Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam.

 

Używam Zbrush 4R2

We wcześniejszym moim temacie był ten sam problem jednak nikt nie umiał mi pomóc. Był on w złym dziale więc zakładam tu nowy. Problem jest dość poważny bo stoję przez niego w miejscu. Nie jestem w stanie ukryć polygonu pomiędzy innymi.

Na pierwszym screenie utworzyłem ramkę a na drugim zwolniłem LPM. Zaznaczam że wykonując tą operację aktywowałem i dezaktywowałem "Pt Sel" jednak rezultat zawsze był taki jak na tych dwóch screenach.

Co robię źle ? Czy to moja wina czy programu ?

 

 

[ATTACH=CONFIG]86542[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86543[/ATTACH]

Edytowane przez golasek1992
nie dodałem wersji Zb
  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

"Nie jestem w stanie ukryc polygonu pomiedzyy innymi" - nie kumam w czym masz problem bo ze screenow ktore zalaczyles jasno wynika ze jednak te polygony ktore zostaly zaznaczone zostaly ukryte, wiec wszystko zadzialalo jak nalezy..

Napisano

Nie, nie działa jak należy. Rzeczywiście wstawiłem kiepskie screeny ale już wstawiam poprawne.

Jak widać objąłem ramką jeden polygon a zniknęło 9. Zaznaczam, że opcja "Pt Sel" jest wyłączona.

 

 

[ATTACH=CONFIG]86547[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86546[/ATTACH]

Napisano (edytowane)

Nie działa dobrze czerwona selekcja , co nie znaczy że nie da rady ukryć jednego polygona , można to zrobić co najmniej na 2 sposoby , grupując elementy które będziesz chciał chować .

 

Zaznacz go na zielonej selekcji , ta zaznacza jeden polygon bez problemu , zrób z niego group visible i teraz możesz go chować jako pojedynczy polygon .

 

Ewentualnie zrób sobie odpowiednie mapowanie UV w innym programie , bloki UV mapuj zgodne z grupami których będziesz używał potem w ZB i po wczytaniu tak przygotowanego modelu użyj Auto Groups With UV ta opcja jest przydatna jeśli sculptujesz skomplikowany model a pogrupowanie go w Zb było by trudne .

Edytowane przez zeet
Napisano

Stoisz w miejscu na własne życzenie a nie z winy programu. Olej tą opcje bo widocznie w ogóle nie działa. I nie szkodzi bo da się zrobić to co chcesz osiągnąć kilkoma innymi metodami.

Ukrywa ci dokładnie te polygony których vertexy zaznaczyłeś. Zacznij od innej strony i ukryj wszystkie które chcesz żeby zostały, kliknij Polygroup:Group Visible i wyłacz hide. Teraz będziesz twój model będzie miał 2 polygrupy które sobie możesz ukrywać kiedy chcesz za pomocą shift+ctrl+klik. Ja polecam ci zawsze najmniejsze polygrupy robić 2x2 polygony bo na pojedyńczym nie da się jednym klikiem zrobić hide (bo nie ma żadnego własnego, nie współdzielonego vertexa) i okazyjnie może się maskowanie chrzanić.

 

Mafida- Tak wiele tych bugów w zecie, całe multum w porównaniu do majki. ;)

Napisano

Mafida- Tak wiele tych bugów w zecie, całe multum w porównaniu do majki. ;)

 

A co tu ma Maya do rzeczy. Bugów w zbrushu nie ubywa dlatego że gdzieś jest ich więcej.Poza tym Maya to jednak "trochę" wiekszy program.

 

 

 

 

Ewentualnie zrób sobie odpowiednie mapowanie UV w innym programie , bloki UV mapuj zgodne z grupami których będziesz używał potem w ZB i po wczytaniu tak przygotowanego modelu użyj Auto Groups With UV ta opcja jest przydatna jeśli sculptujesz skomplikowany model a pogrupowanie go w Zb było by trudne .

 

Dokładnie , zdecydowanie najlepsza metoda, Zeet ma racje:)

Napisano

Zbrush ma bugi, ale pracuje się w nim w inny sposób i każdy bug można jakoś ominąć. Dla mnie to jedyny soft, w którym można olać technikalia i po prostu robić (może za wyjątkiem exportu).

 

Zeet: Bardzo dobra metoda, ale czasami nie działa. Nie wiem dlaczego ale ani roadkill, ani Xray, ani stary blender nie potrafiły z tym współpracować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności