yarosh Napisano 24 Listopad 2011 Napisano 24 Listopad 2011 fajne szkice, zwierzaki jeszcze trochę kuleją miejscami, ale myślę, że sama jesteś tego świadoma, dłonie swoje czy z refek ?
badassky Napisano 24 Listopad 2011 Autor Napisano 24 Listopad 2011 (edytowane) Dzięki ,zwierzaki podobnie jak ręce było rysowane raczej szybciej niż dokładniej więc to pewnie dlatego.Dłonie są moje (a poza tym SAM:) żeby nie było pustego posta coś z wersji very speed Edytowane 24 Listopad 2011 przez badassky
badassky Napisano 25 Listopad 2011 Autor Napisano 25 Listopad 2011 (edytowane) Obiecany over z "małym" spóźnieniem Zanim ktoś powie , że jest mało kobieca niech się zastanowi jak przedstawicielka płci żeńskiej ,która wszyła z chaosu może być kobieca ;) minimalnie odpicowany ostatni wip , jakoś nie mam na niego pomysłu więc chyba w takiej postaci zostanie Jak zawsze jestem otwarty na krytykę ;) Edytowane 25 Listopad 2011 przez badassky
rice Napisano 25 Listopad 2011 Napisano 25 Listopad 2011 Skopiuj jakiś obrazek, pomagaj sobie color pickerem. Przy kopiowaniu obserwuj gdzie znajdują się poszczególne kolory. Nie używaj przy tym soft brusha. To co robisz trudno krytykować, pastwić się też nie ma sensu. Pozdro
badassky Napisano 25 Listopad 2011 Autor Napisano 25 Listopad 2011 Pastwić hehe (a więc jest aż tak źle?:) , jeśli pastwienie się pomoże to jest bardzo mile widziane.
WojtekFus Napisano 26 Listopad 2011 Napisano 26 Listopad 2011 Ja Cię zachece do popełnienia większej ilości błędów. Jeżeli wydaje Ci się ze robIsz ich dużo, rob więcej. Więcej błędów, to więcej wniosków. Zidentyfikowanie błędu to już połowa sukcesu. Ostatnia praca ładna. Czuje bryle. Ładnie uproszczone kolory. Oby tak dalej.
badassky Napisano 26 Listopad 2011 Autor Napisano 26 Listopad 2011 Dzięki Rothbart właśnie co do kolorów miałem największe wątpliwości , trochę eksperymentowałem ze śniegiem ciągle mi coś nie pasowało i dalej nie podoba mi się ciemniejsza strona.Z tymi błędami...ciekawa propozycja ;) rzeczywiście człowiek uczy się na błędach warto więc zadziałać odważniej.
badassky Napisano 1 Grudzień 2011 Autor Napisano 1 Grudzień 2011 martwa z biurka zainspirowana pracami Grocha :)
WojtekFus Napisano 1 Grudzień 2011 Napisano 1 Grudzień 2011 Haha :D Grochu inspiruje, nie? Ja też zaraz rozstawiam jakieś owoce i jadę :D W ostatniej pracy brakuje troszkę głębi walorowej - mocniejszych cieni i mocniejszych świateł, czyli chyba po prostu kontrastu. Kolorki na muszli ładne, ale za to w cieniu już z lekka przybrudzone. Polecam ćwiczonka z ctrl+paint na obserwację koloru :)
badassky Napisano 3 Grudzień 2011 Autor Napisano 3 Grudzień 2011 Dokładnie , trzeba go chyba jakoś wyróżnić :) Mocniejszych cieni brak w każdej mojej pracy , strasznie "boję" się ich nakładać , coś mnie w nich odpycha i wydaje mi się że skutecznie psują cały efekt. mały up
Kalberos Napisano 3 Grudzień 2011 Napisano 3 Grudzień 2011 no to jest fajne ,ta gorą , księżyc mi się podoba . Możesz jeszcze nad tym posiedzieć i trochę poprawić ta gore żeby się tak nie zlewała z otoczeniem
WojtekFus Napisano 3 Grudzień 2011 Napisano 3 Grudzień 2011 Pozwoliłem sobie na overa step by step. 1. Zmieniłem b&w. Zobacz na kontrast waloru między pierwszym a ostatnim planem. Walor jest praktycznie taki sam. 2. Odciąłem tło od góry, rozjaśniłem mniej zsaturowaną barwą. Podniosłem kontrast całości. Zyskujesz wrażenie przestrzeni. 3. Dodałem światło odbite na górze i złagodziłem przejście między światłem a cieniem. 4. Wyciągnąłem ciepłe światło barwy ze słońca i dodałem mu glowa. 5. Dodałem widoczek w dole i linię horyzontu mniej więcej. Nie wiem czy dobrze zinterpretowałem pierwotną wersję. 6. Słoneczko wyostrzone + korekcja barwa na bardziej cyan. 7. Zobacz jak zmienił się walor w stosunku do pierwszej wersji. I tak chyba jest za mało ciemnego waloru z przodu. Mam nadzieję, że pokazałem o co mi chodzi :) Wystarczy, że zapanujesz bardziej nad walorem i twoje prace zyskają baardzo dużo. Pozdro! 2
badassky Napisano 3 Grudzień 2011 Autor Napisano 3 Grudzień 2011 Kalberos - Dzięki Rothbart -Wow. Zaskakująco dużo z tego wyciągnąłeś ,wezmę sobie te rady do serca .Wielkie dzięki za over;)
badassky Napisano 7 Grudzień 2011 Autor Napisano 7 Grudzień 2011 Speed mocno inspirowany Fengiem , może nie powinno się tak robić ale spodobał mi się na tyle , że nie mogłem się powstrzymać (to wip więc wszelakie uwagi są mile widziane ) link dla zainteresowanych - niestety za późno się za to wziąłem i wystarczyło mi czasu jedynie na dwa elementy
Kalberos Napisano 7 Grudzień 2011 Napisano 7 Grudzień 2011 Zrobiłem takiego szybkiego overka może ci to coś pomoże przy tej pracy 1
groch Napisano 7 Grudzień 2011 Napisano 7 Grudzień 2011 Ja to bym kompozycyjnie jeszcze tu pozmieniał. :] ołwer 1
RaVirr Napisano 8 Grudzień 2011 Napisano 8 Grudzień 2011 W pracach leży walor zarówno w pracach ołówkowych jak i komputerowych. W pierwszej kolejności bym nad tym popracował bez porywania się na skomplikowane sceny.
badassky Napisano 8 Grudzień 2011 Autor Napisano 8 Grudzień 2011 (edytowane) Kalberos - Dzięki za over. Rzeczywiście mogłem to ściemnić.Już wcześniej myślałem o dodaniu jakiejś tekstury ale zrezygnowałem choć muszę przyznać , że teraz wygląda to o wiele lepiej. Groch - Również dziękuje.Na początku wydawało mi się , że zmiany są zbyt brutalne ale spoglądając świeższym okiem dochodzę do wniosku ,że jednak dużo to wnosi. RaVirr - Dzięki. Za to zamierzam się wziąć w pierwszej kolejności. Edytowane 13 Grudzień 2011 przez badassky
badassky Napisano 9 Grudzień 2011 Autor Napisano 9 Grudzień 2011 Dorwałem się dziś do starej karykatury i postanowiłem ją dokończyć na nieszczęście dla waloru :)
badassky Napisano 9 Grudzień 2011 Autor Napisano 9 Grudzień 2011 W końcu również walor doczekał się swej kolejki.
badassky Napisano 11 Grudzień 2011 Autor Napisano 11 Grudzień 2011 Niestety nie miałem dostępu do referencji , stąd błędy w anatomii .
badassky Napisano 14 Grudzień 2011 Autor Napisano 14 Grudzień 2011 (edytowane) Następny krok w walce z walorem. Porady i krytyka są mile widziane. W prawej ręce zamierzam umieścić topór a nad designem miecza wciąż myślę. (nie wiem czemu image shack zmieniło nasycenie , w oryginale jest to BW ) edit ; próba zmienienia na bw skończyła się fiaskiem ;( Edytowane 14 Grudzień 2011 przez badassky
ZiN Napisano 14 Grudzień 2011 Napisano 14 Grudzień 2011 Miecz i topór mówisz? Hehe, własnie coś podobnego ostatnio malowałem ^^ . http://img687.imageshack.us/img687/5632/mglag.jpg 1
badassky Napisano 14 Grudzień 2011 Autor Napisano 14 Grudzień 2011 Dzięki ZiN , wizję topora już sobie wypracowałem a ten miecz to chyba najlepszy pomysł , urzeka prostotą a to ona jest najlepsza.
badassky Napisano 14 Grudzień 2011 Autor Napisano 14 Grudzień 2011 (edytowane) Dzięki , na początku nawet o tym nie pomyślałem i później miałem problem z zidentyfikowaniem tych płaskich miejsc ( o ile cała nie jest taka). Mam nadzieję ,że poprawki trochę wniosły. Wie ktoś może czy da się zmienić format pracy z CMYK na RGB?Wydaje mi się ,że to właśnie format powoduje dodanie tego dziwnego nasycenia. edit ; w końcu bw;) Edytowane 14 Grudzień 2011 przez badassky
RaVirr Napisano 14 Grudzień 2011 Napisano 14 Grudzień 2011 Jeśli pracujesz w fotoszopie to wchodzisz w image->mode i zmieniasz na RGB. Wydaje mi się, że cały problem polega na oświetleniu. Światło pada z każdej strony i jest niekonsekwentne. Zobacz na to: Światło centralnie w pysk, bryła zbudowana na podstawie prostych plam, a jaki efekt. Spróbuj najpierw malować dużymi pociągnięciami pędzla bez zbędnego wchodzenia w detal. 1
badassky Napisano 14 Grudzień 2011 Autor Napisano 14 Grudzień 2011 Dzięki za pomoc ;) Najprawdopodobniej tak.Ogółem jeśli chodzi o workflow to u mnie wygląda on co najmniej nie poprawnie.Np. Zwykle "kończę rękę i dopiero potem zaczynam brać się za tors. Staram się to wykorzenić bo jednak trochę ma to wpływ na całą resztę. Co do przykładu niestety link , obrazek nie pojawia się.
RaVirr Napisano 14 Grudzień 2011 Napisano 14 Grudzień 2011 To był jeden z obrazków tego człowieka :): http://www.peleng.byethost12.com/Peleng_concepts.html
badassky Napisano 16 Grudzień 2011 Autor Napisano 16 Grudzień 2011 (edytowane) Dzięki RaVirr,Próbowałem podobnie uprościć swoją pracę ale wyszło strasznie.Głownie tyczy się to twarzy ale reszta wcale nie jest lepsza. Wciąż brak mi wyczucia waloru i podejrzewam ,że ta praca wyszła bardziej płasko niż poprzednia Edytowane 16 Grudzień 2011 przez badassky
ZiN Napisano 16 Grudzień 2011 Napisano 16 Grudzień 2011 Może walorami bazowymi się na razie nie przejmuj, bo podstawą jest dobre oświetlenie, walory można sobie póżniej np lassem pozaznaczać tu i tam i przyciemnić/rozjasnić suwakami. Te wdzianka, zbroje etc, to skomplikowane bryły które utrudniają zrozumienie pewnych rzeczy na początku. Zaczynaj od prostych brył. Zrobiłem over tej pozy, już nie wnikając w anatomię, tylko starałem się jakoś oświetlić tego ludzika, mogą być błedy, bo jechałem oczywiście zełba, ale warto sobie w naturze coś ustawić przy jakimś świetle i zobaczyć jak się rozchodzi światło na przedmiocie. Rim lighta daje się głównie dla bajeru bo fajnie wygląda :P http://img62.imageshack.us/img62/8249/mglah.jpg
badassky Napisano 16 Grudzień 2011 Autor Napisano 16 Grudzień 2011 Dzięki za over ZiN ;) w tej pracy refka mnie trochę zmyliła, trudno było mi określić ,która część jest jaśniejsza , właściwie to wydawało mi się ,że źródło światła jest różne.Muszę trochę zluzować z tymi skomplikowanymi pracami bo to jak widać nigdzie nie prowadzi. oto i ona : Tym razem coś w kolorze.Mam wrażenie , że popadam w pewną schematyczność malując enviro.
badassky Napisano 17 Grudzień 2011 Autor Napisano 17 Grudzień 2011 Twarz niestety skopana jak zwykle , do tego dochodzi to okropne tło argh ile można ;)
WojtekFus Napisano 18 Grudzień 2011 Napisano 18 Grudzień 2011 Niestety cały czas leży walor. Powinieneś olać rysowanie z fot i najprawdopodobniej w ogóle rysowanie w szopie - niepotrzebnie robisz sobie pod górkę. Polecam zapisanie się na jakiekolwiek zajęcia z rysunku na których będziesz miał okazję rysować martwą naturę i otrzymywać jakieś wsparcie od osoby prowadzącej. Albo samemu sobie ustawić jakieś naprawdę proste elementy i zacząć je rysować. Eliminuj niepotrzebne rozpraszacze, które wydają się atrakcyjne (photoshop, tablet), to tylko narzędzia - nie załatają dziur w warsztacie. Ołówek, martwa i ogólnie - zabawa z różnymi mediami - eksperymentowanie - nie dość, że to daje mnóstwo frajdy, to do tego uczysz się - jak później wrócisz do tabletu, zobaczysz jak ogromny postęp można zrobić używając najprostszych metod - zwykłego systematycznego nieskomplikowanego treningu, zwykłymi narzędziami.
Coyote Napisano 18 Grudzień 2011 Napisano 18 Grudzień 2011 jak masz możliwość to weź sobie 3 drewniane klocki jeden pomaluj na: -biało -szary -czarny i ustaw sobie z nich martwą zmusi cie to do ogarnięcia w miarę perspektywy i różnic walorowych miedzy klockami
badassky Napisano 18 Grudzień 2011 Autor Napisano 18 Grudzień 2011 Rothbart - Dzięki.Niestety na zajęcia pozalekcyjne nie mam szans, póki nie zacznę chodzić do liceum w dalszym mieście (bądź nie otworzą takowych w mojej mieścinie) . Jeśli chodzi o tradycyjne media to zamierzam do nich wrócić , w ps to jednak nie to samo.Strasznie od nich odbiegłem czego żałuje. Coyote - Dzięki.Tak też zrobię. Tym czasem idę szukać klocków.
n-pigeon Napisano 18 Grudzień 2011 Napisano 18 Grudzień 2011 Właściwie walor jest całkiem niezły, ale są to same walory bazowe, brakuje światła. Szybki over by wiadomo było o co mi chodzi. http://img10.imageshack.us/img10/3635/elftakibezswiatal.png
badassky Napisano 21 Grudzień 2011 Autor Napisano 21 Grudzień 2011 Dzięki za over. Nie wiem co mam teraz o tym sądzić , walor leży czy się powoli podnosi ;) Klocków niestety nie znalazłem.. Strasznie pokaleczyłem to jabłko
badassky Napisano 28 Grudzień 2011 Autor Napisano 28 Grudzień 2011 Kolejny wip , którego nie powinno być ;/ chciałem trochę odpocząć od martwych ale za długo przy tym siedziałem i chcę to dokończyć. Pomoc , sugestie i krytyka jak zwykle mile widziana.
Denae Napisano 29 Grudzień 2011 Napisano 29 Grudzień 2011 Masz problem z walorem. I widać to i przy ołówku i przy tym digitalu. Jeżeli jeszcze nie obczajałeś to łap http://www.max3d.pl/tutorial.php?id=98
grass Napisano 29 Grudzień 2011 Napisano 29 Grudzień 2011 polecam http://www.thegnomonworkshop.com/store/product/333/How-to-Render-Matte-Surfaces-1
ZiN Napisano 29 Grudzień 2011 Napisano 29 Grudzień 2011 Mnie na ostatnim brakuje tylko cienia, własnego i rzuconego. Jak go dodasz uzyskasz przestrzeń. Źródło światła jest nawet widoczne - to słońce w lewym górnym rogu. Jeśli światło jest z tyłu to cień będzie z przodu, a więc zacieniuj frontalną część postaci, zostaw trochę światła na lewej połówce głowy, lewego ramienia i ręki sięgającej po miecz, (lewe udo itd). Rzuć mu cień pod nogami skierowany w stronę prawego dolnego rogu. Musisz wyobrazić sobie tę scenkę w trójwymiarze i tak tez potraktować oświetlenie. Zrobiłbym overa, ale nie mam teraz tabletu. Ale i tak zapewne wiesz ocb. pzdr
badassky Napisano 31 Grudzień 2011 Autor Napisano 31 Grudzień 2011 Dziękuje wszystkim za pomoc. Denae - Obczaiłem ale kilka miesięcy temu kiedy jeszcze nie byłem tak wciągnięty w digital i ogółem sztukę , na pewno się za to wezmę. grass - Muszę się poważnie zastanowić nad kupnem , wygląda obiecująco. ZiN - Tak też zrobiłem.Mam nadzieję ,że tym razem wszyło nieco lepiej.
badassky Napisano 31 Grudzień 2011 Autor Napisano 31 Grudzień 2011 Speed na wieczór edit ;jak mogłem zapomnieć ;) Życzę wszystkim szczęśliwego nowego roku.
ZiN Napisano 2 Styczeń 2012 Napisano 2 Styczeń 2012 Bardzo ostrożnie do tego cienia podszedłeś. :P Nie bój się czasem zamazać kawałka pracy (lub nawet całej), zawsze przecież możesz cofnąć, a jak efekt ci się spodoba to możesz zostawić, będzie to bardziej żywiołowe i odkrywcze dla ciebie. Pracuj nad oświetleniem a wniesie to wiele do twoich malunków. Jako że mam teraz dostęp do tabletu namazałem 5minutowego overka, trochę cienia tu i tam i nie jest już tak płasko :). Można by nad tym jeszcze posiedzieć, ale lepiej pomalować proste klocki, kulki w ramach ćwiczeń. Ja się własnie biorę za takie ćwiczonka. pzdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się