Berger Napisano 29 Styczeń 2013 Autor Napisano 29 Styczeń 2013 (edytowane) Dorzucam trochę renderów: Pozdrawiam Edytowane 29 Styczeń 2013 przez Berger
szlipek Napisano 31 Styczeń 2013 Napisano 31 Styczeń 2013 Świetne, zachęcają do zobaczenia czegoś więcej. Fajny efekt Tobie wyszedł.
Berger Napisano 22 Luty 2013 Autor Napisano 22 Luty 2013 Wrzucam taki szybki test całości, w sumie nie wiem jak z tym projektem będzie dalej bo na ten moment trochę odechciewa mi się go robić:
Sebazx6r Napisano 22 Luty 2013 Napisano 22 Luty 2013 Na chcwile obecna mysle ze jak nie chcesz konczyc to wywal ten render a tamte daj do finished. :). Paskudny ten niebieski. Fajne odbicia.
mowo Napisano 23 Luty 2013 Napisano 23 Luty 2013 Mocne detale(slajd 1 i 2) czoło bolidu oraz wydech zrobiłeś. Przy całości widać że bryła auta jest zbyt duża w stosunku do kabiny, mój psor zawsze mówił "Pamiętajcie, od ogółu do szczegółu" U ciebie niestety tak trochę wyszło jaak byś zaczął od detalu i masz świetny detal reszta dużo gorzej. Może spróbuj jeszcze raz i ostatni podejść do tematu, zobacz sobie takie cuda: blitzen-benz z 1909, Adler model Trumpf z 1937 no i na deser mercedes w165.
Berger Napisano 24 Luty 2013 Autor Napisano 24 Luty 2013 Dzięki, przestudiuje jeszcze raz to co podesłałeś i wrzucę szkice ewentualnego projektu. Dodaje tylko jeszcze jeden render robiony jakiś czas temu na normalnych oponach (modele opon nie moje):
DrRambo Napisano 24 Luty 2013 Napisano 24 Luty 2013 światła są narysowane? ostatni render mi sie podoba, jendka felki nie pasuja
Sebazx6r Napisano 25 Luty 2013 Napisano 25 Luty 2013 Nie zgodze sie. Wszystko ładnie ładne ujecie. Brak detalu.
YetoKnight Napisano 25 Luty 2013 Napisano 25 Luty 2013 Wg mnie też brakuje detalu (wloty/kierunkowskazy/inne), bo sam projekt raczej ciekawy.
thecrev Napisano 25 Luty 2013 Napisano 25 Luty 2013 a ja się pytam gdzie klamka? :D no nie wiem jakoś mnie nieprzekonuje przód ale ogólnie wszystko fajnie wygląda
..:: WIKTOR ::.. Napisano 26 Luty 2013 Napisano 26 Luty 2013 Powalcz jeszcze. Wg mnie warto :) Za fajny model zeby go stracic na poczet lenistwa ;P Na powaznie to drzemie w tym potencjal. Wroc jeszcze do niego od czasu do czasu - bedzie dobrze :D
Berger Napisano 3 Marzec 2013 Autor Napisano 3 Marzec 2013 Ok dzięki do projektu wrócę, na ten moment jednak powrót do nauki nurbsów, trochę ruszyło do przodu i już w miarę swobodnie jestem w stanie konstruować bazy, tutaj taki test po exporcie do maxa: Model do tej pory jest w pełni na "A-klasie" :)
..:: WIKTOR ::.. Napisano 4 Marzec 2013 Napisano 4 Marzec 2013 Te nurbsy... :) To jakas choroba juz ;) Piekne modele wychodza dzieki tej technice i bardzo czyste, dlatego warto trenowac. Cos pieknego.
legomir Napisano 4 Marzec 2013 Napisano 4 Marzec 2013 A swoja drogą ostatnio sie trochę w bawię w modelowanie Katiuszy w Mayce więc, jeśli jest możliwość to lepszy efekt modelowania, będzie chyba na NURBs, nie?
Berger Napisano 4 Marzec 2013 Autor Napisano 4 Marzec 2013 Efekt pewnie będzie ciekawy ale nie wiem jak tam maya stoi z nurbsami, lecz wydaje mi się, że jeżeli modelowanie NURBS to tylko programy do tego stworzone typu Rhino/AST/Catia/SW itd...mają pełną gamę narzędzi i wszystko ze sobą ładnie współgra, osobiście polecam Aliasa, najbardziej mi podpadł do gustu ale na początku jest najmniej "user-friendly".
legomir Napisano 4 Marzec 2013 Napisano 4 Marzec 2013 Alias to tej samej stajni był co Mayka ;) Maya ma właściwie wszystkie narzędzia i do tego mogę NURBSami w poly robić od razu. Z tego co widziałem kiedyś w Autodeskowym tutku to alias ma takie same narzędzia jak maya tylko inne sterowanie.
Sebazx6r Napisano 4 Marzec 2013 Napisano 4 Marzec 2013 Tak ale jka w mayce krzywe sie nei stykaja to nie zrobi czesto powierzchni. Legomir pomodeluj pierwszo :).
Berger Napisano 4 Marzec 2013 Autor Napisano 4 Marzec 2013 To normalne, żeby zrobić powierzchnie krzywe powinny się stykać, potem tworzona powierzchnia nie musi być oparta na wszystkich krzywych jeśli nie jest to możliwe np. w wypadku gdy jedna krawędź musi mieć G3 względem innej a niektóre krzywe były robione ręcznie i uniemożliwiają stworzenie takiego przejścia przy jednoczesnym zastosowaniu G1 dla ich konstrukcji.
Sebazx6r Napisano 4 Marzec 2013 Napisano 4 Marzec 2013 W Rihno nie zawsze tak jest. Tylko mayka bardzo latwo gubi punkt styku.
Berger Napisano 4 Marzec 2013 Autor Napisano 4 Marzec 2013 Może ale moim zdaniem to żaden wyznacznik, krzywe należy konstruować dokładnie a nie na oko, na tym polega ta technika modelowania. Rhino może i tworzy tam powierzchnie i jeszcze usilnie przy tym twierdzi że jest tam G1 ale uważam, że Rhino jakoś nie należy pod tym względem do najdokładniejszego softu to samo tyczy się tworzenia przejść i dopasowywania powierzchni do siebie, w porównaniu do Aliasa wypada w tej materii bardzo słabo i jest tak naprawdę mała kontrola nad tym co się dzieje. Takie jest moje zdanie :) Tylko oczywiście Alias i Rhino to 2 różne półki, przede wszystkim cenowe, jak na swoją cenę Rhino wypada świetnie ale po opanowaniu podstaw może się robić zbyt prosty i niedokładny w kwestii budowania powierzchni np samochodowych gdzie główne powierzchnie muszą mieć między sobą przejścia G3.
Berger Napisano 6 Marzec 2013 Autor Napisano 6 Marzec 2013 Dorzucam dla treningu coś co musiało mieć więcej przejść G1, zatem było to nieco trudniej skonstruować. Poświęciłem na to 3h ale przynajmniej wiem co można tutaj zrobić i jakie są efekty. Powstało całe 7 powierzchni przez ten czas :P Przód to baza od 2012 R8:
..:: WIKTOR ::.. Napisano 6 Marzec 2013 Napisano 6 Marzec 2013 Super fajnie i o to chodzi w Nurbsach :) Powiedz mi czy ciezko sie bylo przyzwyczaic do interface tego softu?
Berger Napisano 6 Marzec 2013 Autor Napisano 6 Marzec 2013 Mi osobiście było ciężko, z początku wydawał się mega toporny, z mnóstwem nieużytecznych bajerów przy najprostszych funkcjach. Dopiero niedawno zobaczyłem o ile szybciej dzięki temu można zrobić rzeczy, które wymagają np. zachowania ciągłości G3 i jak bardzo wszystko jest pomyślane. No ale tutaj można godzinami o tym pisać i pisac, trzeba samemu sprawdzić. Jedyne czego mi brak to tego fajnego systemu wpisywania komend z Rhino, ale już teraz bym nie chciał do tego softu wracać :)
legomir Napisano 7 Marzec 2013 Napisano 7 Marzec 2013 Przez Ciebie chyba jak zrobię format zainstaluje Aliasa z ciekawości :D A poza tym świetnie wygląda :)
Berger Napisano 30 Marzec 2013 Autor Napisano 30 Marzec 2013 Wreszcie nieco więcej wolnego czasu się pojawiło, więc dzisiaj wróciłem do SLS'a i dodałem nieco elementów do zabudowy wnętrza, na razie ogólne bryły, które trzeba dopieścić ale ten etap był chyba najgorszy bo trzeba było się odnaleźć w niekończących się zakamarkach i zawijasach: Wesołych ;)
Berger Napisano 1 Kwiecień 2013 Autor Napisano 1 Kwiecień 2013 Dorzucam na koniec testowy render i lece spać ;)
damian85osg Napisano 1 Kwiecień 2013 Napisano 1 Kwiecień 2013 Posiadasz może bazę tutków z których się uczyłeś Aliasa? Na YT niestety za wiele sensownych rzeczy nie ma na ten temat.
Berger Napisano 1 Kwiecień 2013 Autor Napisano 1 Kwiecień 2013 Ja uczę się Aliasa metodą prób i błędów, natomiast podstawy NURBS przyswajałem sobie w Rhino.
Berger Napisano 2 Kwiecień 2013 Autor Napisano 2 Kwiecień 2013 Studio wnętrza to prosta HDRka: Tutaj wrzucam szybki test, sprawdzałem działanie multimatte na wyodrębnionym lakierze, całkiem fajna sprawa, w najbliższym czasie postaram się sklecić coś bardziej złożonego:
Berger Napisano 6 Kwiecień 2013 Autor Napisano 6 Kwiecień 2013 Dzięki wszystkim, a tym razem wrzucam szybką wizkę, może z 3h na tym siedziałem a to dlatego, że chciałem spróbować przenieść rysunek, który wczoraj sobie namaziałem, postaram się go dodać później jak wycieniuje go do końca. Tutaj sama wizka:
Berger Napisano 10 Kwiecień 2013 Autor Napisano 10 Kwiecień 2013 Dorzucam closeup jako test z maxwella:
Berger Napisano 11 Kwiecień 2013 Autor Napisano 11 Kwiecień 2013 Kolejny teścik w maxwellu, tym razem próba studyjna. Render był robiony w 1920x1080, w postprodukcji zmniejszony do 1200, render zatrzymałem po 1:15h renderu. Przypuszczam, że całkowite wyczyszczenie tego renderu w HD potrwałoby z 3h ale to sprawdze w nocy. Biorę pod uwagę też, że lakier jest czerwony, więc liczy się dużo dłużej niż szary lub czarny:
DrRambo Napisano 12 Kwiecień 2013 Napisano 12 Kwiecień 2013 super moim zdaniem (i tu nie jest zarzut do modelu ani renderu, tylko do oryginalu), powinni coś zrobić z przode. fajnie jest ze dlugi, ale mogliby spadek maski większy zrobić albo coś bo za płasko ten przód wygląda
Berger Napisano 13 Kwiecień 2013 Autor Napisano 13 Kwiecień 2013 Dalsze boje z maxwellem, tą scenę ustawiłem już w maxwell studio, 25 minut odszumiania. Zostawię na noc ten sam render, zobaczymy co przez ten czas wyjdzie :)
Berger Napisano 18 Kwiecień 2013 Autor Napisano 18 Kwiecień 2013 (edytowane) Kolejne testowe: Edytowane 18 Kwiecień 2013 przez Berger
Sebazx6r Napisano 18 Kwiecień 2013 Napisano 18 Kwiecień 2013 Miazdzszy system tymi odiciami :). Mnie zawsze zastnawiaj te czarne. To poprostu niedoswitelone lementy?
Smoku Napisano 18 Kwiecień 2013 Napisano 18 Kwiecień 2013 Musze przyznać, że naprawdę wyniosłeś na wysoki poziom rendering. Jestem pod wrażeniem jak operujesz światłem, cieniem i refleksami. Brakuje trochę temu renderowi z Twojego posta wyżej gdzie refleksy odgrywają główną rolę tego że jednak gdzieś ginie sylwetka samochodu a mniemam, że takie jest jego główne założenie. Może to wina kontrastu albo też tego że refleksy giną miejscami tak jak np. na dachu. Nie mniej, wielkie propsy jak to mówią na osiedlach ;)
Berger Napisano 20 Kwiecień 2013 Autor Napisano 20 Kwiecień 2013 Sebazx6r: Dzięki, czarne miejsca się pojawiły, ponieważ ustawiłem zbyt duży kontrast dla mapy HDRI, do tego postprodukcja i spód zginął. Smoku: Też pierwsze wrażenie u mnie było, że refleksy mogłyby się pojawić jeszcze w kilku miejscach ale nie chciało mi się już ich robić :P Tutaj zbliżenie na przód z tego samego studia:
Berger Napisano 20 Kwiecień 2013 Autor Napisano 20 Kwiecień 2013 I test z innej beczki, zacząłem modelować tylne ledy, chciałem sprawdzić czy dolny pasek będzie robił robotę, myśle, że jest ok, jeszce poleci z tył jedna warstwa więc będzie mniej monotonnie oświetlony:
Orangegraphics Napisano 20 Kwiecień 2013 Napisano 20 Kwiecień 2013 Ostatni test kosmicznie smakowity, pięknie ci te światła wychodzą, czy możnaby było popraosić o screena modelu światła?
Berger Napisano 20 Kwiecień 2013 Autor Napisano 20 Kwiecień 2013 Xiz0r: Dzięki, nie ma problemu, model świateł wygląda tak, nie wiem czy jeszcze coś będę dodawał, no poza takim jakimś dziwnym odbłyśnikiem czy inną pierdółką, która jest w szkle.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się