Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Wątek ku własnej motywacji i zasięganiu opinii. W większości będą to testy materiałów / oświetlenia i "klimatyczności". Raczej nic komercyjnego - czyli sobie a muzom obrazki.

 

Na początek - takie dyniowate testy (trawa iGrass).

 

1testdynie01.jpg

2testdynie2.jpg[ATTACH=CONFIG]89028[/ATTACH]

Edytowane przez Loki

  • Odpowiedzi 54
  • Wyświetleń 10,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dynie i trawa fajne, architektura ze ojej nie wiem czy zabawniej i o ileż swojsko by nie wygladał wychodek drewniany z otwartymi drzwiami i super sedesem w srodku lub wypasionym geberitem :) cos z w tym stylu jak w załaczniku tylko z tronem królewskim

A tak na powaznie to ten budynek jest przytłaczajacy i troszka psuje ten sielski kliemat ;)

Edytowane przez shadowsexpe

Napisano

wydaje mi sie, ze nie jest istotne z ktorego tloczenia jest ten budynek. gwozdziem tego zagadnienia jest swiatlocien. IMO w tym celu nadaje sie on bardzo dobrze

Napisano

jesli mamy oceniac oswietlenie to ono jest tak klasyczne jak we wszytkich standardem i fabrycznie robionych wizualizacjach. Nic nowego wystarczy otworzyc byle strone projektów domów i wszytko na jedno kopyto. bo zawsze piekny błekit z jakas pierzasta biał chmurą wiem mamy nie straszyc klientów i wprowadzac w dobry nastruja ale tak naprawde kunszt to mozna pokazac przy pracy gdzie nie wszytko jest takie idealne i gdzie nad swiatłem nalezy popracowac nawet kilka dni anie tak z automatu wstawione. Dlatego tez oceniałem budynek i otoczenie anie to co sie dziej ze swiatłem i cieniowaniem ;)

Edytowane przez shadowsexpe

Napisano

Loki

Świetne renderki, bardzo czyste, pokazujące to co mają pokazać a przy tym cieszą oko.

UP

Cóż, nie wiedziałem że i na tym forum zdarza się trolowanie, bo jednak przykro pisać, ale to co kolega wypisuje bardzo mocno się dla mnie z tym kojarzy. Radził bym raczej, zamiast wypisywać tego typu kiepskie komentarze, zająć się szlifowaniem maxa, bo pod względem wizek koledze całe lata świetlne do Lokiego.

Pozdrawiam

Edytowane przez ailambert

Napisano
  • Autor

1prwtaras2small.jpg

2prwtaras1small.jpg

3prwtaras3small.jpg

 

Obrazki skończone już - w portfolio, ale opinia zawsze się przyda (dzięki shadowsexpe przy okazji za sugestię o zmianie budynku).

Napisano

Teraz to czapki z głow zwaliłes mnie znóg super wszytko ekstra skomponowane a swiatło poprostu mnie rozwaliliło Praca Celujaca +

Napisano

Na 1 jakos nie pasuje mi tlo, jakies rozmazane ... Oprocz tego miod! ;p

Napisano

Przyznam, że ten temat skłonił mnie do napisania pierwszego posta. Świetny klimat. Zobrazowałeś moje marzenia o domku pod lasem :) pzdr Ł

Napisano
  • Autor

kwartet10 - miło mi :) daj znać jak będziesz miał zamiar budować taki domek - polecę Ci architekta z Wrocławia :)

Napisano

Super światło.

 

Można prosic o zrzut z viewportu całej sceny?

Napisano
  • Autor

Oczywiście, choć nie wiem czy to wiele da - jedyne źródło światła to VraySun + VraySky.

 

viewport1.jpg

 

i jeszcze "czysty" render bez postprodukcji.

 

prwtaras1czysty.jpg

 

i na dokładkę dwa widoki "komercyjne" z już dość dawno skończonej pracy.

 

1.

kvpzis00b.jpg

2.

kvpzis02.jpg

Edytowane przez Loki

Napisano

Super wizki. Mam pytanko, może trochę niedyskretne, odnośnie kolorów, a dokładniej co robisz aby surowemu renderowi z maksa, który pod względem nasycenia barwą jest średni, nadać tak bardzo żywych kolorów. Bawisz się prostym "suwakami" typu nasycenie koloru, saturacja itp. itd., czy też w grę wchodzą bardziej złożone rzeczy typu jakieś filtry?

Był bym wdzięczny jeśli zdradził byś choć rąbek tajemnicy swojego warsztatu twórczego.

Napisano
  • Autor

arturprx2 - dzięki, taka opinia od Ciebie dużo znaczy :)

ailambert, rzubr - Curves, Levels, Photo Filter i maski. Do tego render passy z Vraya i różne mieszanie warstw (np. ostrzenie za pomocą filtra High Pass i mieszania warstwy na overlay itp.).

 

Choć początkowo schemat obróbki PSD jest taki sam, to przy każdym zleceniu jest nieco inaczej - ze względu na nastrój jaki chcę osiągnąć (co czasem się udaje a czasem niestety nie :D). Głównym moim przynajmniej założeniem jest to żeby wszystkie obrazki z danego zlecenia wyglądały podobnie - pod względem nastroju / nasycenia / przestrzeni kolorów. Niestety nie mam jakiegoś mega wypaśnego monitora więc się to nie zawsze udaje. Dużo daje spojżenie innej osoby na obrazek - korekta, zwłaszcza krytyczna.

 

iGrass - to świetna kolekcja i relatywnie bardzo tania jesli się weźmie pod uwagę jakość wykonania. Moim zdaniem to jeden z najlepszych zakupów jaki można zrobić pod względem cena/jakość.

Napisano
  • Autor

kolejny test - oświetlenie i podłoga.

 

v1wnetrze01www.jpg

 

 

v2wnetrze02www.jpg

Edytowane przez Loki

Napisano
  • Autor

Kamera jest praktycznie na defoultowych ustawieniach - jedynie f-number mniejszy - bo za ciemno by było (4~5).

 

A poniżej - następny test: kompozycji + zestawienia kolorów. Praca w toku.

 

testwnetrze01.jpg

 

Ze względu na fakt że to na ustawieniach testowych GI kuleje. W photoshopie dodane sharpeny, kolorami pokręcone itp. Nie za wiele, bo render na słabych ustawieniach nie za bardzo się nadaje do jakiejś akrobatyki w photoshopie :)

Napisano

Swietny kadr i materialy,ale szczerze mowiac te kolorki moga ze soba nie wspolgrac.Mam dokladnie na mysli kuchenne drewniane drzwiczki i czerwien obok.Polecam portal http://www.colourlovers.com :)

Napisano
  • Autor

Zmieniłem fronty nieco. Poniżej - widok finalny (inna kamera z tego samego pomieszczenia) już złożony.

 

wwnetrze02small.jpg

Napisano

ładnie to wygląda bardzo, tylko to odcięcie cienia na podłodze możesz zniwelować na pierwszym planie. modele sof skąd masz?

 

pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Sofy są z designconnected. http://www.ronenbekerman.com/ w newsleterze kiedyś było można kod dostać do pobrania ich za darmo. Jak poszukasz na stronie gdzieś tam powinno to dalej być.

 

heh z cieniem faktycznie przesadziłem, chciałem żeby obrazek był bardziej "słonecznie ciepły" i zmasakrowałem faktycznie cień na 1 planie. Skoro mówisz że rzuca się w oczy, to trzeba będzie dodać troche cienia do tego jednak.

Edytowane przez Loki

Napisano

@Loki

He, chyba nie opłaciłeś imageshacka, bo poprzednie wizki mi się nie wyświetlają;)

Napisano
  • Autor

niestety przez przypadek wykasowałem sobie prawie wszystko z konta imageshack.

Napisano
  • Autor

test oświetlenia i postpro (render na ustawieniach testowych jeszcze, dlatego rozmiar niewielki i szumu sporo).

 

test221.jpg

Napisano

toś dał plamę z tym imageshackiem ;] render bardzo fajny, woda 100% wilgotności, żywcem wyjęta z Acapulco :] ale za linię horyzontu niezgraną z bg u mnie byś dostał karnego...

Edytowane przez CzAk1

Napisano

Świetne Rendery, podziwiam.

 

Co do ostatniego, do zauważyłem jeden minus. Woda nie daje żadnych caustics na ścianki basenu. Rzuca się to w oczy, szczególnie na pierwszym planie.

Napisano
  • Autor

Dzięki za opinie.

 

żółty - horyzont będzie inny - tu nie ma jeszcze nic na nim jak słusznie zauważyłeś po odbiciach :)

 

lukasjogabonito, pionix - staram się :)

 

Biolo_idiota - trzeba będzie dodać kaustyki w takim razie.

 

A poniżej - test sosnowego lasu na tło.

 

Loki

 

a1testrgbcolor0001.jpg

 

Postprodukcja nadal mocno zgrubna, żeby kolory w miarę uchwycić.

Napisano

Loki - ostro jedziesz! Niedługo ciężko Cię będzie dogonić :)

popracować trzeba jeszcze nad połączeniem drzew z trawą.

Napisano

O.. och. Z czego igły tych sosenek i czym oświetlasz?

Napisano
  • Autor

lukasjogabonito - niebo w photoshopie (bo pozwala to lepiej kompozycję kontrolować)

 

pionix - zdecydowanie się zgadzam, nie mam jeszcze pomysłu na tą trawę za bardzo - w obrazku powyżej jest tylko displacement i gradient w photoshopie żeby sprawdzić jak kolorystycznie się to komponować będzie. Niemniej w finalnej wersji będzie trawa 3D (choćby z tej przyczyny że mam ustawione 11 widoków tego domku i praktycznie wszystkie mi się na razie podobają)

 

DanielKusak - igły są 3D (tzn nie opacity tylko poligony, vray2sided material - bez jakichś fenomenów zwykły diffuse zielony jakiś lekki reflect). Świecone jak praktycznie zawsze: vray sun + vray sky.

Napisano
  • Autor

Tak, alpha niestety ma też ograniczenia, co widać w miejsach gdzie kilka półprzezroczystych obiektów zaslania się wzajemnie (lub też tak jak tu gdzie jest krawędź "futrzastych" igieł zasłonięta przez szybę z kanałem alpha. Można to ominąć by było pewnie wyłączając alpha kanał w materiale szkła, lub podkładając biały plane z tyłu całkiem. W wypadku tego obrazka - jako, że to render testowy mocno, poprostu to olałem :)

Napisano
  • Autor

Nowe obrazki. Tym razem znów wnętrze.

 

Jabłka chyba wywalę albo zrobię same czerwone.

 

1:

marina2web00.jpg

 

 

2:

marina2web01.jpg

Napisano
  • Autor

Kawałek z pracy komercyjnej - zielenina.

 

zielenina01jpg.jpg

 

Dla porównania obok widok szarego modelu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności