Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

bede zamieszczal prace z nauki modelowania, sukcesywnie i do przodu. moze kiedys... zapraszam do komentowania ;)hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.png

Edytowane przez panek1989
nauka

  • Odpowiedzi 147
  • Wyświetleń 25k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

czesc, patrząc od góry do dołu widać ze jest progress ;]

Odniosę sie do jabłka. Nie wiem w jakim sofcie robione ale na wstępie polecam

http://www.blendercookie.com/?s=apple

napewno Ci to wiele rozjaśni. Dałeś bardzo duzo bumpa przez co jabłko wyglada jakby zaraz mialo zmienic sie w pomarańcze. Patyczek zdecydowanie za duzy do tak małego jabłka. Kolorki sa eleganckie :)

 

pozdro

Napisano

Panek, masz cechę świetnego grafika. Jesteś uparty. Niestety jest to też słabość. Popatrz na innych, na forum, jakie robią postępy. Ty stoisz w miejscu. Weź się za modeling albo przestań śmiecić.

Napisano
  • Autor

fakt uparty to ja jestem XD ale mam tez inna wielka wade, lubie sam do wszystkiego dochodzic, sam probowac i robic metoda prob i bledow, z tad pewnie moj baaardzo powolny rozwoj, praktycznie znikomy.

Napisano

ja mam głupie pytanie ale czy nie dało się dać wszystkich zdjęć do jednego postu skoro były wrzucane w jednym okresie czasu ?

 

"bede zamieszczal prace z nauki modelowania" - proponuje trzymać się tego co napisałeś czyli rób modele wrzucaj clay rendery.

 

Jedidan12 - świetni kopacze rowów też ją mają.

Napisano
  • Autor

jutro wrzuce siateczke ;)czekac mi sie nie chce a iplus i obciety transfer ;) jutro odblokuja:) a tak btw bledy pewnie sa przy zagieciach i z tylu brakuje chamfera bo mi sie krawedz nie zaznaczyla ;) dziur nie wycinalem boolenem wiec tam bugow nie powinno byc ;)

Edytowane przez panek1989

Napisano

Za gęsta. Musisz nauczyć się pracować w inny sposób. Ja robię tak że konwertuję np. boxa do editable poly. Robię ogół, następnie chamfery albo coś w ten deseń i od pewnego czasu daję ms.

Napisano
  • Autor

no byla mniej gesta, ale dalem tsa i collapse a potem zapisalem i wylaczylem maxa, potem wrocilem powycinalem otwory itd

Napisano

Fajnie, sam jestem mocno początkujący ale widzę że idziesz do przodu ^^

 

No i chętnie będę śledził twoją teczkę, fajnie by było jakby ludzie ci tutaj doradzali to ja też się czegoś nauczę :D

Napisano
a wlasnie, jedno pytanie, ts czy ms ? co lepsze kiedy co uzywac i dlaczego?

 

Kiedyś był już taki temat. Efekt jest chyba ten sam, ale TS lepszy, bo mniej kompa zamula.

Napisano
  • Autor

hmmm. to nie rozumiem po co jest to i to skoro efekt jest taki sam. no ale nie musze wszystkeigo rozumiec ;) zabieram sie za modeling ;)

Napisano

TS jako modyfikator powinien mniej obciążać komputer, ale jeśli "collapsujesz" to raczej bez różnicy.

Napisano
  • Autor

kolejna wrzutka moich wypocin glosnik centralny z zestawu creative t6100 ;) prosze o uwagi :)fhhhhhhhhh.png

frontu.png

 

xsssssssss.png

Edytowane przez panek1989

Napisano

krzywo... poza tym ciężko porównać bo nie ma refki więc nie wiadomo jak taki głośnik w rzeczywistości wygląda (o ile takowy istnieje). pokazuj też siatki, będzie łatwiej wskazać błędy. pozdro

Napisano

Nie używaj tylko chamfera, tych błędów zaznaczonych na czerwono można by uniknąć , robiąc conecta przy krawędzi (niebieski). Pokazuj siatki jak wyżej po za tym. Najlepiej takie bez MS i Mesha+wires a nie samą siatkę.

Napisano

W sprawie modelu sie nie będę rozgadywał bo mało sie znam, ale głosik jest faktycznie troszkę krzywy. To jest głośnik creative? bo wydaje mi sie ze to z tego zestawu

glosnikicreativet6100jp.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Napisano
  • Autor

tak moim zdaniem i okiem po czasie, patrzac na ten glosnik i porownujac go do poprzednich prac nie jest najgorzej ;)

Napisano

Weź sobie wymodeluj jakiś większy model np. samochód, nawet jak go skaszanisz to nauczysz się bardzo dużo.

Napisano

progres jest widoczny, ale Berger ma racje, przy większym projekcie robionym z tourtiala naprawdę dożo sie dowiesz ( sam tak robiłem i nie żałuje )

Napisano
  • Autor

robilem robilem ;) i mysle ze zrobie jeszcze nie jeden. ale lubie zrobic cos z wlasnych intencji bez tutka. nawet jesli nie umiem to probuje a moze sie uda. ten glosnik np troche mi zajal ;) wiem ze nie jest jakos super. ale osobiscie nie jestesm zazenowany ta praca ;) mimo ze nie jest idealnie

Napisano

Bo nie powinieneś byc zażenowany, przecież sie uczysz, tak jak ja, a zrobienie czegoś samodzielnie daje nie lada satysfakcje. Ja właśnie pracuje nad samochodem robionym samodzielnie od zera.

Napisano
  • Autor

no nie jestem :0 moje bmw ktore nie jest najlepsze czy ten glosnik daje mi satysfakcje :) bmw jak chcecie tez moge siatke wrzucic ale krzywo jest na pewno ;) i to bardzo XD

Napisano
  • Autor

jedno pytanie... patrzac na moje prace i ewentualny progres jesli jakis jest. mam szanse kiedys w koncu wyjsc na poziom pro grafikow czy powinienem zajac sie czyms innym. chcialbym zajmowac sie grafika, tylko pytanie czy sie nadaje.

Napisano

Pokazuj siatki modeli - łatwiej wyłapać błędy i ew. jakoś pomóc. W klawiaturze coś złego się dzieje po lewej stronie przy klawiszu Tyldy i Tab.

Napisano

cześć,

 

ja zacząłem zabawę w 3DS jakieś 2 miesiące temu. oto moje sugestie:

 

odnosząc się do ostatniego modelu klawiatury proponuję przy modelingu używać wygładzania NURBS Subdivision po przekonwertowaniu bryły do Editable Poly oraz używać sporej ilości funkcji Connect.

klawiatura w tej chwili wygląda jak zrobiona z plasteliny.

zakładam, że do uzyskania tego efektu używasz modyfikatora Turbo Smooth.

przy dodaniu dodatkowych linii przy krawędziach obudowy i klawiszy możesz mieć duży wpływ na ostrość tych krawędzi, co z kolei wpłynie na końcowy efekt.

 

co do zagłębienia w miejscu trzech światełek proponuję użyć negatywne Extrude i dodać linie na krawędziach i przy narożnikach poprzez zaznaczenia Ringiem a potem Connect.

 

poniżej na prędce sklecone przykłady przy zastosowaniu powyższych technik:

 

Krawędź obudowy i narożnik.

 

naroznok.png

 

Zagłębienie pod światełka:

 

zaglebienie.png

 

Raz jeszcze podkreślam. Twardość zaokrągleń można regulować poprzez zachowanie odpowiedniego odstępu pomiędzy krawędzią a dodaną przy użyciu Connect linii.

 

EDITKA

 

Tutaj masz klawisz. Tak jak wspomniałem. Mniejszą ostrość krawędzi uzyskasz zachowując większy odstęp między edge'ami i krawędziami.

 

klawisz.png

 

klawiszrender.png

 

jak coś to pisz na PM :)

Edytowane przez Sinnerslayer

Napisano

Jeżeli włożysz dużo pracy i zaangażowania, wszystko da się osiągnąć. Progres jest, chociaż to może prawda że na większym projekcie więcej byś się nauczył.

 

1. Przede wszystkim dokładnie obserwuj modelowany obiekt. Zwracaj uwagę na drobne szczegóły i staraj się je odwzorowywać.

2. Postaraj się opanować chamferowanie krawędzi aby otrzymywać żądaną ostrość.

3. Nie akceptuj tego co Ci wyjdzie jeżeli nie jesteś w pełni usatysfakcjonowany wynikiem. Staraj się nie robić jako-tako, musi być DOBRZE, albo LEPIEJ (sory za to marudzenie, takie zboczenie zawodowe, pracuje w japońskiej firmie.... :-)

4. Staraj się planować projekty, żeby unikać zbędnego siedzenia nad rzeczami których nie będzie widać na ostatecznych renderach.

 

I rada na teraz: ucz się modelingu, i to ostro. Zarówno głośnik jak i klawiatura nie są zbyt szczegółowe.

 

Uwagi co do prac:

Głośnik - zaznaczyłem niezgodności modelu (pomińmy sprawę krawędzi, bo wszystkie są do zmiany):

f3f0cce199940da3m.png

1 - kształ sfazowań - schodzą się przy górnej i dolnej krawędzi.

2 - brak wewnętrznego sfazowania na obwieni głośnika

3 - zgubiłeś proporcje

4 - podstawa głośnika wygląda inaczej

5 - zbyt obła stopka

 

Co do siatki - raczej OK (poza czamferami). Nie widzę podstawowego błedu nowicjuszy, czyli trójkątów, chociaż w tak prostym modelu łatwo ich uniknąć.

 

Klawiatura - klawisze nie są zbyt szczegółowe - w rzeczywistości górne powierzchnie klawiszy są nieco wklęsłe (poza laptopami) i mają ostrzejsze krawędzie.

ca4a3ca9d1b68cf1m.jpg

 

Tyle na razie, nie poddawaj się!

Napisano
  • Autor

warto bylo poczekac na te odpowiedzi ;) dzieki wielkie. bede sie staral i bede robil ladne rzeczy w koncu ;)

Napisano

Wygląda jak kosa z diamentem. panek wiem, że na pierwszej stronie pisałeś, że lubisz sam do wszystkiego dochodzić i nie lubisz tutoriali, ale może jeszcze to przemyśl, bo z tutorialami ogarniesz sporo rzeczy dużo szybciej. Przerób sobie chociaż jakieś podstawy modelowania.

Napisano
  • Autor

fakt kosa, taka kosa maga ^^ no tak wiem, ostatnio mam dosc malo czasu na to wszystko i tak sobie tylko dlubie od czasu do czasu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.