Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano
  • Autor

Dorzucam trochę renderów:

 

UpORs0y.jpg

 

11.jpg

 

13.jpg

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Berger

  • Odpowiedzi 279
  • Wyświetleń 59,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Świetne, zachęcają do zobaczenia czegoś więcej. Fajny efekt Tobie wyszedł.

Napisano
  • Autor

Wrzucam taki szybki test całości, w sumie nie wiem jak z tym projektem będzie dalej bo na ten moment trochę odechciewa mi się go robić:

 

nwCEF6q.jpg

Napisano

Mocne detale(slajd 1 i 2) czoło bolidu oraz wydech zrobiłeś.

Przy całości widać że bryła auta jest zbyt duża w stosunku do kabiny, mój psor zawsze mówił "Pamiętajcie, od ogółu do szczegółu"

U ciebie niestety tak trochę wyszło jaak byś zaczął od detalu i masz świetny detal reszta dużo gorzej. Może spróbuj jeszcze raz i ostatni podejść do tematu, zobacz sobie takie cuda: blitzen-benz z 1909, Adler model Trumpf z 1937 no i na deser mercedes w165.

Napisano
  • Autor

Dzięki, przestudiuje jeszcze raz to co podesłałeś i wrzucę szkice ewentualnego projektu. Dodaje tylko jeszcze jeden render robiony jakiś czas temu na normalnych oponach (modele opon nie moje):

 

5bC6xYw.jpg

Napisano

a ja się pytam gdzie klamka? :D no nie wiem jakoś mnie nieprzekonuje przód ale ogólnie wszystko fajnie wygląda

Napisano

Powalcz jeszcze. Wg mnie warto :) Za fajny model zeby go stracic na poczet lenistwa ;P Na powaznie to drzemie w tym potencjal. Wroc jeszcze do niego od czasu do czasu - bedzie dobrze :D

Napisano
  • Autor

Ok dzięki do projektu wrócę, na ten moment jednak powrót do nauki nurbsów, trochę ruszyło do przodu i już w miarę swobodnie jestem w stanie konstruować bazy, tutaj taki test po exporcie do maxa:

 

m9ImXTx.jpg

 

Model do tej pory jest w pełni na "A-klasie" :)

 

IL9gEHU.jpg

 

F2z0Ced.jpg

 

kLSYgeO.jpg

Napisano

A swoja drogą ostatnio sie trochę w bawię w modelowanie Katiuszy w Mayce więc, jeśli jest możliwość to lepszy efekt modelowania, będzie chyba na NURBs, nie?

Napisano
  • Autor

Efekt pewnie będzie ciekawy ale nie wiem jak tam maya stoi z nurbsami, lecz wydaje mi się, że jeżeli modelowanie NURBS to tylko programy do tego stworzone typu Rhino/AST/Catia/SW itd...mają pełną gamę narzędzi i wszystko ze sobą ładnie współgra, osobiście polecam Aliasa, najbardziej mi podpadł do gustu ale na początku jest najmniej "user-friendly".

Napisano

Alias to tej samej stajni był co Mayka ;) Maya ma właściwie wszystkie narzędzia i do tego mogę NURBSami w poly robić od razu. Z tego co widziałem kiedyś w Autodeskowym tutku to alias ma takie same narzędzia jak maya tylko inne sterowanie.

Napisano
  • Autor

To normalne, żeby zrobić powierzchnie krzywe powinny się stykać, potem tworzona powierzchnia nie musi być oparta na wszystkich krzywych jeśli nie jest to możliwe np. w wypadku gdy jedna krawędź musi mieć G3 względem innej a niektóre krzywe były robione ręcznie i uniemożliwiają stworzenie takiego przejścia przy jednoczesnym zastosowaniu G1 dla ich konstrukcji.

Napisano
  • Autor

Może ale moim zdaniem to żaden wyznacznik, krzywe należy konstruować dokładnie a nie na oko, na tym polega ta technika modelowania. Rhino może i tworzy tam powierzchnie i jeszcze usilnie przy tym twierdzi że jest tam G1 ale uważam, że Rhino jakoś nie należy pod tym względem do najdokładniejszego softu to samo tyczy się tworzenia przejść i dopasowywania powierzchni do siebie, w porównaniu do Aliasa wypada w tej materii bardzo słabo i jest tak naprawdę mała kontrola nad tym co się dzieje. Takie jest moje zdanie :)

 

Tylko oczywiście Alias i Rhino to 2 różne półki, przede wszystkim cenowe, jak na swoją cenę Rhino wypada świetnie ale po opanowaniu podstaw może się robić zbyt prosty i niedokładny w kwestii budowania powierzchni np samochodowych gdzie główne powierzchnie muszą mieć między sobą przejścia G3.

Napisano
  • Autor

Dorzucam dla treningu coś co musiało mieć więcej przejść G1, zatem było to nieco trudniej skonstruować. Poświęciłem na to 3h ale przynajmniej wiem co można tutaj zrobić i jakie są efekty. Powstało całe 7 powierzchni przez ten czas :P Przód to baza od 2012 R8:

 

xZpvoT2.jpg

 

 

hftTvCr.jpg

 

w2ypjdi.jpg

Napisano
  • Autor

Mi osobiście było ciężko, z początku wydawał się mega toporny, z mnóstwem nieużytecznych bajerów przy najprostszych funkcjach. Dopiero niedawno zobaczyłem o ile szybciej dzięki temu można zrobić rzeczy, które wymagają np. zachowania ciągłości G3 i jak bardzo wszystko jest pomyślane. No ale tutaj można godzinami o tym pisać i pisac, trzeba samemu sprawdzić. Jedyne czego mi brak to tego fajnego systemu wpisywania komend z Rhino, ale już teraz bym nie chciał do tego softu wracać :)

Napisano

Przez Ciebie chyba jak zrobię format zainstaluje Aliasa z ciekawości :D

 

A poza tym świetnie wygląda :)

Napisano
  • Autor

Wreszcie nieco więcej wolnego czasu się pojawiło, więc dzisiaj wróciłem do SLS'a i dodałem nieco elementów do zabudowy wnętrza, na razie ogólne bryły, które trzeba dopieścić ale ten etap był chyba najgorszy bo trzeba było się odnaleźć w niekończących się zakamarkach i zawijasach:

 

IO0nG0A.jpg

 

LclQxh1.jpg

 

yrk9vFt.jpg

 

xar1wUP.jpg

 

Wesołych ;)

Napisano

Posiadasz może bazę tutków z których się uczyłeś Aliasa? Na YT niestety za wiele sensownych rzeczy nie ma na ten temat.

Napisano
  • Autor

Ja uczę się Aliasa metodą prób i błędów, natomiast podstawy NURBS przyswajałem sobie w Rhino.

Napisano
  • Autor

Studio wnętrza to prosta HDRka:

 

MFGIKhs.jpg

 

Tutaj wrzucam szybki test, sprawdzałem działanie multimatte na wyodrębnionym lakierze, całkiem fajna sprawa, w najbliższym czasie postaram się sklecić coś bardziej złożonego:

 

QnOGiZO.jpg

Napisano
  • Autor

Dzięki wszystkim, a tym razem wrzucam szybką wizkę, może z 3h na tym siedziałem a to dlatego, że chciałem spróbować przenieść rysunek, który wczoraj sobie namaziałem, postaram się go dodać później jak wycieniuje go do końca. Tutaj sama wizka:

 

wEbhSCb.jpg

Napisano
  • Autor

Kolejny teścik w maxwellu, tym razem próba studyjna. Render był robiony w 1920x1080, w postprodukcji zmniejszony do 1200, render zatrzymałem po 1:15h renderu. Przypuszczam, że całkowite wyczyszczenie tego renderu w HD potrwałoby z 3h ale to sprawdze w nocy. Biorę pod uwagę też, że lakier jest czerwony, więc liczy się dużo dłużej niż szary lub czarny:

 

N7PAn6p.jpg

Napisano

super

 

moim zdaniem (i tu nie jest zarzut do modelu ani renderu, tylko do oryginalu), powinni coś zrobić z przode. fajnie jest ze dlugi, ale mogliby spadek maski większy zrobić albo coś bo za płasko ten przód wygląda

Napisano
  • Autor

Dalsze boje z maxwellem, tą scenę ustawiłem już w maxwell studio, 25 minut odszumiania. Zostawię na noc ten sam render, zobaczymy co przez ten czas wyjdzie :)

 

uLE4IOK.jpg

Napisano
  • Autor

Kolejne testowe:

 

jic9ee3.jpg

 

8b8sB9t.jpg

Edytowane przez Berger

Napisano

Musze przyznać, że naprawdę wyniosłeś na wysoki poziom rendering. Jestem pod wrażeniem jak operujesz światłem, cieniem i refleksami. Brakuje trochę temu renderowi z Twojego posta wyżej gdzie refleksy odgrywają główną rolę tego że jednak gdzieś ginie sylwetka samochodu a mniemam, że takie jest jego główne założenie. Może to wina kontrastu albo też tego że refleksy giną miejscami tak jak np. na dachu. Nie mniej, wielkie propsy jak to mówią na osiedlach ;)

Napisano
  • Autor

Sebazx6r: Dzięki, czarne miejsca się pojawiły, ponieważ ustawiłem zbyt duży kontrast dla mapy HDRI, do tego postprodukcja i spód zginął.

 

Smoku: Też pierwsze wrażenie u mnie było, że refleksy mogłyby się pojawić jeszcze w kilku miejscach ale nie chciało mi się już ich robić :P

 

Tutaj zbliżenie na przód z tego samego studia:

 

bFZQ9w3.jpg

Napisano
  • Autor

I test z innej beczki, zacząłem modelować tylne ledy, chciałem sprawdzić czy dolny pasek będzie robił robotę, myśle, że jest ok, jeszce poleci z tył jedna warstwa więc będzie mniej monotonnie oświetlony:

 

iHnbWRC.jpg

Napisano
  • Autor

Xiz0r: Dzięki, nie ma problemu, model świateł wygląda tak, nie wiem czy jeszcze coś będę dodawał, no poza takim jakimś dziwnym odbłyśnikiem czy inną pierdółką, która jest w szkle.

 

ehPOvd6.jpg

 

Qodscc6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności