Zielarz Napisano 29 Grudzień 2011 Napisano 29 Grudzień 2011 (edytowane) Cześć, Po wielu miesiącach zbierania się do założenia teczki wreszcie się ruszyłem ;). Wrzucam trochę prac, które stworzyłem przez ostatnie kilka miesięcy. Niby w grafice siedzę od kilku lat, ale wiele spraw (w tym podstawy) jest wciąż dla mnie nowych (szczególnie kolor), więc liczę na Wasze komentarze i propozycje co mogę zmienić/poprawić. 29.12.2011 Edytowane 12 Styczeń 2014 przez Zielarz
Denae Napisano 29 Grudzień 2011 Napisano 29 Grudzień 2011 Im bardziej w dół tym lepiej. Nieźle sobie poczynasz :)
lordbiernac Napisano 29 Grudzień 2011 Napisano 29 Grudzień 2011 O, razem u Jasona Scheiera robilismy master classes. Czarno-bialych wczesniej nie widzialem, ale od razu powialo mi tym kursem;) Widac, ze duzo wyniosles... Fajnie :)
guffqa Napisano 29 Grudzień 2011 Napisano 29 Grudzień 2011 Trzy ostatnie pracki meega! ;) na tym rysunku z konwojem fajnie wychwyciłeś zimną barwę ścian kamieniołomu i przdzierające się przez nie światło słoneczne. Znów na tym rysunku z wieżami i mostami ich łączącymi trochę słabo widać, że ta wieża jest dalej i na każdą wieżę światło pada z innej strony.
Aryk Napisano 29 Grudzień 2011 Napisano 29 Grudzień 2011 Bardzo fajne prace, te ostatnie rzeczywiście najciekawsze, pozdr.
Zielarz Napisano 30 Grudzień 2011 Autor Napisano 30 Grudzień 2011 Denae - dzięki, mam nadzieje, że z każdą następną będzie lepiej ;). lordbiernac - tak, byliśmy razem u Jasona ;). Część prac pochodzi z klasy Jamesa Paicka, dlatego możesz ich nie znać. Wszystkiego nie wrzucam, ale jest jeszcze kilka, które chcę trochę podciągnąć ;). guffqa - dzięki, przyjemnie czytać takie komentarze :). W przypadku kanionu pierwotnie efekt był nieco inny. Cała praca była w zimnych barwach, ale chciałem dodać cieplejszy akcent w postaci słońca. Skopiowałem, pobawiłem się mieszaniem barw i trochę przypadkowo osiągnąłem taki efekt ;). Aryk - ciesze się, że się podobają. Faktycznie te ostatnie powstały niedawno ;). Generalnie potrzebuje wsparcia w kwestii koloru. Z jednej strony czerń i biel jest dosyć bezpieczna i pozwala skupić się na innych rzeczach, z drugiej kolor daje pracom więcej życia i ekspresji.
Aryk Napisano 30 Grudzień 2011 Napisano 30 Grudzień 2011 Heh, ja ciągle męczę się z kolorem, więc złotej rady Ci nie dam, ale może jakiś wymiatacz się znajdzie i podpowie :) Ja całkowicie odpuściłem b&w, wszystko zaczynam od kolorowych plam :) na to czasem jakiś lineart i cała reszta, pozdr!
lordbiernac Napisano 30 Grudzień 2011 Napisano 30 Grudzień 2011 A jak generalnie oceniasz te kursy? Uwazasz, ze duzo sie nauczyles?
Zielarz Napisano 30 Grudzień 2011 Autor Napisano 30 Grudzień 2011 Aryk - czyli podobnie jak ja. Próbowałem z czernią i bielą, a następnie kolorowaniem prawie skończonego obrazka, ale przynajmniej na razie nie leży mi to. Za to w trakcie malowania w kolorze sprawdzam tony przez warstwę z desaturacją. lordbiernac - generalnie to fajna sprawa, szczególnie jeśli nie można wyjechać za granicę, aby tam się uczyć. W moim przypadku jednak problemem był czas - robiłem dwa kursy w tym samym czasie, do tego praca i chęć spędzenia czasu z żoną sprawiły. Dlatego uważam, że mogłem to lepiej wykorzystać, ale nie przy takich warunkach. Co do samej nauki - sporo rzeczy wiedziałem, ale sam ich nie próbowałem. Dla mnie ważniejsze było to, że miałem motywację do pracy i wykorzystywania różnych narzędzi. Nauczyłem się całkiem sporo z teorii, choć wciąż mam wrażenie, że za mało ;).
lordbiernac Napisano 30 Grudzień 2011 Napisano 30 Grudzień 2011 Spoko, mam podobne odczucia- glownie motywacja, ale tez sporo mi sie poukladalo w glowie, no i kilka patentow podchwycilem. Bylem ciekaw jak inni to widza.
Monio Napisano 30 Grudzień 2011 Napisano 30 Grudzień 2011 Pamiętam jeszcze twoje prace z forum gameonly. Przyskillowałeś bajecznie, tak trzymaj. :)
Zielarz Napisano 30 Grudzień 2011 Autor Napisano 30 Grudzień 2011 UPDATE 30.12.2011 Wrzucam kilka nowych/starych prac. Próbowałem coś poprawić, ale chyba nie ma co się grzebać w starych artach tylko brać za nowe ;). Monio - dzięki, postaram się skillować dalej i dalej :D.
Zielarz Napisano 24 Czerwiec 2012 Autor Napisano 24 Czerwiec 2012 (edytowane) Cześć, Po kilku miesiącach przerwy wróciłem do digital paintingu, czego owocem są te concepty i thumbnailsy. Są bardziej i mniej skończone, jednak tych nie mam ochoty zmieniać. Później dorzucę jeszcze kilka, ale najpierw chcę poprawić w nich kilka rzeczy. Czekam na Wasze komentarze ;). 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. Edytowane 25 Czerwiec 2012 przez Zielarz
Lucek Napisano 24 Czerwiec 2012 Napisano 24 Czerwiec 2012 4,6,8 do mnie przemawiają. Odnoszę wrażenie że perspektywa wygląda u ciebie dobrze tylko dla tych miast i ulic (powiedzmy) a dla krajobrazu już nie. Niemniej fajne rzeczy, szczególnie kolory. Jak wrzucasz tak dużo to numeruj prace, będzie łatwiej rozmawiać.
Zielarz Napisano 25 Czerwiec 2012 Autor Napisano 25 Czerwiec 2012 Ok, dodałem numery do prac ;). Z perspektywa nie czuje się jeszcze pewnie, więc może tak być. Wydaje mi się, że jeśli idzie o perspektywę otoczenia, to robię większość na planach. Te plany jednak nie łączą się przez co wszystko jest trochę płaskie. Poza tym z chęcią skorzystałbym z jakiś rad odnośnie perspektywy ;). W tym temacie mam sporo wątpliwości, np. czy postawiłem w dobrym miejscu punkt zbiegu linii perspektywy? Z chęcią skorzystam z waszych rad ;).
telthona Napisano 29 Czerwiec 2012 Napisano 29 Czerwiec 2012 fajne te z rafa koralowa :D bardzo fajny kolor wyszedl.
Zielarz Napisano 21 Maj 2013 Autor Napisano 21 Maj 2013 Mały update - wrzucam kilka prac, które zrobiłem do Anomaly 2. Generalnie są to loading screeny, które w grze tworzą support dla historii oraz przedstawione są w formie "3D" na planach. Po raz pierwszy pracowałem przy grafikach 2D, które zostały wykorzystane do gry. Jak o tym myślę to jest to największa kolekcja skończonych prac (jeśli mogę tak w ogóle pisac ;)), które wykonałem. Później wrzucę resztę, oraz może kilka wersji przed ujednoliceniem kolorystycznym. Z chęcią poczytam Wasze uwagi. 01 02 03 04 05 06 07 08
Rotcore Napisano 21 Maj 2013 Napisano 21 Maj 2013 Bardzo oszczędna kolorystyka niemalże monochrom, widać sporo braków w oświetleniu brył przez co nie są one dostatecznie przekonujące, są płaskie (widać to szczególnie w obrazkach numer 4,5,8 bo w reszcie to się mniej lub bardziej udało) nie wnikam jak dużo miałeś ograniczeń narzuconych przez szefa, klienta, oceniam efekt końcowy, który szczerze mówiąc jest słabszy od prac które pokazywałeś wcześniej, szkoda, że nie mam więcej czasu żeby szerzej objaśnić Ci błędy każdej z prac żebyś miał jasność co nie gra, ale może zrobi to ktoś inny, ja natomiast ogólnikowo tylko, pozdrawiam
telthona Napisano 21 Maj 2013 Napisano 21 Maj 2013 Hej :) No perspektywa momentami się sypie, ale mi to jakoś szczególnie nie przeszkadza. Najbardziej podoba mi się ta grafika ze statuą wolności, i jednocześnie uważam ze jest to Twoja najlepsza grafika w portfolio :) Ta ostatnia grafika też jest bardzo w porządku. Fajna kompozycja i światło. Jest spoko, ciśnij perspektywę w wolnym czasie, to będziesz robić jeszcze bardziej spektakularne rzeczy :D Przyklej się do chłopaków z 11Bit, bo coś mam czuja że oni mają świetlaną przyszłość przed sobą :D
Zielarz Napisano 22 Maj 2013 Autor Napisano 22 Maj 2013 Rotcore - jeśli chodzi o kolorystykę to był temat, o który walczyłem. Choć ostatecznie stanęło na takiej wersji i tak jest lepiej (w pewnym momencie prace były niemal w czerni i bieli). W przypadku oświetlenia zabrakło mi chyba odwagi do większego kontrastu. Poza tym sam proces tworzenia poszczególnych prac był w moim przypadku dość chaotyczny - część prac powstawała najpierw praktycznie bez cienia (ten dodawałem później, co jak widać się nie sprawdziło w wielu wypadkach). Z chęcią dowiedziałbym się czegoś więcej na temat błędów, które popełniłem. Dzięki za odpowiedź. telthona - dzięki, tak, perspektywa to coś z czym różnie sobie radzę. Wciąż ogarniam ten temat, szczególnie przy bardziej skomplikowanych ujęciach ;). Generalnie są prace gdzie widzę, że jest coś nie tak, ale z braku czasu godziłem się na to. Poza tym chyba wciąż mam manierę pracy na dużym zoomie i dłubania detalu, po czym przy sprawdzaniu całości okazuje się, iż są błędy. W Bitach zajmuje się raczej grafiką 3D i enviro, te prace robiłem po godzinach, a później na miejscu. Generalnie nie ma u nas dużego zapotrzebowania na takie rzeczy, choć liczę, że coś się będzie zmieniać ;). Są elementy, z których jestem zadowolony, ale też byłem świadom różnych błędów. Cieszę się tym, że w końcu coś ruszyłem w tym temacie. Poza tym było to dla nie spore wyzwanie oraz zmierzenie się z różnymi ograniczeniami, które wynikały ze specyfiki projektu.
pumax Napisano 24 Maj 2013 Napisano 24 Maj 2013 Bardzo fajne te prace! Kolorystyka na + ale ja to lubię takie monochromy w sumie, więc obiektywna tutaj nie jestem. :-) Na minus niestety momentami zbyt czarne cienie - tak jak np w pracy nr 1 i 3.
masz)rum Napisano 24 Maj 2013 Napisano 24 Maj 2013 Jak byś użył troche tych kolorów z poprzedniego Upka z takim wykończeniem jak te ostatnie to by było kozacko, ale i tak jest całkiem spoko. Przybrudzenia i czernie najbardziej tu przeszkadzają moim zdaniem.
Zielarz Napisano 25 Maj 2013 Autor Napisano 25 Maj 2013 pumax - dzięki, czarnego staram się nie używać, lubię "widzieć" coś w cieniu. Z drugiej strony czasem przeginam i cień jest za delikatny. Zapamiętam ;). sieha - od ponad dwóch i pół roku pracuje jako grafik w 11 bit studios, gdzie głównie zajmuje się grafiką 3D do produkcji na urządzenia mobilne. Od zawsze jednak kręciło mnie rysowanie i malowanie i postanowiłem się w końcu za to wziąć. Tak się złożyło, że trzeba było wykonać 14 obrazków (ostatecznie było ich 16), które wyświetlają się pomiędzy misjami w Anomaly 2. Zamysł był taki, że miały one tworzyć efekt 3D (kilka planów, wychylenia kamery) - coś jak loading screeny Killzone 2. Ostatecznie kamera sama wychyla się na boki, a planów jest maksymalnie 4 - na jednym zawsze jest focus, reszta jest zblurowana, taki DoF ;). Obrazki powstawały od dwóch do czterech dni roboczych (mniej więcej 8 godzin dziennie), do tego trzeba dodać jeszcze poprawki, większe lub mniejsze. Następnie były przepuszczane przez Lightroom'a, i z powrotem wracały do PS na drobne poprawki (głównie zdjęcie saturacji). Niestety efekt 3D tak naprawdę udało się osiągnąć głównie na jednym. Za szybko lecieliśmy z całością, aby dłużej przy tym posiedzieć i znaleźć lepsze rozwiązania. Jakbyś chciał coś jeszcze wiedzieć to pytaj śmiało. masz)rum - kolor tutaj był wielkim problemem. Z początku miała być czerń i biel, później musiałem dodawać koloru do takich prac, co nie wyglądało według mnie dobrze. Dopiero po kilku pierwszych zacząłem tworzyć je od razu w kolorze, ale i tak trochę tym się nie przejmowałem ze względu na to, co się z nimi później działo (Lightroom i zdejmowanie saturacji). Dzięki za komentarz :). Co masz na myśli przez przybrudzenia? Dorzucam resztę loading screenów oraz kilka prac w wersjach przed korekcją kolorystyczną: 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Zielarz Napisano 12 Styczeń 2014 Autor Napisano 12 Styczeń 2014 Ostatnio robiłem pracę na konkurs CGMA Alien World, którą to wrzucam w ramach odświeżenia nieco wątku. Może niedługo będę robił częściej aktualizacje, jak tylko znajdę czas na malowanie ;).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się