Lelum Napisano 12 Sierpień 2011 Napisano 12 Sierpień 2011 (edytowane) Witam, Wczoraj w nocy wziąłem się za robienie komnaty królewskiej. Będę ją tworzył za pomocą 3d max'a i vray'a. Myślę, że nie będę do tego używał jakichś szczególnych plaginów. Chce w niej umieścić te wszystkie bajery które powinny się znajdować w komnacie królewskiej:) Oczekuje na wasze konstruktywne uwagi dotyczące mojego modelu. Jak ktoś by chciał się dowiedzieć jak coś zrobiłem, ustawiłem renderer to z chęcią odpowiem na te pytania w wolnym czasie. Póki co wrzucam wam trzy godzinki mojej pracy. Link: do obrazka http://w295.wrzuta.pl/obraz/powieksz/2SYm7rIqzKo Edytowane 12 Sierpień 2011 przez Lelum
cucsoniuss Napisano 12 Sierpień 2011 Napisano 12 Sierpień 2011 na razie ok, tylko nie wiem dlaczego oświetlasz i teksturujesz gdy nie ma sufitu. Trochę to jest bez sensu. Najpierw wymodeluj wszytko później dodaj swiatla a na koncu materiały. pozdrawiam
Lelum Napisano 12 Sierpień 2011 Autor Napisano 12 Sierpień 2011 (edytowane) Światło to Vray sun więc jeśli robiłeś kiedyś w Vray'u wiesz, że nie miałem za dużo ustawiania bo jest to coś koło 5 kliknięć, a materiały wolę wstępnie ustawiać na samym początku, żeby potem na czyste bryły nie musieć ich nadawać tylko pozmieniać troszkę parametry. Do tego lubię czasem popatrzeć na podglądy z teksturami, jest to zazwyczaj dość podbudowywujące na duchu:P, a tak poza tym to dziś po pracy dorobiłem troszkę modelu. Jutro postaram się z lewej i prawej na ścianach bliżej dostawić drzwi i z prawej na ścianie dalej okno, może jeszcze dodam sufit... Link: http://w477.wrzuta.pl/obraz/00vjQ6ucAhj/12082011_2 Edytowane 12 Sierpień 2011 przez Lelum
Dynamico Napisano 12 Sierpień 2011 Napisano 12 Sierpień 2011 Po pracy czasami sięgnij do podręcznika poprawnej polszczyzny. Może dodaj ten sufit bo jak zacznie padać deszcz...
Lelum Napisano 13 Sierpień 2011 Autor Napisano 13 Sierpień 2011 Dziś dorzucam resztę sufitu, miejsca na okno i drzwi. ps. Dziękuję Dynamico za miłe i ciepłe powitanie nowego użytkownika i niezwykle trafne uwagi dotyczące mojej sceny Pozdrawiam
legomir Napisano 13 Sierpień 2011 Napisano 13 Sierpień 2011 Domknij tą scenę bo te drzwi po bokach całkiem zmieniają chyba ustawienia światła w pomieszczeniu skoro tam jest światło dzienne? No i małe coś to na salę tronową :P
Sinnerslayer Napisano 17 Sierpień 2011 Napisano 17 Sierpień 2011 Domknij tą scenę bo te drzwi po bokach całkiem zmieniają chyba ustawienia światła w pomieszczeniu skoro tam jest światło dzienne? No i małe coś to na salę tronową :P dokładnie. ale ja to zamiast drzwi po bokach, tobym jebitne witraże zrobił ;] tyle, że do tego potrzeba by było podwyższyć całe pomieszczenie.
Lucek Napisano 17 Sierpień 2011 Napisano 17 Sierpień 2011 Nie załączaj do posta obrazków tylko wklejaj z imageshacka albo photobucketa. Psujesz obrazki:D
Lelum Napisano 31 Sierpień 2011 Autor Napisano 31 Sierpień 2011 Dawno juz nic nie wrzucalem, ale nie mialem czasu. Dostawilem kotary i schodki do tronu. Troszeczke dostroilem swiatlo, ale glownie po to, zeby ustawic cien. Zbudowalem rowniez drzwi, ale tylko po to, zeby zamknac scene. Bede musial potem stworzyc nowe bo te raczej nie pasuja do reszty sceny, przynajmniej mi sie tak wydaje:) Przepraszam za brak polskich znakow, ale cos mi nie dzialaja, a alt+shift nie pomaga. ps. Troszké juz mi sie nie chcialo podwyzszac sali, zeby robic witraze, a co do wielkosci sali, to uwazam, ze jest calkiem spoko. Nie chcialem jej robic zbyt duzej bo nie potrafilbym jej jakos fajnie wypelnic:> Uploaded with ImageShack.us
_Silent_ Napisano 31 Sierpień 2011 Napisano 31 Sierpień 2011 Ten parkiecik to jak w muzeum. Kapci brakuje.
s_vimes Napisano 1 Wrzesień 2011 Napisano 1 Wrzesień 2011 Jesli sala tronowa to po pierwsze parkiet wyrzuć i jakies marmury na podłoge by sie przydały, dla mnie jest cos nie chaaloz tym oswieleniem wnetrze wyglada dosyc płasko na dodatek cos ty jesy nie tak z ustawienim asłońca własciwie gdzie ono sie znajduje, kolejna sprawa czy masz właczone Abient oclusion w GI bo cos wyglada ze jest ustawione i to duzo za mocne wogóle dobrze by było jak bys podał jkich ustawin uzywasz bo tak to mozan tylko zgadywac gdzie sa mankamenty A tak ogólnie witamy serdecznei nowy narybek
Sinnerslayer Napisano 2 Wrzesień 2011 Napisano 2 Wrzesień 2011 popieram propozycję z marmurami na podłodze. zgadzam się z opinią, że teraz wygląda zbyt muzealnie xD od siebie dodam, że obowiązkowo do schodków czerwony dywan. może wzdłuż dywanu bądź jedynie przy tronie jakieś fikuśne świeczniki.
Lelum Napisano 2 Wrzesień 2011 Autor Napisano 2 Wrzesień 2011 Dziękuje wszystkim za rady, pokombinuje coś z czerwonym dywanem i zobaczę jak będą wyglądały świeczniki. Na pewno zmienię posadzkę na marmur bo rzeczywiście troszkę w muzealnym stylu wyszedł ten parkiet:) Apropo światła to go jeszcze nie ustawiłem, jest to światło podglądowe, chciałem zobaczyć co się zadzieje w oknach. Zabarwienie jest prawdopodobnie przez ustawienie niskiej wartości burn value i zbyt mocnego vray suna jako jedynego źródła światła. Renderer ustawiłem na niską jakość bez light casha z irradiance map i brute forcem jako secound bounce. Jak będę miał dostęp do 3dmax'a i mojego projektu to wyślę siateczkę i ustawianie renderer'a. Ustawienia renderere będę jeszcze zmieniał, bo jak można zauważyć również wszędzie są zabrudzenia na ścianach przez niską jakość podglądów:> może witraż jakiś mały dorzucę w drzwi, i ładnie je jakoś przyozdobię złotem no i oczywiście jak na taką salę przystało wielki żyrandol z kryształów:)
s_vimes Napisano 2 Wrzesień 2011 Napisano 2 Wrzesień 2011 Skoro masz tylko swiatło słoneczne to warto w otwory okienne wsadzic vraylight z opcją skyportal + simple znacznie leprzy efekt rozchodzenia sie swiatła otrzymasz
Lelum Napisano 6 Wrzesień 2011 Autor Napisano 6 Wrzesień 2011 Wrzucam siatkę i ustawienia renderera. Ustawienia irradience map i light cach będę zmieniał bo są to słabe ustawienia do podglądów. Podgląd z dostrojonym światłem wyślę potem:> Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us
Lelum Napisano 6 Wrzesień 2011 Autor Napisano 6 Wrzesień 2011 Wysyłam podgląd. Niestety nie mogłem, żadnej fajnej textury marmurowej podłogi znaleźć. Jeśli ktoś ma jakąś fajną to z chęcią ją przetestuje jak gdzieś wrzuci. Oświetlenie wydaje mi się, że już jest w miarę ok, ale jeśli ktoś ma jakieś propozycję to z chęcią wysłucham. Dywanowi, jeszcze dodam złote troczki na krawędziach bo się za bardzo wybija:> Do tych zasłon podwieszanych nad tronem również je dodam. Chciałem się jeszcze zapytać, czy ktoś wie jak się zmieni miniaturę obrazka do wątku? Uploaded with ImageShack.us
s_vimes Napisano 6 Wrzesień 2011 Napisano 6 Wrzesień 2011 Mam małe pytanie dlaczego w AA ustawiłes filtr Area do wnetrz znacznie lepiej nadaje sie Mitchell albo Catmull.
Lelum Napisano 6 Wrzesień 2011 Autor Napisano 6 Wrzesień 2011 Trochę szybciej się renderuje wtedy, a nie chciało mi się długo czekać
Lelum Napisano 8 Wrzesień 2011 Autor Napisano 8 Wrzesień 2011 Dodałam jeszcze nie skończony żyrandol i troczki do dywanu i kurtyn. Nie chciało mi się szukać w internecie tekstury marmury więc podłoga nadal nie zmieniona.
s_vimes Napisano 8 Wrzesień 2011 Napisano 8 Wrzesień 2011 Ale autor jest leniwy ;) stuknij tutaj http://www.vray-materials.de/ tylko pamietaj ze trzeba sie zarejestrowac (free) jak chcesz sciagnąć materiały szukaj marble jest tego masa. zurandol albo iwekszy ablo inny w kolorze bo ten strasznie niknie
Lelum Napisano 30 Wrzesień 2011 Autor Napisano 30 Wrzesień 2011 Dorzucam scenkę po paru zmianach. Dostawiłem tron i przerobiłem trochę tekstury. Tron jeszcze jest co prawda nieskończony, gdyż nie ma oparć. W wolnym czasie go dokończę. Sam sufit będę musiał chyba dać jakimś tynkiem jednak, ale już mi się nie chciało czekać na jeszcze jeden render. Żurandol już jest chyba wystarczająco widoczny.
Sinnerslayer Napisano 1 Październik 2011 Napisano 1 Październik 2011 bardzo ładnie. jedynie drzwi w porównaniu do innych dekoracji wydają się jakieś takie prostackie i toporne. może wrzuć na nie jakieś złote okucia albo coś podobnego :)
Lelum Napisano 18 Listopad 2011 Autor Napisano 18 Listopad 2011 Wreszcie po dłuższej przerwie znalazłem trochę czasu do zrobienie czegoś w tej scenie. muszę jeszcze raz wygenerować zasłony bo nie podoba mi się podniesienie i zmienić zdobienie wokół drzwi, a tak to już chyba będzie w miarę spoko. Czekam na wszelkie rady:)
Lelum Napisano 18 Listopad 2011 Autor Napisano 18 Listopad 2011 jasne jeszcze kupa roboty:P chce dostawić coś do wnętrze podwyższyć sufit i dać na niego złote zdobienia z herbami po prawej i lewej stronie tronu tarcze z herbami jakieś bajery do sali żeby ją wypełnić i chyba inne kadrowanie
Lelum Napisano 7 Grudzień 2011 Autor Napisano 7 Grudzień 2011 (edytowane) Wrzucam render po pewnych zmianach. Nie mam póki co pomysłu co wstawić po lewej stronie na ściana. Czekam na wszelkie pomysły:) Muszę dokończyć jeszcze sufit, dostawić jakiś dywan może i po czarować z dekoracjami. Dopiero co zauważyłem, że przesunęły się sznurki przy zasłonach, ale nie chciało mi się już przerenderowywać sceny. Edytowane 7 Grudzień 2011 przez Lelum
cucsoniuss Napisano 7 Grudzień 2011 Napisano 7 Grudzień 2011 po lewej zrób długi stół z jakąś śrebrną zastawą fajnie wyjdą refleksy w tej sceniei może jakieś owoce w tych naczyniach
c4rl0s Napisano 7 Grudzień 2011 Napisano 7 Grudzień 2011 no narazie okej do komnaty krówleskiej przydałoby się jakieś obrazy czy porterty przodków w wielkch udziwninonych złotych ramach komody i stoły ala ludvik 16 może jakaś zbroja rycerska złożona na stojaku, miecze, topory, piekne świeczniki.
Lelum Napisano 14 Grudzień 2011 Autor Napisano 14 Grudzień 2011 Zmieniłem parę rzeczy, które co nie co poprawiły wygląd sceny. Muszę popracować nad teksturą obrazu bo coś mi nie leży i zrobić stół z zastawą i owocami. No i może zabiorę się w końcu do wygenerowania nowych zasłon.
stratuss Napisano 18 Grudzień 2011 Napisano 18 Grudzień 2011 Całokształt fajny, ale powiedziałbym, że jest oświetleniowa zbyt płaskie. Ustaw światło z okien tak aby wytłumiało się na ścianie z lewej żeby można było wyróżnic highlighty, midtoney i shadowy. I dorenderuj Ambient Occluion, połącz w PSie żeby wyodrębnić kontury i zdejmij trochę saturacji z tego czerwonego.
Lelum Napisano 21 Grudzień 2011 Autor Napisano 21 Grudzień 2011 Jak kładłem światło na ścianie to strasznie nie naturalnie wyglądało, dla tego wróciłem do wcześniejszego i przerenderowałem. W PSie jeszcze nie chcę mi się obróbki robić dopóki nie dokończę modelu. Wrzucam uaktualnienie. Jeśli ma ktoś jakieś propozycje, uwagi co zmienić w modelu, kompozycji bądź co dodać to z chęcią wysłucham wszelkich rad.
_Silent_ Napisano 22 Grudzień 2011 Napisano 22 Grudzień 2011 Cała scenka - jakkolwiek ładna - sprawia wrażenie ledwie tła i nie jestem pewien czy stół z owocami jest w stanie udźwignąć brzemię osi wokół której wodzić będzie wzrok patrzącego ;) Nie wiem jak z anatomią u Ciebie, ale jakby do tej sali wchodził(w ubłoconych butach!) szeregowy aliancki żołnierz to byłoby kozacko :P
Lelum Napisano 23 Grudzień 2011 Autor Napisano 23 Grudzień 2011 Bardzo podoba mi się Twój pomysł. Chyba go zrealizuje, ale to mi zajmie pewnie troszkę czasu. Pewnie tacy żołnierze mieli dużo ekwipunku przy sobie poprzyczepianego do siebie, chyba że zrobię żołnierza armii czerwonej bez bogatego ekwipunku:). Dzięki za pomysł.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się