Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Całkiem dobra baza do postpro, ja bym to osobiście widział tak + zapalone lampy i kamera 85mm, jak coś to usuwam:

 

sutest3a.jpg

 

Tutaj prosta zabawa, burn tool do ściemnienia obszaru wokół wozu, wariacje kolorowe na nowej wasrstwie overlay albo coś takiego. Potem spłaszczenie obrazka, photo filter ocieplający, lens correction i glow.

  • Odpowiedzi 167
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

No kurcze super to wygląda :) Mi sie nie udalo takiego efektu osiagnac burnem, nie wiem jak ty to robisz :P Ale inne efekty bardzo fajne, przydaly sie. Podciagnalem troche moj render do takiej postaci. Chyba wole jasniejsze renderki, chociaz te twoje tez sa super :)

 

minimalny glow, leciutki kontrascik, ciepelka troche i stuio na bokach sciemnione lekko.

test2oon.jpg

 

edit.

jeszcze taki, troche pod wypiek Bergera :)

 

test3sz.jpg

 

Edit.

martix69 co do sceny, to auto jest w pol koli i od niej odbijaja sie swiatla. Podczas renderu wylaczam widzialnosc studia zostaje tylko podloga aby wyrenderowaly sie cienie, reszte dorabiam w ps.

 

edit,edita,edita :P

zapalilem mu slepia

test4i.jpg

Edytowane przez maciek.m
Napisano (edytowane)

co do tego refleksu na masce to nie pisałem o tym bo myślałem ze to w Ps sobie maznąłeś :) a na drugim renderze bardzo podobają mi se cienie. Powiesz jakie masz ustawienia sceny ?:)

Berger bajerancko Ci to wyszlo

EDIT

Dzieki maciek.m przyda sie każda informacja na temat studia bo nie wychodzi mi to za bardzo :)

Edytowane przez martix69
Napisano

to ja skromnie daje probny render boku autka. az odechciewa sie wzucac cos po ReflectVision jak jego zrzut z ekranu fajniej wyglada niz moj render ale co zrobic:P

 

test5a.jpg

Napisano

super bryczka, model świetny, pozwoliłem sobie troszkę się pobawić się renderem w psie:

 

ppsj.jpg

 

Jedno słówko to wyrzucę :)

 

salut.

Napisano

Dzieki indian, cos jest w tych ciemniejszych renderkach. Poprawka boku (sorki berger zapomnialem w poprzednim ustawic kamery na 85 jak mowiles ale sie juz poprawilem), i kilka wersji. Moze jeszcze dzis uda mi sie cos nad tylem posiedziec.

 

test6b.jpg

test6a.jpg

test6c.jpg

Napisano

Ostatnia wersja najlepsza, aczkolwiek za bardzo podziurawiłeś contrastem, masz teraz czarne plamy. Nie możesz przesadzać z contrastem, musisz uzywać tak by kazdy element z czystego renderu był widoczny. Teraz zjadłeś wszystkie siateczki ze zderzaka ( na czystym było je widać , a teraz czarna plama) Opony to samo , zlane z nadkolem - tyle o post pro

 

Co do renderu, to fajny, ale zmiękczyłbym to odbicie na boku auta , imho za twarde u dołu. Tak to bardzo fajnie. Z chęcią bym zobaczył jak sie prezentuje własnie z czarnym matem (tak jak w wersji cosworth)

 

Pozdrawiam, karkosik:D

Napisano (edytowane)

Dzieki Karkosik za uwagi i porady. Studio niechcacy mi sie usunelo i zrobilem nowe zupelnie inne, i wlasnie z miekkim bokiem jak radziles, kontrast tez zmniejsze. Ale juz nie chcialo mi sie renderowac tego. no i zabralem sie za render na ulicy, to taka pierwsza proba.

 

test9f.jpg

 

Jeszcze zblizenie na felge:

 

test10a.jpg

Edytowane przez maciek.m
Napisano

Odrazu lepiej. Refleksy już fajne, ale szyby wychodzą strasznie , nie ma na nich ciekawych odbić , wydają sie płaskie, popracuj nad tym bo pracka duzo traci przez te szyby. W post pro za duzo tego niebieskiego filtra. IMO poszedłbym w lakier matowy i studio własnie takie cieplejsze aniżeli takie chłodne fioletowe. Refleksy na aucie też musisz jeszcze dopracować, o ile teraz są miekkie to brakuje mi jakiś ostrych refleksów. Nie podoba mi sie też to że auto jest równomiernie oświetlone z góry, nie ma jakiś fajnych przejść, a i lakier masz troche mało czarny (bez post pro) Pracuj dalej ciśnij małe niedoskonałości a bedzie git:D

Pozdrawiam, karkosik

 

BTW. Kamera z postu #54 dużo lepsza od tej co masz teraz, ta wręcz przypomina rzut izometryczny, tamta była dużo agresywniejsza i ciekawsza , ta to taka dziadkowa, statyczna ;]

Napisano (edytowane)

Kurcze takie uwagi naprawde popychaja do przodu, dziekuje:)

zrobilem lekko matowy bo w wersji COSFORTH tez nie jest do konca matowy.

poprawilem te refleksy, tak mi sie wydaje, studio lekko w cieple kolorki

co do kamery narazie ta mi sie podoba:P ale nie wykluczone ze zmienie.

No i teraz tak porownalem ze zdjeciem ze plastiki i opony za malo mi sie swieca wiec testuje materialy ale to moze wzuce poznym wieczorkiem.

 

test12a.jpg

Edit. ee szybko poszlo:p poprawione oponki i plastiki

test12b.jpg

Edytowane przez maciek.m
Napisano

No, lakierik teraz elegancki, refleksy też (prócz szyb). Tylko musze Cie chyba zmartwić choć niekoniecznie, mam wrażenie że model w niektórych miejscach jest lekko krzywy, na co wskazują niektóre dziwne refleksy, a może to tylko przez kształt i ustawienie świateł mam takie wrażenie, ale masz to tutaj zaznaczone:

maciek1.jpg

 

 

 

A tutaj moje takie małe post pro (jak co to usune) masz tu przy okazji zrobione taki refleks na przedniej szybie który imo lepiej by wyglądał.

 

maciek2e.jpg

Napisano

Dzieki Karkosik te zalamania dziwne no raczej przez studio bo juz mam niezle w nim nacpane, maska jest na pewno dobrze pod wlotem tym z boku tak dziewnie chwycilo swiatlo bo tam sie konczy wybrzuszenie od tego wlotu, nad nim no bylo ciute krzywo ale to dlatego ze zapomnialem lini usunac:P Refleks fajnie Ci wyszedl troche staralem sie upodobnic moj do twojego. Tak btw strasznie ciekawi mnie jak zrobiles retusz tego refleksu przeciez tam bylo rozmyte:P No i kamere troche zmienilem.

 

test13.jpg

Napisano

Nuooo, o niebo lepiej, skoro to wszystko przez swiatła to pokombinuj troche z nimi, głównie o ten zderzak sie rozchodzi bo tak go swiatło brzydko przecina. Refleks juz lepiej chociaż spróbuj go jeszcze bardziej zaostrzyć (ja go zrobiłem po przez namalowanie kreski miekkim jasno szarym brushem, po czym usunąłem pół tworząc twardą krawedz, dopasowałem i dałem odpowiednie krycie otco:D)

Kamera teraz fajna, jedyne co to możesz troche poszerzyć kadr, tak by było troszke wiecej miejsca z lewej i prawej , bo teraz troszku ciasnawo(ale to test render takze to jest tylko takie moje ***********:D)

Pierdzielenia ciąg dalszy, Opona - materiał jej jest dobry, ale musisz zrobić tak by wypukłe napisy były gładkie iładnie odbijały wszystko (ref. glossines map) bo teraz są tak samo matowe jak reszta . NO i pracuj pracuj, coraz lepiej sie dzieje:D

pozdrawiam, karkosik

Napisano

Karkosik zameczysz mnie :P ale dobrze ze dozujesz informacje, bo jak bys sie rozpisal raz a dobrze to bym wymiekl:P (zartuje oczywiscie:)) Szybe poprawilem, znaczy sie refleks, nad refleksami z przodu walcze a opona jak ponizej :) Berger wiem... kilka razy juz to robilem i sie tylko nawkurzalem, jest kilka wersji tego swiatla i jakos tak dziwnie to tam powyginane, mialem duzo problemu z tym. Ale jak wystarczy sil i checi to przerobie :)

 

subaruopona.jpg

Napisano

ReflectVision mam to zdjecie, ale juz sie pogubilem chyba Ty i Berger mówicie o innych miejscach, albo ja nie lapie:P A ostatni render tak mi sie sodobal ze dorenderowalem w wiekszej rozdzialce na tapete sobie :) Wzucam bo widac na nim wiecej niz na tym malym :)

 

test14b.jpg

Napisano

Rozumiem, ze autko ma szpilki i nakretki. Ogolnie napewno nakretka ma minimum 2 cm wysokosci jak SPARCO, z ktorych korzystalem. W Subaru i w Lancerach zazwyczaj stosowane sa dluzsze nakretki jakies 2,5 - 3 cm. Rzuca sie mi to w oczy na tej feli. Najprawdopodobniej w oryginale sa nakretki z "grzybkiem" czyli to co wystaje z twoich nakretek jest za malej srednicy i za malo zaokraglone - chodzi tutaj o zakrycie gwintu szpilki. Wyglada jakby cos bylo nie tak z proporcjami przez to.

Napisano (edytowane)

taki maly skromny upik:] jak wyrenderowalem zauwazylem ze w srodkowym zegarze u gory przeswituje ramka to poprawie juz pozniej.

 

su25s.jpg

 

Edit. Kilka miejsc ktore dorobilem, bagarznika nie chcialo mi sie juz robic chodzi o wyglad plastikow i bedzie jak widac nizej :P teraz walcze z drzwiami, na jednym ze zdjec widac liczbe poly srodka:P ale narazie komp niezamula :)

 

su26.jpg

 

su27.jpg

 

su28.jpg

 

Edit. taki nito test nito nie wiem:P ale wylapalem przynajmniej kilka bledow do poprawki :) tylnie drzwi jeszcze nie skonczone i klamek nie ma, dywanikow, pedalow, mocowania siedzenia ... duzo jeszcze nie ma :)

 

test15h.jpg

 

Edit. Nie daje do nowego posta bo nie jestem z tego zadowolony, probuje jakos fajnie go wyrenderowac na powietrzu ale nie idzie...

tgteetetet.jpg

Edytowane przez maciek.m
Napisano (edytowane)

Dzis wolne wiec wczoraj do 3 siedzialem i kminilem :P zrobilem jedna wersje ale stwierdzilem ze beznadzieja, dzis odpalam kompa i wsumie nawet nawet:P No i z dzis jeszcze zabawa, to ten w porcie. Cos sie przednia felga wykrzaczyla ale to testy wiec nie poprawiam.

 

test16m.jpg

 

Co o tym sadzicie? Co mozna by zmienic zeby to bardziej realistycznie wygladalo?

test17.jpg

Jeszcze taki podrasowany lekko

test17a.jpg

Edytowane przez maciek.m
Napisano

Drzwi nie przewiduje otwieranych, bedzie render taki jak wyzej i kilka z samego wnetrza.

Co do poly to 2mil srodek bo troche karoseri jest w scenie:P a calosc ma kolo 4mil, bierznik wzucilem do proxy. A komputer wsumie zwykly jak na te czasy amd 6x2,8 GHz, 12gb ramu, karta starsza ale ciagnie narazie GeForce GTS 250 1gb. No dobra dosc o poly i kompie a co z renderem?:p

Napisano

kiepskie shadery. Oswietlenie auta jak i tla rozno sie mocno. Szyba, reflektory, blachy do poprawy (shadery). Dodatkowo strasznie ostre chamferki masz co tez wyplywa negatywnie na odbior

Napisano (edytowane)

SereCk dzieki popracuje nad nimi i nad tym zeby bardziej w scene wpasowac. co do chamferow juz niestety za pozno. Martix69 a to pewnie masz podobnoge co mialem jeszcze niedawno :] udreka zapisywanie przed kazdym renderem i raz na 10 zaczynalo sie renderowac a reszta to sie max wylaczal:P No a ja zbudowalem mini scene, co by nie trzeba bylo wpasowywac auta w zdjecie:P i chyba bede to juz dopieszczal, popracuje nad hdrka bo chyba za bardzo kontrastowa jest.. no i cos tam niby materialy zmienilem ale nie wiem

 

test20a.jpg

 

Edit. Dzieki polka dot, dobrze ze na tak, czyli jakis postep :) Jeszcze maly zoomik z odwrotna ostroscia. a co do rozmyc na powyzszym renderze, to sa dodane na szybko, pozniej bedzie wszystko ladnie :) i asfalt juz poprawilem jest wyrazniejszy i widac grodki. ale to w nastepnych testach.

 

test20a.jpg

Edytowane przez maciek.m
Napisano (edytowane)

Nastepny test, poprawilem asfalt, obnizylem jak polka dot poradzil, dodalem srodek. Musialem zmniejszyc odbicia szyb bo nie bylo widac srodka. Ta ilosc poli troche sie zwiekszyla bo caly czas pracowalem na polowie srodka i 2 kolach. Teraz scena ma 5,2mil poly..:P i pierwsza proba renderu srodka ale narazie marnie :]

 

test22v.jpg

.tak patrze ze laterenka jest nie rowno rozmyta, sie poprawi

 

test21v.jpg

 

Edit. Jednak szyby beda jak byly bo tu jak by ich nie bylo, o i wcielo mi szybke na znaczku ;] i jeszcze od tylu ale pewnie ustawienie kamery sie zmieni

 

test23.jpg

 

Edit :P

Dobra poprawielm wszystkie bledy ktore chcialem, dodalem szczebelek do wchodzenia na latarenke, ogolnie troche materialy pozmieniane. Z oswietleniem wrocilem do 1 wersji, najbardziej mi sie podobalo.

 

http://img845.imageshack.us/img845/7831/test24.jpg

Edytowane przez maciek.m
Napisano (edytowane)

A tak na wczesniejszych tam troche naknocilem z tym rozmyciem. Zrobilem render tylu dodalem troche tylniego zawieszenia i jak domniewam przelozenie napedu na tyl bo bylo pustawo.

 

http://img16.imageshack.us/img16/3857/test25v.jpg

 

Edit. A wlasnie jakie jeszcze mozna by ujecie zrobic na tym nabrzezu, macie jakis pomysl moze? Bo tak ustawialem kamere i nie wiem...

Edytowane przez maciek.m
Napisano (edytowane)

Dzisiaj.. znaczy wczoraj:P Zabralem sie ponownie do renderu studyjnego. Studio znowu zupelnie od nowa zbudowane, dlugo ustawialem testowalem. I wyszlo cos takiego, wsumie juz na oczy nie widze, jutro spojze na to swierzym okiem ale moze wam cos wpadnie w oko co mozna i jak poprawic :)

 

test26amini.jpg

 

chyba troche za ciemne bylo auto na powyzszym renderze

 

test26bmini.jpg

Edytowane przez maciek.m
Napisano (edytowane)

bok mi się podoba, słabo wygląda natomiast nadkole i przód, za bardzo świecisz od przodu samochodu, przesunąłbym trochę to światło tak żeby rysowało kształty czyli bardziej oddalić od kamery i popracować nar doświetleniem reszty przodu. Tło też do mnie nie przemawia. Materiał lakieru wydaje się być ok. Coś dziwnego zrobiłeś też z oświetleniem maski która wygląda jak wklęsła. Żółte mi się nie podoba, niebieskie czegoś brakuje. kolor lakieru to 100% czarny czy odcień szarości ?sti.jpg

 

EDIT: szybki post 30 minut, jak coś to wyrzucę ale wydaje mi się że powinieneś trochę w tą stronę iść. wrzuć sobie render i to na 2 warstwy w PS i włączaj i wyłączaj jedną zobaczysz różnicę.

sti_post.jpg

pozdrawiam,

rally

Edytowane przez rallyman
Napisano

Dzieki rallyman, postaram sie tak poprawic oswietlenie. Chociaz to na nadkolu od gory moze byc ciezko bo jak juz swieci na przejscie nadkola na maske to i bedzie swiecic na nadkole:P ale pokombinuje. Tlo moze bardziej skontrastuje i dodam jakies reflesky. A lakier 100%, tylko duzo sie bawilem z refleksami (namieszalem )i przyjmuje tak troche kolor studia.

Napisano

jeżeli chodzi o nadkole to musisz z innego kąta przyświecić. zwróż uwage na koła, u ciebie sa strasznie ciemne, musisz je wydobyć bardziej, lusterka i lotke też można by fajnie jakoś zarysować jeszcze. No i pamiętaj 30 minut w PS daje dużo, model ma potencjał, ale dobry kierunek jest u Ciebie więc powinno być dobrze ;) czasu jest sporo więc na luzie :)

Napisano (edytowane)

@rallyman staralem sie poprawic wszystko co mi powiedziales. A co do postpro to i tak jest go sporo, ale raczej tyczy sie studia kontrastow kolorow, auta i refleksow raczej nigdy nie ruszam, moze jakies drobne poprawki.

 

test27c.jpg

Edit. za mocne dalem te swiatlo zza auta z przodu....

Edytowane przez maciek.m
Napisano

dużo lepiej, aczkolwiek tak jak mówisz za mocne to światło, i lotka też trochę za mocno oświetlona, zastanawiam się czy masz prostą maskę czy to odbicia tak dziwnie na niej siadają? obniż troche światło z przodu żeby znaczek logo nie był tak przepalony

Napisano

jest naprawdę świetnie, popracowałbym na twoim miejscu na tym konkretnym ujęciem zamiast robić kilka równolegle, dopracuje wpierw jedno.

 

klika detali które według mnie najbardziej proszą o dopieszczenie:

 

-flara jednak chyba trochę za mocna

-światła tylnie całe do poprawy materiałów

-więcej detali na tym moście, może jakieś liny od pylonu idące z lewej strony z barierki do góry w prawo

-delikatnie przyciemnić cały lakier, by się nie zlewał z tłem

-ciemniejszy kolor asfaltu

-dlaczego linie na asfalcie się nierówno rozmazują i są względem siebie przesunięte?

-szczelina pomiędzy zderzakiem tylnim a nadkolem jest równa? wygląda jakby schodziła się u góry ciaśniej

-kamerę bym delikatnie przesunął w prawo i zmniejszył ogniskową

-pamiętaj o tym że sky daje kolor niebieski a słońce pomarańczowo-żółty, tego światła od słońca tuttaj dla mnie mało coś.

 

generalnie 3mam kciuki. lakier super wygląda

Napisano

Dzieki wszystkim za mile slowa, fajnie ze sie podoba:) I dziekuje Xiz0r'owi poprawilem to co sugerowales(aa co do pasow na asflacie to krzywo zmontowalem texturke w szopie to pozniej poprawie) i wyszlo cus takiego:

 

test30v.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności