Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

zdecydowałam się założyć teczkę, postaram się wrzucać tu efekty swojej pracy. Mam nadzieję że wesprzecie mnie mądrą radą, abym była w stanie zauważyć niedostatki moich modeli, które mi umknęły.

 

Najpierw coś starszego, kilka skrzyneczek....

 

1.

GPjiS.jpg

 

vqrQA.jpg

 

L02eg.jpg

 

2.

Kdq3d.jpg

 

TnKIw.jpg

 

O6hoj.jpg

 

3.

xy0Aj.jpg

 

24lcX.jpg

 

tqByr.jpg

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie teczka Kiao tylko skrzynka Kiao :P

 

Ogółem miłe dla oka, jednak specular prawie wcale nie pracuje - możliwe że to kwestia oświetlenia (prześwietlenia) sceny. Diffuse bardzo prościutki, ale trzyma klimat. Normalkom może by się przydało na overlayu troszkę syfu z diffa, bo na podglądzie wygląda jednolicie - a przez oświetlenie sceny nie widać czy coś na modelu jest.

Było coś starszego, teraz daj coś nowszego :D

Napisano

Takie pytanie, czy in game takie skrzynki po 1-2k poly to nie jest lekka przesada? Tak samo ogromne mapy po 2048p. ..

(Ja się kopię z bajkowymi grami gdzie za 1024 na większość wystarcza...) .

Napisano

Nie, nie jest:)

Po to starożytni Rzymianie wymyślili LODy żeby mieć skrzynki czy inne obiekty z takim polycountem.

A z teksturą można zawsze spaść do troszkę niższej rozdzielczości, ale to już zalezy od gry/silnika.

W sumie na kilku skrzynkach parę polys dałoby się oszczędzić ae polycountu by to zbytnio nie zmieniło.

Napisano

Odkopuje wątek...

Dzięki za wcześniejsze wypowiedzi, mam postanowienie żeby zacząć robić regularny upload ale wszystko zostanie zweryfikowane z czasem.

Wrzucam high poly lugera jeszcze niestety w fazie WIP, sama już nie mam dystansu do modelu, dlatego mam nadzieję na wytknięcie błędów, jeżeli screeny są nieodpowiednie to mogę dorzucić jeszcze

1REXhWe.jpg?1

Napisano

Jestem teraz w trakcie modelowania pojazdu MAZ-535, jeszcze trochę przede mną, ale wydaje mi się że jest już coś do pokazania na podstawie czego można pomarudzić i powytykać błędy

 

Mf6Vc7v.jpg

 

0mXUxm3.jpg?1

 

Z chęcią bym również przygarnęła jakieś zdjęcia gdyby akurat ktoś posiadał w swoich zbiorach:)

Napisano

Ze zdjęciami nie powinieneś mieć problemów, ta radziecka zabawka ma wielu fanów, a i wytykać błędów czy nie dorobek na razie się nie da bo nie wiadomo co jest blockoutem a co jest skończone. Puki co nieźle, na twoim miejscu wybrał bym wersje z 3 światłami z przodu i osłonami na nie, albo przynajmniej wlotami powietrza na masce. Kształt drabinki zazwyczaj jest inny (chyba że coś przeoczyłem ta ciężarówka ma tyle wersji że nie da się spamiętać wszystkich wariacji i przeróbek jakie zostały na nich dokonane co w sumie jest na twoją korzyść, bo możesz sobie samemu pozwolić na przeróbki ale to już zależy od ciebie) i z cieńszej rurki zrobiony zderzak z przodu jest za wysoki, a kierunkowskazy są dużą, ale ufam że to elementy dodane tylko do podglądu. Dlatego czekam z niecierpliwością na postęp prac pzd.

Napisano (edytowane)

@Idlero

Dzięki za komentarz, od razu człowiek ma więcej energii by dalej brać się za pracę:)

 

Światła i wyloty powietrza dodam z przodu, element będzie znacznie ciekawszy. Dzięki za zwrócenie uwagi na temat drabinki:), dopiero przyjrzałam się tej części jak zaczęłam pisać posta, więc już poprawie przy kolejnej wrzucie, ale definitywnie koniec nie jest tak zaokrąglony jak to jest u mnie.

 

Na razie wrzucam dalsze postępy prac nad modelem, troszkę popracowałam nad tyłem tym razem i oponami ale nie jestem z nich zadowolona wiec zmienię je jeszcze

 

Bb3q3Ms.jpg?1

 

Co do zdjęć, wyznaję zasadę że nigdy za mało;)

Sama korzystam często ze stronki

http://www.primeportal.net/home.htm

którą serdecznie polecam.

Edytowane przez Kiao
Napisano

@Jedaith

Dzięki, fajne to jest, przydaje się:)

 

Mam mały problem podczas renderowania, pojawiają mi się artefakty, które trochę psują odbiór, może ktoś ma pomysł jak tego się pozbyć?

 

guLywoh.jpg

Napisano

W czym to renderujesz?

Taka uwaga bieżnik ci się kiepsko wypali na normalce. Chodzi o te pionowe ściany to powierzchni koła. Lepiej zrobisz jak je trochę pochylisz na normalce będą lepiej wyglądać co za tym idzie sam model. Chodzi mi o coś takiego:

 

NormalMap?action=AttachFile&do=get&target=normal_slopes_hatred.jpg

 

Po za tym bieżnik jest dosyć "nudny"

 

Reszta wygląda w porządku:D

Napisano

Hej, bardzo fajne prace, cenne uwagi w wątku się pojawiają, tylko korzystać.

Ja ze swojej strony, jak kolega wyżej sugeruje - popracowałbym nad oponami, stanowią one znacznie duży procent odbioru pojazdu i szkoda je zostawić, bo myślę, że sporo je można dopracować.

Mam na myśli sam bieznik jak i rozłożenie go na powierzchni opony.

 

Pzdr.

Napisano

Obstawiam, że smażysz w modo: podbij w ustawieniach renderu w zakładce Global Illumination - Irradiance Rays, tak śmiało, nawet do 4096, oczywiście patrz czy już nie dałeś za bogato bo po prostu szkoda czasu na rendering jak efekt będzie ten sam jak na przykład przy 1024 :)

 

również możesz zmniejszyć Irradiance Ratio do 3.0

Napisano

Jak miło wrócić po świętach i przeczytać tyle mądrych i fajnych komentarzy:)

 

Słowem wyjaśnienia, artefakty pojawiające się na screenie który zamieściłam wcześniej to był scanline rederer plus ligth tracer i stnadardowy skylight na scenie, ustawienia zbliżone do defaoultowych lekkie poprawki w niektórych opcjach, bez wiekszego wpływu tylko co miało poprawić jakość, nie wychodziło to dobrze, więc uznałam że się zmierzę z Vrayem (za wszsytkie cenne wskazówki dziękuje dla Noiproxa;))

 

Mam świadomość kiepskich kół i mocno słabego bieżnika jak i przodu, dlatego przed teksturkami przysiądę się jeszcze raz do tego.

 

@Dzięki Idlero, uwielbiam takie obrazkowe przedstawienie tematu, lepiej mi to zostaje w głowie, zawsze staram się to mieć na uwadze, ale w praktyce jak widać są niedopatrzenia;) a i owszem bieżnik do poprawy

 

@illusion dzięki, bieżnik jw;)

 

@ciacho191, niestety nie modo, mam nadzieję że będę miała przyjemność niedługo, mój błąd powinnam od razu podać szczegółowe dane

 

 

JntmsDY.jpg?1

 

4guBUWa.jpg?1

Napisano

Każdy widział i do tego widział lepsze. :P (cieżko w oklepanym temacie zrobić coś naprawdę dobrego)

- Szaro-bure baaaardzo,

- deski zbyt udetalizowane. Jeśli rysujesz jakiś detal na zestawie textur, to staraj się go (poziom detalu) trzymać konsekwentnie w obrebie zestawu. Słoje masz mega udetalizowane, a kamienie są dużo bardziej puszczone,

- kamienie moim zdaniem mają nalepszą formę,\

- polecam sobie wrzucić te texturki do silnika, pokazac jak się tilują, dorobić do lawy jakiś emissive i od razu będzie 100% do przezentacji.

 

Poogladaj sobie podobne prace, ogólnie nie jest źle (poza deskami, które trzeba zrobić od nowa), ale to jakby 50% pracy, dokończ to :D

 

images?q=tbn:ANd9GcReYbI3mCFfzLiYyFfpjqxi5UbEgaHHH0b6S5wvzzPkZ5uCqcfv

 

rockyrockpaintover.jpg

 

WOODTUTORIAL.jpg?t=1292879013

Napisano

@Monio, dzięki

 

@Pirat, wielkie dzięki za korektę:)! przy pierwszej wolnej chwili wprowadzam poprawki, postaram się jakoś niedługo pokazać efekt po zmianach. Sama jestem strasznie ciekawa jak to wyjdzie, szczególnie przy teksturze lawy:)

Jeżeli chodzi o zestawienie tych tekstur na jednej planszy i wrzucenie ich na forum wspólnie to bardziej przypadek niż zamierzony cel. Mam świadomość iż każda jest troszkę z innej bajki jeżeli chodzi o charakter i poziom zdetalizowania, mój błąd że pokazałam je wspólnie postaram się na to zwracać uwagę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności