Wirnik Napisano 20 Czerwiec 2011 Napisano 20 Czerwiec 2011 Cześć od wielu lat pracuje w 3d max i ostatnio zainteresowałem się mayą, zainstalowałem otorzyłem i nie zabardzo wiem co sie tam robi bo niby to samo ale zupełnie inaczej i zastanawiam sie czy warto sie uczyć. Czym te programy się tak naprawde różnią, oba no niby nie od tak dawna ale juz jakiś czas z autodesku i chyba mają służyc do tego samego. No i tak chciałem zapytać stałych użytkowników obu tych programów do czego ich używaja kiedy wolą robić coś w maxie a kiedy w majce?
Gość raggy2k4 Napisano 21 Czerwiec 2011 Napisano 21 Czerwiec 2011 modelowanie animacja... posiedzisz troszkę to się przesiądziesz... pytanie czy chce ci się uczyć nowego silnika do renderingu? vray i mental to dwa różne podejścia do zagadnienia
mirach Napisano 21 Czerwiec 2011 Napisano 21 Czerwiec 2011 pytanie czy chce ci się uczyć nowego silnika do renderingu? vray i mental to dwa różne podejścia do zagadnienia chcialem tylko zauwazyc ze max ma bazowo Mentala (tak jak Maya) a Vray jest pluginem do Maxa (tak jak i do Mayi).
asblaze Napisano 21 Czerwiec 2011 Napisano 21 Czerwiec 2011 No nie wiem jak inni, ale ja Maxa używam do 3d, ... a Maye do 3d :)
Reanimator Napisano 21 Czerwiec 2011 Napisano 21 Czerwiec 2011 Max do modelowania i renderingu, Maya do rigowania i animowania. Bez wyjatkow.
kotisded Napisano 21 Czerwiec 2011 Napisano 21 Czerwiec 2011 Reanimator- mam to samo zdanie, + xsi do symulacji :)
beny Napisano 21 Czerwiec 2011 Napisano 21 Czerwiec 2011 No nie wiem jak inni, ale ja Maxa używam do 3d, ... a Maye do 3d :) Eeee tam ... przereklamowane podejście.
Ajgor Napisano 21 Czerwiec 2011 Napisano 21 Czerwiec 2011 modelowanie animacja... posiedzisz troszkę to się przesiądziesz... pytanie czy chce ci się uczyć nowego silnika do renderingu? vray i mental to dwa różne podejścia do zagadnienia Akurat w obu wbudowanym silnikiem jest MentalRay. W XSI zresztą też :) Po za tym VRaya można doinstalować też do obu.
beny Napisano 21 Czerwiec 2011 Napisano 21 Czerwiec 2011 No z tym "wbudowaniem" Mentala w Maya to może przesada :) ale faktycznie jest dostarczany z instalką :)
Sayja Napisano 21 Czerwiec 2011 Napisano 21 Czerwiec 2011 Mi się lepiej modeluje w Maya. Poza tym nodes, nodes, nodes.
Reanimator Napisano 21 Czerwiec 2011 Napisano 21 Czerwiec 2011 Lepiej modeluje w maya uzbrojonej w skrypty i pluginy?:)
tmdag Napisano 21 Czerwiec 2011 Napisano 21 Czerwiec 2011 a co na tą zmianę pracodawca? Kazdy z pakietow 3D ma swoje zalety (bez wyjatkow)... inaczej nie utrzymaly by sie na rynku. Lecz w wiekszosci wypadkow to nie ty decydujesz jakim narzedziem bedziesz sie poslugiwal w pracy. Nauczyc musisz sie grafiki/plastyki a narzedzie to tylko formalnosc. Bo potem idziesz np do takiego studio jak Rhythm & Hues gdzie Twoja umiejetnosc mayi/maxa/xsi nie ma takiego znaczenia bo studio ma swoj wlasny software do 3D i kompozycji.
Juzwa Napisano 22 Czerwiec 2011 Napisano 22 Czerwiec 2011 (edytowane) Znam takich co psiocza na maya i mowia ze jedyny soft prawdziwy to max, znam takich co mowia na odwrot i znam takich bezwsytdnikow ktorzy twierdza ze darmowy blender to najprawdziwszy program z tych wszystkich :D A mi sie wydaje ze nie ma to tak naprawde zadnego znaczenia, byleby umiec zrobic COS i zeby to bylo dobre.... a juz w jakim programie to nie ma znaczenia. Chyba (chociaz tutaj spekuluje) zaden pracodawca nie powie ci "jest pan/pani naprawde dobrym artysta, ale my pracujemy na maxie a nie na maya, do widzenia". Ja sie przerzucilem na mayke rok temu i jest mi dobrze, obecnie jak wlaczam maxa to sterowanie w viewportcie mnie przeraza, ze moze to byc takie skomplikowane. Modelowac tez w tym idzie, ale nie ma dobrego cleanupu (jak xview w maxie), renderowanie bym omijal szerokim lukiem :) I mozna sobie wlosy z glowy powyrywac jak padnie mayka - mi akurat zdarza sie to bardzo zadko, ale znam takich co maja kilkanascie dziennie. Aa... i mayka nie zrobi autosave zanim padnie. Tzn zrobi ale i tak nie otworzysz tego pliku, bo.... costam, albo jest pusty Pozdrawiam! Edytowane 22 Czerwiec 2011 przez Juzwa
Bilay Napisano 27 Czerwiec 2011 Napisano 27 Czerwiec 2011 Juzwa no błagam tylko bez takich herezji ;) Jak się coś kaszani w majce pod windą to próbujesz pod linuchem - zapisujesz do ascii i w 99% przypadków wszystko śmiga. Druga sprawa to jak każdy soft jeden i drugi ma swoje kaprysy ale jak żyję majka mi jeszcze nigdy nie ogołociła sceny :) Podstawa to referencje no i ofkors poprawnie założony projekt :D Zazdroszcze maksiarzom fumefx i paru innych wodotryskomejkerów, iksesajowcom ice'a, lajtłejwowcom fprime'a..., itd. Ważny jest deadline, dużo kawy i prąd opłacony :D Peace!
legomir Napisano 28 Czerwiec 2011 Napisano 28 Czerwiec 2011 Hmm... a do wody nie można by było użyć tego FurryBall'a nowego? Bo masz podgląd renderu na viemporcie, obejmuje on też fluidy, ale nie wchodziłem za bardzo w te rzeczy z liquid symulation czy jak to się nazywa co teraz wymyśli z fluidami, piszę po własnych domysłach, więc to mogą być głupoty ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się