Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

 

Używam Zbrush 4R2

We wcześniejszym moim temacie był ten sam problem jednak nikt nie umiał mi pomóc. Był on w złym dziale więc zakładam tu nowy. Problem jest dość poważny bo stoję przez niego w miejscu. Nie jestem w stanie ukryć polygonu pomiędzy innymi.

Na pierwszym screenie utworzyłem ramkę a na drugim zwolniłem LPM. Zaznaczam że wykonując tą operację aktywowałem i dezaktywowałem "Pt Sel" jednak rezultat zawsze był taki jak na tych dwóch screenach.

Co robię źle ? Czy to moja wina czy programu ?

 

 

[ATTACH=CONFIG]86542[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86543[/ATTACH]

Edytowane przez golasek1992
nie dodałem wersji Zb

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

"Nie jestem w stanie ukryc polygonu pomiedzyy innymi" - nie kumam w czym masz problem bo ze screenow ktore zalaczyles jasno wynika ze jednak te polygony ktore zostaly zaznaczone zostaly ukryte, wiec wszystko zadzialalo jak nalezy..

Napisano
  • Autor

Nie, nie działa jak należy. Rzeczywiście wstawiłem kiepskie screeny ale już wstawiam poprawne.

Jak widać objąłem ramką jeden polygon a zniknęło 9. Zaznaczam, że opcja "Pt Sel" jest wyłączona.

 

 

[ATTACH=CONFIG]86547[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86546[/ATTACH]

Napisano

No nie działa, jeden z wielu bugów w zbrushu. Spróbuj pokombinować z grow/shrink visibility, może pomóc w wielu sytuacjach.

Napisano
  • Autor

mafida Tobie też ta opcja nie działa ? A innym ? Jestem ciekaw czy wszyscy z wersją 4R2 mają ten problem

Napisano

Nie działa dobrze czerwona selekcja , co nie znaczy że nie da rady ukryć jednego polygona , można to zrobić co najmniej na 2 sposoby , grupując elementy które będziesz chciał chować .

 

Zaznacz go na zielonej selekcji , ta zaznacza jeden polygon bez problemu , zrób z niego group visible i teraz możesz go chować jako pojedynczy polygon .

 

Ewentualnie zrób sobie odpowiednie mapowanie UV w innym programie , bloki UV mapuj zgodne z grupami których będziesz używał potem w ZB i po wczytaniu tak przygotowanego modelu użyj Auto Groups With UV ta opcja jest przydatna jeśli sculptujesz skomplikowany model a pogrupowanie go w Zb było by trudne .

Edytowane przez zeet

Napisano

Stoisz w miejscu na własne życzenie a nie z winy programu. Olej tą opcje bo widocznie w ogóle nie działa. I nie szkodzi bo da się zrobić to co chcesz osiągnąć kilkoma innymi metodami.

Ukrywa ci dokładnie te polygony których vertexy zaznaczyłeś. Zacznij od innej strony i ukryj wszystkie które chcesz żeby zostały, kliknij Polygroup:Group Visible i wyłacz hide. Teraz będziesz twój model będzie miał 2 polygrupy które sobie możesz ukrywać kiedy chcesz za pomocą shift+ctrl+klik. Ja polecam ci zawsze najmniejsze polygrupy robić 2x2 polygony bo na pojedyńczym nie da się jednym klikiem zrobić hide (bo nie ma żadnego własnego, nie współdzielonego vertexa) i okazyjnie może się maskowanie chrzanić.

 

Mafida- Tak wiele tych bugów w zecie, całe multum w porównaniu do majki. ;)

Napisano

Mafida- Tak wiele tych bugów w zecie, całe multum w porównaniu do majki. ;)

 

A co tu ma Maya do rzeczy. Bugów w zbrushu nie ubywa dlatego że gdzieś jest ich więcej.Poza tym Maya to jednak "trochę" wiekszy program.

 

 

 

 

Ewentualnie zrób sobie odpowiednie mapowanie UV w innym programie , bloki UV mapuj zgodne z grupami których będziesz używał potem w ZB i po wczytaniu tak przygotowanego modelu użyj Auto Groups With UV ta opcja jest przydatna jeśli sculptujesz skomplikowany model a pogrupowanie go w Zb było by trudne .

 

Dokładnie , zdecydowanie najlepsza metoda, Zeet ma racje:)

Napisano

Zbrush ma bugi, ale pracuje się w nim w inny sposób i każdy bug można jakoś ominąć. Dla mnie to jedyny soft, w którym można olać technikalia i po prostu robić (może za wyjątkiem exportu).

 

Zeet: Bardzo dobra metoda, ale czasami nie działa. Nie wiem dlaczego ale ani roadkill, ani Xray, ani stary blender nie potrafiły z tym współpracować.

Napisano
  • Autor

Problem który opisałem został zatwierdzony przez Pixologic jako bug. Zapewnili też że nad nim pracują.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności