Napisano 30 Kwiecień 201113 l bede zamieszczal prace z nauki modelowania, sukcesywnie i do przodu. moze kiedys... zapraszam do komentowania ;) Edytowane 23 Kwiecień 201212 l przez panek1989 nauka
Napisano 30 Kwiecień 201113 l czesc, patrząc od góry do dołu widać ze jest progress ;] Odniosę sie do jabłka. Nie wiem w jakim sofcie robione ale na wstępie polecam http://www.blendercookie.com/?s=apple napewno Ci to wiele rozjaśni. Dałeś bardzo duzo bumpa przez co jabłko wyglada jakby zaraz mialo zmienic sie w pomarańcze. Patyczek zdecydowanie za duzy do tak małego jabłka. Kolorki sa eleganckie :) pozdro
Napisano 1 Maj 201113 l Autor jablko w maxie :) w sumie wszystko w maxie, jakos inne profgramy mi nie leza
Napisano 3 Maj 201113 l Panek, masz cechę świetnego grafika. Jesteś uparty. Niestety jest to też słabość. Popatrz na innych, na forum, jakie robią postępy. Ty stoisz w miejscu. Weź się za modeling albo przestań śmiecić.
Napisano 3 Maj 201113 l Autor fakt uparty to ja jestem XD ale mam tez inna wielka wade, lubie sam do wszystkiego dochodzic, sam probowac i robic metoda prob i bledow, z tad pewnie moj baaardzo powolny rozwoj, praktycznie znikomy.
Napisano 3 Maj 201113 l ja mam głupie pytanie ale czy nie dało się dać wszystkich zdjęć do jednego postu skoro były wrzucane w jednym okresie czasu ? "bede zamieszczal prace z nauki modelowania" - proponuje trzymać się tego co napisałeś czyli rób modele wrzucaj clay rendery. Jedidan12 - świetni kopacze rowów też ją mają.
Napisano 3 Maj 201113 l Autor magnetowid lezacy u mnie na szafie Edytowane 3 Maj 201113 l przez panek1989
Napisano 3 Maj 201113 l Autor jutro wrzuce siateczke ;)czekac mi sie nie chce a iplus i obciety transfer ;) jutro odblokuja:) a tak btw bledy pewnie sa przy zagieciach i z tylu brakuje chamfera bo mi sie krawedz nie zaznaczyla ;) dziur nie wycinalem boolenem wiec tam bugow nie powinno byc ;) Edytowane 3 Maj 201113 l przez panek1989
Napisano 4 Maj 201113 l Za gęsta. Musisz nauczyć się pracować w inny sposób. Ja robię tak że konwertuję np. boxa do editable poly. Robię ogół, następnie chamfery albo coś w ten deseń i od pewnego czasu daję ms.
Napisano 4 Maj 201113 l Autor no byla mniej gesta, ale dalem tsa i collapse a potem zapisalem i wylaczylem maxa, potem wrocilem powycinalem otwory itd
Napisano 4 Maj 201113 l Autor a wlasnie, jedno pytanie, ts czy ms ? co lepsze kiedy co uzywac i dlaczego?
Napisano 4 Maj 201113 l Fajnie, sam jestem mocno początkujący ale widzę że idziesz do przodu ^^ No i chętnie będę śledził twoją teczkę, fajnie by było jakby ludzie ci tutaj doradzali to ja też się czegoś nauczę :D
Napisano 4 Maj 201113 l a wlasnie, jedno pytanie, ts czy ms ? co lepsze kiedy co uzywac i dlaczego? Kiedyś był już taki temat. Efekt jest chyba ten sam, ale TS lepszy, bo mniej kompa zamula.
Napisano 4 Maj 201113 l Autor hmmm. to nie rozumiem po co jest to i to skoro efekt jest taki sam. no ale nie musze wszystkeigo rozumiec ;) zabieram sie za modeling ;)
Napisano 4 Maj 201113 l TS jako modyfikator powinien mniej obciążać komputer, ale jeśli "collapsujesz" to raczej bez różnicy.
Napisano 6 Maj 201113 l Autor kolejna wrzutka moich wypocin glosnik centralny z zestawu creative t6100 ;) prosze o uwagi :) Edytowane 6 Maj 201113 l przez panek1989
Napisano 6 Maj 201113 l krzywo... poza tym ciężko porównać bo nie ma refki więc nie wiadomo jak taki głośnik w rzeczywistości wygląda (o ile takowy istnieje). pokazuj też siatki, będzie łatwiej wskazać błędy. pozdro
Napisano 6 Maj 201113 l Nie używaj tylko chamfera, tych błędów zaznaczonych na czerwono można by uniknąć , robiąc conecta przy krawędzi (niebieski). Pokazuj siatki jak wyżej po za tym. Najlepiej takie bez MS i Mesha+wires a nie samą siatkę.
Napisano 6 Maj 201113 l W sprawie modelu sie nie będę rozgadywał bo mało sie znam, ale głosik jest faktycznie troszkę krzywy. To jest głośnik creative? bo wydaje mi sie ze to z tego zestawu Uploaded with ImageShack.us
Napisano 6 Maj 201113 l Autor tak moim zdaniem i okiem po czasie, patrzac na ten glosnik i porownujac go do poprzednich prac nie jest najgorzej ;)
Napisano 6 Maj 201113 l Weź sobie wymodeluj jakiś większy model np. samochód, nawet jak go skaszanisz to nauczysz się bardzo dużo.
Napisano 6 Maj 201113 l progres jest widoczny, ale Berger ma racje, przy większym projekcie robionym z tourtiala naprawdę dożo sie dowiesz ( sam tak robiłem i nie żałuje )
Napisano 6 Maj 201113 l Autor robilem robilem ;) i mysle ze zrobie jeszcze nie jeden. ale lubie zrobic cos z wlasnych intencji bez tutka. nawet jesli nie umiem to probuje a moze sie uda. ten glosnik np troche mi zajal ;) wiem ze nie jest jakos super. ale osobiscie nie jestesm zazenowany ta praca ;) mimo ze nie jest idealnie
Napisano 6 Maj 201113 l Bo nie powinieneś byc zażenowany, przecież sie uczysz, tak jak ja, a zrobienie czegoś samodzielnie daje nie lada satysfakcje. Ja właśnie pracuje nad samochodem robionym samodzielnie od zera.
Napisano 6 Maj 201113 l Autor no nie jestem :0 moje bmw ktore nie jest najlepsze czy ten glosnik daje mi satysfakcje :) bmw jak chcecie tez moge siatke wrzucic ale krzywo jest na pewno ;) i to bardzo XD
Napisano 6 Maj 201113 l Autor jedno pytanie... patrzac na moje prace i ewentualny progres jesli jakis jest. mam szanse kiedys w koncu wyjsc na poziom pro grafikow czy powinienem zajac sie czyms innym. chcialbym zajmowac sie grafika, tylko pytanie czy sie nadaje.
Napisano 9 Maj 201113 l Pokazuj siatki modeli - łatwiej wyłapać błędy i ew. jakoś pomóc. W klawiaturze coś złego się dzieje po lewej stronie przy klawiszu Tyldy i Tab.
Napisano 12 Maj 201113 l cześć, ja zacząłem zabawę w 3DS jakieś 2 miesiące temu. oto moje sugestie: odnosząc się do ostatniego modelu klawiatury proponuję przy modelingu używać wygładzania NURBS Subdivision po przekonwertowaniu bryły do Editable Poly oraz używać sporej ilości funkcji Connect. klawiatura w tej chwili wygląda jak zrobiona z plasteliny. zakładam, że do uzyskania tego efektu używasz modyfikatora Turbo Smooth. przy dodaniu dodatkowych linii przy krawędziach obudowy i klawiszy możesz mieć duży wpływ na ostrość tych krawędzi, co z kolei wpłynie na końcowy efekt. co do zagłębienia w miejscu trzech światełek proponuję użyć negatywne Extrude i dodać linie na krawędziach i przy narożnikach poprzez zaznaczenia Ringiem a potem Connect. poniżej na prędce sklecone przykłady przy zastosowaniu powyższych technik: Krawędź obudowy i narożnik. Zagłębienie pod światełka: Raz jeszcze podkreślam. Twardość zaokrągleń można regulować poprzez zachowanie odpowiedniego odstępu pomiędzy krawędzią a dodaną przy użyciu Connect linii. EDITKA Tutaj masz klawisz. Tak jak wspomniałem. Mniejszą ostrość krawędzi uzyskasz zachowując większy odstęp między edge'ami i krawędziami. jak coś to pisz na PM :) Edytowane 12 Maj 201113 l przez Sinnerslayer
Napisano 12 Maj 201113 l Jeżeli włożysz dużo pracy i zaangażowania, wszystko da się osiągnąć. Progres jest, chociaż to może prawda że na większym projekcie więcej byś się nauczył. 1. Przede wszystkim dokładnie obserwuj modelowany obiekt. Zwracaj uwagę na drobne szczegóły i staraj się je odwzorowywać. 2. Postaraj się opanować chamferowanie krawędzi aby otrzymywać żądaną ostrość. 3. Nie akceptuj tego co Ci wyjdzie jeżeli nie jesteś w pełni usatysfakcjonowany wynikiem. Staraj się nie robić jako-tako, musi być DOBRZE, albo LEPIEJ (sory za to marudzenie, takie zboczenie zawodowe, pracuje w japońskiej firmie.... :-) 4. Staraj się planować projekty, żeby unikać zbędnego siedzenia nad rzeczami których nie będzie widać na ostatecznych renderach. I rada na teraz: ucz się modelingu, i to ostro. Zarówno głośnik jak i klawiatura nie są zbyt szczegółowe. Uwagi co do prac: Głośnik - zaznaczyłem niezgodności modelu (pomińmy sprawę krawędzi, bo wszystkie są do zmiany): 1 - kształ sfazowań - schodzą się przy górnej i dolnej krawędzi. 2 - brak wewnętrznego sfazowania na obwieni głośnika 3 - zgubiłeś proporcje 4 - podstawa głośnika wygląda inaczej 5 - zbyt obła stopka Co do siatki - raczej OK (poza czamferami). Nie widzę podstawowego błedu nowicjuszy, czyli trójkątów, chociaż w tak prostym modelu łatwo ich uniknąć. Klawiatura - klawisze nie są zbyt szczegółowe - w rzeczywistości górne powierzchnie klawiszy są nieco wklęsłe (poza laptopami) i mają ostrzejsze krawędzie. Tyle na razie, nie poddawaj się!
Napisano 13 Maj 201113 l Autor warto bylo poczekac na te odpowiedzi ;) dzieki wielkie. bede sie staral i bede robil ladne rzeczy w koncu ;)
Napisano 19 Maj 201113 l Wygląda jak kosa z diamentem. panek wiem, że na pierwszej stronie pisałeś, że lubisz sam do wszystkiego dochodzić i nie lubisz tutoriali, ale może jeszcze to przemyśl, bo z tutorialami ogarniesz sporo rzeczy dużo szybciej. Przerób sobie chociaż jakieś podstawy modelowania.
Napisano 19 Maj 201113 l Autor fakt kosa, taka kosa maga ^^ no tak wiem, ostatnio mam dosc malo czasu na to wszystko i tak sobie tylko dlubie od czasu do czasu
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto