Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

bede zamieszczal prace z nauki modelowania, sukcesywnie i do przodu. moze kiedys... zapraszam do komentowania ;)hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.png

Edytowane przez panek1989
nauka
  • Odpowiedzi 147
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

czesc, patrząc od góry do dołu widać ze jest progress ;]

Odniosę sie do jabłka. Nie wiem w jakim sofcie robione ale na wstępie polecam

http://www.blendercookie.com/?s=apple

napewno Ci to wiele rozjaśni. Dałeś bardzo duzo bumpa przez co jabłko wyglada jakby zaraz mialo zmienic sie w pomarańcze. Patyczek zdecydowanie za duzy do tak małego jabłka. Kolorki sa eleganckie :)

 

pozdro

Napisano

Panek, masz cechę świetnego grafika. Jesteś uparty. Niestety jest to też słabość. Popatrz na innych, na forum, jakie robią postępy. Ty stoisz w miejscu. Weź się za modeling albo przestań śmiecić.

Napisano

fakt uparty to ja jestem XD ale mam tez inna wielka wade, lubie sam do wszystkiego dochodzic, sam probowac i robic metoda prob i bledow, z tad pewnie moj baaardzo powolny rozwoj, praktycznie znikomy.

Napisano

ja mam głupie pytanie ale czy nie dało się dać wszystkich zdjęć do jednego postu skoro były wrzucane w jednym okresie czasu ?

 

"bede zamieszczal prace z nauki modelowania" - proponuje trzymać się tego co napisałeś czyli rób modele wrzucaj clay rendery.

 

Jedidan12 - świetni kopacze rowów też ją mają.

Napisano (edytowane)

jutro wrzuce siateczke ;)czekac mi sie nie chce a iplus i obciety transfer ;) jutro odblokuja:) a tak btw bledy pewnie sa przy zagieciach i z tylu brakuje chamfera bo mi sie krawedz nie zaznaczyla ;) dziur nie wycinalem boolenem wiec tam bugow nie powinno byc ;)

Edytowane przez panek1989
Napisano

Za gęsta. Musisz nauczyć się pracować w inny sposób. Ja robię tak że konwertuję np. boxa do editable poly. Robię ogół, następnie chamfery albo coś w ten deseń i od pewnego czasu daję ms.

Napisano

Fajnie, sam jestem mocno początkujący ale widzę że idziesz do przodu ^^

 

No i chętnie będę śledził twoją teczkę, fajnie by było jakby ludzie ci tutaj doradzali to ja też się czegoś nauczę :D

Napisano
a wlasnie, jedno pytanie, ts czy ms ? co lepsze kiedy co uzywac i dlaczego?

 

Kiedyś był już taki temat. Efekt jest chyba ten sam, ale TS lepszy, bo mniej kompa zamula.

Napisano (edytowane)

kolejna wrzutka moich wypocin glosnik centralny z zestawu creative t6100 ;) prosze o uwagi :)fhhhhhhhhh.png

frontu.png

 

xsssssssss.png

Edytowane przez panek1989
Napisano

krzywo... poza tym ciężko porównać bo nie ma refki więc nie wiadomo jak taki głośnik w rzeczywistości wygląda (o ile takowy istnieje). pokazuj też siatki, będzie łatwiej wskazać błędy. pozdro

Napisano

Nie używaj tylko chamfera, tych błędów zaznaczonych na czerwono można by uniknąć , robiąc conecta przy krawędzi (niebieski). Pokazuj siatki jak wyżej po za tym. Najlepiej takie bez MS i Mesha+wires a nie samą siatkę.

Napisano

progres jest widoczny, ale Berger ma racje, przy większym projekcie robionym z tourtiala naprawdę dożo sie dowiesz ( sam tak robiłem i nie żałuje )

Napisano

robilem robilem ;) i mysle ze zrobie jeszcze nie jeden. ale lubie zrobic cos z wlasnych intencji bez tutka. nawet jesli nie umiem to probuje a moze sie uda. ten glosnik np troche mi zajal ;) wiem ze nie jest jakos super. ale osobiscie nie jestesm zazenowany ta praca ;) mimo ze nie jest idealnie

Napisano

Bo nie powinieneś byc zażenowany, przecież sie uczysz, tak jak ja, a zrobienie czegoś samodzielnie daje nie lada satysfakcje. Ja właśnie pracuje nad samochodem robionym samodzielnie od zera.

Napisano

no nie jestem :0 moje bmw ktore nie jest najlepsze czy ten glosnik daje mi satysfakcje :) bmw jak chcecie tez moge siatke wrzucic ale krzywo jest na pewno ;) i to bardzo XD

Napisano

jedno pytanie... patrzac na moje prace i ewentualny progres jesli jakis jest. mam szanse kiedys w koncu wyjsc na poziom pro grafikow czy powinienem zajac sie czyms innym. chcialbym zajmowac sie grafika, tylko pytanie czy sie nadaje.

Napisano

Pokazuj siatki modeli - łatwiej wyłapać błędy i ew. jakoś pomóc. W klawiaturze coś złego się dzieje po lewej stronie przy klawiszu Tyldy i Tab.

Napisano (edytowane)

cześć,

 

ja zacząłem zabawę w 3DS jakieś 2 miesiące temu. oto moje sugestie:

 

odnosząc się do ostatniego modelu klawiatury proponuję przy modelingu używać wygładzania NURBS Subdivision po przekonwertowaniu bryły do Editable Poly oraz używać sporej ilości funkcji Connect.

klawiatura w tej chwili wygląda jak zrobiona z plasteliny.

zakładam, że do uzyskania tego efektu używasz modyfikatora Turbo Smooth.

przy dodaniu dodatkowych linii przy krawędziach obudowy i klawiszy możesz mieć duży wpływ na ostrość tych krawędzi, co z kolei wpłynie na końcowy efekt.

 

co do zagłębienia w miejscu trzech światełek proponuję użyć negatywne Extrude i dodać linie na krawędziach i przy narożnikach poprzez zaznaczenia Ringiem a potem Connect.

 

poniżej na prędce sklecone przykłady przy zastosowaniu powyższych technik:

 

Krawędź obudowy i narożnik.

 

naroznok.png

 

Zagłębienie pod światełka:

 

zaglebienie.png

 

Raz jeszcze podkreślam. Twardość zaokrągleń można regulować poprzez zachowanie odpowiedniego odstępu pomiędzy krawędzią a dodaną przy użyciu Connect linii.

 

EDITKA

 

Tutaj masz klawisz. Tak jak wspomniałem. Mniejszą ostrość krawędzi uzyskasz zachowując większy odstęp między edge'ami i krawędziami.

 

klawisz.png

 

klawiszrender.png

 

jak coś to pisz na PM :)

Edytowane przez Sinnerslayer
Napisano

Jeżeli włożysz dużo pracy i zaangażowania, wszystko da się osiągnąć. Progres jest, chociaż to może prawda że na większym projekcie więcej byś się nauczył.

 

1. Przede wszystkim dokładnie obserwuj modelowany obiekt. Zwracaj uwagę na drobne szczegóły i staraj się je odwzorowywać.

2. Postaraj się opanować chamferowanie krawędzi aby otrzymywać żądaną ostrość.

3. Nie akceptuj tego co Ci wyjdzie jeżeli nie jesteś w pełni usatysfakcjonowany wynikiem. Staraj się nie robić jako-tako, musi być DOBRZE, albo LEPIEJ (sory za to marudzenie, takie zboczenie zawodowe, pracuje w japońskiej firmie.... :-)

4. Staraj się planować projekty, żeby unikać zbędnego siedzenia nad rzeczami których nie będzie widać na ostatecznych renderach.

 

I rada na teraz: ucz się modelingu, i to ostro. Zarówno głośnik jak i klawiatura nie są zbyt szczegółowe.

 

Uwagi co do prac:

Głośnik - zaznaczyłem niezgodności modelu (pomińmy sprawę krawędzi, bo wszystkie są do zmiany):

f3f0cce199940da3m.png

1 - kształ sfazowań - schodzą się przy górnej i dolnej krawędzi.

2 - brak wewnętrznego sfazowania na obwieni głośnika

3 - zgubiłeś proporcje

4 - podstawa głośnika wygląda inaczej

5 - zbyt obła stopka

 

Co do siatki - raczej OK (poza czamferami). Nie widzę podstawowego błedu nowicjuszy, czyli trójkątów, chociaż w tak prostym modelu łatwo ich uniknąć.

 

Klawiatura - klawisze nie są zbyt szczegółowe - w rzeczywistości górne powierzchnie klawiszy są nieco wklęsłe (poza laptopami) i mają ostrzejsze krawędzie.

ca4a3ca9d1b68cf1m.jpg

 

Tyle na razie, nie poddawaj się!

Napisano

Wygląda jak kosa z diamentem. panek wiem, że na pierwszej stronie pisałeś, że lubisz sam do wszystkiego dochodzić i nie lubisz tutoriali, ale może jeszcze to przemyśl, bo z tutorialami ogarniesz sporo rzeczy dużo szybciej. Przerób sobie chociaż jakieś podstawy modelowania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności