Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Wątek ku własnej motywacji i zasięganiu opinii. W większości będą to testy materiałów / oświetlenia i "klimatyczności". Raczej nic komercyjnego - czyli sobie a muzom obrazki.

 

Na początek - takie dyniowate testy (trawa iGrass).

 

1testdynie01.jpg

2testdynie2.jpg[ATTACH=CONFIG]89028[/ATTACH]

Edytowane przez Loki
  • Odpowiedzi 54
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Dynie i trawa fajne, architektura ze ojej nie wiem czy zabawniej i o ileż swojsko by nie wygladał wychodek drewniany z otwartymi drzwiami i super sedesem w srodku lub wypasionym geberitem :) cos z w tym stylu jak w załaczniku tylko z tronem królewskim

A tak na powaznie to ten budynek jest przytłaczajacy i troszka psuje ten sielski kliemat ;)

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

wydaje mi sie, ze nie jest istotne z ktorego tloczenia jest ten budynek. gwozdziem tego zagadnienia jest swiatlocien. IMO w tym celu nadaje sie on bardzo dobrze

Napisano (edytowane)

jesli mamy oceniac oswietlenie to ono jest tak klasyczne jak we wszytkich standardem i fabrycznie robionych wizualizacjach. Nic nowego wystarczy otworzyc byle strone projektów domów i wszytko na jedno kopyto. bo zawsze piekny błekit z jakas pierzasta biał chmurą wiem mamy nie straszyc klientów i wprowadzac w dobry nastruja ale tak naprawde kunszt to mozna pokazac przy pracy gdzie nie wszytko jest takie idealne i gdzie nad swiatłem nalezy popracowac nawet kilka dni anie tak z automatu wstawione. Dlatego tez oceniałem budynek i otoczenie anie to co sie dziej ze swiatłem i cieniowaniem ;)

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano (edytowane)

Loki

Świetne renderki, bardzo czyste, pokazujące to co mają pokazać a przy tym cieszą oko.

UP

Cóż, nie wiedziałem że i na tym forum zdarza się trolowanie, bo jednak przykro pisać, ale to co kolega wypisuje bardzo mocno się dla mnie z tym kojarzy. Radził bym raczej, zamiast wypisywać tego typu kiepskie komentarze, zająć się szlifowaniem maxa, bo pod względem wizek koledze całe lata świetlne do Lokiego.

Pozdrawiam

Edytowane przez ailambert
Napisano

1prwtaras2small.jpg

2prwtaras1small.jpg

3prwtaras3small.jpg

 

Obrazki skończone już - w portfolio, ale opinia zawsze się przyda (dzięki shadowsexpe przy okazji za sugestię o zmianie budynku).

Napisano (edytowane)

Oczywiście, choć nie wiem czy to wiele da - jedyne źródło światła to VraySun + VraySky.

 

viewport1.jpg

 

i jeszcze "czysty" render bez postprodukcji.

 

prwtaras1czysty.jpg

 

i na dokładkę dwa widoki "komercyjne" z już dość dawno skończonej pracy.

 

1.

kvpzis00b.jpg

2.

kvpzis02.jpg

Edytowane przez Loki
Napisano

Super wizki. Mam pytanko, może trochę niedyskretne, odnośnie kolorów, a dokładniej co robisz aby surowemu renderowi z maksa, który pod względem nasycenia barwą jest średni, nadać tak bardzo żywych kolorów. Bawisz się prostym "suwakami" typu nasycenie koloru, saturacja itp. itd., czy też w grę wchodzą bardziej złożone rzeczy typu jakieś filtry?

Był bym wdzięczny jeśli zdradził byś choć rąbek tajemnicy swojego warsztatu twórczego.

Napisano

arturprx2 - dzięki, taka opinia od Ciebie dużo znaczy :)

ailambert, rzubr - Curves, Levels, Photo Filter i maski. Do tego render passy z Vraya i różne mieszanie warstw (np. ostrzenie za pomocą filtra High Pass i mieszania warstwy na overlay itp.).

 

Choć początkowo schemat obróbki PSD jest taki sam, to przy każdym zleceniu jest nieco inaczej - ze względu na nastrój jaki chcę osiągnąć (co czasem się udaje a czasem niestety nie :D). Głównym moim przynajmniej założeniem jest to żeby wszystkie obrazki z danego zlecenia wyglądały podobnie - pod względem nastroju / nasycenia / przestrzeni kolorów. Niestety nie mam jakiegoś mega wypaśnego monitora więc się to nie zawsze udaje. Dużo daje spojżenie innej osoby na obrazek - korekta, zwłaszcza krytyczna.

 

iGrass - to świetna kolekcja i relatywnie bardzo tania jesli się weźmie pod uwagę jakość wykonania. Moim zdaniem to jeden z najlepszych zakupów jaki można zrobić pod względem cena/jakość.

Napisano

Kamera jest praktycznie na defoultowych ustawieniach - jedynie f-number mniejszy - bo za ciemno by było (4~5).

 

A poniżej - następny test: kompozycji + zestawienia kolorów. Praca w toku.

 

testwnetrze01.jpg

 

Ze względu na fakt że to na ustawieniach testowych GI kuleje. W photoshopie dodane sharpeny, kolorami pokręcone itp. Nie za wiele, bo render na słabych ustawieniach nie za bardzo się nadaje do jakiejś akrobatyki w photoshopie :)

Napisano (edytowane)

Sofy są z designconnected. http://www.ronenbekerman.com/ w newsleterze kiedyś było można kod dostać do pobrania ich za darmo. Jak poszukasz na stronie gdzieś tam powinno to dalej być.

 

heh z cieniem faktycznie przesadziłem, chciałem żeby obrazek był bardziej "słonecznie ciepły" i zmasakrowałem faktycznie cień na 1 planie. Skoro mówisz że rzuca się w oczy, to trzeba będzie dodać troche cienia do tego jednak.

Edytowane przez Loki
Napisano (edytowane)

toś dał plamę z tym imageshackiem ;] render bardzo fajny, woda 100% wilgotności, żywcem wyjęta z Acapulco :] ale za linię horyzontu niezgraną z bg u mnie byś dostał karnego...

Edytowane przez CzAk1
Napisano

Świetne Rendery, podziwiam.

 

Co do ostatniego, do zauważyłem jeden minus. Woda nie daje żadnych caustics na ścianki basenu. Rzuca się to w oczy, szczególnie na pierwszym planie.

Napisano

Dzięki za opinie.

 

żółty - horyzont będzie inny - tu nie ma jeszcze nic na nim jak słusznie zauważyłeś po odbiciach :)

 

lukasjogabonito, pionix - staram się :)

 

Biolo_idiota - trzeba będzie dodać kaustyki w takim razie.

 

A poniżej - test sosnowego lasu na tło.

 

Loki

 

a1testrgbcolor0001.jpg

 

Postprodukcja nadal mocno zgrubna, żeby kolory w miarę uchwycić.

Napisano

lukasjogabonito - niebo w photoshopie (bo pozwala to lepiej kompozycję kontrolować)

 

pionix - zdecydowanie się zgadzam, nie mam jeszcze pomysłu na tą trawę za bardzo - w obrazku powyżej jest tylko displacement i gradient w photoshopie żeby sprawdzić jak kolorystycznie się to komponować będzie. Niemniej w finalnej wersji będzie trawa 3D (choćby z tej przyczyny że mam ustawione 11 widoków tego domku i praktycznie wszystkie mi się na razie podobają)

 

DanielKusak - igły są 3D (tzn nie opacity tylko poligony, vray2sided material - bez jakichś fenomenów zwykły diffuse zielony jakiś lekki reflect). Świecone jak praktycznie zawsze: vray sun + vray sky.

Napisano

Tak, alpha niestety ma też ograniczenia, co widać w miejsach gdzie kilka półprzezroczystych obiektów zaslania się wzajemnie (lub też tak jak tu gdzie jest krawędź "futrzastych" igieł zasłonięta przez szybę z kanałem alpha. Można to ominąć by było pewnie wyłączając alpha kanał w materiale szkła, lub podkładając biały plane z tyłu całkiem. W wypadku tego obrazka - jako, że to render testowy mocno, poprostu to olałem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności