Jump to content

Komnata królewska


Lelum
 Share

Recommended Posts

Witam,

Wczoraj w nocy wziąłem się za robienie komnaty królewskiej. Będę ją tworzył za pomocą 3d max'a i vray'a. Myślę, że nie będę do tego używał jakichś szczególnych plaginów. Chce w niej umieścić te wszystkie bajery które powinny się znajdować w komnacie królewskiej:) Oczekuje na wasze konstruktywne uwagi dotyczące mojego modelu. Jak ktoś by chciał się dowiedzieć jak coś zrobiłem, ustawiłem renderer to z chęcią odpowiem na te pytania w wolnym czasie. Póki co wrzucam wam trzy godzinki mojej pracy.12082011 Link: do obrazka http://w295.wrzuta.pl/obraz/powieksz/2SYm7rIqzKo

12082011

Edited by Lelum
Link to comment
Share on other sites

Światło to Vray sun więc jeśli robiłeś kiedyś w Vray'u wiesz, że nie miałem za dużo ustawiania bo jest to coś koło 5 kliknięć, a materiały wolę wstępnie ustawiać na samym początku, żeby potem na czyste bryły nie musieć ich nadawać tylko pozmieniać troszkę parametry. Do tego lubię czasem popatrzeć na podglądy z teksturami, jest to zazwyczaj dość podbudowywujące na duchu:P, a tak poza tym to dziś po pracy dorobiłem troszkę modelu. Jutro postaram się z lewej i prawej na ścianach bliżej dostawić drzwi i z prawej na ścianie dalej okno, może jeszcze dodam sufit...

Link: http://w477.wrzuta.pl/obraz/00vjQ6ucAhj/12082011_2

Edited by Lelum
Link to comment
Share on other sites

Domknij tą scenę bo te drzwi po bokach całkiem zmieniają chyba ustawienia światła w pomieszczeniu skoro tam jest światło dzienne? No i małe coś to na salę tronową :P

 

dokładnie. ale ja to zamiast drzwi po bokach, tobym jebitne witraże zrobił ;]

tyle, że do tego potrzeba by było podwyższyć całe pomieszczenie.

Link to comment
Share on other sites

Dawno juz nic nie wrzucalem, ale nie mialem czasu. Dostawilem kotary i schodki do tronu. Troszeczke dostroilem swiatlo, ale glownie po to, zeby ustawic cien. Zbudowalem rowniez drzwi, ale tylko po to, zeby zamknac scene. Bede musial potem stworzyc nowe bo te raczej nie pasuja do reszty sceny, przynajmniej mi sie tak wydaje:) Przepraszam za brak polskich znakow, ale cos mi nie dzialaja, a alt+shift nie pomaga.

ps. Troszké juz mi sie nie chcialo podwyzszac sali, zeby robic witraze, a co do wielkosci sali, to uwazam, ze jest calkiem spoko. Nie chcialem jej robic zbyt duzej bo nie potrafilbym jej jakos fajnie wypelnic:>

 

31082011x.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Link to comment
Share on other sites

Jesli sala tronowa to po pierwsze parkiet wyrzuć i jakies marmury na podłoge by sie przydały, dla mnie jest cos nie chaaloz tym oswieleniem wnetrze wyglada dosyc płasko na dodatek cos ty jesy nie tak z ustawienim asłońca własciwie gdzie ono sie znajduje, kolejna sprawa czy masz właczone Abient oclusion w GI bo cos wyglada ze jest ustawione i to duzo za mocne wogóle dobrze by było jak bys podał jkich ustawin uzywasz bo tak to mozan tylko zgadywac gdzie sa mankamenty

A tak ogólnie witamy serdecznei nowy narybek

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje wszystkim za rady, pokombinuje coś z czerwonym dywanem i zobaczę jak będą wyglądały świeczniki. Na pewno zmienię posadzkę na marmur bo rzeczywiście troszkę w muzealnym stylu wyszedł ten parkiet:) Apropo światła to go jeszcze nie ustawiłem, jest to światło podglądowe, chciałem zobaczyć co się zadzieje w oknach. Zabarwienie jest prawdopodobnie przez ustawienie niskiej wartości burn value i zbyt mocnego vray suna jako jedynego źródła światła. Renderer ustawiłem na niską jakość bez light casha z irradiance map i brute forcem jako secound bounce. Jak będę miał dostęp do 3dmax'a i mojego projektu to wyślę siateczkę i ustawianie renderer'a. Ustawienia renderere będę jeszcze zmieniał, bo jak można zauważyć również wszędzie są zabrudzenia na ścianach przez niską jakość podglądów:> może witraż jakiś mały dorzucę w drzwi, i ładnie je jakoś przyozdobię złotem no i oczywiście jak na taką salę przystało wielki żyrandol z kryształów:)

Link to comment
Share on other sites

Wysyłam podgląd. Niestety nie mogłem, żadnej fajnej textury marmurowej podłogi znaleźć. Jeśli ktoś ma jakąś fajną to z chęcią ją przetestuje jak gdzieś wrzuci. Oświetlenie wydaje mi się, że już jest w miarę ok, ale jeśli ktoś ma jakieś propozycję to z chęcią wysłucham. Dywanowi, jeszcze dodam złote troczki na krawędziach bo się za bardzo wybija:> Do tych zasłon podwieszanych nad tronem również je dodam. Chciałem się jeszcze zapytać, czy ktoś wie jak się zmieni miniaturę obrazka do wątku?

06092011s.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Link to comment
Share on other sites

Dorzucam scenkę po paru zmianach. Dostawiłem tron i przerobiłem trochę tekstury. Tron jeszcze jest co prawda nieskończony, gdyż nie ma oparć. W wolnym czasie go dokończę. Sam sufit będę musiał chyba dać jakimś tynkiem jednak, ale już mi się nie chciało czekać na jeszcze jeden render. Żurandol już jest chyba wystarczająco widoczny.

29092011s.jpg

Link to comment
Share on other sites

Wreszcie po dłuższej przerwie znalazłem trochę czasu do zrobienie czegoś w tej scenie. muszę jeszcze raz wygenerować zasłony bo nie podoba mi się podniesienie i zmienić zdobienie wokół drzwi, a tak to już chyba będzie w miarę spoko. Czekam na wszelkie rady:)

18112011.jpg

Link to comment
Share on other sites

jasne jeszcze kupa roboty:P chce dostawić coś do wnętrze podwyższyć sufit i dać na niego złote zdobienia z herbami po prawej i lewej stronie tronu tarcze z herbami jakieś bajery do sali żeby ją wypełnić i chyba inne kadrowanie

Link to comment
Share on other sites

Wrzucam render po pewnych zmianach. Nie mam póki co pomysłu co wstawić po lewej stronie na ściana. Czekam na wszelkie pomysły:) Muszę dokończyć jeszcze sufit, dostawić jakiś dywan może i po czarować z dekoracjami. Dopiero co zauważyłem, że przesunęły się sznurki przy zasłonach, ale nie chciało mi się już przerenderowywać sceny.

07122011.jpg

Edited by Lelum
Link to comment
Share on other sites

no narazie okej do komnaty krówleskiej przydałoby się jakieś obrazy czy porterty przodków w wielkch udziwninonych złotych ramach komody i stoły ala ludvik 16 może jakaś zbroja rycerska złożona na stojaku, miecze, topory, piekne świeczniki.

Link to comment
Share on other sites

Zmieniłem parę rzeczy, które co nie co poprawiły wygląd sceny. Muszę popracować nad teksturą obrazu bo coś mi nie leży i zrobić stół z zastawą i owocami. No i może zabiorę się w końcu do wygenerowania nowych zasłon.

13122011.jpg

Link to comment
Share on other sites

Całokształt fajny, ale powiedziałbym, że jest oświetleniowa zbyt płaskie. Ustaw światło z okien tak aby wytłumiało się na ścianie z lewej żeby można było wyróżnic highlighty, midtoney i shadowy. I dorenderuj Ambient Occluion, połącz w PSie żeby wyodrębnić kontury i zdejmij trochę saturacji z tego czerwonego.

Link to comment
Share on other sites

Jak kładłem światło na ścianie to strasznie nie naturalnie wyglądało, dla tego wróciłem do wcześniejszego i przerenderowałem. W PSie jeszcze nie chcę mi się obróbki robić dopóki nie dokończę modelu. Wrzucam uaktualnienie. Jeśli ma ktoś jakieś propozycje, uwagi co zmienić w modelu, kompozycji bądź co dodać to z chęcią wysłucham wszelkich rad.

21122011f.jpg

Link to comment
Share on other sites

Cała scenka - jakkolwiek ładna - sprawia wrażenie ledwie tła i nie jestem pewien czy stół z owocami jest w stanie udźwignąć brzemię osi wokół której wodzić będzie wzrok patrzącego ;)

Nie wiem jak z anatomią u Ciebie, ale jakby do tej sali wchodził(w ubłoconych butach!) szeregowy aliancki żołnierz to byłoby kozacko :P

Link to comment
Share on other sites

Bardzo podoba mi się Twój pomysł. Chyba go zrealizuje, ale to mi zajmie pewnie troszkę czasu. Pewnie tacy żołnierze mieli dużo ekwipunku przy sobie poprzyczepianego do siebie, chyba że zrobię żołnierza armii czerwonej bez bogatego ekwipunku:). Dzięki za pomysł.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy