Kalberos Napisano 23 Październik 2012 Napisano 23 Październik 2012 Soulinka widzę ze ci to coraz lepiej idzie, dajesz dajesz oby tylko w miejscu nie stać
Soulinka12 Napisano 23 Październik 2012 Autor Napisano 23 Październik 2012 Dzięki Kalberos ;) nie chciałam gwałtownie ingerować w obrazek i stonowałam je na mniej nasycone oprócz zieleni na drugim planie.Kopytko lekko maźnięte. Mam nadzieję ,że mniej się gryzą te kolory i są mniej oczojebne ^^
Pinokio Napisano 25 Październik 2012 Napisano 25 Październik 2012 Widzę, że coraz lepiej ci to wychodzi. Ostatnia praca trochę traci na uroku przez pustkę w tle. Dla mnie kompozycja i pomysł jakoś stoi na nogach i powiem ci tak, dalej są oczojebne ^^. Miło być znów na forum przy okazji :]
gutekfiutek Napisano 25 Październik 2012 Napisano 25 Październik 2012 Głównym problemem jest brak decyzji w wyborze światła. Portret jest malowany z fotki pewnie, więc masz określone warunki oświetleniowe, do których powinnaś dopasować enviro/oświetlenie. Teraz masz enviro którego nie wiedziałaś jak oświetlić. Nie wiadomo czy postać jest w świetle, w cieniu itp. Swoją drogą wybrałbym inną fotkę na twoim miejscu - jakoś takie wyszczerzenie nie do końca mnie przekonuje - może popatrz na screeny z Tangled i wybierz jakąś minkę bardziej w typie bohaterki - jakąś zadziorną, zdziwioną itp - cokolwiek ciekawszego niż "wyszczerzenie legitymacyjne":) Przy okazji zdjęcie może w świetle które da się wykorzystać? Oczywiście o ile chcesz to robić jeszcze raz - ale tego powyżej raczej nie uratujesz... Szybki over: tło dałem neutralne w miarę, warunki oświetleniowe to jakiś półcień. Tak żeby uprościć. Dłoń zrobiłem tak żeby miała jakiś gest, stań przed lustrem i popatrz jak ułożyć dłoń żeby była ciekawa - wyprostowane palce się nie sprawdzają. Zrobiłem tak żeby palce bawiły się pasmem włosów. Poza u ciebie jest troszkę przyciężka - znowuż stań przed lustrem w "atrakcyjnej pozie" i zobacz że raczej przygarbiona pochylona do przodu poza nie będzie "atrakcyjna". W tym przypadku biodra wysunąłem troszkę do przodu, ale chyba drugiej ręki gdzieś brakuje. Włosy spadają do dołu, nie muszą być "dopasowane" do sylwetki jak u ciebie. Grawitacja robi swoje:) Ogólnie staraj się używać łuków - zaznaczyłem na obrazku czerwonymi strzałkami - robią sylwetkę bardziej atrakcyjną, elegantszą. Sukienka jest z jakiegoś atłasu, więc odbija światło jak atłas - czyli masz jakieś kolorki enviro odbijające się w materiale. Nie jest matowa. I w skórze masz stosunkowo mniej kontrastu niż się wydaje:)
Soulinka12 Napisano 26 Październik 2012 Autor Napisano 26 Październik 2012 Dzięki Pinokio ,tak przy okazji właśnie dawno Cię nie było na forum ^^ Coś może wrzucisz? DZIĘKI WIELKIE Gutekfiutek ! :) co do poprawek to już niestety obrazek został wydrukowany ,ale ten over i wszystkie rady są bezcenne dla mnie i nie wiem czy mimo tego nie pokuszę się o poprawkę choćby w imię edukacji. Dzięki temu na przyszły rok może zrobię jej lepszy portret :D XD Bardzo podoba mi się dłoń i kolory w Twoim overze . Hm...co do zdjęcia koleżanki to kolorowe mam tylko wyszczerzone :) taka wesoła z niej dziewczyna ^^ Co do kolorów pełne oświecenie natchęło mnie po tym artykule i po Twoim poprzednim poście http://muddycolors.blogspot.com/2012/10/not-so-bright.html A tak wogóle to winnam Ci piwo za te wszystkie rady ^^
Soulinka12 Napisano 16 Listopad 2012 Autor Napisano 16 Listopad 2012 Z racji próbowania różnych stylów kilka potwornych zwierzaczków ^^
Soulinka12 Napisano 22 Listopad 2012 Autor Napisano 22 Listopad 2012 no i koniec kartonów ;) takie speedowe
Kalberos Napisano 22 Listopad 2012 Napisano 22 Listopad 2012 Soulinka Hmm spróbuj dokończyć te prace najlepiej jak potrafisz, bo narazie to wygląda jak szkic .pociwcz jeszcze Perspektywe i Walor . Pozdro
Soulinka12 Napisano 22 Listopad 2012 Autor Napisano 22 Listopad 2012 hej tzn to nie są wyglancowane ilustracje ;) tylko takie speedy tak jak pisałam wyżej .Jedynie czarownica jest prawie wykończona.Walor i perspektywa work in progres ;) walcze dalej .Dzięki Kalberos
Soulinka12 Napisano 10 Grudzień 2012 Autor Napisano 10 Grudzień 2012 (edytowane) Wrzucam mniej więcej chronologicznie, 3 pierwsze pracki są już na forum ,ale w innych działach ,a więc żeby wszystko było w jednej paczce wrzucam też i do teczki szkice na chalenge ,wszystko zrobiłam na ostatnią chwile ,bo niestety okoliczności nie sprzyjały mi (3 dni w szpitalu ;p) i w rezultacie szkic ilustracji ma moim zdaniem większy potencjał niż sama ilustracja ;) a tu taki prywatny projekcik i taki vipek w wolnym czasie dłubie ... Edytowane 10 Grudzień 2012 przez Soulinka12
kamesanin Napisano 11 Grudzień 2012 Napisano 11 Grudzień 2012 vipek ciekawię się zapowiada:) dłub go dłub
Soulinka12 Napisano 11 Grudzień 2012 Autor Napisano 11 Grudzień 2012 dzięki kamesanin ;) niedługo jak znajdę czas będe go konntynuować ;)
Kalberos Napisano 11 Grudzień 2012 Napisano 11 Grudzień 2012 ta na motocyklu bardzo fajnie sie zapowiada :D działaj działaj
Soulinka12 Napisano 12 Grudzień 2012 Autor Napisano 12 Grudzień 2012 dzięki ! ;) myśle że może to troszkę potrwać ,bo udało mi się w końcu po długim bezrobociu dorwać zlecenia :) ale na pewno ją dokonczę :)
Soulinka12 Napisano 15 Grudzień 2012 Autor Napisano 15 Grudzień 2012 diaboł dla rozruszania nadgarstka ćwiczebny portret ,żem ryjek lekko skrzywiła ;p czas brać się do roboty ,nie ma spania ^^
Piret Napisano 15 Grudzień 2012 Napisano 15 Grudzień 2012 Dobrze idzie, działaj dalej :) Więcej autoportretów proszę ;) Spróbuj może więcej malować z opacity na 100%, będzie dobra baza pod kolejny etap.
Soulinka12 Napisano 16 Grudzień 2012 Autor Napisano 16 Grudzień 2012 @Piret dziękuję :) zastosuję się do Twojej rady ;) autoportrety są dobre ,bo model się nie wierci i zawsze pod ręką ^^ zrobię może jeszcze kilka portretów ,nie tylko z siebie. @Kalberos dzięki za komentarz ,wiem ,że wygląda to może dość abstrakcyjnie ,ale w niektórym oświetleniu mają taki własnie odcień ;) nie ma to jak laser w oczach ^^ ;p @Kamesanin dzięki ,że pytasz .Vipek czeka na lepszy moment, bo chciałabym go fajnie jakoś wykończyć. Muszę pozbierać jakieś refki i będe mieć też chłodniejsze spojrzenie przez te kilka dni na ten obrazek ;) pozdr
Soulinka12 Napisano 3 Styczeń 2013 Autor Napisano 3 Styczeń 2013 stare pracki nieco odświeżone Znowu wipek ;D ciężko jest znaleść kobiete siedząco normalnie na motorze ,ale chyba ,albo pykne fote ,albo znajde siedzącą na krześle ,żeby zobaczyć jak te nogi mają być ^^ zmieniłam nieco kolorystyke ,bo coś mi za niebiesko było. Jeszcze na pewno wiele się zmieni. Krytyka mile widziana .pozdrofka
Piret Napisano 4 Styczeń 2013 Napisano 4 Styczeń 2013 Znajdź dobre referencje tego, co rysujesz. Budynki zrobiłabym lassem, żeby były konkretnymi bryłami. Nie wchodź na tym etapie zbyt mocno w detal. Refki i jeszcze raz refki- też dostałam taką radę i postaram się jej trzymać. Pozdrawiam, będę śledziła dalsze etapy :)
grass Napisano 7 Styczeń 2013 Napisano 7 Styczeń 2013 Co sie rzuca w oczy to dynamiczna akcja i statyczne postacie. Wlosy zrob do punktu zbiegu. A referek poszukaj w kadrach z filmow np ostatni batman.
Kalberos Napisano 7 Styczeń 2013 Napisano 7 Styczeń 2013 hmmm jak widzę ten rysunek to przypomina mi się scen z GHOST RIDER .grass ma racje włosy do punku zbiegu
Soulinka12 Napisano 7 Styczeń 2013 Autor Napisano 7 Styczeń 2013 dziękuje za wszystkie sugestie :) niedługo up z poprawkami ,dzięki wielkie :D !!!
Igi Napisano 7 Styczeń 2013 Napisano 7 Styczeń 2013 Wybrałaś sobie trudną pozę. Zadbaj o to by elipsy były elipsami. Ptaszysko jest trochę za bardzo statyczne i jest blisko lampy — trochę to kłuje w oczy.
badassky Napisano 7 Styczeń 2013 Napisano 7 Styczeń 2013 Kadr dość nie korzystnie wpływa na dynamikę. Proponuję również przechylić postać wraz z motorem w prawo(za tym chyba pójdzie zmniejszenie kół), a ptaka namalować przechylonego w lewo, stworzy to nieco lepszą kompozycję. Pokombinowałbym jeszcze z kontrastami poszczególnych materiałów. Głównie chodzi mi o asfalt. Może się zainspirujesz: http://muddycolors.blogspot.com/2013/01/moving-objects.html ;)
Soulinka12 Napisano 7 Styczeń 2013 Autor Napisano 7 Styczeń 2013 @ hej Igi ja chyba lubie sobie utrudniać życie po prostu. Pomyśle nad ptakiem . O dobry kształt maszyny będe walczyć wraz z elpsami w teraźniejszych etapach ;) dzięki @Bombadil dzięki za link :) dobra inspiracja. Co do położenia motoru nie będe już go raczej zmieniać ,ale może to być inspiracją do kolejnego malowidła o tej tematyce . Celowo wybrałam sobie dość statyczną poze kobietki na motorze. Pracuje ,ale wrzucę jak będzie już coś widać ^^ niestety nie mogę jeszcze o tej porze spokojnie usiąść do rysowania.
Soulinka12 Napisano 8 Styczeń 2013 Autor Napisano 8 Styczeń 2013 Dzisiaj tylko tyle dałam radę zrobić ;p jutro dalszy bój ^^ na razie mózg odmawia współpracy ^^
Igi Napisano 8 Styczeń 2013 Napisano 8 Styczeń 2013 ojaaa nieeee włosy to chyba z 200 metrów mają :D Ale lepiej lepiej się dzieje. Jeszcze kierownica i ręce nie są do drugiego zbiegu persp. lecą do góry a powinny lecieć w dół.
grass Napisano 8 Styczeń 2013 Napisano 8 Styczeń 2013 Wlosy nadal do poprawy, przejedz sie motorkiem i zobacz co sie stanie jak sie stanie przy duzej predkosci ,na poczatek to pewnie urwie Ci glowe ;-) ale jak juz sie utrzymasz to wlosy oszaleja i nie beda jak na stelazu.
WojtekFus Napisano 8 Styczeń 2013 Napisano 8 Styczeń 2013 Ja zamiast oceniać ostatnią ilustrację, mimo wszystko skieruję w kierunku martwej natury i rysunku. Szczerze, najszybciej nauczysz się w ten sposób koloru i postrzegania bryły. Dodatkowo warto zainwestować w tutorial na temat tego jak działa światło - polecam James'a Vickery - Pratical Color and Light i legendarną już książkę Gurney'a o podobnej nazwie. Poszczególe pojęcia z książek/videotutków przećwicz na martwych naturach - zyskasz wiedzę o tym jak zachowuje się światło w rzeczywistości, a potem już niedaleka droga do zastosowania tych zasad we własnych ilustracjach. Pozdrawiam!
Soulinka12 Napisano 8 Styczeń 2013 Autor Napisano 8 Styczeń 2013 @Igi włosy troszkę jednak skróce bo mnie faktycznie poniosło ^^ choć można puścić wodze fantazji i może być niczym Roszpunka :D dłonie i kierownicę poprawię . @Grass włosy chciałam ,żeby były troszkę takie stylizowane . Apropos motorów jeździłam ^^ nawet chciałam prawko robić ,ale już mi przeszło bom matka polka i jakby odezwały macierzyńskie intynkty ;p wole teraz już auta ze względu na pocieche :D choć nie mówię miłośc do motorów ciągle trwa...zwłaszcza do chooperów ^^ @Wojtku dziękuje za materiały do nauki , no faktycznie załapałam chęc na jakąś ilustracyjkę ,ale w trakcie miałam sporo problemów z oświetleniem itd. więc jak najbardziej sięgne po te pozycje i przećwiczę na martwych jak radzisz. Dzięx!!! dziękuję wszystkim ,podziałam troszkę dalej ,ale pewnie szału nie będzie ,bo trzeba prace domową odrobić ;D
Soulinka12 Napisano 9 Styczeń 2013 Autor Napisano 9 Styczeń 2013 finał detalik pozdro dla wszystkich zaglądających ;)
j4q Napisano 9 Styczeń 2013 Napisano 9 Styczeń 2013 Ilustracja ma pomysł! Kolorki trochę zbyt chłodne ale wkońcu zimaa jest ;) Motor faktycznie jakoś nie leży w perspektywie, może powinnaś poszukać ciekawszego ujęcia na pokazanie dynamiki, motoru i black birda :) co do postaci to poradziłaś sobie dobrze z skrótem dłoni, nogi niestety do poprawki :), ale widzę że cały czas działasz z tą ilustracją i to najważniejsze, na pewno dożo sie przy niej nauczysz. Pozdrawiam i trzymam kciuki za progress :)
Soulinka12 Napisano 10 Styczeń 2013 Autor Napisano 10 Styczeń 2013 Dzięki wielkie j4q ! ;) zachęciłeś mnie do dalszych działań przy tej ilustraji ,choć miałam ją już zostawić w spokoju .Pisząc ciekawsze ujęcie masz na mysli inne skadrowanie obrazka ,czy wogóle inne namalowanie sceny ? Dzięki za doping :D Pozdrawiam
Soulinka12 Napisano 15 Styczeń 2013 Autor Napisano 15 Styczeń 2013 na przemyślenie tematu martwa , planuje kolejne ,żeby sobie przećwiczyć zaabsorbowaną wiedzę ;) PS. aniołek nie wypał ,ale nie przykładałam większej wagi do rysów twarzy ;p
mrBone Napisano 15 Styczeń 2013 Napisano 15 Styczeń 2013 Miejscami wyszło mega fajnie, miejscami "średnio na jeża" :) Szczególnie ten pomarańczowy cuś xD Kwiatek, lekko obrana pomarańcza/mandarynka? Dynia? xD Z niecierpliwością czekam na następne :)
gutekfiutek Napisano 15 Styczeń 2013 Napisano 15 Styczeń 2013 Soulinko, wywal ze swoich obrazków pędzelki miękkie i rozmyte. Lepiej używać tych twardszych, chodzi o to żeby kolor który masz na obrazku zawsze był z twojego wyboru, a nie taki który "się nasprejuje".
Soulinka12 Napisano 15 Styczeń 2013 Autor Napisano 15 Styczeń 2013 (edytowane) @MrBone to coś ,to dynia ozdobna ,ma śmieszne wypustki wygląda trochę tak jakby miała zacząć nimi ruszać i uciec :D dziękuje :) @piokio te kubki ma chyba pół polski :D taka wielka halba :) bardzo je lubie bo ogranicza to czas na robienie herbaty :D @Gutek następną martwą nasmaruje bez miękkich pędzli ;) dzięki za odwiedziny :) słuszna uwaga z tym nasprejowaniem ;) hehe Edytowane 16 Styczeń 2013 przez Soulinka12
RaVirr Napisano 17 Styczeń 2013 Napisano 17 Styczeń 2013 Niektóre materiały fajnie oddane, ale perspektywa uciekła. Musisz sobie linie rozrysowywać wtedy się nie pogubisz ;)
Soulinka12 Napisano 18 Styczeń 2013 Autor Napisano 18 Styczeń 2013 dzięki Ravirr za zwrócenie uwagi i wizytę .Kurcze ja to mam z tą perspektywą ^^ faktycznie będe nawet na martwych ją rozrysowywać ... Douczyłam się ,ale ciągle mój mózg olewa te zjawisko jakim jest zbieg linii na horyzoncie....
Soulinka12 Napisano 9 Luty 2013 Autor Napisano 9 Luty 2013 Ostanio walczę z takim łobrazkiem... I na razie nie wiem co mam zrobić ze skrzydłami ...mi się osobiście wydaje ,że lepiej ze złożonymi skrzydłami ...mój men się śmieje że wygląda jak kura ze złożonymi ^^ ;p Może ktoś doradzi coś ? prosżę o wyrozumiałość ,bo ta ilustracja jest bardzo bliska mojemu sercu :D mam sentyment do smoków
KaliditusZaliditey Napisano 10 Luty 2013 Napisano 10 Luty 2013 Może to nie kwestia tego czy rozłożone czy złożone,czemu by nie zrobić obu wersji, proponuję odwołać się do gotowych wzorców. http://zzknafle.republika.pl/gacek.5.jpg
ICE Napisano 10 Luty 2013 Napisano 10 Luty 2013 Złozone sa bardziej na miejscu zwazywszy na to, iz smok wypoczwarza sie z jaskini. Osobiscie obnizyl bym jednak horyzont. Jelsi pokazyujesz obiekt z gory, to ejst to z reguly zabieg odejmujacy majestatu, kladacy nacisk na slabosc/ wrazliwosc. Oczywiscie nie zawsze ma to miejsce, jak od wszytskiego sa odstepstwa. Aczkowliek mysle, ze smok byl by grozniejszy gdybysmy patrzyli na niego z nieco nizej polozonego punktu widzenia. P.S Stanowczo radze ci odzielic go sobie teraz na osobnej warstwie od tla, zaoszczedzi ci to wielu problemow w pozniejszych etapach.
JakkaS Napisano 10 Luty 2013 Napisano 10 Luty 2013 Jeśli koniecznie ten kadr to IMO ten drugi układ jest lepszy ale wykorzystaj to co daje ci jaskinia. Czyli oddziel wyraźnie miejsca w świetle i cieniu. Do tego jak dasz kamienie i skały na pierwszym planie i nad smokiem nie będzie to wszystko takie płaskie. Poniżej szybki OP żeby zilustrować o co mi chodzi.
Soulinka12 Napisano 10 Luty 2013 Autor Napisano 10 Luty 2013 @ KaliditusZaliditey dzięki! dobra inspiracja co do budowy skrzydeł :) @ICE , jak zawsze rady na wagę złota , przy następnym smoku zwróce na to uwagę i wykorzystam ten sposób na ukazanie jego grozy :) trafna uwaga co do odzielania tła od smoka ,bo własnie mam na razie taki misz nasz :) @ JakkaS Wow !! :) dziękuje Ci za poświęcony czas na super overka . Postaram się podążyć za Twoimi sugestiami ;) widzę ,że smoka trza dopompować w bicepsach :D miałam właśnie problem z tymi łapami bo wychodzą moje braki w anatomi. Dziękuję chłopaki !! :)
Soulinka12 Napisano 13 Luty 2013 Autor Napisano 13 Luty 2013 Po poprawkach ... wracam do anatomii ;D mam nadzieje ,że jest lepiej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się