Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Jak w temacie. Szukam patentu na funkcje dodawania loop'ów w maya by zachowywaly w trybie wyswietlania sub-d kubature obiektu.

 

Tu przykład :

 

Chodzi o to by zagescic obiekt o np.: jednego loopa by nie zmienic krzywizny powierzchni. Zastanawiam się czy może jest jakiś plugin (maya 2009 w górę),ewentualnie czy będzie ta opcja w nowej mayce 2013, która niebawem zawita na rynku. Bardzo przydanta funkcja przy modelowaniu nieorganicznym.

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Nie chyba na bank nie. Nie chodzi mi o to by robic smooth. Taki smooth to linearnym zalatawim.

Chodzi mi o dodanie jednego loopa. np insert edge loop toola ale zeby loop tak sie ustawil by po wcisnieciu 3 wciaz miec taki sam ksztal modelu a nie jakies zagniecenie etc.

Napisano

Chodzi o coś takiego jak dokładanie izoparm do powierzchni nurbsowych. Pomimo dodania izoparmy, albo nawet pięciu, bryła zachowuje ten sam kształt.

Też kiedyś szukałem takiego narzędzia, ale nic nie znalazłem.

 

O ile dobrze pamietam, jest coś takiego w wingsie, w razie potrzeby można pożonglowac miedzy softami, jeśli ręczne metody zawodzą.

Napisano
  • Autor
A dojechałeś do końcowych obrazków w opisie skryptu? ( insertEdgeGesture )

 

aaa tu mnie przylapales :D zaraz spróbuje. Narazie Vray zainstalowalem. Bedzie trzeba sie nauczyc :).

 

Zassane przetestuje to dam znać. Może to być duże ułatwienie w modelowaniu. Pozdrawiam!!!

Napisano

W maxie to sie nazywa flow connect bodajże.Oprócz tego można ustawiać dowolnie dla każdego edge/loopa - set flow.

Napisano

W maxie jest też swiftloop. - Z przytrzymanym shiftem zachowana jest krzywizna.

 

Nie jestem pewien, ale bodajże "Nex" od Draster, lub Diamant tool ma taki ficzer.

- To odnośnie mayki.

Napisano

W maxie jest też fajna opcja dotycząca wygładzania "smoothing groups" , brakuje tego w Maya...

 

asblaze - fajne i przydatne narzędzie / skrypt !

 

Sebastian - w gołej mayi pozostaje ci praca z NURBS i zabawa z Isoparms właśnie lub subdivision surfaces , która zawiera opcje modelowania , których szukasz ale ma inne ograniczenia znowu....

 

[ATTACH=CONFIG]85740[/ATTACH]

 

pozdro

 

czaps

Napisano
W maxie jest też fajna opcja dotycząca wygładzania "smoothing groups" , brakuje tego w Maya...

Z tego co udalo mi sie zobaczyc na kilku tutorialach, "smoothing groups" pozwala okreslic grupy powierzchni pomiedzy ktorymi zajdzie wygladzanie. Jest to w Mayi odkad pamietam, a ustawia sie to za pomoca opcji soften edge/harden edge/set normal angle/average normals. Efekt taki sam, tylko inaczej sie go uzyskuje. Ktory sposob lepszy? Kwestia gustu. Do mnie bardziej trafia sposob mayowy.

Napisano
  • Autor

Wszystko pieknie ladnie ale preserve hard edge w maya nie zadziala tak samo fajnie jak w maxie uwzglednienie granich smooth grup, a wrecz jak dla mnie jest wogolen nie potrzebne :).

 

 

Czaps jak bys mogl ten watek poruszyc troche na zajeciach odnosnie sub d i lokalnego zageszcania to bylbym wdzieczny. Bede mial czas to sam poszukam :).

Napisano

A... chyba kapuje. Nie znam maxa, wiec trudno bylo mi sie zorientowac, o co chodzi. Czyli sek w tym, jak mayowy smooth traktuje twarde krawedzie. No nic, punkt dla maxa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności