Napisano 23 Październik 201212 l Soulinka widzę ze ci to coraz lepiej idzie, dajesz dajesz oby tylko w miejscu nie stać
Napisano 23 Październik 201212 l Autor Dzięki Kalberos ;) nie chciałam gwałtownie ingerować w obrazek i stonowałam je na mniej nasycone oprócz zieleni na drugim planie.Kopytko lekko maźnięte. Mam nadzieję ,że mniej się gryzą te kolory i są mniej oczojebne ^^
Napisano 25 Październik 201212 l Widzę, że coraz lepiej ci to wychodzi. Ostatnia praca trochę traci na uroku przez pustkę w tle. Dla mnie kompozycja i pomysł jakoś stoi na nogach i powiem ci tak, dalej są oczojebne ^^. Miło być znów na forum przy okazji :]
Napisano 25 Październik 201212 l Głównym problemem jest brak decyzji w wyborze światła. Portret jest malowany z fotki pewnie, więc masz określone warunki oświetleniowe, do których powinnaś dopasować enviro/oświetlenie. Teraz masz enviro którego nie wiedziałaś jak oświetlić. Nie wiadomo czy postać jest w świetle, w cieniu itp. Swoją drogą wybrałbym inną fotkę na twoim miejscu - jakoś takie wyszczerzenie nie do końca mnie przekonuje - może popatrz na screeny z Tangled i wybierz jakąś minkę bardziej w typie bohaterki - jakąś zadziorną, zdziwioną itp - cokolwiek ciekawszego niż "wyszczerzenie legitymacyjne":) Przy okazji zdjęcie może w świetle które da się wykorzystać? Oczywiście o ile chcesz to robić jeszcze raz - ale tego powyżej raczej nie uratujesz... Szybki over: tło dałem neutralne w miarę, warunki oświetleniowe to jakiś półcień. Tak żeby uprościć. Dłoń zrobiłem tak żeby miała jakiś gest, stań przed lustrem i popatrz jak ułożyć dłoń żeby była ciekawa - wyprostowane palce się nie sprawdzają. Zrobiłem tak żeby palce bawiły się pasmem włosów. Poza u ciebie jest troszkę przyciężka - znowuż stań przed lustrem w "atrakcyjnej pozie" i zobacz że raczej przygarbiona pochylona do przodu poza nie będzie "atrakcyjna". W tym przypadku biodra wysunąłem troszkę do przodu, ale chyba drugiej ręki gdzieś brakuje. Włosy spadają do dołu, nie muszą być "dopasowane" do sylwetki jak u ciebie. Grawitacja robi swoje:) Ogólnie staraj się używać łuków - zaznaczyłem na obrazku czerwonymi strzałkami - robią sylwetkę bardziej atrakcyjną, elegantszą. Sukienka jest z jakiegoś atłasu, więc odbija światło jak atłas - czyli masz jakieś kolorki enviro odbijające się w materiale. Nie jest matowa. I w skórze masz stosunkowo mniej kontrastu niż się wydaje:)
Napisano 26 Październik 201212 l Autor Dzięki Pinokio ,tak przy okazji właśnie dawno Cię nie było na forum ^^ Coś może wrzucisz? DZIĘKI WIELKIE Gutekfiutek ! :) co do poprawek to już niestety obrazek został wydrukowany ,ale ten over i wszystkie rady są bezcenne dla mnie i nie wiem czy mimo tego nie pokuszę się o poprawkę choćby w imię edukacji. Dzięki temu na przyszły rok może zrobię jej lepszy portret :D XD Bardzo podoba mi się dłoń i kolory w Twoim overze . Hm...co do zdjęcia koleżanki to kolorowe mam tylko wyszczerzone :) taka wesoła z niej dziewczyna ^^ Co do kolorów pełne oświecenie natchęło mnie po tym artykule i po Twoim poprzednim poście http://muddycolors.blogspot.com/2012/10/not-so-bright.html A tak wogóle to winnam Ci piwo za te wszystkie rady ^^
Napisano 16 Listopad 201212 l Autor Z racji próbowania różnych stylów kilka potwornych zwierzaczków ^^
Napisano 22 Listopad 201212 l Soulinka Hmm spróbuj dokończyć te prace najlepiej jak potrafisz, bo narazie to wygląda jak szkic .pociwcz jeszcze Perspektywe i Walor . Pozdro
Napisano 22 Listopad 201212 l Autor hej tzn to nie są wyglancowane ilustracje ;) tylko takie speedy tak jak pisałam wyżej .Jedynie czarownica jest prawie wykończona.Walor i perspektywa work in progres ;) walcze dalej .Dzięki Kalberos
Napisano 10 Grudzień 201212 l Autor Wrzucam mniej więcej chronologicznie, 3 pierwsze pracki są już na forum ,ale w innych działach ,a więc żeby wszystko było w jednej paczce wrzucam też i do teczki szkice na chalenge ,wszystko zrobiłam na ostatnią chwile ,bo niestety okoliczności nie sprzyjały mi (3 dni w szpitalu ;p) i w rezultacie szkic ilustracji ma moim zdaniem większy potencjał niż sama ilustracja ;) a tu taki prywatny projekcik i taki vipek w wolnym czasie dłubie ... Edytowane 10 Grudzień 201212 l przez Soulinka12
Napisano 11 Grudzień 201212 l Autor dzięki kamesanin ;) niedługo jak znajdę czas będe go konntynuować ;)
Napisano 12 Grudzień 201212 l Autor dzięki ! ;) myśle że może to troszkę potrwać ,bo udało mi się w końcu po długim bezrobociu dorwać zlecenia :) ale na pewno ją dokonczę :)
Napisano 15 Grudzień 201212 l Autor diaboł dla rozruszania nadgarstka ćwiczebny portret ,żem ryjek lekko skrzywiła ;p czas brać się do roboty ,nie ma spania ^^
Napisano 15 Grudzień 201212 l Dobrze idzie, działaj dalej :) Więcej autoportretów proszę ;) Spróbuj może więcej malować z opacity na 100%, będzie dobra baza pod kolejny etap.
Napisano 16 Grudzień 201212 l Autor @Piret dziękuję :) zastosuję się do Twojej rady ;) autoportrety są dobre ,bo model się nie wierci i zawsze pod ręką ^^ zrobię może jeszcze kilka portretów ,nie tylko z siebie. @Kalberos dzięki za komentarz ,wiem ,że wygląda to może dość abstrakcyjnie ,ale w niektórym oświetleniu mają taki własnie odcień ;) nie ma to jak laser w oczach ^^ ;p @Kamesanin dzięki ,że pytasz .Vipek czeka na lepszy moment, bo chciałabym go fajnie jakoś wykończyć. Muszę pozbierać jakieś refki i będe mieć też chłodniejsze spojrzenie przez te kilka dni na ten obrazek ;) pozdr
Napisano 3 Styczeń 201312 l Autor stare pracki nieco odświeżone Znowu wipek ;D ciężko jest znaleść kobiete siedząco normalnie na motorze ,ale chyba ,albo pykne fote ,albo znajde siedzącą na krześle ,żeby zobaczyć jak te nogi mają być ^^ zmieniłam nieco kolorystyke ,bo coś mi za niebiesko było. Jeszcze na pewno wiele się zmieni. Krytyka mile widziana .pozdrofka
Napisano 4 Styczeń 201312 l Znajdź dobre referencje tego, co rysujesz. Budynki zrobiłabym lassem, żeby były konkretnymi bryłami. Nie wchodź na tym etapie zbyt mocno w detal. Refki i jeszcze raz refki- też dostałam taką radę i postaram się jej trzymać. Pozdrawiam, będę śledziła dalsze etapy :)
Napisano 7 Styczeń 201312 l Co sie rzuca w oczy to dynamiczna akcja i statyczne postacie. Wlosy zrob do punktu zbiegu. A referek poszukaj w kadrach z filmow np ostatni batman.
Napisano 7 Styczeń 201312 l hmmm jak widzę ten rysunek to przypomina mi się scen z GHOST RIDER .grass ma racje włosy do punku zbiegu
Napisano 7 Styczeń 201312 l Autor dziękuje za wszystkie sugestie :) niedługo up z poprawkami ,dzięki wielkie :D !!!
Napisano 7 Styczeń 201312 l Wybrałaś sobie trudną pozę. Zadbaj o to by elipsy były elipsami. Ptaszysko jest trochę za bardzo statyczne i jest blisko lampy — trochę to kłuje w oczy.
Napisano 7 Styczeń 201312 l Kadr dość nie korzystnie wpływa na dynamikę. Proponuję również przechylić postać wraz z motorem w prawo(za tym chyba pójdzie zmniejszenie kół), a ptaka namalować przechylonego w lewo, stworzy to nieco lepszą kompozycję. Pokombinowałbym jeszcze z kontrastami poszczególnych materiałów. Głównie chodzi mi o asfalt. Może się zainspirujesz: http://muddycolors.blogspot.com/2013/01/moving-objects.html ;)
Napisano 7 Styczeń 201312 l Autor @ hej Igi ja chyba lubie sobie utrudniać życie po prostu. Pomyśle nad ptakiem . O dobry kształt maszyny będe walczyć wraz z elpsami w teraźniejszych etapach ;) dzięki @Bombadil dzięki za link :) dobra inspiracja. Co do położenia motoru nie będe już go raczej zmieniać ,ale może to być inspiracją do kolejnego malowidła o tej tematyce . Celowo wybrałam sobie dość statyczną poze kobietki na motorze. Pracuje ,ale wrzucę jak będzie już coś widać ^^ niestety nie mogę jeszcze o tej porze spokojnie usiąść do rysowania.
Napisano 8 Styczeń 201312 l Autor Dzisiaj tylko tyle dałam radę zrobić ;p jutro dalszy bój ^^ na razie mózg odmawia współpracy ^^
Napisano 8 Styczeń 201312 l ojaaa nieeee włosy to chyba z 200 metrów mają :D Ale lepiej lepiej się dzieje. Jeszcze kierownica i ręce nie są do drugiego zbiegu persp. lecą do góry a powinny lecieć w dół.
Napisano 8 Styczeń 201312 l Wlosy nadal do poprawy, przejedz sie motorkiem i zobacz co sie stanie jak sie stanie przy duzej predkosci ,na poczatek to pewnie urwie Ci glowe ;-) ale jak juz sie utrzymasz to wlosy oszaleja i nie beda jak na stelazu.
Napisano 8 Styczeń 201312 l Ja zamiast oceniać ostatnią ilustrację, mimo wszystko skieruję w kierunku martwej natury i rysunku. Szczerze, najszybciej nauczysz się w ten sposób koloru i postrzegania bryły. Dodatkowo warto zainwestować w tutorial na temat tego jak działa światło - polecam James'a Vickery - Pratical Color and Light i legendarną już książkę Gurney'a o podobnej nazwie. Poszczególe pojęcia z książek/videotutków przećwicz na martwych naturach - zyskasz wiedzę o tym jak zachowuje się światło w rzeczywistości, a potem już niedaleka droga do zastosowania tych zasad we własnych ilustracjach. Pozdrawiam!
Napisano 8 Styczeń 201312 l Autor @Igi włosy troszkę jednak skróce bo mnie faktycznie poniosło ^^ choć można puścić wodze fantazji i może być niczym Roszpunka :D dłonie i kierownicę poprawię . @Grass włosy chciałam ,żeby były troszkę takie stylizowane . Apropos motorów jeździłam ^^ nawet chciałam prawko robić ,ale już mi przeszło bom matka polka i jakby odezwały macierzyńskie intynkty ;p wole teraz już auta ze względu na pocieche :D choć nie mówię miłośc do motorów ciągle trwa...zwłaszcza do chooperów ^^ @Wojtku dziękuje za materiały do nauki , no faktycznie załapałam chęc na jakąś ilustracyjkę ,ale w trakcie miałam sporo problemów z oświetleniem itd. więc jak najbardziej sięgne po te pozycje i przećwiczę na martwych jak radzisz. Dzięx!!! dziękuję wszystkim ,podziałam troszkę dalej ,ale pewnie szału nie będzie ,bo trzeba prace domową odrobić ;D
Napisano 9 Styczeń 201312 l Ilustracja ma pomysł! Kolorki trochę zbyt chłodne ale wkońcu zimaa jest ;) Motor faktycznie jakoś nie leży w perspektywie, może powinnaś poszukać ciekawszego ujęcia na pokazanie dynamiki, motoru i black birda :) co do postaci to poradziłaś sobie dobrze z skrótem dłoni, nogi niestety do poprawki :), ale widzę że cały czas działasz z tą ilustracją i to najważniejsze, na pewno dożo sie przy niej nauczysz. Pozdrawiam i trzymam kciuki za progress :)
Napisano 10 Styczeń 201312 l Autor Dzięki wielkie j4q ! ;) zachęciłeś mnie do dalszych działań przy tej ilustraji ,choć miałam ją już zostawić w spokoju .Pisząc ciekawsze ujęcie masz na mysli inne skadrowanie obrazka ,czy wogóle inne namalowanie sceny ? Dzięki za doping :D Pozdrawiam
Napisano 15 Styczeń 201312 l Autor na przemyślenie tematu martwa , planuje kolejne ,żeby sobie przećwiczyć zaabsorbowaną wiedzę ;) PS. aniołek nie wypał ,ale nie przykładałam większej wagi do rysów twarzy ;p
Napisano 15 Styczeń 201312 l Miejscami wyszło mega fajnie, miejscami "średnio na jeża" :) Szczególnie ten pomarańczowy cuś xD Kwiatek, lekko obrana pomarańcza/mandarynka? Dynia? xD Z niecierpliwością czekam na następne :)
Napisano 15 Styczeń 201312 l Soulinko, wywal ze swoich obrazków pędzelki miękkie i rozmyte. Lepiej używać tych twardszych, chodzi o to żeby kolor który masz na obrazku zawsze był z twojego wyboru, a nie taki który "się nasprejuje".
Napisano 15 Styczeń 201312 l Autor @MrBone to coś ,to dynia ozdobna ,ma śmieszne wypustki wygląda trochę tak jakby miała zacząć nimi ruszać i uciec :D dziękuje :) @piokio te kubki ma chyba pół polski :D taka wielka halba :) bardzo je lubie bo ogranicza to czas na robienie herbaty :D @Gutek następną martwą nasmaruje bez miękkich pędzli ;) dzięki za odwiedziny :) słuszna uwaga z tym nasprejowaniem ;) hehe Edytowane 16 Styczeń 201312 l przez Soulinka12
Napisano 17 Styczeń 201312 l Niektóre materiały fajnie oddane, ale perspektywa uciekła. Musisz sobie linie rozrysowywać wtedy się nie pogubisz ;)
Napisano 18 Styczeń 201312 l Autor dzięki Ravirr za zwrócenie uwagi i wizytę .Kurcze ja to mam z tą perspektywą ^^ faktycznie będe nawet na martwych ją rozrysowywać ... Douczyłam się ,ale ciągle mój mózg olewa te zjawisko jakim jest zbieg linii na horyzoncie....
Napisano 9 Luty 201312 l Autor Ostanio walczę z takim łobrazkiem... I na razie nie wiem co mam zrobić ze skrzydłami ...mi się osobiście wydaje ,że lepiej ze złożonymi skrzydłami ...mój men się śmieje że wygląda jak kura ze złożonymi ^^ ;p Może ktoś doradzi coś ? prosżę o wyrozumiałość ,bo ta ilustracja jest bardzo bliska mojemu sercu :D mam sentyment do smoków
Napisano 10 Luty 201312 l Może to nie kwestia tego czy rozłożone czy złożone,czemu by nie zrobić obu wersji, proponuję odwołać się do gotowych wzorców. http://zzknafle.republika.pl/gacek.5.jpg
Napisano 10 Luty 201312 l Złozone sa bardziej na miejscu zwazywszy na to, iz smok wypoczwarza sie z jaskini. Osobiscie obnizyl bym jednak horyzont. Jelsi pokazyujesz obiekt z gory, to ejst to z reguly zabieg odejmujacy majestatu, kladacy nacisk na slabosc/ wrazliwosc. Oczywiscie nie zawsze ma to miejsce, jak od wszytskiego sa odstepstwa. Aczkowliek mysle, ze smok byl by grozniejszy gdybysmy patrzyli na niego z nieco nizej polozonego punktu widzenia. P.S Stanowczo radze ci odzielic go sobie teraz na osobnej warstwie od tla, zaoszczedzi ci to wielu problemow w pozniejszych etapach.
Napisano 10 Luty 201312 l Jeśli koniecznie ten kadr to IMO ten drugi układ jest lepszy ale wykorzystaj to co daje ci jaskinia. Czyli oddziel wyraźnie miejsca w świetle i cieniu. Do tego jak dasz kamienie i skały na pierwszym planie i nad smokiem nie będzie to wszystko takie płaskie. Poniżej szybki OP żeby zilustrować o co mi chodzi.
Napisano 10 Luty 201312 l Autor @ KaliditusZaliditey dzięki! dobra inspiracja co do budowy skrzydeł :) @ICE , jak zawsze rady na wagę złota , przy następnym smoku zwróce na to uwagę i wykorzystam ten sposób na ukazanie jego grozy :) trafna uwaga co do odzielania tła od smoka ,bo własnie mam na razie taki misz nasz :) @ JakkaS Wow !! :) dziękuje Ci za poświęcony czas na super overka . Postaram się podążyć za Twoimi sugestiami ;) widzę ,że smoka trza dopompować w bicepsach :D miałam właśnie problem z tymi łapami bo wychodzą moje braki w anatomi. Dziękuję chłopaki !! :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto