golasek1992 Napisano 16 Czerwiec 2012 Share Napisano 16 Czerwiec 2012 (edytowane) Witam. Używam Zbrush 4R2 We wcześniejszym moim temacie był ten sam problem jednak nikt nie umiał mi pomóc. Był on w złym dziale więc zakładam tu nowy. Problem jest dość poważny bo stoję przez niego w miejscu. Nie jestem w stanie ukryć polygonu pomiędzy innymi. Na pierwszym screenie utworzyłem ramkę a na drugim zwolniłem LPM. Zaznaczam że wykonując tą operację aktywowałem i dezaktywowałem "Pt Sel" jednak rezultat zawsze był taki jak na tych dwóch screenach. Co robię źle ? Czy to moja wina czy programu ? [ATTACH=CONFIG]86542[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86543[/ATTACH] Edytowane 16 Czerwiec 2012 przez golasek1992 nie dodałem wersji Zb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelkos Napisano 16 Czerwiec 2012 Share Napisano 16 Czerwiec 2012 "Nie jestem w stanie ukryc polygonu pomiedzyy innymi" - nie kumam w czym masz problem bo ze screenow ktore zalaczyles jasno wynika ze jednak te polygony ktore zostaly zaznaczone zostaly ukryte, wiec wszystko zadzialalo jak nalezy.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golasek1992 Napisano 16 Czerwiec 2012 Autor Share Napisano 16 Czerwiec 2012 Nie, nie działa jak należy. Rzeczywiście wstawiłem kiepskie screeny ale już wstawiam poprawne. Jak widać objąłem ramką jeden polygon a zniknęło 9. Zaznaczam, że opcja "Pt Sel" jest wyłączona. [ATTACH=CONFIG]86547[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86546[/ATTACH] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 16 Czerwiec 2012 Share Napisano 16 Czerwiec 2012 No nie działa, jeden z wielu bugów w zbrushu. Spróbuj pokombinować z grow/shrink visibility, może pomóc w wielu sytuacjach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golasek1992 Napisano 16 Czerwiec 2012 Autor Share Napisano 16 Czerwiec 2012 mafida Tobie też ta opcja nie działa ? A innym ? Jestem ciekaw czy wszyscy z wersją 4R2 mają ten problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 16 Czerwiec 2012 Share Napisano 16 Czerwiec 2012 U mnie nie działa w R3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeet Napisano 17 Czerwiec 2012 Share Napisano 17 Czerwiec 2012 (edytowane) Nie działa dobrze czerwona selekcja , co nie znaczy że nie da rady ukryć jednego polygona , można to zrobić co najmniej na 2 sposoby , grupując elementy które będziesz chciał chować . Zaznacz go na zielonej selekcji , ta zaznacza jeden polygon bez problemu , zrób z niego group visible i teraz możesz go chować jako pojedynczy polygon . Ewentualnie zrób sobie odpowiednie mapowanie UV w innym programie , bloki UV mapuj zgodne z grupami których będziesz używał potem w ZB i po wczytaniu tak przygotowanego modelu użyj Auto Groups With UV ta opcja jest przydatna jeśli sculptujesz skomplikowany model a pogrupowanie go w Zb było by trudne . Edytowane 17 Czerwiec 2012 przez zeet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monio Napisano 17 Czerwiec 2012 Share Napisano 17 Czerwiec 2012 Stoisz w miejscu na własne życzenie a nie z winy programu. Olej tą opcje bo widocznie w ogóle nie działa. I nie szkodzi bo da się zrobić to co chcesz osiągnąć kilkoma innymi metodami. Ukrywa ci dokładnie te polygony których vertexy zaznaczyłeś. Zacznij od innej strony i ukryj wszystkie które chcesz żeby zostały, kliknij Polygroup:Group Visible i wyłacz hide. Teraz będziesz twój model będzie miał 2 polygrupy które sobie możesz ukrywać kiedy chcesz za pomocą shift+ctrl+klik. Ja polecam ci zawsze najmniejsze polygrupy robić 2x2 polygony bo na pojedyńczym nie da się jednym klikiem zrobić hide (bo nie ma żadnego własnego, nie współdzielonego vertexa) i okazyjnie może się maskowanie chrzanić. Mafida- Tak wiele tych bugów w zecie, całe multum w porównaniu do majki. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 17 Czerwiec 2012 Share Napisano 17 Czerwiec 2012 Mafida- Tak wiele tych bugów w zecie, całe multum w porównaniu do majki. ;) A co tu ma Maya do rzeczy. Bugów w zbrushu nie ubywa dlatego że gdzieś jest ich więcej.Poza tym Maya to jednak "trochę" wiekszy program. Ewentualnie zrób sobie odpowiednie mapowanie UV w innym programie , bloki UV mapuj zgodne z grupami których będziesz używał potem w ZB i po wczytaniu tak przygotowanego modelu użyj Auto Groups With UV ta opcja jest przydatna jeśli sculptujesz skomplikowany model a pogrupowanie go w Zb było by trudne . Dokładnie , zdecydowanie najlepsza metoda, Zeet ma racje:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 17 Czerwiec 2012 Share Napisano 17 Czerwiec 2012 Zbrush ma bugi, ale pracuje się w nim w inny sposób i każdy bug można jakoś ominąć. Dla mnie to jedyny soft, w którym można olać technikalia i po prostu robić (może za wyjątkiem exportu). Zeet: Bardzo dobra metoda, ale czasami nie działa. Nie wiem dlaczego ale ani roadkill, ani Xray, ani stary blender nie potrafiły z tym współpracować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
operonxyz Napisano 19 Czerwiec 2012 Share Napisano 19 Czerwiec 2012 Może też to się przyda : http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?167639-My-Zbrush-Plugin%21&p=942708#post942708 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golasek1992 Napisano 21 Czerwiec 2012 Autor Share Napisano 21 Czerwiec 2012 Problem który opisałem został zatwierdzony przez Pixologic jako bug. Zapewnili też że nad nim pracują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się