Skocz do zawartości

Maya -szukam patent na Loop tool "preserve curvature" obecnego w Modo


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak w temacie. Szukam patentu na funkcje dodawania loop'ów w maya by zachowywaly w trybie wyswietlania sub-d kubature obiektu.

 

Tu przykład :

 

Chodzi o to by zagescic obiekt o np.: jednego loopa by nie zmienic krzywizny powierzchni. Zastanawiam się czy może jest jakiś plugin (maya 2009 w górę),ewentualnie czy będzie ta opcja w nowej mayce 2013, która niebawem zawita na rynku. Bardzo przydanta funkcja przy modelowaniu nieorganicznym.

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie chyba na bank nie. Nie chodzi mi o to by robic smooth. Taki smooth to linearnym zalatawim.

Chodzi mi o dodanie jednego loopa. np insert edge loop toola ale zeby loop tak sie ustawil by po wcisnieciu 3 wciaz miec taki sam ksztal modelu a nie jakies zagniecenie etc.

Napisano

Chodzi o coś takiego jak dokładanie izoparm do powierzchni nurbsowych. Pomimo dodania izoparmy, albo nawet pięciu, bryła zachowuje ten sam kształt.

Też kiedyś szukałem takiego narzędzia, ale nic nie znalazłem.

 

O ile dobrze pamietam, jest coś takiego w wingsie, w razie potrzeby można pożonglowac miedzy softami, jeśli ręczne metody zawodzą.

Napisano
A dojechałeś do końcowych obrazków w opisie skryptu? ( insertEdgeGesture )

 

aaa tu mnie przylapales :D zaraz spróbuje. Narazie Vray zainstalowalem. Bedzie trzeba sie nauczyc :).

 

Zassane przetestuje to dam znać. Może to być duże ułatwienie w modelowaniu. Pozdrawiam!!!

Napisano

W maxie jest też swiftloop. - Z przytrzymanym shiftem zachowana jest krzywizna.

 

Nie jestem pewien, ale bodajże "Nex" od Draster, lub Diamant tool ma taki ficzer.

- To odnośnie mayki.

  • Like 1
Napisano

W maxie jest też fajna opcja dotycząca wygładzania "smoothing groups" , brakuje tego w Maya...

 

asblaze - fajne i przydatne narzędzie / skrypt !

 

Sebastian - w gołej mayi pozostaje ci praca z NURBS i zabawa z Isoparms właśnie lub subdivision surfaces , która zawiera opcje modelowania , których szukasz ale ma inne ograniczenia znowu....

 

[ATTACH=CONFIG]85740[/ATTACH]

 

pozdro

 

czaps

Gość tomekp1981
Napisano
W maxie jest też fajna opcja dotycząca wygładzania "smoothing groups" , brakuje tego w Maya...

Z tego co udalo mi sie zobaczyc na kilku tutorialach, "smoothing groups" pozwala okreslic grupy powierzchni pomiedzy ktorymi zajdzie wygladzanie. Jest to w Mayi odkad pamietam, a ustawia sie to za pomoca opcji soften edge/harden edge/set normal angle/average normals. Efekt taki sam, tylko inaczej sie go uzyskuje. Ktory sposob lepszy? Kwestia gustu. Do mnie bardziej trafia sposob mayowy.

Napisano

Wszystko pieknie ladnie ale preserve hard edge w maya nie zadziala tak samo fajnie jak w maxie uwzglednienie granich smooth grup, a wrecz jak dla mnie jest wogolen nie potrzebne :).

 

 

Czaps jak bys mogl ten watek poruszyc troche na zajeciach odnosnie sub d i lokalnego zageszcania to bylbym wdzieczny. Bede mial czas to sam poszukam :).

Gość tomekp1981
Napisano

A... chyba kapuje. Nie znam maxa, wiec trudno bylo mi sie zorientowac, o co chodzi. Czyli sek w tym, jak mayowy smooth traktuje twarde krawedzie. No nic, punkt dla maxa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności