Deex Napisano 30 Maj 2011 Napisano 30 Maj 2011 (edytowane) Witajcie, Tak więc by nie zakładać co mniejszy model nowego tematu w dziale WIP postanowiłem założyć sobie teczkę. Na początek prosiłbym o porady przy feldze : Teraz widzę jaka jest krzywa obręcz, jak to teraz najłatwiej poprawić ? I jak nie dopuścić do tego w przyszłości ? Nie krzyczcie za bardzo .. Pozdrawiam[ATTACH=CONFIG]86392[/ATTACH] Edytowane 12 Wrzesień 2012 przez Deex
goran Napisano 31 Maj 2011 Napisano 31 Maj 2011 Deformacje obręczy to efekt nierównego rozłożenia poly na obwodzie. Żeby było równo muszą być rozłożone idealnie symetrycznie i równomiernie - najlepiej dawać coś takiego jak obręcz z walca i dociągać do niego całą geometrię. Co zrobić żeby to uratować - zrobić od nowa z poprawną siatką. A jak koniecznie chcesz to uratować, to zauważ że jeden segment jest inny, brakuje jednej krawędzi (kolor czerwony). Wywal wszystko poza jednym segmentem zaznaczonym na zielono, odbij to pięć razy (albo poleceniem ARRAY albo modyfikatorem symmetry - ten drugi bardziej nadaje się do obiektów parzystosymetrycznych (fajne słowo wymyśliłem :-)). Jakbyś nie zrobił, powtórz go 5 razy po obwodzie, jeżeli trzeba to zwelduj vertexy na krawędziach łączenia. Potem dodaj do modelu walec obręczy (w miejsce usunięwgo fragmentu) o 40 bokach i dociągnij do niego siatkę już istniejącego modelu. Jeżeli coś z tego bełkotu zrozuiałeś to spróbuj poprawić. Pozdrawiam
martix69 Napisano 3 Czerwiec 2011 Napisano 3 Czerwiec 2011 jest lepiej ale nadal jest powyginana, zrób tak jak Ci radzi goran w skrócie opisał Ci wszystko (taki mini tourtial :))
RA Napisano 4 Czerwiec 2011 Napisano 4 Czerwiec 2011 (edytowane) Tak jak prawi goran. Niech prymitywy (w tym przypadku walec) zrobią za ciebie jak najwięcej pracy. Do tego przed każdym modelem warto się zastanowić, jak go zrobić, a się nie narobić. Praktycznie każdą felgę można rozłożyć na jakąś niewielką część, którą później modyfikujesz, powielasz czy robisz jej odbicie lustrzane. Z twoją felgą jest podobnie. Widzę, że robiłeś całość, a wystarczyło zrobić skrawek. Poniżej proces, który mam na myśli (od lewej do prawej): Powyższe nie powstawało może dokładnie tak jak, to opisywałem, bo pewne części łatwiej robić na koniec. Na przykład całą tą zewnętrzną walcowatą część, której nie widać po założeniu opony. A więc takie narzędzia jak mirror, symmetry, array, to twoi najlepsi przyjaciele. :) Do tego zainteresuj się pivot'em i tym jak go wykorzystać z manipulatorami, np. scale. Piszę o 3ds'ie, nie wiem na czym pracujesz. Jednak zmienia się tylko nazewnictwo, nie sposoby. Edytowane 4 Czerwiec 2011 przez RA
Deex Napisano 9 Czerwiec 2011 Autor Napisano 9 Czerwiec 2011 Dzięki wszystkim za rady, używam Array i Affect Privot Only. Trochę jeszcze poprawiłem. Interesuje mnie jak najlepiej zrobić otwory ? Bo obecnie mam tą środkową część na osobnej warstwie.
Deex Napisano 16 Czerwiec 2011 Autor Napisano 16 Czerwiec 2011 (edytowane) Nauki ciąg dalszy, teraz już nie powinno być nierówności. Teraz będę próbował ładnie wyrenderować. W linkach i miniaturkach to samo, po prostu 2 różne serwery. http://imageshack.us/photo/my-images/221/felga2d.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/844/felga22.jpg/ Edytowane 16 Czerwiec 2011 przez Deex
Deex Napisano 18 Czerwiec 2011 Autor Napisano 18 Czerwiec 2011 Próby wyrenderowania : No nie będę ukrywał, że nie zachwyca mnie efekt końcowy ale nie wiem jak poprawić, jakieś rady ?
plasti Napisano 18 Czerwiec 2011 Napisano 18 Czerwiec 2011 zmniejsz natezenie swiatla, przepaliles caly render
TheCapo Napisano 18 Czerwiec 2011 Napisano 18 Czerwiec 2011 http://www.3dm3.com/tutorials/vray_video/ Obejrzyj sobie ten tutorial. Pokazane jest tam jak zrobić prostą scene i fajnie wyrenderować jakiś przedmiot.
Deex Napisano 18 Czerwiec 2011 Autor Napisano 18 Czerwiec 2011 Dobra dzięki :) Największy problem to mam jednak z materiałami, bo scenę wiem jak poprawić.
Deex Napisano 21 Czerwiec 2011 Autor Napisano 21 Czerwiec 2011 No kolejne podejście do renderu mojej wymodelowanej felgi, myślę, że lepiej wszystko wygląda.
Sinnerslayer Napisano 24 Czerwiec 2011 Napisano 24 Czerwiec 2011 jest zdecydowanie lepiej. jedynie popracuj nad ustawieniem antyaliasingu i pozbądź się ziarnistości.
Deex Napisano 24 Maj 2012 Autor Napisano 24 Maj 2012 W sumie to minął już rok, ale mam nadzieję, że nikt nie będzie miał pretensji, że odkopię swój temat. W międzyczasie przez ten rok coś tam próbowałem robić, ale nic lepszego z tego nie wyszło. Kilka dni temu zacząłem modelować Trabanta 601, plan jest taki : Zrobić Trabanta w stylu Cult, czyli gleba, z tyłu negatyw, będę modelował bagażnik dachowy + jakieś elementy charakterystyczne dla tamtych lat. Felgi są poszerzone. Można będzie zrobić 2 wersje dla kontrastu, przerobiona i oryginał. Chciałbym zrobić dobry model by móc poćwiczyć też z renderowaniem. Elementy typu klamki, wycieraczki, lusterka oczywiście będą. Trochę się rozpisałem, a teraz wstępnie model :
amper939 Napisano 24 Maj 2012 Napisano 24 Maj 2012 tylne lewe koło jest krzywo, tak się trochę rzuca w oczy ;) całkiem ciekawie, czekam na dalszą rozbudowę modelu i renderki oczywiście, pozdrawiam ;)
Pawlito Napisano 24 Maj 2012 Napisano 24 Maj 2012 To nie jest krzywe koło tylko negatyw o którym pisał wcześniej, inaczej taki szeroki kapec nie zmieściłby sie w błotniku, ewentualnie można poszerzyć nadkole, hmmm... bo dziwnie to wygląda na mój gust trochę przesadzone. Będę kibicował, bo samochodziarzy brakuje coś na forum ostatnio, szczególnie jak przypomnieć sobie o bitwie sprzed roku.
Smoku Napisano 24 Maj 2012 Napisano 24 Maj 2012 Deex Pokaż jak to wygląda na MS, bo siatka ma parę błędów i jest trochę krzywa. kosi Przydałaby się znowu jakaś bitwa może coś by się rozruszało w temacie samochodów.
Deex Napisano 25 Maj 2012 Autor Napisano 25 Maj 2012 (edytowane) Poprawiłem coś w siatce, zmniejszyłem negatyw tylnego koła, szerokość rantu przedniego i odrobinę tylnego, mam nadzieję, że wygląda lepiej. Obecnie wygląda to tak : Edytowane 25 Maj 2012 przez Deex
latos Napisano 25 Maj 2012 Napisano 25 Maj 2012 Popraw symmetry przy tablicy rejestracyjnej. Kolejna sprawa, to uszczelki przy szybie powinny kierować się na zewnątrz a nie zapadać się do środka szyby. Maska jest do poprawy, bo coś nie dobrego się tam dzieje przy rogach Dziwnie wygląda przejście ze słupka na nadkole Ogólnie fajnie wygląda ten samochodzik jak resorak ^^
Deex Napisano 25 Maj 2012 Autor Napisano 25 Maj 2012 Ogólnie to wolałbym by wyglądał jak prawdziwy, ale jeśli będzie się podobał jako resorak to niech będzie resorakiem ^^ Jeśli chodzi o uszczelki, to chodzi o 2 czy tylko przednią ? W sumie to nie bardzo wiem o co chodzi, patrząc na zdjęcie : http://hyperinzerce.cz/x-cz/inz/1915/1915066-trabant-601-1.jpg Widzę mniej więcej to co mam zrobione, może zewnętrzna krawędź przylegająca do samochodu się różni. W którym miejscu maska jest do poprawki ? I przejście ze słupka na nadkole ?
Deex Napisano 3 Czerwiec 2012 Autor Napisano 3 Czerwiec 2012 W sumie to nie wiele zrobiłem, drobne poprawki typu zmniejszenie negatywu z tyłu, oraz szerokości kół. Dodałem przedni znaczek + dorobiłem stopkę by stał jak w mercedesie ;d Pojawił się także bagażnik dachowy. Powiedziałby mi ktoś jak jak wyłączyć oświetlenie ? Gdy próbowałem renderować lakier itd ustawiłem światła, nawet po skasowaniu ich na model pada światło co uniemożliwia mi sprawdzenie siatki itd. wszystko jest białe, jak temu zaradzić ? Jak ktoś mi pomoże rozwiązać problem to pokażę po zmianach auto. Ze względu na nie za dobry komputer nie mam zbytnich możliwości zrobienia szybkiego czegokolwiek w dużych rozmiarach, udało mi się zrobić taki render koła : Dekielek miał wyglądać na chrom ale raczej wyszło jak nie do końca wypolerowane aluminium. Próbuje zrobić lakier na samochód ale jakoś nie bardzo mi to wychodzi, w poradnikach jakich znalazłem jest jak zrobić metalik, ja chce akrylowy beż zrobić. Jakieś sugestie, rady co do chromu ? Ponieważ będzie On jeszcze na elementach zderzaka i bagażnika dachowego oraz znaczek. Światła by dobrze wyglądały najlepiej by było wymodelować ?
Sebazx6r Napisano 4 Czerwiec 2012 Napisano 4 Czerwiec 2012 diffuse na black... refl 1 wysoko bez w ustawieniach transparency 1 kolor refrakcji na czarne. Proceduralny shader w mental ray powinien miec preset
Deex Napisano 11 Czerwiec 2012 Autor Napisano 11 Czerwiec 2012 Jestem w trakcie robienia takiej scenerii, trochę jeszcze pozmieniam i uzupełnię i będę teksturował. Mam problem, bo wstępnie chciałem zobaczyć jak to wygląda oświetlone, jak się będzie prezentował lakier i dodałem VraySun i teraz za każdym razem jak kliknę render to pomimo tego, że słońca już nie ma to ciągle renderuje jakby było.
odnetniN Napisano 12 Czerwiec 2012 Napisano 12 Czerwiec 2012 sprawdz czy nie masz czegos w enviroment(skrot klawiszowy "8") jesli jak tak to usun.
Tr1bal Napisano 13 Czerwiec 2012 Napisano 13 Czerwiec 2012 Jeżeli chodzi o oświetlenie w viewporcie to prawym na opcje w viewporcie ( tam gdzie masz napisane typ wyświetlanej zawartości - wire, smooth, smooth + highlights etc) -> lighting and shadow -> iluminate with default light , jeżeli nie pomoże daj enable hardware shading (ciut niżej ) i powinno działać ;) Jeżeli chodzi o vray sun musisz usunąć vray sky który dodaje się z automatu przy dodawaniu vray sun (klikasz 8 i w environment dajesz prawym i clear) powinno pomóc
Deex Napisano 22 Czerwiec 2012 Autor Napisano 22 Czerwiec 2012 Trochę nic nie było, ale to nie miałem czasu to byłem zmęczony i mi się nie chciało ;d Wymodelowałem trochę elementów, coś tam poprawiłem. Do poprawy na pewno przednia lampa i do wymodelowania środek. W jaki sposób zrobić kierunkowskazy ? Muszę coś wymodelować i materiał czy tekstura ? Jak wymodelować to co ? W dalszym czasie nie wychodzi mi chrom, który miał być na zderzaku i bagażniku. Rezygnuje ze scenerii ponieważ mój komputer tego nie wytrzyma .. Render tego trwał dwie i pół godziny a jeszcze tyle do poprawki. Nie wiem jeszcze jak zrobić tylne światła oraz patrząc na tutorial jak zrobić scenę to tam miejsce gdzie nic nie stoi jest po wyrenderowaniu czarne, u mnie jest białe, ktoś wie jak to poprawić ? Bo po zrobieniu "plane" to robi się taki brzydki prześwit jak w lewym rogu. Dach miał być brązowy ale coś mi nie wyszło ;d Lakier auta zrobię chyba mocniejszy beż. Na masce zapomniałem włączyć MS i dlatego jest tam takie nienaturalne załamanie. Zabieram się dalej do pracy, pomóżcie mi w miarę możliwości podpowiedziami, będę naprawdę wdzięczny :)
Deex Napisano 14 Lipiec 2012 Autor Napisano 14 Lipiec 2012 Odstawiłem trabiego i zacząłem próbować coś nowego, na razie taki wstępny domek, nie bardzo mi wychodzi nakładanie textur, drewno wygląda jak szkło, albo jakbym po prostu diffuse ustawił na kolor żółty.
Deex Napisano 7 Wrzesień 2012 Autor Napisano 7 Wrzesień 2012 Wracam jednak do motoryzacji, tym razem Audi R8. http://imageshack.us/photo/my-images/31/audi1wi.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/402/audi2f.jpg/ Czekam na jakieś opinie, porady i komentarze.
Jaack Napisano 9 Wrzesień 2012 Napisano 9 Wrzesień 2012 To audi nie jest czasem robione z tutoriala ? :) jeśli tak ,to moim zdaniem jest to bardzo dobry tutorial :) sam go przerabiałem i naprawdę dużo się z niego nauczyłem :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się