panek1989 Napisano 30 Kwiecień 2011 Napisano 30 Kwiecień 2011 (edytowane) bede zamieszczal prace z nauki modelowania, sukcesywnie i do przodu. moze kiedys... zapraszam do komentowania ;) Edytowane 23 Kwiecień 2012 przez panek1989 nauka
panek1989 Napisano 30 Kwiecień 2011 Autor Napisano 30 Kwiecień 2011 http://img684.imageshack.us/img684/7343/fhfhfhfhfhfhfh.png
rice Napisano 30 Kwiecień 2011 Napisano 30 Kwiecień 2011 czesc, patrząc od góry do dołu widać ze jest progress ;] Odniosę sie do jabłka. Nie wiem w jakim sofcie robione ale na wstępie polecam http://www.blendercookie.com/?s=apple napewno Ci to wiele rozjaśni. Dałeś bardzo duzo bumpa przez co jabłko wyglada jakby zaraz mialo zmienic sie w pomarańcze. Patyczek zdecydowanie za duzy do tak małego jabłka. Kolorki sa eleganckie :) pozdro
panek1989 Napisano 1 Maj 2011 Autor Napisano 1 Maj 2011 jablko w maxie :) w sumie wszystko w maxie, jakos inne profgramy mi nie leza
pirx Napisano 3 Maj 2011 Napisano 3 Maj 2011 Panek, masz cechę świetnego grafika. Jesteś uparty. Niestety jest to też słabość. Popatrz na innych, na forum, jakie robią postępy. Ty stoisz w miejscu. Weź się za modeling albo przestań śmiecić.
panek1989 Napisano 3 Maj 2011 Autor Napisano 3 Maj 2011 fakt uparty to ja jestem XD ale mam tez inna wielka wade, lubie sam do wszystkiego dochodzic, sam probowac i robic metoda prob i bledow, z tad pewnie moj baaardzo powolny rozwoj, praktycznie znikomy.
Oleksiak Napisano 3 Maj 2011 Napisano 3 Maj 2011 ja mam głupie pytanie ale czy nie dało się dać wszystkich zdjęć do jednego postu skoro były wrzucane w jednym okresie czasu ? "bede zamieszczal prace z nauki modelowania" - proponuje trzymać się tego co napisałeś czyli rób modele wrzucaj clay rendery. Jedidan12 - świetni kopacze rowów też ją mają.
panek1989 Napisano 3 Maj 2011 Autor Napisano 3 Maj 2011 (edytowane) magnetowid lezacy u mnie na szafie Edytowane 3 Maj 2011 przez panek1989
panek1989 Napisano 3 Maj 2011 Autor Napisano 3 Maj 2011 (edytowane) jutro wrzuce siateczke ;)czekac mi sie nie chce a iplus i obciety transfer ;) jutro odblokuja:) a tak btw bledy pewnie sa przy zagieciach i z tylu brakuje chamfera bo mi sie krawedz nie zaznaczyla ;) dziur nie wycinalem boolenem wiec tam bugow nie powinno byc ;) Edytowane 3 Maj 2011 przez panek1989
panek1989 Napisano 4 Maj 2011 Autor Napisano 4 Maj 2011 siatka, ale miejscami chyba troche za gesta zeby cokolwiek zrobic
pirx Napisano 4 Maj 2011 Napisano 4 Maj 2011 Za gęsta. Musisz nauczyć się pracować w inny sposób. Ja robię tak że konwertuję np. boxa do editable poly. Robię ogół, następnie chamfery albo coś w ten deseń i od pewnego czasu daję ms.
panek1989 Napisano 4 Maj 2011 Autor Napisano 4 Maj 2011 no byla mniej gesta, ale dalem tsa i collapse a potem zapisalem i wylaczylem maxa, potem wrocilem powycinalem otwory itd
panek1989 Napisano 4 Maj 2011 Autor Napisano 4 Maj 2011 a wlasnie, jedno pytanie, ts czy ms ? co lepsze kiedy co uzywac i dlaczego?
Zernat Napisano 4 Maj 2011 Napisano 4 Maj 2011 Fajnie, sam jestem mocno początkujący ale widzę że idziesz do przodu ^^ No i chętnie będę śledził twoją teczkę, fajnie by było jakby ludzie ci tutaj doradzali to ja też się czegoś nauczę :D
Kubajaniak Napisano 4 Maj 2011 Napisano 4 Maj 2011 a wlasnie, jedno pytanie, ts czy ms ? co lepsze kiedy co uzywac i dlaczego? Kiedyś był już taki temat. Efekt jest chyba ten sam, ale TS lepszy, bo mniej kompa zamula.
panek1989 Napisano 4 Maj 2011 Autor Napisano 4 Maj 2011 hmmm. to nie rozumiem po co jest to i to skoro efekt jest taki sam. no ale nie musze wszystkeigo rozumiec ;) zabieram sie za modeling ;)
eXPlosiV Napisano 4 Maj 2011 Napisano 4 Maj 2011 TS jako modyfikator powinien mniej obciążać komputer, ale jeśli "collapsujesz" to raczej bez różnicy.
panek1989 Napisano 6 Maj 2011 Autor Napisano 6 Maj 2011 (edytowane) kolejna wrzutka moich wypocin glosnik centralny z zestawu creative t6100 ;) prosze o uwagi :) Edytowane 6 Maj 2011 przez panek1989
BLADE Napisano 6 Maj 2011 Napisano 6 Maj 2011 krzywo... poza tym ciężko porównać bo nie ma refki więc nie wiadomo jak taki głośnik w rzeczywistości wygląda (o ile takowy istnieje). pokazuj też siatki, będzie łatwiej wskazać błędy. pozdro
Smoku Napisano 6 Maj 2011 Napisano 6 Maj 2011 Nie używaj tylko chamfera, tych błędów zaznaczonych na czerwono można by uniknąć , robiąc conecta przy krawędzi (niebieski). Pokazuj siatki jak wyżej po za tym. Najlepiej takie bez MS i Mesha+wires a nie samą siatkę.
martix69 Napisano 6 Maj 2011 Napisano 6 Maj 2011 W sprawie modelu sie nie będę rozgadywał bo mało sie znam, ale głosik jest faktycznie troszkę krzywy. To jest głośnik creative? bo wydaje mi sie ze to z tego zestawu Uploaded with ImageShack.us
panek1989 Napisano 6 Maj 2011 Autor Napisano 6 Maj 2011 tak moim zdaniem i okiem po czasie, patrzac na ten glosnik i porownujac go do poprzednich prac nie jest najgorzej ;)
Berger Napisano 6 Maj 2011 Napisano 6 Maj 2011 Weź sobie wymodeluj jakiś większy model np. samochód, nawet jak go skaszanisz to nauczysz się bardzo dużo.
panek1989 Napisano 6 Maj 2011 Autor Napisano 6 Maj 2011 samochod modelowalem ;) jest na pierwszej stronie tego tematu
martix69 Napisano 6 Maj 2011 Napisano 6 Maj 2011 progres jest widoczny, ale Berger ma racje, przy większym projekcie robionym z tourtiala naprawdę dożo sie dowiesz ( sam tak robiłem i nie żałuje )
panek1989 Napisano 6 Maj 2011 Autor Napisano 6 Maj 2011 robilem robilem ;) i mysle ze zrobie jeszcze nie jeden. ale lubie zrobic cos z wlasnych intencji bez tutka. nawet jesli nie umiem to probuje a moze sie uda. ten glosnik np troche mi zajal ;) wiem ze nie jest jakos super. ale osobiscie nie jestesm zazenowany ta praca ;) mimo ze nie jest idealnie
martix69 Napisano 6 Maj 2011 Napisano 6 Maj 2011 Bo nie powinieneś byc zażenowany, przecież sie uczysz, tak jak ja, a zrobienie czegoś samodzielnie daje nie lada satysfakcje. Ja właśnie pracuje nad samochodem robionym samodzielnie od zera.
panek1989 Napisano 6 Maj 2011 Autor Napisano 6 Maj 2011 no nie jestem :0 moje bmw ktore nie jest najlepsze czy ten glosnik daje mi satysfakcje :) bmw jak chcecie tez moge siatke wrzucic ale krzywo jest na pewno ;) i to bardzo XD
panek1989 Napisano 6 Maj 2011 Autor Napisano 6 Maj 2011 jedno pytanie... patrzac na moje prace i ewentualny progres jesli jakis jest. mam szanse kiedys w koncu wyjsc na poziom pro grafikow czy powinienem zajac sie czyms innym. chcialbym zajmowac sie grafika, tylko pytanie czy sie nadaje.
cuchillo Napisano 9 Maj 2011 Napisano 9 Maj 2011 Pokazuj siatki modeli - łatwiej wyłapać błędy i ew. jakoś pomóc. W klawiaturze coś złego się dzieje po lewej stronie przy klawiszu Tyldy i Tab.
panek1989 Napisano 9 Maj 2011 Autor Napisano 9 Maj 2011 kolo tyldy zabraklo chamfera ;) i wygladzilo krawedz. poprawie ;)
Sinnerslayer Napisano 12 Maj 2011 Napisano 12 Maj 2011 (edytowane) cześć, ja zacząłem zabawę w 3DS jakieś 2 miesiące temu. oto moje sugestie: odnosząc się do ostatniego modelu klawiatury proponuję przy modelingu używać wygładzania NURBS Subdivision po przekonwertowaniu bryły do Editable Poly oraz używać sporej ilości funkcji Connect. klawiatura w tej chwili wygląda jak zrobiona z plasteliny. zakładam, że do uzyskania tego efektu używasz modyfikatora Turbo Smooth. przy dodaniu dodatkowych linii przy krawędziach obudowy i klawiszy możesz mieć duży wpływ na ostrość tych krawędzi, co z kolei wpłynie na końcowy efekt. co do zagłębienia w miejscu trzech światełek proponuję użyć negatywne Extrude i dodać linie na krawędziach i przy narożnikach poprzez zaznaczenia Ringiem a potem Connect. poniżej na prędce sklecone przykłady przy zastosowaniu powyższych technik: Krawędź obudowy i narożnik. Zagłębienie pod światełka: Raz jeszcze podkreślam. Twardość zaokrągleń można regulować poprzez zachowanie odpowiedniego odstępu pomiędzy krawędzią a dodaną przy użyciu Connect linii. EDITKA Tutaj masz klawisz. Tak jak wspomniałem. Mniejszą ostrość krawędzi uzyskasz zachowując większy odstęp między edge'ami i krawędziami. jak coś to pisz na PM :) Edytowane 12 Maj 2011 przez Sinnerslayer
goran Napisano 12 Maj 2011 Napisano 12 Maj 2011 Jeżeli włożysz dużo pracy i zaangażowania, wszystko da się osiągnąć. Progres jest, chociaż to może prawda że na większym projekcie więcej byś się nauczył. 1. Przede wszystkim dokładnie obserwuj modelowany obiekt. Zwracaj uwagę na drobne szczegóły i staraj się je odwzorowywać. 2. Postaraj się opanować chamferowanie krawędzi aby otrzymywać żądaną ostrość. 3. Nie akceptuj tego co Ci wyjdzie jeżeli nie jesteś w pełni usatysfakcjonowany wynikiem. Staraj się nie robić jako-tako, musi być DOBRZE, albo LEPIEJ (sory za to marudzenie, takie zboczenie zawodowe, pracuje w japońskiej firmie.... :-) 4. Staraj się planować projekty, żeby unikać zbędnego siedzenia nad rzeczami których nie będzie widać na ostatecznych renderach. I rada na teraz: ucz się modelingu, i to ostro. Zarówno głośnik jak i klawiatura nie są zbyt szczegółowe. Uwagi co do prac: Głośnik - zaznaczyłem niezgodności modelu (pomińmy sprawę krawędzi, bo wszystkie są do zmiany): 1 - kształ sfazowań - schodzą się przy górnej i dolnej krawędzi. 2 - brak wewnętrznego sfazowania na obwieni głośnika 3 - zgubiłeś proporcje 4 - podstawa głośnika wygląda inaczej 5 - zbyt obła stopka Co do siatki - raczej OK (poza czamferami). Nie widzę podstawowego błedu nowicjuszy, czyli trójkątów, chociaż w tak prostym modelu łatwo ich uniknąć. Klawiatura - klawisze nie są zbyt szczegółowe - w rzeczywistości górne powierzchnie klawiszy są nieco wklęsłe (poza laptopami) i mają ostrzejsze krawędzie. Tyle na razie, nie poddawaj się!
panek1989 Napisano 13 Maj 2011 Autor Napisano 13 Maj 2011 warto bylo poczekac na te odpowiedzi ;) dzieki wielkie. bede sie staral i bede robil ladne rzeczy w koncu ;)
Kubajaniak Napisano 19 Maj 2011 Napisano 19 Maj 2011 Wygląda jak kosa z diamentem. panek wiem, że na pierwszej stronie pisałeś, że lubisz sam do wszystkiego dochodzić i nie lubisz tutoriali, ale może jeszcze to przemyśl, bo z tutorialami ogarniesz sporo rzeczy dużo szybciej. Przerób sobie chociaż jakieś podstawy modelowania.
panek1989 Napisano 19 Maj 2011 Autor Napisano 19 Maj 2011 fakt kosa, taka kosa maga ^^ no tak wiem, ostatnio mam dosc malo czasu na to wszystko i tak sobie tylko dlubie od czasu do czasu
Berger Napisano 19 Maj 2011 Napisano 19 Maj 2011 Takie modelowanie nie ma sensu, weź się za coś większego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się