Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Ostatnie podejście. Poprzednie 2 wersje odeszły w niepamięć po małym wypadku z kompem. Z początku byłem lekko zdenerwowany, ale z perspektywy czasu stwierdziłem że dobrze się stało. Może tym razem lepiej mi to będzie wychodzić.

Planuję ukończyć pracę przed końcem wakacji także updaty będę częste (wreszcie mam czas).

Na razie mam zrobiony jeden budynek. Teksturki są jeszcze lekko niedopracowane kolorystycznie, dlatego rendery są b&w. Do zrobienia jest jeszcze drugi budynek, masa szczegółów, postacie, oświetlenie i kolory. Na razie mam 15% pracy zrobione.

Mam również nową głowę dziadka, ale to pokażę później. Muszę nad nią popracować jeszcze.

Jeśli chodzi o pomysł to nic się nie zmieniło. Praca będzie przedstawiała podwórko na którym będą się bawić dzieci. Nieopodal będzie siedział zamyślony stary dziadzio.

 

Pracę wykonuję na Softimage XSI 4.0. Rendering to oczywiście mental ray z włączonym final gatheringiem z raczej niskimi ustawieniami (ogólne oświetlenie sceny). Darmowy shader Dirtmap zastępuje mi GI w detalach (szpary w oknach itp.). Oświetlenie to na razie mapa tła + jeden spot z area shadows.

Scena ma 1072 obiekty (74505 trójkątów). To tyle jeśli chodzi o szcegółowe info.

 

Ps. Tym razem wzoruję się na autentycznym warszawskim podwórzu. Parę detali jest zmienionych, ale ogólny zarys jest podobny.

 

Ps2. Renderki mogą być lekko rozciągnięte w pionie (mój błąd)

 

studnia1.jpg

 

studnia2.jpg

 

siatka1.jpg

 

siatka2.jpg

  • Odpowiedzi 72
  • Wyświetleń 7,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nie mam pytan .... ale tamte szkice byly wyje**ne wiec czekam na dalsze rendery....

a powiedz ile ci sie to renderowalo

Napisano
  • Autor

Marcin : Nie liczyłem ale pewnie około 20 min każdy. Parametry renderingu nie są zbyt wygórowane, słabe aa. Większość roboty odwala za Gi potwornie szybki Dirtmap.

Przy następnych renderingach policzę dokładnie czas.

Napisano

Teksturki robią swoje... :) Z tej siateczki w sumie bez tekstur wyszłaby nowiutka kamienica, prawda?? A wszystkie załamania, oderwania to tekstury?? ładne, bardzo ładne.. można się troszkę do kabli przyczepić.. no ale poza tym to ok!!

Napisano
  • Autor

Kable będą poprawione. A co do tekstury to owszem. Gdyby nie ona to wyszedł by z tego kloc z otworami na okna.

Napisano

Super:) Zresztą czego innego sie można było spodziewać:P Czekam na kolejne update\'y.

Napisano

No Mati, gratuluje odkrycia. ;)

 

Batou: straszna cienizna, w ogole nie widac, ze to render ;)))

Napisano

Eeeeeaaaayyyyyy,,,model jak model, ale texturki sa powalajace. osobiscie bardzo mi sie podoba twoja technika bo zawsze bylem zwolennikiem slabszego modelu ale detal dopakowywalo sie z textory,,, no ale ty osiagnoles mistrzostwo, nei ma jak sie czepnac,,,,,aaa wiem jakis wydlozony ten twoj render i wogole jakis taki,, hehe: ], pozdro i czekam na nastepnerzuty

Napisano

Niech się dzieje wola nieba... :|

Tak trzymaj stary.. :)) Pozamiataj tu troszkę, hihi :)

Napisano

batou jaka masz cyfruwe?:) i mieszkasz na slasku tak?:D ? czy w wawie tez sa takie betonowe klocki? tekstury mistrz, ja chyba tez pieprze robienie textur recznie i kupuje dobra cyfruwe..

 

hmm a co do tego shadera.. jest cos takiego do maxa? dirtmap czy cos?

Napisano

Ever, a nie wie jakie ma tutoriale;) PENdzel pisal kiedys o korzystaniu z XSIowego Dirta w Maxie.

Napisano
  • Autor

Ależ tekstury są robione ręcznie. Oczywiście wykorzystałem kilka z 3dtotal jako pattern do photoshopa, ale ogólnie sporo jest tu ręcznej roboty :).

A w załączniku przesyłam jej górny wycinek. Wyraźnie widać pociągnięcia pędzlem. Nie wygląda to zbyt realistycznie, ale ponieważ jest to element wysoko położony więc nie ma sensu go dopieszczać do granic możliwości.

 

Ps. Dziś postaram się wrzucić update drugiego budynku.

 

A podwórko jest Warszawskie. A dokładniej znajduje się na Woli. Jest troszkę przeze mnie pozmieniane, ale ogólny zarys się zgadza.

Napisano

bardzo prosty model i troszkę bardziej dopracowana teksturka, a efekt powala. Jak to się dzieje?? ;]

Ja bym się przyczepił do parapetu, dziwnie wygląda...

Napisano

heh co tu duzo mowic...

fotorealistyczna swietnie wykonana pracka ...

heh a ten b&w dodaje klimatu :)

Pozdrowienia

Napisano

No no widze ze szykujesz kolejny powalajacy cukiereczek ! Po twoim mustangu wiem ze mozna sie po tobie spodziewac wszystkiego ! wiec z zapartym tchem siedze i czekam na updaty ! Podziwiam wytrwalosc przy mozolnym twozeniu textur w ps ! A teraz ja tylko wajting na kolejne renderki ! LUX

Napisano
  • Autor

Aktualnie skończyłem porządkować scenę (zrobił się mały bałagan z projekcjami tekstur itp. głupotami które trzeba mieć w xsi poukładane) i teraz zabieram się za drugi budynek. Na razie mam ogólny model bez tekstury. Dojdzie jeszcze troszkę detali ale nie będzie ich wiele więcej niż w pierwszym budynku. Mimo to pracy będzie trochę więcej gdyż ma on być znacznie bardziej zniszczony. Będę musiał teraz każde okno inwidualnie przerabiać. Każde będzie się trochę różniło teksturą i modelem (powybijane szyby itp.)

Na razie wrzucam kilka widoków z viewportów.

 

siatki:

 

siatka3.jpg

 

siatka4.jpg

 

studnia6.jpg

Tych smug na budynku po prawej oczywiście nie będzie widać.

 

studnia5.jpg

A to komplet okien do scenki :P

Napisano

a jakbys zrobil zeby tych smug w ogole nie bylo?:>

Napisano

Modele jak modele ;) Nie powalają, bo same w sobie nie muszą. Czekam na teksturki.

Napisano
  • Autor

Pierwsze próby z teksturą drugiego budynku.

To "robocza" wersja dlatego jest delikatnie mówiąc nie dopracowana.

Na razie wygląda to trochę jak drewno, ale postaram się to czym prędzej poprawić.

Napisano

Wow!!Super!!CZekam na dalsze rendery.Fajnie jak byś napisał tutrioal jak zrobić taki budynek.A może wiesz gdzie są tutrioale do takich scen ale w 3ds maxie??

Napisano

Skoro jestesmy przy pisaniu tutkow to mysle ze wystarczylby tutek jak rysowac/montowac takie texturki. Moze byc bardzo prosty aby zasady zalapac:)

 

Pozdro

Napisano
  • Autor

Mały update. Tekstura nadal nie wygląda jak bym sobie tego życzył, ale ciągle nad tym pracuję.

 

studnia4.jpg

Napisano

WOOW, nawet w kolorze czarno białym ma swój zauważalny klimat.

 

Gładki budynek po lewej wg. mnie znacznie lepiej się prezentuje, niż ten po prawej (odniesienie do ostatniego rendera).

Napisano

extra tylko... moze mi sie wydaje ale im bardziej w dol tym widac ze to komputerowe jest. No dopracuj wkoncu ta wersje w kolorq :).

Napisano

ehh batou - czego sie nietkniesz to normalnie zloto (prawie jak midas :)

 

a co do obrazka - troche za duzo cegly po prawej moim skromnym zdaniem - jakos tak bardziej widze odpadajacy tynk spod ktorego wylazi taka wlasnie cegla a uciebie to jakies taki dziwne - prawie organiczne

Napisano

a ja bym zostawil w B&W

niestety na zaokragleniu elewacji (tej ceglanej) widac horyzontalna czesc obiektu.....poprostu nie widac bumpa :/ a szkoda.... trza jakos to naprafić

Napisano
  • Autor

Nie widać bumpa bo go na razie nie ma. Nie ma go ani na jednym, ani na drugim budynku, ani na żadnym innym obiekcie. Na razie są to zwykłe lambert`y z teksturą diffuse (nie licząc szyb).

Napisano

Mhmmm... wobec powyższego - no comments...

Napisano

Kurcze wygląda jak zdjęcie, świetnie Ci idzie, masz smykałke Mustang był super, ale to będzie jesczze lepsza praca, mniam, czekam na finał.

Napisano

Jeśli to co teraz widać pokryjesz w kilku miejscach tynkiem będzie dobrze:)

 

Oprocz bumpa dasz displace'a, czy może w naroznikach dodasz "geometrycznie" cegly?

Napisano
  • Autor

displ. na pewno nie będzie. Za długo się liczy :). Postaram się coś zrobić z geometrią jeśli będzie to konieczne. Ustawienie kamery będzie zupełnie inne i być może nie trzeba będzie się tym przejmować.

Napisano

Batou -> bardzo mi sie podoba ten WIPek. Pracuj tu dzielnie i pokaz co na tym polu potrafisz (a napewno potrafisz). Szkoda ze do mini-bitwy nie dolaczyles, byloby jeszcze ciekawiej :) no ale coz zycze z tym powodzenia. Ja nie wiem w sumie co byc powinno poprawnie a co nie wiec powiem tylko ze naprawde ladnie wyglada :)

Napisano

Też bym zostawił B&W bo dzięki temu scena ma swój niepowtarzalny klimat.A tutki dotyczące nakladania tekstur i ich edytowania faktycznie by wystarczyły.To wie ktoś gdzie takowe są??Najlepiej pod 3ds maxa.

 

Ps:Zrób obydwa budynki z jadnakową teksturą ścian bo zazwyczaj tak jest że budynki na takich podwórkach mają jednakowy tynk.Ja proponował bym zostawić teksture z lewego budynku.

Napisano

Giegiel przyznam szczerze że się nie zgadzam z tobą odnośnie teksturek takich samych na budynkach, ponieważ wiele jest takich kamienic które są wyremontowane a obok może stać ruina. Taka jest dzisiejsza rzeczywistość.

 

----------------

 

Batou, dla mnie jest super!

Napisano

No calkiem niezłe tylko zastanawiam sie jakby to wszystko wyglądało w kolorkach :> . Czarnowbiałe troche retuszyje niedoskonałości ;)

 

PS. jakbys mógł mi doradzić jak zrobiłeś te odbicia w szybach byłbym wdzieczny:)

Napisano

Mi się bardzo podoba , nawet na takim etapie, a co będzie jak skończy?!?! :-))

Napisano

Moze jednak dasz sie namowic na tutek odnosnie teksturowania?

Mi osobiscie bardzo by sie to przydalo i bardzo bylbym wdzieczny. Tutoriali nigdy za wiele :D

Napisano

Niemal fotorealistyczne, świetna robota... niestety w dolnej części czuć troche iż to grafika 3D, nie zdjęcie.

Napisano

pracka jest cool... podpisuje sie pod postem Ka21k... i zostaw w b&w bo nadaje on tutaj fajny klimat... cegly sa troche zbyt "powyginane / pogniecione"... czekam na dalsze update'y... pozdro i powodzenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności