Skocz do zawartości

Mercedes-Benz SLS AMG 2011


Berger

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 279
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Mocne detale(slajd 1 i 2) czoło bolidu oraz wydech zrobiłeś.

Przy całości widać że bryła auta jest zbyt duża w stosunku do kabiny, mój psor zawsze mówił "Pamiętajcie, od ogółu do szczegółu"

U ciebie niestety tak trochę wyszło jaak byś zaczął od detalu i masz świetny detal reszta dużo gorzej. Może spróbuj jeszcze raz i ostatni podejść do tematu, zobacz sobie takie cuda: blitzen-benz z 1909, Adler model Trumpf z 1937 no i na deser mercedes w165.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, przestudiuje jeszcze raz to co podesłałeś i wrzucę szkice ewentualnego projektu. Dodaje tylko jeszcze jeden render robiony jakiś czas temu na normalnych oponach (modele opon nie moje):

 

5bC6xYw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki do projektu wrócę, na ten moment jednak powrót do nauki nurbsów, trochę ruszyło do przodu i już w miarę swobodnie jestem w stanie konstruować bazy, tutaj taki test po exporcie do maxa:

 

m9ImXTx.jpg

 

Model do tej pory jest w pełni na "A-klasie" :)

 

IL9gEHU.jpg

 

F2z0Ced.jpg

 

kLSYgeO.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt pewnie będzie ciekawy ale nie wiem jak tam maya stoi z nurbsami, lecz wydaje mi się, że jeżeli modelowanie NURBS to tylko programy do tego stworzone typu Rhino/AST/Catia/SW itd...mają pełną gamę narzędzi i wszystko ze sobą ładnie współgra, osobiście polecam Aliasa, najbardziej mi podpadł do gustu ale na początku jest najmniej "user-friendly".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alias to tej samej stajni był co Mayka ;) Maya ma właściwie wszystkie narzędzia i do tego mogę NURBSami w poly robić od razu. Z tego co widziałem kiedyś w Autodeskowym tutku to alias ma takie same narzędzia jak maya tylko inne sterowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne, żeby zrobić powierzchnie krzywe powinny się stykać, potem tworzona powierzchnia nie musi być oparta na wszystkich krzywych jeśli nie jest to możliwe np. w wypadku gdy jedna krawędź musi mieć G3 względem innej a niektóre krzywe były robione ręcznie i uniemożliwiają stworzenie takiego przejścia przy jednoczesnym zastosowaniu G1 dla ich konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ale moim zdaniem to żaden wyznacznik, krzywe należy konstruować dokładnie a nie na oko, na tym polega ta technika modelowania. Rhino może i tworzy tam powierzchnie i jeszcze usilnie przy tym twierdzi że jest tam G1 ale uważam, że Rhino jakoś nie należy pod tym względem do najdokładniejszego softu to samo tyczy się tworzenia przejść i dopasowywania powierzchni do siebie, w porównaniu do Aliasa wypada w tej materii bardzo słabo i jest tak naprawdę mała kontrola nad tym co się dzieje. Takie jest moje zdanie :)

 

Tylko oczywiście Alias i Rhino to 2 różne półki, przede wszystkim cenowe, jak na swoją cenę Rhino wypada świetnie ale po opanowaniu podstaw może się robić zbyt prosty i niedokładny w kwestii budowania powierzchni np samochodowych gdzie główne powierzchnie muszą mieć między sobą przejścia G3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucam dla treningu coś co musiało mieć więcej przejść G1, zatem było to nieco trudniej skonstruować. Poświęciłem na to 3h ale przynajmniej wiem co można tutaj zrobić i jakie są efekty. Powstało całe 7 powierzchni przez ten czas :P Przód to baza od 2012 R8:

 

xZpvoT2.jpg

 

 

hftTvCr.jpg

 

w2ypjdi.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi osobiście było ciężko, z początku wydawał się mega toporny, z mnóstwem nieużytecznych bajerów przy najprostszych funkcjach. Dopiero niedawno zobaczyłem o ile szybciej dzięki temu można zrobić rzeczy, które wymagają np. zachowania ciągłości G3 i jak bardzo wszystko jest pomyślane. No ale tutaj można godzinami o tym pisać i pisac, trzeba samemu sprawdzić. Jedyne czego mi brak to tego fajnego systemu wpisywania komend z Rhino, ale już teraz bym nie chciał do tego softu wracać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie nieco więcej wolnego czasu się pojawiło, więc dzisiaj wróciłem do SLS'a i dodałem nieco elementów do zabudowy wnętrza, na razie ogólne bryły, które trzeba dopieścić ale ten etap był chyba najgorszy bo trzeba było się odnaleźć w niekończących się zakamarkach i zawijasach:

 

IO0nG0A.jpg

 

LclQxh1.jpg

 

yrk9vFt.jpg

 

xar1wUP.jpg

 

Wesołych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim, a tym razem wrzucam szybką wizkę, może z 3h na tym siedziałem a to dlatego, że chciałem spróbować przenieść rysunek, który wczoraj sobie namaziałem, postaram się go dodać później jak wycieniuje go do końca. Tutaj sama wizka:

 

wEbhSCb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny teścik w maxwellu, tym razem próba studyjna. Render był robiony w 1920x1080, w postprodukcji zmniejszony do 1200, render zatrzymałem po 1:15h renderu. Przypuszczam, że całkowite wyczyszczenie tego renderu w HD potrwałoby z 3h ale to sprawdze w nocy. Biorę pod uwagę też, że lakier jest czerwony, więc liczy się dużo dłużej niż szary lub czarny:

 

N7PAn6p.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze przyznać, że naprawdę wyniosłeś na wysoki poziom rendering. Jestem pod wrażeniem jak operujesz światłem, cieniem i refleksami. Brakuje trochę temu renderowi z Twojego posta wyżej gdzie refleksy odgrywają główną rolę tego że jednak gdzieś ginie sylwetka samochodu a mniemam, że takie jest jego główne założenie. Może to wina kontrastu albo też tego że refleksy giną miejscami tak jak np. na dachu. Nie mniej, wielkie propsy jak to mówią na osiedlach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebazx6r: Dzięki, czarne miejsca się pojawiły, ponieważ ustawiłem zbyt duży kontrast dla mapy HDRI, do tego postprodukcja i spód zginął.

 

Smoku: Też pierwsze wrażenie u mnie było, że refleksy mogłyby się pojawić jeszcze w kilku miejscach ale nie chciało mi się już ich robić :P

 

Tutaj zbliżenie na przód z tego samego studia:

 

bFZQ9w3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności