Napisano 29 Styczeń 201312 l Autor Dorzucam trochę renderów: Pozdrawiam Edytowane 29 Styczeń 201312 l przez Berger
Napisano 31 Styczeń 201312 l Świetne, zachęcają do zobaczenia czegoś więcej. Fajny efekt Tobie wyszedł.
Napisano 22 Luty 201312 l Autor Wrzucam taki szybki test całości, w sumie nie wiem jak z tym projektem będzie dalej bo na ten moment trochę odechciewa mi się go robić:
Napisano 22 Luty 201312 l Na chcwile obecna mysle ze jak nie chcesz konczyc to wywal ten render a tamte daj do finished. :). Paskudny ten niebieski. Fajne odbicia.
Napisano 23 Luty 201312 l Mocne detale(slajd 1 i 2) czoło bolidu oraz wydech zrobiłeś. Przy całości widać że bryła auta jest zbyt duża w stosunku do kabiny, mój psor zawsze mówił "Pamiętajcie, od ogółu do szczegółu" U ciebie niestety tak trochę wyszło jaak byś zaczął od detalu i masz świetny detal reszta dużo gorzej. Może spróbuj jeszcze raz i ostatni podejść do tematu, zobacz sobie takie cuda: blitzen-benz z 1909, Adler model Trumpf z 1937 no i na deser mercedes w165.
Napisano 24 Luty 201312 l Autor Dzięki, przestudiuje jeszcze raz to co podesłałeś i wrzucę szkice ewentualnego projektu. Dodaje tylko jeszcze jeden render robiony jakiś czas temu na normalnych oponach (modele opon nie moje):
Napisano 24 Luty 201312 l światła są narysowane? ostatni render mi sie podoba, jendka felki nie pasuja
Napisano 25 Luty 201312 l Wg mnie też brakuje detalu (wloty/kierunkowskazy/inne), bo sam projekt raczej ciekawy.
Napisano 25 Luty 201312 l a ja się pytam gdzie klamka? :D no nie wiem jakoś mnie nieprzekonuje przód ale ogólnie wszystko fajnie wygląda
Napisano 26 Luty 201312 l Powalcz jeszcze. Wg mnie warto :) Za fajny model zeby go stracic na poczet lenistwa ;P Na powaznie to drzemie w tym potencjal. Wroc jeszcze do niego od czasu do czasu - bedzie dobrze :D
Napisano 3 Marzec 201312 l Autor Ok dzięki do projektu wrócę, na ten moment jednak powrót do nauki nurbsów, trochę ruszyło do przodu i już w miarę swobodnie jestem w stanie konstruować bazy, tutaj taki test po exporcie do maxa: Model do tej pory jest w pełni na "A-klasie" :)
Napisano 4 Marzec 201312 l Te nurbsy... :) To jakas choroba juz ;) Piekne modele wychodza dzieki tej technice i bardzo czyste, dlatego warto trenowac. Cos pieknego.
Napisano 4 Marzec 201312 l A swoja drogą ostatnio sie trochę w bawię w modelowanie Katiuszy w Mayce więc, jeśli jest możliwość to lepszy efekt modelowania, będzie chyba na NURBs, nie?
Napisano 4 Marzec 201312 l Autor Efekt pewnie będzie ciekawy ale nie wiem jak tam maya stoi z nurbsami, lecz wydaje mi się, że jeżeli modelowanie NURBS to tylko programy do tego stworzone typu Rhino/AST/Catia/SW itd...mają pełną gamę narzędzi i wszystko ze sobą ładnie współgra, osobiście polecam Aliasa, najbardziej mi podpadł do gustu ale na początku jest najmniej "user-friendly".
Napisano 4 Marzec 201312 l Alias to tej samej stajni był co Mayka ;) Maya ma właściwie wszystkie narzędzia i do tego mogę NURBSami w poly robić od razu. Z tego co widziałem kiedyś w Autodeskowym tutku to alias ma takie same narzędzia jak maya tylko inne sterowanie.
Napisano 4 Marzec 201312 l Tak ale jka w mayce krzywe sie nei stykaja to nie zrobi czesto powierzchni. Legomir pomodeluj pierwszo :).
Napisano 4 Marzec 201312 l Autor To normalne, żeby zrobić powierzchnie krzywe powinny się stykać, potem tworzona powierzchnia nie musi być oparta na wszystkich krzywych jeśli nie jest to możliwe np. w wypadku gdy jedna krawędź musi mieć G3 względem innej a niektóre krzywe były robione ręcznie i uniemożliwiają stworzenie takiego przejścia przy jednoczesnym zastosowaniu G1 dla ich konstrukcji.
Napisano 4 Marzec 201312 l Autor Może ale moim zdaniem to żaden wyznacznik, krzywe należy konstruować dokładnie a nie na oko, na tym polega ta technika modelowania. Rhino może i tworzy tam powierzchnie i jeszcze usilnie przy tym twierdzi że jest tam G1 ale uważam, że Rhino jakoś nie należy pod tym względem do najdokładniejszego softu to samo tyczy się tworzenia przejść i dopasowywania powierzchni do siebie, w porównaniu do Aliasa wypada w tej materii bardzo słabo i jest tak naprawdę mała kontrola nad tym co się dzieje. Takie jest moje zdanie :) Tylko oczywiście Alias i Rhino to 2 różne półki, przede wszystkim cenowe, jak na swoją cenę Rhino wypada świetnie ale po opanowaniu podstaw może się robić zbyt prosty i niedokładny w kwestii budowania powierzchni np samochodowych gdzie główne powierzchnie muszą mieć między sobą przejścia G3.
Napisano 6 Marzec 201312 l Autor Dorzucam dla treningu coś co musiało mieć więcej przejść G1, zatem było to nieco trudniej skonstruować. Poświęciłem na to 3h ale przynajmniej wiem co można tutaj zrobić i jakie są efekty. Powstało całe 7 powierzchni przez ten czas :P Przód to baza od 2012 R8:
Napisano 6 Marzec 201312 l Super fajnie i o to chodzi w Nurbsach :) Powiedz mi czy ciezko sie bylo przyzwyczaic do interface tego softu?
Napisano 6 Marzec 201312 l Autor Mi osobiście było ciężko, z początku wydawał się mega toporny, z mnóstwem nieużytecznych bajerów przy najprostszych funkcjach. Dopiero niedawno zobaczyłem o ile szybciej dzięki temu można zrobić rzeczy, które wymagają np. zachowania ciągłości G3 i jak bardzo wszystko jest pomyślane. No ale tutaj można godzinami o tym pisać i pisac, trzeba samemu sprawdzić. Jedyne czego mi brak to tego fajnego systemu wpisywania komend z Rhino, ale już teraz bym nie chciał do tego softu wracać :)
Napisano 7 Marzec 201312 l Przez Ciebie chyba jak zrobię format zainstaluje Aliasa z ciekawości :D A poza tym świetnie wygląda :)
Napisano 30 Marzec 201311 l Autor Wreszcie nieco więcej wolnego czasu się pojawiło, więc dzisiaj wróciłem do SLS'a i dodałem nieco elementów do zabudowy wnętrza, na razie ogólne bryły, które trzeba dopieścić ale ten etap był chyba najgorszy bo trzeba było się odnaleźć w niekończących się zakamarkach i zawijasach: Wesołych ;)
Napisano 1 Kwiecień 201311 l Posiadasz może bazę tutków z których się uczyłeś Aliasa? Na YT niestety za wiele sensownych rzeczy nie ma na ten temat.
Napisano 1 Kwiecień 201311 l Autor Ja uczę się Aliasa metodą prób i błędów, natomiast podstawy NURBS przyswajałem sobie w Rhino.
Napisano 2 Kwiecień 201311 l Autor Studio wnętrza to prosta HDRka: Tutaj wrzucam szybki test, sprawdzałem działanie multimatte na wyodrębnionym lakierze, całkiem fajna sprawa, w najbliższym czasie postaram się sklecić coś bardziej złożonego:
Napisano 6 Kwiecień 201311 l Autor Dzięki wszystkim, a tym razem wrzucam szybką wizkę, może z 3h na tym siedziałem a to dlatego, że chciałem spróbować przenieść rysunek, który wczoraj sobie namaziałem, postaram się go dodać później jak wycieniuje go do końca. Tutaj sama wizka:
Napisano 11 Kwiecień 201311 l Autor Kolejny teścik w maxwellu, tym razem próba studyjna. Render był robiony w 1920x1080, w postprodukcji zmniejszony do 1200, render zatrzymałem po 1:15h renderu. Przypuszczam, że całkowite wyczyszczenie tego renderu w HD potrwałoby z 3h ale to sprawdze w nocy. Biorę pod uwagę też, że lakier jest czerwony, więc liczy się dużo dłużej niż szary lub czarny:
Napisano 12 Kwiecień 201311 l super moim zdaniem (i tu nie jest zarzut do modelu ani renderu, tylko do oryginalu), powinni coś zrobić z przode. fajnie jest ze dlugi, ale mogliby spadek maski większy zrobić albo coś bo za płasko ten przód wygląda
Napisano 13 Kwiecień 201311 l Autor Dalsze boje z maxwellem, tą scenę ustawiłem już w maxwell studio, 25 minut odszumiania. Zostawię na noc ten sam render, zobaczymy co przez ten czas wyjdzie :)
Napisano 18 Kwiecień 201311 l Miazdzszy system tymi odiciami :). Mnie zawsze zastnawiaj te czarne. To poprostu niedoswitelone lementy?
Napisano 18 Kwiecień 201311 l Musze przyznać, że naprawdę wyniosłeś na wysoki poziom rendering. Jestem pod wrażeniem jak operujesz światłem, cieniem i refleksami. Brakuje trochę temu renderowi z Twojego posta wyżej gdzie refleksy odgrywają główną rolę tego że jednak gdzieś ginie sylwetka samochodu a mniemam, że takie jest jego główne założenie. Może to wina kontrastu albo też tego że refleksy giną miejscami tak jak np. na dachu. Nie mniej, wielkie propsy jak to mówią na osiedlach ;)
Napisano 20 Kwiecień 201311 l Autor Sebazx6r: Dzięki, czarne miejsca się pojawiły, ponieważ ustawiłem zbyt duży kontrast dla mapy HDRI, do tego postprodukcja i spód zginął. Smoku: Też pierwsze wrażenie u mnie było, że refleksy mogłyby się pojawić jeszcze w kilku miejscach ale nie chciało mi się już ich robić :P Tutaj zbliżenie na przód z tego samego studia:
Napisano 20 Kwiecień 201311 l Autor I test z innej beczki, zacząłem modelować tylne ledy, chciałem sprawdzić czy dolny pasek będzie robił robotę, myśle, że jest ok, jeszce poleci z tył jedna warstwa więc będzie mniej monotonnie oświetlony:
Napisano 20 Kwiecień 201311 l Ostatni test kosmicznie smakowity, pięknie ci te światła wychodzą, czy możnaby było popraosić o screena modelu światła?
Napisano 20 Kwiecień 201311 l Autor Xiz0r: Dzięki, nie ma problemu, model świateł wygląda tak, nie wiem czy jeszcze coś będę dodawał, no poza takim jakimś dziwnym odbłyśnikiem czy inną pierdółką, która jest w szkle.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto