Skocz do zawartości

Powerboat racing- wczesna alpha


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tym razem nie dla klienta- własny projekt, na tyle mały żeby moje studio dało radę go wykończyć bez wykańczania siebie. Wyścigi łodzi formuły 1- oglądałem coś takiego i na tyle mi się spodobało że... no ... po pół roku dobrnęliśmy do alfy- gra ma wszystkie elementy na miejscu, działa i o dziwo jest grywalna. Zostało to co najmilsze- dopieszczanie.

  • Odpowiedzi 42
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hai...wygląda bardzo ładnie...szczególnie woda...pixelShader wymagany?? ;P budynki wyglądają bardzo podobnie do tych z GTA ViceCity...ale to raczej nie uwaga ale fakt że ładnie wyglądają :) a czepie się cukierkowatego i nieczytelnego interfejsu...ale mysle że to alpha i dużo się zmieni :)

 

pozdrawiam i życze powodzenia :)

Napisano

Shadery są pisane tak że działają nawet na starych kartach (całość bazuje na openGL)- mając GeForce2 zobaczysz właściwie wszystko to co na screenie. Levele raczej się jeszcze poprawią- na początek baliśmy się przedobrzyć z poligonami ale że działa całkiem nieźle można jeszcze dorzucić z 20 000...

Napisano

dorzucicie jakies chmury ? bo ile zyje nie widzialem tak czystego nieba , do tego wywalcie te zegary bo wygladaja jak by byly z gry 2d na commodore 64 z blackboxem i stacja dyskietek

Napisano

Troche mala ta lodeczka, moze camera powinna byc blizej. Moglibyscie sie pochwalic jaka fajna zrobiliscie. Kolory troche szarawe. Brakuje mi piany, skoro wyscigi sa wodne to powinniscie nalozyc duzy nacisk na wode. Pozdro.

P.S. 6 miechow i alpha?? Niezle my przez prawie 3 lata nie mozemy dojsc do alphy, ale to pewnie przez poprawki ;)

Napisano

Zróbcie także alternatywną wersję wody dla lepszych kart wykorzystujących enviromentala żeby załamywała odbicie otoczenia no i można wtedy dodac fale tworzącą sie za łodzią (efekt byłby rewelacyjny). Partikle za pojazdem wygladają bardziej na spaliny niż na mgiełkę wody (moje pierwsze subiektywne odczucie). Interfejs wiadomo alfa, ale kamera przydałąbysię bliżej. A jak z fizyką piślizgów, już jest zaimplementowana?? Ogólnie nieżle. Pozdrawiam i trzymam kciuki za ukończenie projektu.

Napisano

Dzięki za komentarze Panowie

 

@ Klicek- wiesz- ten level to Sharjah- miasto w Emiratach. Byłem tam przez trzy lata, deszcz padał może sześć razy- chmur raczej za często nie widać. Oczywiście, dodamy chmury. Level z Bombaju jest już w drodze a tam jest ich sporo. Zegary muszą być bo przekazują graczowi konkretne informacje, czasem dość ważne dla niego- co najwyżej inaczej będą wyglądać.

 

@Por@szek- święta racja, ciągle braku kilwatru i piany. Co do tempa- wiesz- jakbym miał przez trzy lata płacić koderom i nie zobaczyć alfy... nie mogę sobie po prostu pozwolić na długie prace- moje studio jest póki co za małe i nie stać nas na to. Dlatego właśnie robimy gierkę prostą a nacisk kładziemy na dopracowanie grafiki i dźwięku- sprzeda się jako budget game ale za to wiemy że ją skończymy.

 

@Raven- Particle za pojazdem to jest dym- woda właściwie oprócz odbicia i fal niezależnych od ruchu łodzi jest nietknięta. Niestety, dynamika cieczy w real time to niełatwa rzecz więc trochę nam zajmuje-a że nie chcemy odwalić kichy zajmuje nawet więcej. Poślizgi są- koniec końców te łodzie jeżdżą z prędkościami do 220 km/h. Najfajniejsze są wypadki jak łódź zawadzi o coś (np. falę) pływakiem.

 

Oczywiście poprawię kamerę.

 

@Phantom- a to właśnie jest geForce2, 256 ram, AMD 2500+, niestety alfa jest z debugiem- normalnie gra wyciąga 113- 116 klatek na moim roboczym sprzęcie (wcale niewiele lepszym).

Napisano

Fajne, byłem kiedyś parę razy na Mistrzostwach Europy w Kruszwicy. Widowiskowy sport, nie powiem :) Screenshoty świetne, tym bardziej że to alpha. Z chęcią bym się poślizgał :) Będzie widok z kabiny? I ładne replaye?

Napisano

Eeee... nie wiem :) Z kabiny raczej nie bo toto jeździ tak szybko że chyba trudno by się połapać, zwłaszcza z wodą i spalinami przed nosem ale replaye- fajny pomysł. Wiesz- to projekt taki... prawą ręką przez lewe ucho bo gry dają jakiś zysk po bardzo długim developingu a wszyscy jeść musimy. W efekcie siedzimy przy modelach dla klientów a to tylko jak jest trochę wolnej kasy i czasu to dłubiemy łódki.

Napisano

No gratuluje. Calkiem sympatycznie to wyglada.

 

Mam nadzieje, ze wkrotce doczekamy sie wersji ktora wszyscy bedziemy mogli przetestowac.

 

Silnik rowniez jest Wasz?

Napisano

niestety nie widzialem screenow wiec nie moge sie wypowiedziec na ten temat. Jednak po odpowiedziach kolegow sadze ze gra moze byc dobra. zycze powodzenia i tez by sie zapisal na bety;)

Napisano

Nie, silnik jest kupiony. Mówiąc wprost- nie stać mnie na płacenie programistom za napisanie silnika- to za długo trwa i prawdę mówiąc nie daje żadnych gwarancji. Póki co jesteśmy skazani na dostarczanie modeli innym i dłubanie małych projektów z tego co zarobimy.

Napisano

Czyli nie drogo was kosztowal. Ale moze i dobrze bo narazie gierka sie calkiem fajnie prezentuje. Tylko plz nie psujcie gierki tymi wskaznikami , moze cos bardziej na czasie ?

Napisano

Rady mi trzeba... Wymyśliłem sobie takie ot cartoonowe menu, tam gdzie przezroczystość ma być podgląd różnych torów zmieniający się w realtime. Z góry dziękuję za wszelkie komentarze.

Napisano

a gdzie "quit" tudziez "exit" ? :>

menu dosyć proste, co mi sie akurat podoba. Ten podgląd na tory sprobowałbym lekko rozmazać (tak jak to jest w Xpandrally) albo jakąś mgiełke zrobić.

Napisano

Exit myślałem dać po prostu pod Esc bez opisówki. Nie wiem jak Ty ale ja zwykle najpierw klepie w klawisz a potem ewentualnie szukam w menu. Oczywiście dodanie pozycji w menu to żaden problem ale chciałbym dowiedzieć się co różni ludzie myślą (dlatego to tu wrzucam chociaż niedokończone).

Napisano

Faktycznie, brak exit jest dosc dziwny, ale cala reszta jest spoko. Jak popatrzylem na czcionki menu to od razu zapachnialo mi Collinem ;)

Napisano

Logo moglbys troche zmienic bo takich podobnych jest dosc duzo. Menu fajne, czytelne itd, tylko nie wiem czemu taka wielka dziura miedzy options a multiplayer.

Napisano

Dzięki panowie. Menu oczywiście poprawię. Co do logo- chciałem żeby wywoływało dość określone skojarzenia stąd użycie, powiedzmy sobie szczerze, dość ogranego chwytu (większość wyścigów w real lifie ma tego rodzaju reklamówki).

Napisano

Jak dla mnei to ta oczorypna zieleń w zegarach powinna być zamieniona na czerń.. no a poza tym.. heh, czekamy na demo ;) :D

Napisano

hmm...dla mnie menu jest troche odrzucajace...i jak najbardziej ze wzgledu na swoja prostote...brakuje porzadnego loga (zwykly screen loodki z gry z wexponowanym napisem na boku...cokolwiek byle nie ten pasek)...radze podpatrzec pare pomyslow z innych gier albo poszukac designera :)

 

pozdrawiam...

Napisano

IMHO- rzecz gustu. Usłyszałem co chciałem, Tobie się nie podoba, innym się podoba. W tym akurat przypadku dopóki nie skończę interakcji wiele zmieniać nie będę- oczywiście nie upieram się że to skończone dzieło geniuszu ale póki co - oprócz zmian wcześniej wymienionych i ważnych z punktu widzenia funkcjonalności- zostanie jak jest.

Napisano

spoko...co do funkcjonalnosci...to wszystko jest jak na dloni :) jezeli gra bedzie dobra i miodna to gracz wybaczy brak gustu w menu :) tak samo jest z Live For Speed :)

 

pozdrawiam i powodzenia :)

Napisano

Jestem ciekaw jak to menu będzie zwieńczone, na razie mi spokojnie odpowiada. :)

 

 

Phantom- No mając w pamięci arcydzieło designerskie menu kryształków... Mocno przeginasz.

Napisano

Mówiąc szczerze ja też jestem ciekaw... chwilowo mamy na tapecie deformacje wody w realtime i definiowanie shaderów które działałyby regionalnie. Jeśli się z tym uporamy będzie czas usiąść przy menu i innych pierdółkach. Dzieki wszystkim za pomoc.

Napisano

Udało się nam skończyć to co najtrudniejsze czyli wodę. Tak wyglada w testach. Nie używa directa, wszystko liczy się na procesorze czyli nie jest zależne od posiadanej karty, ma bump dzięki któremu pojawiają się i znikają małe fale na powierzchni dużych.

Napisano

A jak z wydajnoscia renderingu? Cypher nie jest pod tym wzgledem demonem szybkosci, wiec czesto zdarza sie, ze nawet proste gry maja kiepski frame rate.

Napisano

Dema nie będzie z prostej przyczyny- to nie jest pełnobudżetowa produkcja. To gierka którą dostajesz jako bonus do gazety, grasz pół godziny w przerwie na lunch i zapominasz (albo nie). Wypuszczenie demo jest w takiej sytuacji graniem przeciwko potencjalnemu publisherowi i strzelaniem gola do własnej bramki.

 

Co do wydajności renderingu- nie mam powodów do narzekania. Wad Ciphera upatrywałbym w innym miejscu ale to zupełnie inna bajeczka...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności