Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

bede zamieszczal prace z nauki modelowania, sukcesywnie i do przodu. moze kiedys... zapraszam do komentowania ;)hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.png

Edytowane przez panek1989
nauka

  • Odpowiedzi 147
  • Wyświetleń 24,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

czesc, patrząc od góry do dołu widać ze jest progress ;]

Odniosę sie do jabłka. Nie wiem w jakim sofcie robione ale na wstępie polecam

http://www.blendercookie.com/?s=apple

napewno Ci to wiele rozjaśni. Dałeś bardzo duzo bumpa przez co jabłko wyglada jakby zaraz mialo zmienic sie w pomarańcze. Patyczek zdecydowanie za duzy do tak małego jabłka. Kolorki sa eleganckie :)

 

pozdro

Napisano

Panek, masz cechę świetnego grafika. Jesteś uparty. Niestety jest to też słabość. Popatrz na innych, na forum, jakie robią postępy. Ty stoisz w miejscu. Weź się za modeling albo przestań śmiecić.

Napisano
  • Autor

fakt uparty to ja jestem XD ale mam tez inna wielka wade, lubie sam do wszystkiego dochodzic, sam probowac i robic metoda prob i bledow, z tad pewnie moj baaardzo powolny rozwoj, praktycznie znikomy.

Napisano

ja mam głupie pytanie ale czy nie dało się dać wszystkich zdjęć do jednego postu skoro były wrzucane w jednym okresie czasu ?

 

"bede zamieszczal prace z nauki modelowania" - proponuje trzymać się tego co napisałeś czyli rób modele wrzucaj clay rendery.

 

Jedidan12 - świetni kopacze rowów też ją mają.

Napisano
  • Autor

jutro wrzuce siateczke ;)czekac mi sie nie chce a iplus i obciety transfer ;) jutro odblokuja:) a tak btw bledy pewnie sa przy zagieciach i z tylu brakuje chamfera bo mi sie krawedz nie zaznaczyla ;) dziur nie wycinalem boolenem wiec tam bugow nie powinno byc ;)

Edytowane przez panek1989

Napisano

Za gęsta. Musisz nauczyć się pracować w inny sposób. Ja robię tak że konwertuję np. boxa do editable poly. Robię ogół, następnie chamfery albo coś w ten deseń i od pewnego czasu daję ms.

Napisano
  • Autor

no byla mniej gesta, ale dalem tsa i collapse a potem zapisalem i wylaczylem maxa, potem wrocilem powycinalem otwory itd

Napisano

Fajnie, sam jestem mocno początkujący ale widzę że idziesz do przodu ^^

 

No i chętnie będę śledził twoją teczkę, fajnie by było jakby ludzie ci tutaj doradzali to ja też się czegoś nauczę :D

Napisano
a wlasnie, jedno pytanie, ts czy ms ? co lepsze kiedy co uzywac i dlaczego?

 

Kiedyś był już taki temat. Efekt jest chyba ten sam, ale TS lepszy, bo mniej kompa zamula.

Napisano
  • Autor

hmmm. to nie rozumiem po co jest to i to skoro efekt jest taki sam. no ale nie musze wszystkeigo rozumiec ;) zabieram sie za modeling ;)

Napisano

TS jako modyfikator powinien mniej obciążać komputer, ale jeśli "collapsujesz" to raczej bez różnicy.

Napisano
  • Autor

kolejna wrzutka moich wypocin glosnik centralny z zestawu creative t6100 ;) prosze o uwagi :)fhhhhhhhhh.png

frontu.png

 

xsssssssss.png

Edytowane przez panek1989

Napisano

krzywo... poza tym ciężko porównać bo nie ma refki więc nie wiadomo jak taki głośnik w rzeczywistości wygląda (o ile takowy istnieje). pokazuj też siatki, będzie łatwiej wskazać błędy. pozdro

Napisano

Nie używaj tylko chamfera, tych błędów zaznaczonych na czerwono można by uniknąć , robiąc conecta przy krawędzi (niebieski). Pokazuj siatki jak wyżej po za tym. Najlepiej takie bez MS i Mesha+wires a nie samą siatkę.

Napisano

W sprawie modelu sie nie będę rozgadywał bo mało sie znam, ale głosik jest faktycznie troszkę krzywy. To jest głośnik creative? bo wydaje mi sie ze to z tego zestawu

glosnikicreativet6100jp.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Napisano
  • Autor

tak moim zdaniem i okiem po czasie, patrzac na ten glosnik i porownujac go do poprzednich prac nie jest najgorzej ;)

Napisano

Weź sobie wymodeluj jakiś większy model np. samochód, nawet jak go skaszanisz to nauczysz się bardzo dużo.

Napisano

progres jest widoczny, ale Berger ma racje, przy większym projekcie robionym z tourtiala naprawdę dożo sie dowiesz ( sam tak robiłem i nie żałuje )

Napisano
  • Autor

robilem robilem ;) i mysle ze zrobie jeszcze nie jeden. ale lubie zrobic cos z wlasnych intencji bez tutka. nawet jesli nie umiem to probuje a moze sie uda. ten glosnik np troche mi zajal ;) wiem ze nie jest jakos super. ale osobiscie nie jestesm zazenowany ta praca ;) mimo ze nie jest idealnie

Napisano

Bo nie powinieneś byc zażenowany, przecież sie uczysz, tak jak ja, a zrobienie czegoś samodzielnie daje nie lada satysfakcje. Ja właśnie pracuje nad samochodem robionym samodzielnie od zera.

Napisano
  • Autor

no nie jestem :0 moje bmw ktore nie jest najlepsze czy ten glosnik daje mi satysfakcje :) bmw jak chcecie tez moge siatke wrzucic ale krzywo jest na pewno ;) i to bardzo XD

Napisano
  • Autor

jedno pytanie... patrzac na moje prace i ewentualny progres jesli jakis jest. mam szanse kiedys w koncu wyjsc na poziom pro grafikow czy powinienem zajac sie czyms innym. chcialbym zajmowac sie grafika, tylko pytanie czy sie nadaje.

Napisano

Pokazuj siatki modeli - łatwiej wyłapać błędy i ew. jakoś pomóc. W klawiaturze coś złego się dzieje po lewej stronie przy klawiszu Tyldy i Tab.

Napisano

cześć,

 

ja zacząłem zabawę w 3DS jakieś 2 miesiące temu. oto moje sugestie:

 

odnosząc się do ostatniego modelu klawiatury proponuję przy modelingu używać wygładzania NURBS Subdivision po przekonwertowaniu bryły do Editable Poly oraz używać sporej ilości funkcji Connect.

klawiatura w tej chwili wygląda jak zrobiona z plasteliny.

zakładam, że do uzyskania tego efektu używasz modyfikatora Turbo Smooth.

przy dodaniu dodatkowych linii przy krawędziach obudowy i klawiszy możesz mieć duży wpływ na ostrość tych krawędzi, co z kolei wpłynie na końcowy efekt.

 

co do zagłębienia w miejscu trzech światełek proponuję użyć negatywne Extrude i dodać linie na krawędziach i przy narożnikach poprzez zaznaczenia Ringiem a potem Connect.

 

poniżej na prędce sklecone przykłady przy zastosowaniu powyższych technik:

 

Krawędź obudowy i narożnik.

 

naroznok.png

 

Zagłębienie pod światełka:

 

zaglebienie.png

 

Raz jeszcze podkreślam. Twardość zaokrągleń można regulować poprzez zachowanie odpowiedniego odstępu pomiędzy krawędzią a dodaną przy użyciu Connect linii.

 

EDITKA

 

Tutaj masz klawisz. Tak jak wspomniałem. Mniejszą ostrość krawędzi uzyskasz zachowując większy odstęp między edge'ami i krawędziami.

 

klawisz.png

 

klawiszrender.png

 

jak coś to pisz na PM :)

Edytowane przez Sinnerslayer

Napisano

Jeżeli włożysz dużo pracy i zaangażowania, wszystko da się osiągnąć. Progres jest, chociaż to może prawda że na większym projekcie więcej byś się nauczył.

 

1. Przede wszystkim dokładnie obserwuj modelowany obiekt. Zwracaj uwagę na drobne szczegóły i staraj się je odwzorowywać.

2. Postaraj się opanować chamferowanie krawędzi aby otrzymywać żądaną ostrość.

3. Nie akceptuj tego co Ci wyjdzie jeżeli nie jesteś w pełni usatysfakcjonowany wynikiem. Staraj się nie robić jako-tako, musi być DOBRZE, albo LEPIEJ (sory za to marudzenie, takie zboczenie zawodowe, pracuje w japońskiej firmie.... :-)

4. Staraj się planować projekty, żeby unikać zbędnego siedzenia nad rzeczami których nie będzie widać na ostatecznych renderach.

 

I rada na teraz: ucz się modelingu, i to ostro. Zarówno głośnik jak i klawiatura nie są zbyt szczegółowe.

 

Uwagi co do prac:

Głośnik - zaznaczyłem niezgodności modelu (pomińmy sprawę krawędzi, bo wszystkie są do zmiany):

f3f0cce199940da3m.png

1 - kształ sfazowań - schodzą się przy górnej i dolnej krawędzi.

2 - brak wewnętrznego sfazowania na obwieni głośnika

3 - zgubiłeś proporcje

4 - podstawa głośnika wygląda inaczej

5 - zbyt obła stopka

 

Co do siatki - raczej OK (poza czamferami). Nie widzę podstawowego błedu nowicjuszy, czyli trójkątów, chociaż w tak prostym modelu łatwo ich uniknąć.

 

Klawiatura - klawisze nie są zbyt szczegółowe - w rzeczywistości górne powierzchnie klawiszy są nieco wklęsłe (poza laptopami) i mają ostrzejsze krawędzie.

ca4a3ca9d1b68cf1m.jpg

 

Tyle na razie, nie poddawaj się!

Napisano
  • Autor

warto bylo poczekac na te odpowiedzi ;) dzieki wielkie. bede sie staral i bede robil ladne rzeczy w koncu ;)

Napisano

Wygląda jak kosa z diamentem. panek wiem, że na pierwszej stronie pisałeś, że lubisz sam do wszystkiego dochodzić i nie lubisz tutoriali, ale może jeszcze to przemyśl, bo z tutorialami ogarniesz sporo rzeczy dużo szybciej. Przerób sobie chociaż jakieś podstawy modelowania.

Napisano
  • Autor

fakt kosa, taka kosa maga ^^ no tak wiem, ostatnio mam dosc malo czasu na to wszystko i tak sobie tylko dlubie od czasu do czasu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności