Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witajcie,

Tak więc by nie zakładać co mniejszy model nowego tematu w dziale WIP postanowiłem założyć sobie teczkę.

Na początek prosiłbym o porady przy feldze :

 

felga1.jpg

felga4.jpgfelga1.jpg

felga2.jpg

felga3.jpg

felga4.jpg

 

Teraz widzę jaka jest krzywa obręcz, jak to teraz najłatwiej poprawić ?

I jak nie dopuścić do tego w przyszłości ?

Nie krzyczcie za bardzo ..

 

Pozdrawiam[ATTACH=CONFIG]86392[/ATTACH]

Edytowane przez Deex
  • Odpowiedzi 28
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Deformacje obręczy to efekt nierównego rozłożenia poly na obwodzie. Żeby było równo muszą być rozłożone idealnie symetrycznie i równomiernie - najlepiej dawać coś takiego jak obręcz z walca i dociągać do niego całą geometrię.

 

Co zrobić żeby to uratować - zrobić od nowa z poprawną siatką.

A jak koniecznie chcesz to uratować, to zauważ że jeden segment jest inny, brakuje jednej krawędzi (kolor czerwony). Wywal wszystko poza jednym segmentem zaznaczonym na zielono, odbij to pięć razy (albo poleceniem ARRAY albo modyfikatorem symmetry - ten drugi bardziej nadaje się do obiektów parzystosymetrycznych (fajne słowo wymyśliłem :-)). Jakbyś nie zrobił, powtórz go 5 razy po obwodzie, jeżeli trzeba to zwelduj vertexy na krawędziach łączenia. Potem dodaj do modelu walec obręczy (w miejsce usunięwgo fragmentu) o 40 bokach i dociągnij do niego siatkę już istniejącego modelu.

 

Jeżeli coś z tego bełkotu zrozuiałeś to spróbuj poprawić.

 

Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

Tak jak prawi goran.

Niech prymitywy (w tym przypadku walec) zrobią za ciebie jak najwięcej pracy.

Do tego przed każdym modelem warto się zastanowić, jak go zrobić, a się nie narobić.

Praktycznie każdą felgę można rozłożyć na jakąś niewielką część,

którą później modyfikujesz, powielasz czy robisz jej odbicie lustrzane.

Z twoją felgą jest podobnie. Widzę, że robiłeś całość, a wystarczyło zrobić skrawek.

Poniżej proces, który mam na myśli (od lewej do prawej):

blobaq.th.jpg

 

Powyższe nie powstawało może dokładnie tak jak, to opisywałem,

bo pewne części łatwiej robić na koniec.

Na przykład całą tą zewnętrzną walcowatą część, której nie widać po założeniu opony.

 

A więc takie narzędzia jak mirror, symmetry, array, to twoi najlepsi przyjaciele. :)

Do tego zainteresuj się pivot'em i tym jak go wykorzystać z manipulatorami, np. scale.

Piszę o 3ds'ie, nie wiem na czym pracujesz. Jednak zmienia się tylko nazewnictwo, nie sposoby.

Edytowane przez RA
Napisano

Dzięki wszystkim za rady, używam Array i Affect Privot Only.

 

felgal.th.jpg

 

Trochę jeszcze poprawiłem.

Interesuje mnie jak najlepiej zrobić otwory ? Bo obecnie mam tą środkową część na osobnej warstwie.

Napisano

Próby wyrenderowania :

 

felgarender.jpg

 

No nie będę ukrywał, że nie zachwyca mnie efekt końcowy ale nie wiem jak poprawić, jakieś rady ?

Napisano

W sumie to minął już rok, ale mam nadzieję, że nikt nie będzie miał pretensji, że odkopię swój temat. W międzyczasie przez ten rok coś tam próbowałem robić, ale nic lepszego z tego nie wyszło. Kilka dni temu zacząłem modelować Trabanta 601, plan jest taki : Zrobić Trabanta w stylu Cult, czyli gleba, z tyłu negatyw, będę modelował bagażnik dachowy + jakieś elementy charakterystyczne dla tamtych lat. Felgi są poszerzone. Można będzie zrobić 2 wersje dla kontrastu, przerobiona i oryginał. Chciałbym zrobić dobry model by móc poćwiczyć też z renderowaniem. Elementy typu klamki, wycieraczki, lusterka oczywiście będą.

 

Trochę się rozpisałem, a teraz wstępnie model :

 

trabi1.jpg

 

trabi2.jpg

 

trabi3.jpg

Napisano

tylne lewe koło jest krzywo, tak się trochę rzuca w oczy ;)

całkiem ciekawie, czekam na dalszą rozbudowę modelu i renderki oczywiście, pozdrawiam ;)

Napisano

To nie jest krzywe koło tylko negatyw o którym pisał wcześniej, inaczej taki szeroki kapec nie zmieściłby sie w błotniku, ewentualnie można poszerzyć nadkole, hmmm... bo dziwnie to wygląda na mój gust trochę przesadzone. Będę kibicował, bo samochodziarzy brakuje coś na forum ostatnio, szczególnie jak przypomnieć sobie o bitwie sprzed roku.

Napisano

Deex Pokaż jak to wygląda na MS, bo siatka ma parę błędów i jest trochę krzywa.

kosi Przydałaby się znowu jakaś bitwa może coś by się rozruszało w temacie samochodów.

Napisano (edytowane)

Poprawiłem coś w siatce, zmniejszyłem negatyw tylnego koła, szerokość rantu przedniego i odrobinę tylnego, mam nadzieję, że wygląda lepiej.

Obecnie wygląda to tak :

 

pokrak1.jpg

pokrak2.jpg

pokrak3.jpg

pokrak4.jpg

pokrak5.jpg

Edytowane przez Deex
Napisano

Popraw symmetry przy tablicy rejestracyjnej.

Kolejna sprawa, to uszczelki przy szybie powinny kierować się na zewnątrz a nie zapadać się do środka szyby.

Maska jest do poprawy, bo coś nie dobrego się tam dzieje przy rogach

Dziwnie wygląda przejście ze słupka na nadkole

 

Ogólnie fajnie wygląda ten samochodzik jak resorak ^^

Napisano

Ogólnie to wolałbym by wyglądał jak prawdziwy, ale jeśli będzie się podobał jako resorak to niech będzie resorakiem ^^

Jeśli chodzi o uszczelki, to chodzi o 2 czy tylko przednią ? W sumie to nie bardzo wiem o co chodzi, patrząc na zdjęcie :

http://hyperinzerce.cz/x-cz/inz/1915/1915066-trabant-601-1.jpg

Widzę mniej więcej to co mam zrobione, może zewnętrzna krawędź przylegająca do samochodu się różni.

W którym miejscu maska jest do poprawki ? I przejście ze słupka na nadkole ?

Napisano

W sumie to nie wiele zrobiłem, drobne poprawki typu zmniejszenie negatywu z tyłu, oraz szerokości kół. Dodałem przedni znaczek + dorobiłem stopkę by stał jak w mercedesie ;d Pojawił się także bagażnik dachowy.

Powiedziałby mi ktoś jak jak wyłączyć oświetlenie ? Gdy próbowałem renderować lakier itd ustawiłem światła, nawet po skasowaniu ich na model pada światło co uniemożliwia mi sprawdzenie siatki itd. wszystko jest białe, jak temu zaradzić ?

Jak ktoś mi pomoże rozwiązać problem to pokażę po zmianach auto. Ze względu na nie za dobry komputer nie mam zbytnich możliwości zrobienia szybkiego czegokolwiek w dużych rozmiarach, udało mi się zrobić taki render koła :

fela.jpg

 

Dekielek miał wyglądać na chrom ale raczej wyszło jak nie do końca wypolerowane aluminium.

Próbuje zrobić lakier na samochód ale jakoś nie bardzo mi to wychodzi, w poradnikach jakich znalazłem jest jak zrobić metalik, ja chce akrylowy beż zrobić. Jakieś sugestie, rady co do chromu ? Ponieważ będzie On jeszcze na elementach zderzaka i bagażnika dachowego oraz znaczek.

Światła by dobrze wyglądały najlepiej by było wymodelować ?

Napisano

Jestem w trakcie robienia takiej scenerii, trochę jeszcze pozmieniam i uzupełnię i będę teksturował.

 

1.jpg

2.jpg

 

Mam problem, bo wstępnie chciałem zobaczyć jak to wygląda oświetlone, jak się będzie prezentował lakier i dodałem VraySun i teraz za każdym razem jak kliknę render to pomimo tego, że słońca już nie ma to ciągle renderuje jakby było.

Napisano

Jeżeli chodzi o oświetlenie w viewporcie to prawym na opcje w viewporcie ( tam gdzie masz napisane typ wyświetlanej zawartości - wire, smooth, smooth + highlights etc) -> lighting and shadow -> iluminate with default light , jeżeli nie pomoże daj enable hardware shading (ciut niżej ) i powinno działać ;)

 

Jeżeli chodzi o vray sun musisz usunąć vray sky który dodaje się z automatu przy dodawaniu vray sun (klikasz 8 i w environment dajesz prawym i clear) powinno pomóc

Napisano

Trochę nic nie było, ale to nie miałem czasu to byłem zmęczony i mi się nie chciało ;d Wymodelowałem trochę elementów, coś tam poprawiłem. Do poprawy na pewno przednia lampa i do wymodelowania środek. W jaki sposób zrobić kierunkowskazy ? Muszę coś wymodelować i materiał czy tekstura ? Jak wymodelować to co ? W dalszym czasie nie wychodzi mi chrom, który miał być na zderzaku i bagażniku.

Rezygnuje ze scenerii ponieważ mój komputer tego nie wytrzyma .. Render tego trwał dwie i pół godziny a jeszcze tyle do poprawki. Nie wiem jeszcze jak zrobić tylne światła oraz patrząc na tutorial jak zrobić scenę to tam miejsce gdzie nic nie stoi jest po wyrenderowaniu czarne, u mnie jest białe, ktoś wie jak to poprawić ? Bo po zrobieniu "plane" to robi się taki brzydki prześwit jak w lewym rogu. Dach miał być brązowy ale coś mi nie wyszło ;d Lakier auta zrobię chyba mocniejszy beż. Na masce zapomniałem włączyć MS i dlatego jest tam takie nienaturalne załamanie. Zabieram się dalej do pracy, pomóżcie mi w miarę możliwości podpowiedziami, będę naprawdę wdzięczny :)

 

trabi.jpg

Napisano

Odstawiłem trabiego i zacząłem próbować coś nowego, na razie taki wstępny domek, nie bardzo mi wychodzi nakładanie textur, drewno wygląda jak szkło, albo jakbym po prostu diffuse ustawił na kolor żółty.

 

domek.jpg

Napisano

To audi nie jest czasem robione z tutoriala ? :) jeśli tak ,to moim zdaniem jest to bardzo dobry tutorial :) sam go przerabiałem i naprawdę dużo się z niego nauczyłem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności