Napisano 12 Kwiecień 201212 l Jak w temacie. Szukam patentu na funkcje dodawania loop'ów w maya by zachowywaly w trybie wyswietlania sub-d kubature obiektu. Tu przykład : Chodzi o to by zagescic obiekt o np.: jednego loopa by nie zmienic krzywizny powierzchni. Zastanawiam się czy może jest jakiś plugin (maya 2009 w górę),ewentualnie czy będzie ta opcja w nowej mayce 2013, która niebawem zawita na rynku. Bardzo przydanta funkcja przy modelowaniu nieorganicznym.
Napisano 12 Kwiecień 201212 l Takie? http://www.creativecrash.com/maya/downloads/scripts-plugins/modeling/poly-tools/c/cly_gesturesmoothing-mel--2
Napisano 12 Kwiecień 201212 l Autor Nie chyba na bank nie. Nie chodzi mi o to by robic smooth. Taki smooth to linearnym zalatawim. Chodzi mi o dodanie jednego loopa. np insert edge loop toola ale zeby loop tak sie ustawil by po wcisnieciu 3 wciaz miec taki sam ksztal modelu a nie jakies zagniecenie etc.
Napisano 13 Kwiecień 201212 l Chodzi o coś takiego jak dokładanie izoparm do powierzchni nurbsowych. Pomimo dodania izoparmy, albo nawet pięciu, bryła zachowuje ten sam kształt. Też kiedyś szukałem takiego narzędzia, ale nic nie znalazłem. O ile dobrze pamietam, jest coś takiego w wingsie, w razie potrzeby można pożonglowac miedzy softami, jeśli ręczne metody zawodzą.
Napisano 13 Kwiecień 201212 l A dojechałeś do końcowych obrazków w opisie skryptu? ( insertEdgeGesture )
Napisano 13 Kwiecień 201212 l Autor A dojechałeś do końcowych obrazków w opisie skryptu? ( insertEdgeGesture ) aaa tu mnie przylapales :D zaraz spróbuje. Narazie Vray zainstalowalem. Bedzie trzeba sie nauczyc :). Zassane przetestuje to dam znać. Może to być duże ułatwienie w modelowaniu. Pozdrawiam!!!
Napisano 13 Kwiecień 201212 l W maxie to sie nazywa flow connect bodajże.Oprócz tego można ustawiać dowolnie dla każdego edge/loopa - set flow.
Napisano 14 Kwiecień 201212 l W maxie jest też swiftloop. - Z przytrzymanym shiftem zachowana jest krzywizna. Nie jestem pewien, ale bodajże "Nex" od Draster, lub Diamant tool ma taki ficzer. - To odnośnie mayki.
Napisano 15 Kwiecień 201212 l W maxie jest też fajna opcja dotycząca wygładzania "smoothing groups" , brakuje tego w Maya... asblaze - fajne i przydatne narzędzie / skrypt ! Sebastian - w gołej mayi pozostaje ci praca z NURBS i zabawa z Isoparms właśnie lub subdivision surfaces , która zawiera opcje modelowania , których szukasz ale ma inne ograniczenia znowu.... [ATTACH=CONFIG]85740[/ATTACH] pozdro czaps
Napisano 15 Kwiecień 201212 l W maxie jest też fajna opcja dotycząca wygładzania "smoothing groups" , brakuje tego w Maya... Z tego co udalo mi sie zobaczyc na kilku tutorialach, "smoothing groups" pozwala okreslic grupy powierzchni pomiedzy ktorymi zajdzie wygladzanie. Jest to w Mayi odkad pamietam, a ustawia sie to za pomoca opcji soften edge/harden edge/set normal angle/average normals. Efekt taki sam, tylko inaczej sie go uzyskuje. Ktory sposob lepszy? Kwestia gustu. Do mnie bardziej trafia sposob mayowy.
Napisano 15 Kwiecień 201212 l Autor Wszystko pieknie ladnie ale preserve hard edge w maya nie zadziala tak samo fajnie jak w maxie uwzglednienie granich smooth grup, a wrecz jak dla mnie jest wogolen nie potrzebne :). Czaps jak bys mogl ten watek poruszyc troche na zajeciach odnosnie sub d i lokalnego zageszcania to bylbym wdzieczny. Bede mial czas to sam poszukam :).
Napisano 16 Kwiecień 201212 l A... chyba kapuje. Nie znam maxa, wiec trudno bylo mi sie zorientowac, o co chodzi. Czyli sek w tym, jak mayowy smooth traktuje twarde krawedzie. No nic, punkt dla maxa.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto