zawsze coś jest i w tym wypadku dalem czarny, więc zagara to tylko na ciemnych tłach, bo inaczej miecz świetlny będzie dziwnie wyglądać
Pawlito Posted May 15, 2011 Posted May 15, 2011 Jak coś zmontuję to za Twoim pozwoleniem zamieszczę, chociaż już na surowo... eh.
ikkiz Posted May 15, 2011 Author Posted May 15, 2011 Jak coś zmontuję to za Twoim pozwoleniem zamieszczę, chociaż już na surowo... eh. ok (post musi mieć 10 znaków)
Pawlito Posted May 15, 2011 Posted May 15, 2011 (edited) Zachowałem Twoją kolorystykę i kosmiczny klimat otoczenia. Tło zrobiłem trochę ciemniejsze i dostosowałem do monitora 16:10 który posiadam. Jeśli ktoś chce mogę przerobić na 16:9, za zgodą Ikkiza oczywiście. Edit: poprawka w okolicy miecza żeby lepiej zgrywał się z tłem. Uploaded with ImageShack.us Edited May 16, 2011 by Pawlito
dexter47 Posted May 15, 2011 Posted May 15, 2011 laska dalej ma wadę zgryzu sory zboczenie zawodowe l:]
ikkiz Posted May 16, 2011 Author Posted May 16, 2011 laska dalej ma wadę zgryzu sory zboczenie zawodowe l:] jak byś nazwał tą wadę, to pewnie bym wiedział jak poprawić - też miałem styczność z ortodoncją (dawno, bo dawno ...)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now