Batou Napisano 12 Lipiec 2004 Napisano 12 Lipiec 2004 Ostatnie podejście. Poprzednie 2 wersje odeszły w niepamięć po małym wypadku z kompem. Z początku byłem lekko zdenerwowany, ale z perspektywy czasu stwierdziłem że dobrze się stało. Może tym razem lepiej mi to będzie wychodzić. Planuję ukończyć pracę przed końcem wakacji także updaty będę częste (wreszcie mam czas). Na razie mam zrobiony jeden budynek. Teksturki są jeszcze lekko niedopracowane kolorystycznie, dlatego rendery są b&w. Do zrobienia jest jeszcze drugi budynek, masa szczegółów, postacie, oświetlenie i kolory. Na razie mam 15% pracy zrobione. Mam również nową głowę dziadka, ale to pokażę później. Muszę nad nią popracować jeszcze. Jeśli chodzi o pomysł to nic się nie zmieniło. Praca będzie przedstawiała podwórko na którym będą się bawić dzieci. Nieopodal będzie siedział zamyślony stary dziadzio. Pracę wykonuję na Softimage XSI 4.0. Rendering to oczywiście mental ray z włączonym final gatheringiem z raczej niskimi ustawieniami (ogólne oświetlenie sceny). Darmowy shader Dirtmap zastępuje mi GI w detalach (szpary w oknach itp.). Oświetlenie to na razie mapa tła + jeden spot z area shadows. Scena ma 1072 obiekty (74505 trójkątów). To tyle jeśli chodzi o szcegółowe info. Ps. Tym razem wzoruję się na autentycznym warszawskim podwórzu. Parę detali jest zmienionych, ale ogólny zarys jest podobny. Ps2. Renderki mogą być lekko rozciągnięte w pionie (mój błąd)
Marcin Napisano 12 Lipiec 2004 Napisano 12 Lipiec 2004 nie mam pytan .... ale tamte szkice byly wyje**ne wiec czekam na dalsze rendery.... a powiedz ile ci sie to renderowalo
Batou Napisano 12 Lipiec 2004 Autor Napisano 12 Lipiec 2004 Marcin : Nie liczyłem ale pewnie około 20 min każdy. Parametry renderingu nie są zbyt wygórowane, słabe aa. Większość roboty odwala za Gi potwornie szybki Dirtmap. Przy następnych renderingach policzę dokładnie czas.
Gość User190 Napisano 12 Lipiec 2004 Napisano 12 Lipiec 2004 Teksturki robią swoje... :) Z tej siateczki w sumie bez tekstur wyszłaby nowiutka kamienica, prawda?? A wszystkie załamania, oderwania to tekstury?? ładne, bardzo ładne.. można się troszkę do kabli przyczepić.. no ale poza tym to ok!!
Batou Napisano 12 Lipiec 2004 Autor Napisano 12 Lipiec 2004 Kable będą poprawione. A co do tekstury to owszem. Gdyby nie ona to wyszedł by z tego kloc z otworami na okna.
kozioo Napisano 12 Lipiec 2004 Napisano 12 Lipiec 2004 Super:) Zresztą czego innego sie można było spodziewać:P Czekam na kolejne update\'y.
dr Ug Napisano 13 Lipiec 2004 Napisano 13 Lipiec 2004 No Mati, gratuluje odkrycia. ;) Batou: straszna cienizna, w ogole nie widac, ze to render ;)))
Wielka_Siostra Napisano 13 Lipiec 2004 Napisano 13 Lipiec 2004 Batou, myślałam że Ty foty zapodałeś, według których będziesz dopiero robił tę studnię:-) SZOK
KoMic Napisano 13 Lipiec 2004 Napisano 13 Lipiec 2004 Eeeeeaaaayyyyyy,,,model jak model, ale texturki sa powalajace. osobiscie bardzo mi sie podoba twoja technika bo zawsze bylem zwolennikiem slabszego modelu ale detal dopakowywalo sie z textory,,, no ale ty osiagnoles mistrzostwo, nei ma jak sie czepnac,,,,,aaa wiem jakis wydlozony ten twoj render i wogole jakis taki,, hehe: ], pozdro i czekam na nastepnerzuty
Pionier Napisano 13 Lipiec 2004 Napisano 13 Lipiec 2004 nic sie nie zmienilo, dalej fajne zdjecia dajesz:).
Kris_R Napisano 13 Lipiec 2004 Napisano 13 Lipiec 2004 Niech się dzieje wola nieba... :| Tak trzymaj stary.. :)) Pozamiataj tu troszkę, hihi :)
Predator Napisano 14 Lipiec 2004 Napisano 14 Lipiec 2004 Pierwsza klasa pracka :) nie sposzczasz z tonu :). Super co tu duzo mowic .
uncle Napisano 14 Lipiec 2004 Napisano 14 Lipiec 2004 batou jaka masz cyfruwe?:) i mieszkasz na slasku tak?:D ? czy w wawie tez sa takie betonowe klocki? tekstury mistrz, ja chyba tez pieprze robienie textur recznie i kupuje dobra cyfruwe.. hmm a co do tego shadera.. jest cos takiego do maxa? dirtmap czy cos?
dr Ug Napisano 14 Lipiec 2004 Napisano 14 Lipiec 2004 Ever, a nie wie jakie ma tutoriale;) PENdzel pisal kiedys o korzystaniu z XSIowego Dirta w Maxie.
Batou Napisano 14 Lipiec 2004 Autor Napisano 14 Lipiec 2004 Ależ tekstury są robione ręcznie. Oczywiście wykorzystałem kilka z 3dtotal jako pattern do photoshopa, ale ogólnie sporo jest tu ręcznej roboty :). A w załączniku przesyłam jej górny wycinek. Wyraźnie widać pociągnięcia pędzlem. Nie wygląda to zbyt realistycznie, ale ponieważ jest to element wysoko położony więc nie ma sensu go dopieszczać do granic możliwości. Ps. Dziś postaram się wrzucić update drugiego budynku. A podwórko jest Warszawskie. A dokładniej znajduje się na Woli. Jest troszkę przeze mnie pozmieniane, ale ogólny zarys się zgadza.
Salvator Napisano 14 Lipiec 2004 Napisano 14 Lipiec 2004 bardzo prosty model i troszkę bardziej dopracowana teksturka, a efekt powala. Jak to się dzieje?? ;] Ja bym się przyczepił do parapetu, dziwnie wygląda...
Dr0cK Napisano 14 Lipiec 2004 Napisano 14 Lipiec 2004 heh co tu duzo mowic... fotorealistyczna swietnie wykonana pracka ... heh a ten b&w dodaje klimatu :) Pozdrowienia
BigBird Napisano 15 Lipiec 2004 Napisano 15 Lipiec 2004 No no widze ze szykujesz kolejny powalajacy cukiereczek ! Po twoim mustangu wiem ze mozna sie po tobie spodziewac wszystkiego ! wiec z zapartym tchem siedze i czekam na updaty ! Podziwiam wytrwalosc przy mozolnym twozeniu textur w ps ! A teraz ja tylko wajting na kolejne renderki ! LUX
Pussik Napisano 15 Lipiec 2004 Napisano 15 Lipiec 2004 Powalające. :-) No co tu napisać ... ? ... czekam na więcej. :)
Stradivalius Napisano 15 Lipiec 2004 Napisano 15 Lipiec 2004 No tak, wszyscy chwala, slodza a ja tym czasem... ...no dobra - swietna robota:) Warszawa da sie lubic... la la la
Batou Napisano 15 Lipiec 2004 Autor Napisano 15 Lipiec 2004 Aktualnie skończyłem porządkować scenę (zrobił się mały bałagan z projekcjami tekstur itp. głupotami które trzeba mieć w xsi poukładane) i teraz zabieram się za drugi budynek. Na razie mam ogólny model bez tekstury. Dojdzie jeszcze troszkę detali ale nie będzie ich wiele więcej niż w pierwszym budynku. Mimo to pracy będzie trochę więcej gdyż ma on być znacznie bardziej zniszczony. Będę musiał teraz każde okno inwidualnie przerabiać. Każde będzie się trochę różniło teksturą i modelem (powybijane szyby itp.) Na razie wrzucam kilka widoków z viewportów. siatki: Tych smug na budynku po prawej oczywiście nie będzie widać. A to komplet okien do scenki :P
cmx Napisano 16 Lipiec 2004 Napisano 16 Lipiec 2004 a jakbys zrobil zeby tych smug w ogole nie bylo?:>
kozioo Napisano 16 Lipiec 2004 Napisano 16 Lipiec 2004 Modele jak modele ;) Nie powalają, bo same w sobie nie muszą. Czekam na teksturki.
Batou Napisano 16 Lipiec 2004 Autor Napisano 16 Lipiec 2004 Pierwsze próby z teksturą drugiego budynku. To "robocza" wersja dlatego jest delikatnie mówiąc nie dopracowana. Na razie wygląda to trochę jak drewno, ale postaram się to czym prędzej poprawić.
blood_brother Napisano 16 Lipiec 2004 Napisano 16 Lipiec 2004 Ze tez bedzie Ci sie chcialo meczyc kazdy obiekt oddzielnie:) Powodzenia zycze. No i czekam na kolejne renderki. Pozdro
giegiel Napisano 16 Lipiec 2004 Napisano 16 Lipiec 2004 Wow!!Super!!CZekam na dalsze rendery.Fajnie jak byś napisał tutrioal jak zrobić taki budynek.A może wiesz gdzie są tutrioale do takich scen ale w 3ds maxie??
blood_brother Napisano 16 Lipiec 2004 Napisano 16 Lipiec 2004 Skoro jestesmy przy pisaniu tutkow to mysle ze wystarczylby tutek jak rysowac/montowac takie texturki. Moze byc bardzo prosty aby zasady zalapac:) Pozdro
Batou Napisano 17 Lipiec 2004 Autor Napisano 17 Lipiec 2004 Mały update. Tekstura nadal nie wygląda jak bym sobie tego życzył, ale ciągle nad tym pracuję.
Pussik Napisano 17 Lipiec 2004 Napisano 17 Lipiec 2004 WOOW, nawet w kolorze czarno białym ma swój zauważalny klimat. Gładki budynek po lewej wg. mnie znacznie lepiej się prezentuje, niż ten po prawej (odniesienie do ostatniego rendera).
Pionier Napisano 17 Lipiec 2004 Napisano 17 Lipiec 2004 extra tylko... moze mi sie wydaje ale im bardziej w dol tym widac ze to komputerowe jest. No dopracuj wkoncu ta wersje w kolorq :).
ftorek Napisano 17 Lipiec 2004 Napisano 17 Lipiec 2004 ehh batou - czego sie nietkniesz to normalnie zloto (prawie jak midas :) a co do obrazka - troche za duzo cegly po prawej moim skromnym zdaniem - jakos tak bardziej widze odpadajacy tynk spod ktorego wylazi taka wlasnie cegla a uciebie to jakies taki dziwne - prawie organiczne
Marcin Napisano 17 Lipiec 2004 Napisano 17 Lipiec 2004 a ja bym zostawil w B&W niestety na zaokragleniu elewacji (tej ceglanej) widac horyzontalna czesc obiektu.....poprostu nie widac bumpa :/ a szkoda.... trza jakos to naprafić
Batou Napisano 17 Lipiec 2004 Autor Napisano 17 Lipiec 2004 Nie widać bumpa bo go na razie nie ma. Nie ma go ani na jednym, ani na drugim budynku, ani na żadnym innym obiekcie. Na razie są to zwykłe lambert`y z teksturą diffuse (nie licząc szyb).
Gość User190 Napisano 17 Lipiec 2004 Napisano 17 Lipiec 2004 Mhmmm... wobec powyższego - no comments...
Nimrod Napisano 17 Lipiec 2004 Napisano 17 Lipiec 2004 Kurcze wygląda jak zdjęcie, świetnie Ci idzie, masz smykałke Mustang był super, ale to będzie jesczze lepsza praca, mniam, czekam na finał.
kozioo Napisano 17 Lipiec 2004 Napisano 17 Lipiec 2004 Jeśli to co teraz widać pokryjesz w kilku miejscach tynkiem będzie dobrze:) Oprocz bumpa dasz displace'a, czy może w naroznikach dodasz "geometrycznie" cegly?
Batou Napisano 17 Lipiec 2004 Autor Napisano 17 Lipiec 2004 displ. na pewno nie będzie. Za długo się liczy :). Postaram się coś zrobić z geometrią jeśli będzie to konieczne. Ustawienie kamery będzie zupełnie inne i być może nie trzeba będzie się tym przejmować.
Leru Napisano 17 Lipiec 2004 Napisano 17 Lipiec 2004 Batou -> bardzo mi sie podoba ten WIPek. Pracuj tu dzielnie i pokaz co na tym polu potrafisz (a napewno potrafisz). Szkoda ze do mini-bitwy nie dolaczyles, byloby jeszcze ciekawiej :) no ale coz zycze z tym powodzenia. Ja nie wiem w sumie co byc powinno poprawnie a co nie wiec powiem tylko ze naprawde ladnie wyglada :)
giegiel Napisano 17 Lipiec 2004 Napisano 17 Lipiec 2004 Też bym zostawił B&W bo dzięki temu scena ma swój niepowtarzalny klimat.A tutki dotyczące nakladania tekstur i ich edytowania faktycznie by wystarczyły.To wie ktoś gdzie takowe są??Najlepiej pod 3ds maxa. Ps:Zrób obydwa budynki z jadnakową teksturą ścian bo zazwyczaj tak jest że budynki na takich podwórkach mają jednakowy tynk.Ja proponował bym zostawić teksture z lewego budynku.
Gość Raffaello Napisano 17 Lipiec 2004 Napisano 17 Lipiec 2004 Giegiel przyznam szczerze że się nie zgadzam z tobą odnośnie teksturek takich samych na budynkach, ponieważ wiele jest takich kamienic które są wyremontowane a obok może stać ruina. Taka jest dzisiejsza rzeczywistość. ---------------- Batou, dla mnie jest super!
Ebor Napisano 19 Lipiec 2004 Napisano 19 Lipiec 2004 No calkiem niezłe tylko zastanawiam sie jakby to wszystko wyglądało w kolorkach :> . Czarnowbiałe troche retuszyje niedoskonałości ;) PS. jakbys mógł mi doradzić jak zrobiłeś te odbicia w szybach byłbym wdzieczny:)
woldi Napisano 19 Lipiec 2004 Napisano 19 Lipiec 2004 Mi się bardzo podoba , nawet na takim etapie, a co będzie jak skończy?!?! :-))
Ka21k Napisano 19 Lipiec 2004 Napisano 19 Lipiec 2004 Moze jednak dasz sie namowic na tutek odnosnie teksturowania? Mi osobiscie bardzo by sie to przydalo i bardzo bylbym wdzieczny. Tutoriali nigdy za wiele :D
Guardian Napisano 19 Lipiec 2004 Napisano 19 Lipiec 2004 Niemal fotorealistyczne, świetna robota... niestety w dolnej części czuć troche iż to grafika 3D, nie zdjęcie.
everyman Napisano 19 Lipiec 2004 Napisano 19 Lipiec 2004 pracka jest cool... podpisuje sie pod postem Ka21k... i zostaw w b&w bo nadaje on tutaj fajny klimat... cegly sa troche zbyt "powyginane / pogniecione"... czekam na dalsze update'y... pozdro i powodzenia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się