Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Fajneee, musze ukraść to ćwiczenie :P

 

poza podkradaniem będe wdzięczny równiez za jakies konstruktywne uwagi techniczne, apropo koloru i światła.. pozdrawiam

Napisano
mysle, ze na tym etapie mozesz sobie ściagnąc czy zrobić jakąs paczke bruszy c:

 

polecasz jakies konkretne? bo do tego tez używałem bruszy z neta.. może nie jakis spektakularnych ale przyjemnie sie robi..

Napisano

shadiego fajne brusze są, kuciary tez. ja nie umiem za duzo jak chodzi o brushwork, narazie musze sie nauczyc dobrze z okraglakiem dzialac xdxdxd

Napisano (edytowane)

no nie wiem Rozpu, czemu akurat tylko okraglakiem? Rozumiem że może kiedyś na początku PSa jak nie było innych pędzli to sie pracowało okrąglakiem, może od razu cofnij się do malowania myszką jak to robił Mullins, bo nie maiał tabletu.

 

Przecież malarze tradycyjnie używają wielu narzędzi, rożnych pędzli do różnych zadań. Ograniczasz się sztucznie i mnie to nie przekonuje.

Oczywiście nie chodzi mi o to żebyś teraz w każdej pracy używał jak najwięcej pędzli, tylko żeby na początku znaleźć te które ci najbardziej pasują, w pracy liczy się oszczędność czasu a to można osiągnąć właśnie przez poznanie narzędzi, w tym pędzli.

 

im szybciej poznasz i zrozumiesz jak co używać tym lepiej.

 

*EDIT: Z tą myszką i Mullinsem, o co mi chodzi, cytat:

"I think using mouse made me a better painter. I had to concentrate on major masses and getting the big picture right as opposed to rendering with thousand tiny strokes. This called "licking" and can be seen from 4 miles away"

wzięte z pdf'a z wypowiedzimi Mullinsa z forum Sunjin

chodzi mi o idee, że skoro jesteśmy juz krok do przodu, to po co się cofać, wystarczy przenieść pewien sposób myslenia używając dostępnych technoligii, w tym wypadku aplikując duże kształty tak jak to było w momencie gdy ograniczała kogoś myszka.

 

Jeśli ktoś nie ma a chce tego pdf'a to wrzuce.

 

 

Ja używam w tej chwili set Jamy, jeśli potrzebuje bardziej "specjalistycznego" pędzla w stylu "blood spatter" to używam seta houston'a sharp'a

na początku możesz sobie ogarnąć set jonas de ro, ma każdy pedzel opisany w stylu co do czego, więc będziesz miał od razu wskazówki,

 

Jama mi pasuje dlatego bo jego proces generownia prac jest w dużym stopniu zbieżny z moim, a po za tym ma większość pędzli których używałem z setów innych artystów

 

nie ma innego sposobu jak próbować i szukać.

Edytowane przez takashmen
Napisano

Skoro nikt nie zrobił konstruktywnej krytyki to ja się postaram zrobić :) Ćwiczenie fajne faktycznie, pędzli kuciary jakoś nie mogę ogarnąc... chyba sam tego bałaganu nie ogarnia :D

Nie jestem ekspertem, ale ja sobie zawsze robie taką sfere z próbkowym kolorem:

twarz.jpg zielona twarz nawet spoko, zalezy co chcesz osiągnąć, ale według mnie w rzeczywistości kolor staje się mniej nasycony gdy jest jasny/ciemny (zaznaczyłem czerwoną linią na trójkącie jak to sie mniej wiecej zachowuje...), u Ciebie jest zawsze 100 saturation, wiem że chciałeś zrobić ciepłe/zimne ale zwłaszcza ta 3 twarz jest mocno rozmydlona i chyba troszke się pogubiłes.

Czaszka jest super mydłem jak dla mnie, przekręciłbym te brudy trochę bardziej na zasadzie kolorów przeciwstawnych zółtawy/fioletowy, myślę że wyglądało by ciekawiej :)

czaszka.jpg

Mam nadzieję że nie masz mi za złe, czasami lubie analizować pracę innych bo dużo się z tego można nauczyć/wyciągnąć, po za tym to tylko moje subiektywne zdanie, które możesz całkowicie olać!

 

a jeszcze P.S. tego zblurowanego tła, na Twoim miejscu chyba bym ustawił jakieś jednolite, bo mi osobiście przeszkadzają i ni jak nie pomaga mi to w ustaleniu kierunku światła. Jeśli juz chcesz miec taki IBL to chyba lepiej wyrenderwoać sobie prostego boxa/sphere w 3d żeby ustalić światło/kolor i po tym malować...

Napisano

Takashmen - polecasz uzywanie od razu duzej ilosci bruszy? mi sie zawsze wydawalo, ze opanowanie bruszy t juz jest taki bajer, a najwazniejsze jest miec takie podstawy jak kompo, budowa, walor, kolor. Ja i tak czasami próbuje wykorzystywac jakies pyndzle, ale mam wrazenie, ze to czasem pokazuje mylny obraz potem, bo >wydaje sie

Napisano

Dzieki blukazs.. każa uwaga cenna.. pewnie masz racje, że jest troche chaos z tymi kolorami i kierunkami padania wiatła ale jak widzisz pracuje nad tym:) motyw z kulkami juz też przerabiałem,ale warto do niego wrócić z tego co widze.. pozdro

 

- - - Połączono posty - - -

 

Rozpu.. musle ze dobrze myslisz- podstawy podstawy i jeszcze raz podstawy, najlepiej jednak uczyc się ich przy pomocy jakiegos fajnego pedzla:)

Napisano
Takashmen - polecasz uzywanie od razu duzej ilosci bruszy? mi sie zawsze wydawalo, ze opanowanie bruszy t juz jest taki bajer, a najwazniejsze jest miec takie podstawy jak kompo, budowa, walor, kolor.

 

no i widzisz nie zrozumiałeś mnie.

 

Po pierwsze co ma zrozumienie podstaw do opanowania narzędzi?

Chodzi mi o to że istnieje dużo lepszych pędzli od okrąglaka, nie polecam używania pędzli które są oparte o zdjęcie na przykład.

 

Jeszcze raz: im więcej będziesz miał wiedzy o narzędziach które możesz użyc tym lepiej. Znajdź kilka swoich ulubionych pędzli i używaj ich ciągle, nie tylko okrąglaka.

Napisano
bedziesz to jeszcze konczyl? wciśnij tam jakąś anatomie w okolice szyjów obojczyków, bo nie ma na co patrzec w tych okolicach

 

Normalnie to bym nie kończył bo to takie ćwiczenie tylko było ale jak mi napisałes ze brzydkie to jeszcze sie pobawie z tym:)

Napisano

Hej te ostatnie pracki są świetne ! mogę się doczepić ,że powinno być tego więcej :P

Myślę ,że ten Pan z ostatniego posta mógłby mieć taką obłą szyję (tj w poscie 63) z lekko tylko zarysowaną anatomią... taka miękka kluska. Śliski gość ;) pasuje mu do appealu :D

Napisano

Z wszystkich prac najbardziej mi się spodobał ten promieniujący szkieletor. A w tym rysunku tego typa z "pseudo kamizelką" zmarszczki na czole wyglądają dziwnie, są zbyt rozmyte czy coś, całość prawie profejonal, tylko te zmarszczki na czole bym sobie darował. Ta facjata jest i tak wystarczająco interesująca i bez tych zmarszczek. Na wielu rysunkach światło układa się w taki sam sposób ale czym dalej tym lepiej. Już te tronopodobne laski i czarodzieje/wiedźmy robią konkretne wrażenie. Kutwa kończyłeś jakąś szkołę graficzną czy to wszystko efekt tylko zamiłowania do rysunku?

Napisano
Fajne, poprzednie też. Mogę się mylić, ale mam wrażenie że mocniejsze plamy światła zdają się być za jasne/jednolite albo za duże po prostu i głębia trochę traci.

 

hej.. no pewnie masz racje z tymi prześwietleniami, ale powoli staram się to jakoś poogarniać.. Między innymi dzięki takim spostrzeżeniom jak twoje mam nadzieje poprawiać warsztat, nie wszystko się samemu od razu zauważy:)

Napisano

Popracowałbym nad lepszym pokazaniem tych konceptów. Fajne koncepty, ale ich prezentacja pozostawia wiele do życzenia. Podpatrz może jak Feng Zhu pokazuje swoje koncept arty.

Napisano
ma fajniejsze koncepty poprostu i nie musi sie za bardzo wysilac żeby je pokazać w fajny sposób..:)

 

Może Tobie tak się wydawać, ale właśnie bardzo dużo czasu poświęca na prezentacja swoich konceptów i dopracowuje każdą kreskę po wiele razy. Designy masz dobre, tylko właśnie prezentacja jest do bani.

Napisano (edytowane)

A to wg ciebie za duzo ich na jednym obrazku czy o co chodzi.. bo pisania że cos jest do bani nic nie wyjaśnia tylko wkórwia odbiorce

Edytowane przez kutwa666
Napisano

Dzieki za linka wydaje sie bec super ciekawe choć przejrzenie tego zajmie mi pewnie z poł roku:0, więc tak na szybko wg ciebie co by poprwiło odbiór przedstawionych na tym obrazku rzeczy? Zmniejszenie ich ilosci i rozjaśnienie tła? czy jeszcze coś innego?

Napisano

- przejrzenie linka w jeden wieczór, zamiast pół roku

 

- - - Połączono posty - - -

 

serio, to nie wiem jak można poprawić jakieś kutwa stwory nieistniejące po za dopracowaniem prezentacji

Napisano
A to wg ciebie za duzo ich na jednym obrazku czy o co chodzi.. bo pisania że cos jest do bani nic nie wyjaśnia tylko wkórwia odbiorce

 

Chodzi mi przede wszystkim o kreskę - jest brzydka, za gruba, szarpana i niestaranna. Do tego dochodzi brzydkie tło i niezbyt udane kolory. Komentarz dotyczył głównie designu broni, gdzie design jest ok, ale prezentacja jest baaardzo słaba i z dobrych prac robią się słabe. Prezentacja w poście #84 jest ok. Zgadzam się też z polka_dot odnośnie tych portretów i tła...Nie piszę, by cię irytować i dołować, a wręcz przeciwnie. Uważam, że twoje prace mogą być duuuużo lepsze i wskoczyć na zupełnie inny level jak tylko popracujesz na prezentacją tego robisz. Myślałem, że to mój komentarz cię zmotywuje. Robisz dużo rzeczy dobrze, ale to wszystko zabijasz prezentacją. Zobacz sobie jak wyglądają prezentacje najlepszych i skopiuj ich podejście do tego. Designy wbrew temu co uważasz są dobre/b.dobre. Jak obejrzysz sobie Fenga na yt to on tam sporo właśnie mówi o prezentacji i że to często tak naprawdę główna różnica między kimś pro, a amatorem. Słaby design jesteś wstanie uratować dobrą prezentacją, odwrotnie już nie bardzo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności