Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć

od wielu lat pracuje w 3d max i ostatnio zainteresowałem się mayą,

zainstalowałem otorzyłem i nie zabardzo wiem co sie tam robi bo niby to samo ale zupełnie inaczej i zastanawiam sie czy warto sie uczyć.

Czym te programy się tak naprawde różnią,

oba no niby nie od tak dawna ale juz jakiś czas z autodesku i chyba mają służyc do tego samego.

 

 

No i tak chciałem zapytać stałych użytkowników obu tych programów do czego ich używaja kiedy wolą robić coś w maxie a kiedy w majce?

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 2,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

modelowanie animacja... posiedzisz troszkę to się przesiądziesz...

pytanie czy chce ci się uczyć nowego silnika do renderingu?

vray i mental to dwa różne podejścia do zagadnienia

Napisano
pytanie czy chce ci się uczyć nowego silnika do renderingu?

vray i mental to dwa różne podejścia do zagadnienia

 

chcialem tylko zauwazyc ze max ma bazowo Mentala (tak jak Maya) a Vray jest pluginem do Maxa (tak jak i do Mayi).

Napisano
No nie wiem jak inni, ale ja Maxa używam do 3d, ... a Maye do 3d :)

 

Eeee tam ... przereklamowane podejście.

Napisano
modelowanie animacja... posiedzisz troszkę to się przesiądziesz...

pytanie czy chce ci się uczyć nowego silnika do renderingu?

vray i mental to dwa różne podejścia do zagadnienia

 

Akurat w obu wbudowanym silnikiem jest MentalRay. W XSI zresztą też :)

Po za tym VRaya można doinstalować też do obu.

Napisano

No z tym "wbudowaniem" Mentala w Maya to może przesada :) ale faktycznie jest dostarczany z instalką :)

Napisano

a co na tą zmianę pracodawca?

Kazdy z pakietow 3D ma swoje zalety (bez wyjatkow)... inaczej nie utrzymaly by sie na rynku. Lecz w wiekszosci wypadkow to nie ty decydujesz jakim narzedziem bedziesz sie poslugiwal w pracy.

 

Nauczyc musisz sie grafiki/plastyki a narzedzie to tylko formalnosc. Bo potem idziesz np do takiego studio jak Rhythm & Hues gdzie Twoja umiejetnosc mayi/maxa/xsi nie ma takiego znaczenia bo studio ma swoj wlasny software do 3D i kompozycji.

Napisano

Znam takich co psiocza na maya i mowia ze jedyny soft prawdziwy to max, znam takich co mowia na odwrot i znam takich bezwsytdnikow ktorzy twierdza ze darmowy blender to najprawdziwszy program z tych wszystkich :D

 

A mi sie wydaje ze nie ma to tak naprawde zadnego znaczenia, byleby umiec zrobic COS i zeby to bylo dobre.... a juz w jakim programie to nie ma znaczenia. Chyba (chociaz tutaj spekuluje) zaden pracodawca nie powie ci "jest pan/pani naprawde dobrym artysta, ale my pracujemy na maxie a nie na maya, do widzenia".

 

Ja sie przerzucilem na mayke rok temu i jest mi dobrze, obecnie jak wlaczam maxa to sterowanie w viewportcie mnie przeraza, ze moze to byc takie skomplikowane. Modelowac tez w tym idzie, ale nie ma dobrego cleanupu (jak xview w maxie), renderowanie bym omijal szerokim lukiem :) I mozna sobie wlosy z glowy powyrywac jak padnie mayka - mi akurat zdarza sie to bardzo zadko, ale znam takich co maja kilkanascie dziennie. Aa... i mayka nie zrobi autosave zanim padnie. Tzn zrobi ale i tak nie otworzysz tego pliku, bo.... costam, albo jest pusty

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez Juzwa

Napisano

Juzwa no błagam tylko bez takich herezji ;) Jak się coś kaszani w majce pod windą to próbujesz pod linuchem - zapisujesz do ascii i w 99% przypadków wszystko śmiga. Druga sprawa to jak każdy soft jeden i drugi ma swoje kaprysy ale jak żyję majka mi jeszcze nigdy nie ogołociła sceny :) Podstawa to referencje no i ofkors poprawnie założony projekt :D Zazdroszcze maksiarzom fumefx i paru innych wodotryskomejkerów, iksesajowcom ice'a, lajtłejwowcom fprime'a..., itd. Ważny jest deadline, dużo kawy i prąd opłacony :D Peace!

Napisano

Hmm... a do wody nie można by było użyć tego FurryBall'a nowego? Bo masz podgląd renderu na viemporcie, obejmuje on też fluidy, ale nie wchodziłem za bardzo w te rzeczy z liquid symulation czy jak to się nazywa co teraz wymyśli z fluidami, piszę po własnych domysłach, więc to mogą być głupoty ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności