Sebazx6r Napisano 12 Kwiecień 2012 Share Napisano 12 Kwiecień 2012 Jak w temacie. Szukam patentu na funkcje dodawania loop'ów w maya by zachowywaly w trybie wyswietlania sub-d kubature obiektu. Tu przykład : Chodzi o to by zagescic obiekt o np.: jednego loopa by nie zmienic krzywizny powierzchni. Zastanawiam się czy może jest jakiś plugin (maya 2009 w górę),ewentualnie czy będzie ta opcja w nowej mayce 2013, która niebawem zawita na rynku. Bardzo przydanta funkcja przy modelowaniu nieorganicznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asblaze Napisano 12 Kwiecień 2012 Share Napisano 12 Kwiecień 2012 Takie? http://www.creativecrash.com/maya/downloads/scripts-plugins/modeling/poly-tools/c/cly_gesturesmoothing-mel--2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 12 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 12 Kwiecień 2012 Nie chyba na bank nie. Nie chodzi mi o to by robic smooth. Taki smooth to linearnym zalatawim. Chodzi mi o dodanie jednego loopa. np insert edge loop toola ale zeby loop tak sie ustawil by po wcisnieciu 3 wciaz miec taki sam ksztal modelu a nie jakies zagniecenie etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Luki Napisano 13 Kwiecień 2012 Share Napisano 13 Kwiecień 2012 Chodzi o coś takiego jak dokładanie izoparm do powierzchni nurbsowych. Pomimo dodania izoparmy, albo nawet pięciu, bryła zachowuje ten sam kształt. Też kiedyś szukałem takiego narzędzia, ale nic nie znalazłem. O ile dobrze pamietam, jest coś takiego w wingsie, w razie potrzeby można pożonglowac miedzy softami, jeśli ręczne metody zawodzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asblaze Napisano 13 Kwiecień 2012 Share Napisano 13 Kwiecień 2012 A dojechałeś do końcowych obrazków w opisie skryptu? ( insertEdgeGesture ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 13 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 13 Kwiecień 2012 A dojechałeś do końcowych obrazków w opisie skryptu? ( insertEdgeGesture ) aaa tu mnie przylapales :D zaraz spróbuje. Narazie Vray zainstalowalem. Bedzie trzeba sie nauczyc :). Zassane przetestuje to dam znać. Może to być duże ułatwienie w modelowaniu. Pozdrawiam!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 13 Kwiecień 2012 Share Napisano 13 Kwiecień 2012 w maxie ktoś słyszał o takim cudzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 13 Kwiecień 2012 Share Napisano 13 Kwiecień 2012 W maxie to sie nazywa flow connect bodajże.Oprócz tego można ustawiać dowolnie dla każdego edge/loopa - set flow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kryzys Napisano 14 Kwiecień 2012 Share Napisano 14 Kwiecień 2012 W maxie jest też swiftloop. - Z przytrzymanym shiftem zachowana jest krzywizna. Nie jestem pewien, ale bodajże "Nex" od Draster, lub Diamant tool ma taki ficzer. - To odnośnie mayki. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaps Napisano 15 Kwiecień 2012 Share Napisano 15 Kwiecień 2012 W maxie jest też fajna opcja dotycząca wygładzania "smoothing groups" , brakuje tego w Maya... asblaze - fajne i przydatne narzędzie / skrypt ! Sebastian - w gołej mayi pozostaje ci praca z NURBS i zabawa z Isoparms właśnie lub subdivision surfaces , która zawiera opcje modelowania , których szukasz ale ma inne ograniczenia znowu.... [ATTACH=CONFIG]85740[/ATTACH] pozdro czaps Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość tomekp1981 Napisano 15 Kwiecień 2012 Share Napisano 15 Kwiecień 2012 W maxie jest też fajna opcja dotycząca wygładzania "smoothing groups" , brakuje tego w Maya... Z tego co udalo mi sie zobaczyc na kilku tutorialach, "smoothing groups" pozwala okreslic grupy powierzchni pomiedzy ktorymi zajdzie wygladzanie. Jest to w Mayi odkad pamietam, a ustawia sie to za pomoca opcji soften edge/harden edge/set normal angle/average normals. Efekt taki sam, tylko inaczej sie go uzyskuje. Ktory sposob lepszy? Kwestia gustu. Do mnie bardziej trafia sposob mayowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 15 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 15 Kwiecień 2012 Wszystko pieknie ladnie ale preserve hard edge w maya nie zadziala tak samo fajnie jak w maxie uwzglednienie granich smooth grup, a wrecz jak dla mnie jest wogolen nie potrzebne :). Czaps jak bys mogl ten watek poruszyc troche na zajeciach odnosnie sub d i lokalnego zageszcania to bylbym wdzieczny. Bede mial czas to sam poszukam :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość tomekp1981 Napisano 16 Kwiecień 2012 Share Napisano 16 Kwiecień 2012 A... chyba kapuje. Nie znam maxa, wiec trudno bylo mi sie zorientowac, o co chodzi. Czyli sek w tym, jak mayowy smooth traktuje twarde krawedzie. No nic, punkt dla maxa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 17 Kwiecień 2012 Share Napisano 17 Kwiecień 2012 A full crease w subd? Działa chyba podobnie jak smoothgroupy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się